notte Napisano 5 Wrzesień 2016 Napisano 5 Wrzesień 2016 (edytowane) Witajcie forumowicze! Wrzucam pracę którą udało mi się popełnić w zeszłym tygodniu. Miała to być podobizna aktora, niestety podejrzewam, że nie zbliżyłam się do oryginału :) Krytyka mile widziana (serio) Edytowane 15 Listopad 2016 przez notte
JackTheRippy Napisano 5 Wrzesień 2016 Napisano 5 Wrzesień 2016 Nie ogladam Mr.Robot, ale na z daleka widac, że Rami Malek :) Z bliska juz troche gorzej, bo gość ma troche inny ksztalt ust i nosa. O krytyke ciezko, bo większosc rzeczy wydaje sie na miejscu, moge zasugerowac jedynie katowanie anatomii. Zacznij od czaszki, gdy nauczysz się co jest pod skóra, podobizny będa o wiele łatwiejsze :)
Graft Napisano 5 Wrzesień 2016 Napisano 5 Wrzesień 2016 Moim zdaniem całkiem podobny, może tylko trochę za symetryczny.
notte Napisano 5 Wrzesień 2016 Autor Napisano 5 Wrzesień 2016 @Jack Również nie oglądam Mr. Robot. Rami utkwił mi w pamięci po Until Dawn gdzie użyczył swojej twarzy i głosu postaci o imieniu Josh. Polecam tę grę:) Fakt, ćwiczenia z anatomii zawsze się przydadzą. @Graft Planuję jeszcze poćwiczyć na nim detal i na końcu obiecuję że go powykrzywiam :>
Graft Napisano 5 Wrzesień 2016 Napisano 5 Wrzesień 2016 Z ciekawości przeanalizowałem jego twarz i wyszły mi takie różnice Może przed detalami warto go jeszcze dopracować ;P W jakim programie rzeźbisz ?
notte Napisano 6 Wrzesień 2016 Autor Napisano 6 Wrzesień 2016 (edytowane) Dzięki za zaangażowanie :) Są różnice, przeanalizuje to sobie jeszcze raz. Unikam raczej przy takich 'wprawkowych' pracach podkładania zdjęć czy rysowania linii. Staram się ćwiczyć oko (wiesz o co mi chodzi:)) Swoją drogą jestem ciekawa waszych praktyk. Zdarza się wam korzystać w ten sposób z refek? Zapomniałam dodać - korzystam z Zbrusha Edytowane 6 Wrzesień 2016 przez notte
Graft Napisano 6 Wrzesień 2016 Napisano 6 Wrzesień 2016 Ja sam sobie nie wierzę więc często sprawdzam się w ten sposób.
notte Napisano 10 Wrzesień 2016 Autor Napisano 10 Wrzesień 2016 Tym razem wrzucam projekt nad którym siedzę od dłuższego czasu, a oryginalnie był częścią kursu z Sze Jones. Wiem, że nie jest i nie będzie to mistrzostwo świata, dlatego przymykam oko na pewne niedociągnięcia, przede wszystkim chcę to skończyć :) A że ostatnio po przerwie na Rami'ego (do którego wrócę) przyszła wena tak więc tutaj jest apdejt. Pozę jeszcze podrzeźbię, ponieważ detale tam widoczne pochodzą tylko z projekcji. Nazwałam ją Gail. Siatka od boxa stworzona w maxie (kurs obejmował samodzielne tworzenie topologii), następnie sculpt w zbrushu, pozowanie za pomocą bipeda - max, co oczywiscie wymagało lekkiego podrzeźbienia. Kurs zakładał stworzenie pełnej postaci na potrzeby cinematików i gier. Zamierzam sprostać :)
Sebazx6r Napisano 10 Wrzesień 2016 Napisano 10 Wrzesień 2016 Analizujac foty trzeba brac pod uwagę xD ze tam jest perspektywa inna innych kat etc... najlepiej do proporcji brac zdjęcia paparazzi z długiej lufy robione z daleka. Blizsze sa orto. A tak jak widać ze podobny to spoko. ladnie paniennke polamales xD.
notte Napisano 10 Wrzesień 2016 Autor Napisano 10 Wrzesień 2016 Pytanie polagało na tym czy dosłownie zdarza się wam podkładać zdjęcia lub rysować kreski tak jak wyżej zapostował Graft. Możliwe, że połamana (chociaż ja tego nie widzę). Pytanie, co, gdzie i jak? :)
michalo Napisano 10 Wrzesień 2016 Napisano 10 Wrzesień 2016 Połamana, myślę, że chodzi o to, że ładnie ją ustawiłeś z t-pose do dynamicznej :)
Sebazx6r Napisano 10 Wrzesień 2016 Napisano 10 Wrzesień 2016 Ja nie podkładam ale używam transpose do mierzenia i proporcje sprawdzam bez perspektywy wlaczonej. Uzywam Tez angle view na 27 stopni. zmienia się to w draw.
notte Napisano 11 Wrzesień 2016 Autor Napisano 11 Wrzesień 2016 A to dziękuję za miłe słowa :D Tez czasem posiłkuję się mierzeniem za pomocą transpose. Dlaczego akurat 27? Ja używam 45, ale raczej bez konkretnej refleksji - Ryan Kingslien polecał tak w którymś z tutków.
Sebazx6r Napisano 11 Wrzesień 2016 Napisano 11 Wrzesień 2016 około 20 kilku stopni to jest kat widzenia ludzkiego oka. przy 45 stopniach rozjezdza się perspektywa w zetce. Cierpliwy jestest jak Kingsleya xD szybko przestałem ogladac i wywaliłem subskrypcje xD od maili.
notte Napisano 25 Wrzesień 2016 Autor Napisano 25 Wrzesień 2016 Kingslien mocno nadwyręża moją cierpliwość swoimi mailami, tez muszę do wyrzucić :D Przetestowałam jak rzeźbi mi się z angle 27 i faktycznie bardziej przekonuje mnie Twoja wersja. Mały update, powrót do Rami'ego. A w tle trwa praca nad ciuszkami do mojej postaci. Offtop: Czy mogę udostępnić obrazek w poście (nie jako miniaturkę załącznika) bezpośrednio z mojego komputera?
Sebazx6r Napisano 25 Wrzesień 2016 Napisano 25 Wrzesień 2016 Ja wrzucam na Imgur. I potem link udostepniam przez lub ikonke do wstawiania obrazka.
notte Napisano 1 Październik 2016 Autor Napisano 1 Październik 2016 Posiedziałam jeszcze trochę nad twarzą Rami'ego i projekt uznaję oficjalnie za zakończony. (wiem, że to jest teczka WIP, ale sądzę, że ta ze skończonymi pracami czeka na level up:)) C&C welcome
genitalius Napisano 3 Październik 2016 Napisano 3 Październik 2016 (edytowane) calkiem fajna glowka Ci wyszla. Rob nastepna, moze tym razem kobieca? Jak sie uczylem skulpcic jeszcze w blenderze 2.48 to podkladalem refki i za kazdym razem robilem basemeshe a potem reczne retopo zeby nauczyc sie jak too dziala. Teraz albo dynamesh z kulki albo gotowy base mesh dla kazdego rodzaju postaci ludzkich nie podkladam refek, albo z pamieci albo otwieram swoja biblioteke referencji pomocniczych obok i sklejam cos ze wszystkiego co mam.Wlosy mozesz potrafktowac jakas faktura albo narzedziem typu tubecurve zmieniajac w opcjach stroke/curve modifiers koncowke rurki na spiczasta. Jest tez taki brush ale platny chyba curvehair bardzo fajnie robi kosmki wlosow, niestety ale nie dziala na 64 bitowym zbrushu jesli sie nie myle. pozdrawiam Edytowane 3 Październik 2016 przez genitalius
notte Napisano 29 Październik 2016 Autor Napisano 29 Październik 2016 @genitalius dobrze zauważyłeś, że borykam się z problemem dotyczącym włosów, eksperymentuję jak ugryźć ten temat, dzięki za wskazówki :) Dawno nie wrzucałam tutaj apdejtów mojej postaci, ostatnio poprawiłam jej twarz: (dlaczego sculpty zawsze wyglądają lepiej w zbrushu niż wyrenderowane np w vray? :o)
Graft Napisano 30 Październik 2016 Napisano 30 Październik 2016 No fajnie, fajnie. Na kimś konkretnym wzorowana ta niewiasta ?
notte Napisano 30 Październik 2016 Autor Napisano 30 Październik 2016 Dzięki:) Nie, to taki zlepek i to nawet nie z konkretnych osób.
notte Napisano 15 Listopad 2016 Autor Napisano 15 Listopad 2016 Heja Wrzucam update mojej postaci, przed teksturowaniem muszę zrobić sobie przerwę na coś mniejszego :) Uwagi mile widziane, najpewniej więcej renderów wrzucę na artstation. Pozdro!
JackTheRippy Napisano 15 Listopad 2016 Napisano 15 Listopad 2016 Fajnie wyszlo :) Dwie uwagi tylko, na pierwszy rzut oka, przy tym widoku 3/4 na twarz mam wrazenie, ze gorna warga moze byc za bardzo wysunieta do przodu. Paski, ktore teoretycznie ciagna bluzke do gory, same wygladaja strasznie luzno.
genitalius Napisano 15 Listopad 2016 Napisano 15 Listopad 2016 Rozkrecasz sie z rzezby na rzebe. Fajnie, ze zadalas sobie dosc sporo trudu i conajwazniejsze uniosla temat.W czym render?
notte Napisano 15 Listopad 2016 Autor Napisano 15 Listopad 2016 @Jack Chyba mas rację, usta cofałam już dwukrotnie, chyba wciąż zbyt delikatnie.. Zastanawiam się czy wrażenie luźno trzymanej bluzki nie bierze się stad, ze tkanina nie jest mocno naciągnięta. Albo stąd, że paski idą po ciele a naprężone może powinny bardziej odstawać.. Muszę to sprawdzić. @genitalius Dziękuję za miłe słowa, włożyłam w to trochę czasu i wysiłku. Miło jest przeczytać że ktoś to dostrzega i docenia :) Render został wykonany w Vray.
notte Napisano 16 Maj 2017 Autor Napisano 16 Maj 2017 (edytowane) Hej, długo nic się tutaj nie działo. W ramach odpoczynku od game artu, wypalania normalek i nauki kolejnych programów, wyrzeźbiłam taką oto panią. Mam problem na którym utknęłam. Nie mogę żadnego portretu 'popchnąć dalej'. Tak dużo słyszałam, że dodawanie porów nie uratuje złego sculptu, że za każdym razem zatrzymuję się mniej więcej w tym miejscu myśląc że powinnam dodać więcej mid detalu. Może to najwyższy czas na jakiś kursik? Może dalej szlifować podstawy? C&C bardzo mile widziane. edit: dorzucam refkę http://www.3dscanstore.com/index.php?route=product/product&path=90_91&product_id=207 jak widać z takiej refki można dużo wyciągnąć :) Nie celuję w super podobieństwo tylko w uchwycenie detalu Edytowane 16 Maj 2017 przez notte
notte Napisano 14 Czerwiec 2017 Autor Napisano 14 Czerwiec 2017 Dziś coś z zupełnie innej beczki. Poprawiam (dla siebie) nieudany art test. Miałam przygotowaną bazę, więc szkoda było mi zostawić, a przynajmniej już mnie nikt nie poprosi o zrobienie na teście kolumny (mam nadzieję!) ;) Jestem w trakcie retopo głowicy, trzon jeśli chodzi o sculpt to wciąż jest wip, w drodze jest również cokół. Pozdro!
notte Napisano 19 Czerwiec 2017 Autor Napisano 19 Czerwiec 2017 Brnę przez retopo. Zrobiłam od nowa elementy które się powtarzają i następnym krokiem jest kopiowanie ich i dopasowywanie do sculptu. Chcę żeby akanty, 'świderki' i reszta elementów były jednym obiektem, tak jak to jest w oryginale. Zamierzam przygotować w ten sposób połowę głowicy (prócz góry), po czym dać symetrię na resztę. Logika podpowiada mi, że nie nigdy nie zobaczymy elementów które się powtarzają. Przy teksturach pewnie okaże się czy to był dobry pomysł. Załączam screeny z paintera z pierwszym lepszym smart materiałem.
notte Napisano 26 Lipiec 2019 Autor Napisano 26 Lipiec 2019 Praca którą rozpoczęłam rok temu i porzuciłam na wiele miesięcy. Ubranie, tekstury, sculpt zamknęłam, natomiast z włosami wciąż walczę. Grozy temu starciu nadaje fakt, że dopiero uczę się Majki i Xgena, wszelkie rady jak skutecznie skopiować 'collection i 'description' są mile widziane. Brwi oraz włosy z tyłu głowy mają dopiero jedną warstwę, broda i wąsy sa nieco bardziej posunięte, ponieważ warstw mają dwie. Concept wykonał genialny Even Amundsen. c&c welcome
KLICEK Napisano 30 Lipiec 2019 Napisano 30 Lipiec 2019 szyja, obojczyki do poprawy, wlosy zjadly czesc czaszki. 🙂 bardzo ladne oczka 🙂 1
notte Napisano 30 Lipiec 2019 Autor Napisano 30 Lipiec 2019 Dzięki, widać na które elementy poświęciłam najwięcej uwagi, a na które... mniej ;)
notte Napisano 28 Sierpień 2019 Autor Napisano 28 Sierpień 2019 update, wciąż nie mogę się zdecydować w jaki sposób renderować moje prace w ZB. Powyższy render był wykonany z eksperymentalnym shaderem, na poniższym jest zwykły basic. Macie jakies tipy? 2
michalo Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 Takie szkice dobrze renderujesz. Czego chcieć więcej? Możesz spróbować cycles albo eevee bo ładniej cienie ci wyjdą niż w zbrushu. Albo compositing passów z zbrusha w jakimś photoshopie. Fajne włosy i fajna buźka. Nie wiem czy coś się tam złego nie dzieje w okolicach oczu, bo w widoku ~3/4 coś mi nie gra.
notte Napisano 29 Sierpień 2019 Autor Napisano 29 Sierpień 2019 Czy na poprzednich renderach w widoku 3/4 tez cos Twoim zdaniem nie siedzi z oczami? Nie wiem czy czegoś nie zepsułam przełamując symetrię.
michalo Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 Nie. Tzn w aktualnym modelu widać dużą poprawę. Jest lepiej pod każdym względem. Może gdybyś pokazał więcej widoku. Spróbuj taki trochę od dołu co pokazał by lepiej kształt oczu i oczodołów. Chociaż myślę, że to trochę render spłaszcza te oczy bo w poprzedniej wersji z boku wygląda wszystko dobrze. Tak trochę brak gałkom głębi.
notte Napisano 31 Sierpień 2019 Autor Napisano 31 Sierpień 2019 Tak to wygląda od dołu. Myślę że przy finalnych renderach wezmę render passy do PS. 3
notte Napisano 21 Marzec 2020 Autor Napisano 21 Marzec 2020 Kolejna głowa! Tym razem mamy aktora, Neil Maskell'a którego nazwisko nie jest zbyt znane, ale jego rola jako Arby w Utopii może już być kilku osobom znana. Bardzo polecam ten serial, jest niesamowicie klimatyczny i wciągający, szczególnie teraz! <: 5
notte Napisano 22 Marzec 2020 Autor Napisano 22 Marzec 2020 Dzięki, moooże będzie z tego cała postać 😉
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się