Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie forumowicze!

Wrzucam pracę którą udało mi się popełnić w zeszłym tygodniu.

Miała to być podobizna aktora, niestety podejrzewam, że nie zbliżyłam się do oryginału :)

Krytyka mile widziana (serio)

Edytowane przez notte
Napisano

Nie ogladam Mr.Robot, ale na z daleka widac, że Rami Malek :)

 

Z bliska juz troche gorzej, bo gość ma troche inny ksztalt ust i nosa. O krytyke ciezko, bo większosc rzeczy wydaje sie na miejscu, moge zasugerowac jedynie katowanie anatomii. Zacznij od czaszki, gdy nauczysz się co jest pod skóra, podobizny będa o wiele łatwiejsze :)

Napisano

@Jack

Również nie oglądam Mr. Robot. Rami utkwił mi w pamięci po Until Dawn gdzie użyczył swojej twarzy i głosu postaci o imieniu Josh. Polecam tę grę:) Fakt, ćwiczenia z anatomii zawsze się przydadzą.

 

@Graft

Planuję jeszcze poćwiczyć na nim detal i na końcu obiecuję że go powykrzywiam :>

Napisano

Z ciekawości przeanalizowałem jego twarz i wyszły mi takie różnice

 

0Nxa0fR.jpg

 

Może przed detalami warto go jeszcze dopracować ;P

 

W jakim programie rzeźbisz ?

Napisano (edytowane)

Dzięki za zaangażowanie :) Są różnice, przeanalizuje to sobie jeszcze raz.

Unikam raczej przy takich 'wprawkowych' pracach podkładania zdjęć czy rysowania linii. Staram się ćwiczyć oko (wiesz o co mi chodzi:))

 

Swoją drogą jestem ciekawa waszych praktyk. Zdarza się wam korzystać w ten sposób z refek?

 

Zapomniałam dodać - korzystam z Zbrusha

Edytowane przez notte
Napisano

Tym razem wrzucam projekt nad którym siedzę od dłuższego czasu, a oryginalnie był częścią kursu z Sze Jones.

Wiem, że nie jest i nie będzie to mistrzostwo świata, dlatego przymykam oko na pewne niedociągnięcia, przede wszystkim chcę to skończyć :)

A że ostatnio po przerwie na Rami'ego (do którego wrócę) przyszła wena tak więc tutaj jest apdejt.

Pozę jeszcze podrzeźbię, ponieważ detale tam widoczne pochodzą tylko z projekcji.

 

Nazwałam ją Gail. Siatka od boxa stworzona w maxie (kurs obejmował samodzielne tworzenie topologii), następnie sculpt w zbrushu, pozowanie za pomocą bipeda - max, co oczywiscie wymagało lekkiego podrzeźbienia.

 

Kurs zakładał stworzenie pełnej postaci na potrzeby cinematików i gier. Zamierzam sprostać :)

Napisano

Analizujac foty trzeba brac pod uwagę xD ze tam jest perspektywa inna innych kat etc... najlepiej do proporcji brac zdjęcia paparazzi z długiej lufy robione z daleka. Blizsze sa orto. A tak jak widać ze podobny to spoko. ladnie paniennke polamales xD.

Napisano

Pytanie polagało na tym czy dosłownie zdarza się wam podkładać zdjęcia lub rysować kreski tak jak wyżej zapostował Graft.

Możliwe, że połamana (chociaż ja tego nie widzę). Pytanie, co, gdzie i jak? :)

Napisano

A to dziękuję za miłe słowa :D

Tez czasem posiłkuję się mierzeniem za pomocą transpose.

Dlaczego akurat 27? Ja używam 45, ale raczej bez konkretnej refleksji - Ryan Kingslien polecał tak w którymś z tutków.

Napisano

około 20 kilku stopni to jest kat widzenia ludzkiego oka. przy 45 stopniach rozjezdza się perspektywa w zetce. Cierpliwy jestest jak Kingsleya xD szybko przestałem ogladac i wywaliłem subskrypcje xD od maili.

Napisano

Kingslien mocno nadwyręża moją cierpliwość swoimi mailami, tez muszę do wyrzucić :D

Przetestowałam jak rzeźbi mi się z angle 27 i faktycznie bardziej przekonuje mnie Twoja wersja.

 

Mały update, powrót do Rami'ego. A w tle trwa praca nad ciuszkami do mojej postaci.

 

Offtop: Czy mogę udostępnić obrazek w poście (nie jako miniaturkę załącznika) bezpośrednio z mojego komputera?

Napisano

Posiedziałam jeszcze trochę nad twarzą Rami'ego i projekt uznaję oficjalnie za zakończony.

(wiem, że to jest teczka WIP, ale sądzę, że ta ze skończonymi pracami czeka na level up:))

C&C welcome

 

MIKjp4C.jpg

GCXoxBi.jpg

Napisano (edytowane)

calkiem fajna glowka Ci wyszla. Rob nastepna, moze tym razem kobieca? Jak sie uczylem skulpcic jeszcze w blenderze 2.48 to podkladalem refki i za kazdym razem robilem basemeshe a potem reczne retopo zeby nauczyc sie jak too dziala. Teraz albo dynamesh z kulki albo gotowy base mesh dla kazdego rodzaju postaci ludzkich nie podkladam refek, albo z pamieci albo otwieram swoja biblioteke referencji pomocniczych obok i sklejam cos ze wszystkiego co mam.Wlosy mozesz potrafktowac jakas faktura albo narzedziem typu tubecurve zmieniajac w opcjach stroke/curve modifiers koncowke rurki na spiczasta. Jest tez taki brush ale platny chyba curvehair bardzo fajnie robi kosmki wlosow, niestety ale nie dziala na 64 bitowym zbrushu jesli sie nie myle.

pozdrawiam

Edytowane przez genitalius
Napisano

@genitalius dobrze zauważyłeś, że borykam się z problemem dotyczącym włosów, eksperymentuję jak ugryźć ten temat, dzięki za wskazówki :)

 

Dawno nie wrzucałam tutaj apdejtów mojej postaci, ostatnio poprawiłam jej twarz:

(dlaczego sculpty zawsze wyglądają lepiej w zbrushu niż wyrenderowane np w vray? :o)

 

KghgJ8W.jpg

Napisano

Heja

 

Wrzucam update mojej postaci, przed teksturowaniem muszę zrobić sobie przerwę na coś mniejszego :)

Uwagi mile widziane, najpewniej więcej renderów wrzucę na artstation.

 

Pozdro!

 

Gcfym6M.jpg

uItDCDC.jpg

Napisano

Fajnie wyszlo :)

 

Dwie uwagi tylko, na pierwszy rzut oka, przy tym widoku 3/4 na twarz mam wrazenie, ze gorna warga moze byc za bardzo wysunieta do przodu.

Paski, ktore teoretycznie ciagna bluzke do gory, same wygladaja strasznie luzno.

Napisano

@Jack

Chyba mas rację, usta cofałam już dwukrotnie, chyba wciąż zbyt delikatnie..

Zastanawiam się czy wrażenie luźno trzymanej bluzki nie bierze się stad, ze tkanina nie jest mocno naciągnięta. Albo stąd, że paski idą po ciele a naprężone może powinny bardziej odstawać.. Muszę to sprawdzić.

 

@genitalius

Dziękuję za miłe słowa, włożyłam w to trochę czasu i wysiłku. Miło jest przeczytać że ktoś to dostrzega i docenia :)

Render został wykonany w Vray.

Napisano (edytowane)

Hej, długo nic się tutaj nie działo.

W ramach odpoczynku od game artu, wypalania normalek i nauki kolejnych programów, wyrzeźbiłam taką oto panią.

Mam problem na którym utknęłam. Nie mogę żadnego portretu 'popchnąć dalej'. Tak dużo słyszałam, że dodawanie porów nie uratuje złego sculptu, że za każdym razem zatrzymuję się mniej więcej w tym miejscu myśląc że powinnam dodać więcej mid detalu.

Może to najwyższy czas na jakiś kursik? Może dalej szlifować podstawy?

C&C bardzo mile widziane.

 

edit: dorzucam refkę

http://www.3dscanstore.com/index.php?route=product/product&path=90_91&product_id=207

jak widać z takiej refki można dużo wyciągnąć :) Nie celuję w super podobieństwo tylko w uchwycenie detalu

Edytowane przez notte
Napisano

Dziś coś z zupełnie innej beczki. Poprawiam (dla siebie) nieudany art test. Miałam przygotowaną bazę, więc szkoda było mi zostawić, a przynajmniej już mnie nikt nie poprosi o zrobienie na teście kolumny (mam nadzieję!) ;)

Jestem w trakcie retopo głowicy, trzon jeśli chodzi o sculpt to wciąż jest wip, w drodze jest również cokół.

 

Pozdro!

 

t5JpJrr.jpg

Napisano

Brnę przez retopo. Zrobiłam od nowa elementy które się powtarzają i następnym krokiem jest kopiowanie ich i dopasowywanie do sculptu. Chcę żeby akanty, 'świderki' i reszta elementów były jednym obiektem, tak jak to jest w oryginale. Zamierzam przygotować w ten sposób połowę głowicy (prócz góry), po czym dać symetrię na resztę. Logika podpowiada mi, że nie nigdy nie zobaczymy elementów które się powtarzają. Przy teksturach pewnie okaże się czy to był dobry pomysł.

 

Załączam screeny z paintera z pierwszym lepszym smart materiałem.

Napisano

Praca którą rozpoczęłam rok temu i porzuciłam na wiele miesięcy. Ubranie, tekstury, sculpt zamknęłam, natomiast z włosami wciąż walczę.

Grozy temu starciu nadaje fakt, że dopiero uczę się Majki i Xgena, wszelkie rady jak skutecznie skopiować 'collection i 'description' są mile widziane.

Brwi oraz włosy  z tyłu głowy mają dopiero jedną warstwę, broda i wąsy sa nieco bardziej posunięte, ponieważ warstw mają dwie.

 

Concept wykonał genialny Even Amundsen.


c&c welcome
 

Librarian_01.jpg

Librarian_02.jpg

Napisano

update, wciąż nie mogę się zdecydować w jaki sposób renderować moje prace w ZB. Powyższy render był wykonany z eksperymentalnym shaderem, na poniższym jest zwykły basic.

Macie jakies tipy?

 

 

PC_render.jpg

  • Like 2
Napisano

Takie szkice dobrze renderujesz. Czego chcieć więcej? Możesz spróbować cycles albo eevee bo ładniej cienie ci wyjdą niż w zbrushu. Albo compositing passów z zbrusha w jakimś photoshopie.

Fajne włosy i fajna buźka. Nie wiem czy coś się tam złego nie dzieje w okolicach oczu, bo w widoku ~3/4 coś mi nie gra.

Napisano

Czy na poprzednich renderach w widoku 3/4 tez cos Twoim zdaniem nie siedzi z oczami? Nie wiem czy czegoś nie zepsułam przełamując symetrię.

Napisano

Nie. Tzn w aktualnym modelu widać dużą poprawę. Jest lepiej pod każdym względem.
Może gdybyś pokazał więcej widoku. Spróbuj taki trochę od dołu co pokazał by lepiej kształt oczu i oczodołów.

Chociaż myślę, że to trochę render spłaszcza te oczy bo w poprzedniej wersji z boku wygląda wszystko dobrze.  Tak trochę brak gałkom głębi.

Napisano

Kolejna głowa! Tym razem mamy aktora, Neil Maskell'a którego nazwisko nie jest zbyt znane, ale jego rola jako Arby w Utopii może już być kilku osobom znana. Bardzo polecam ten serial, jest niesamowicie klimatyczny i wciągający, szczególnie teraz! <: 

 

 

Neil_Maskell_AB.jpg

Neil_Maskell_utopia_ref.jpg

  • Like 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności