Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

 

Na co dzień używam 3dmax Vray ale to od strony praktycznej. W tym przypadku sprawa dotyczy teorii muszę ogarnąć temat renderingu od strony technicznej (średnio-zaawansowanej).

Załóżmy

-o co chodzi, jak liczy + wzorki - brute-force, photonmap, light cache, IR - obliczanie primary i secondary engine, GI,

-to samo o modelach cieniowania (blinn ward gfx microfacet)

-oraz raytrace, radiosity itd

 

Kojarzycie może jakąś literaturę książki, czasopisma na ten temat. Polskie wersje też proszę podajcie. Dzięki z góry.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dzięki za odp - stary zrobiłem tak na sam początek ;-) dlatego napisałem ksiązki,czasopisma, publikacje bo nie chciałem rozwlekać tematu - chodzi o to że wymagane jest podparcie się jaką literaturą, to nie ma być tylko do mojej wiedzy ale z dalszym przeznaczeniem. Gdyby ktoś miał jakiś pomysły - dzięki z góry za info

 

 

P.S

Żeby nie przedłużać posta co mam:

to za łatwe - zresztą mało konkretów

http://helion.pl/ksiazki/cyfrowe-oswietlenie-i-rendering-wydanie-ii-jeremy-birn,cyfos2.htm

 

teoretycznie ok ale trochę wymiękam w tłumaczniu pewnych sekwencji a co za tym idzie połowiczne rozumienie.

http://www.francescolegrenzi.com/wp/vray-the-complete-guide-second-edition/

Napisano

@skalpel3d

dzięki za podpowiedź, trochę powtórzone - post wyżej w drugim moim linku podałem ten sam podręcznik ;) ale jakbyś coś tam miał jeszcze do zasugerowania to daj znać ;)

 

No dobra w takim razie pytanie.

Światła posiadają różne algorytmy tworzenia cienia: shadow map, area shadow, raytraced, a także vray shadow.

Pierwsze 3 są poniekąd wykorzystywane w innych rendererach i nie było problemu z prześledzeniem opisu ich tworzenia oraz algorytmów.

Jak w takim razie ma Vray shadow? Ma ktoś jakiś info na takie szczegółowe tematy? ;/ Dzięki z góry

Napisano

Siemano dołączamy z kumplem, ja jako świeżak (teoria). Mamy pewne zapytania - ja wolę dołączyć niż ponawiać gdzieś temat.

Rendering:

 

Raytrace - śledzenie promieni - metoda powstawania obrazu.

Promienie wystrzeliwane z kamery, analizujące scene (czyli po trafieniu w obiekt okreslanie właściwości materiału, natężenia światła itd) to powodowało powstanie matrycy pixeli

 

Wydawało się początkowo że jest to uniwersalny model wyznaczania obrazu a nazewnictwa typu:

Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping

to tylko nazwy procesów (do wyboru) za pomocą których RayTrace analizował ścieżki

 

 

Później (po przejrzeniu równania renderingu Jamesa T. Kajiya) okazało się że:

Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping

to poprostu alternatywne do RayTrace systemy wyznaczania obrazu

 

 

Nie czaje jednak gdzie umieścić GlobalIluminacje

 

 

Początkowo wydawało się że jest to oświetlenie pośrednie które jest jedną z dwóch kroków w RayTrace.

Że początkowo obliczana jest mapa światła, a na jej bazie w drugim kroku RayTrace analizuje geometrie+reszte tworząc matryce pixeli

 

Jednocześnie Irradiance/Photon/Brute/LightCache to silniki (primary/secondary) które w odpowiedni dla siebie sposób stworzą ową mapę/system GlobalIluminacji

 

 

W tym momencie mam już burdel we łbie bo może znowu coś myle a GlobalIluminacja to osobny model wyznaczania obrazu? - nie posiadający nic wspólnego z RayTrace.

 

 

Ludzie dobrzy ;) jak to jest naprawde w Vray. Czym jest w renderingu GI a czym Raytrace

Napisano

Thx za potwierdzenie i linki. Ok to robimy dalszy krok w poznawaniu tego ciekawego ustrojstwa.

Trochę to skomplikowane ale chciałoby się zgłebić (P.S znacie moze kogoś na korki?)

 

ok jest faza zbierania oświetlenia GI (build lighcache + prepasy) a następnie Rendering - jakim algorytmem odbywa się rendering w vRay?

Link prześledzone na szybko w celu złapnia najpotrzebniejszych wiadomości. Dalej będzie czytane jeszcze raz, jednak o algorytmie renderingu (nie GI) raczej brak, opisują co nie co RenderMana i Arnolda

 

o GI jeszcze dopytam później jednak dobrze byłoby wiedzieć coś o rodzaju algo renderingu vRay przed kolejnym czytaniem

Dziex serdeczne za pomoc.

 

P.S

Autor tematu nie wiem, ale tak - u nas na studiach wysłali nas na projekt kompetecjny na inny wydział, i męcz się tu... "vRay - mechanizmy działania"

Szczerze osobiście wolałbym znaleść kogoś do korków, poznać co poznać i robić coś na bazie tej wiedzy albo co innego, a nie wszystko od zera walić, gdyby przodkowie mieli wszystko poznawać od zera to nic nowego by nigdy nie powstało. Nie mówie że coś wymyśle ;p ale wiecie o co come on.

Mimo wszystko dziex za pomoce ;)

Napisano

siemano ;) znowu mam małe bombardowanko pytaniami

- wybaczcie dociekliwość - wiem że poprzednik sugerował abym pisał "!sensowne!" posty, ale kurnia jak błądze w poznawaniu czegoś nowego to czasem człowiek nawet nie wie że błądzi czyli pisze niesensownie.

 

Do rzeczy:

Od ostatniego razu czytałem raczej sporo tekstów, ale równocześnie pojawiało się kilka interpretacji renderowania. W miare dni dochodziło coś nowego i odrzucało się sprzeczne wersje.

Mam pytanie które siedzi już parę dni.

 

Włączam renderowanie, ustawienia IR+LC

-LightCache -> 3pasy -> Rendering

 

Co tak naprawdę dzieje się w ostatnim etapie czyli Rendering?

-wysyłanie promieni/analizowanie/wyznaczanie pixeli?

-a może tam tylko uśrednia się i aliasuje to co zebrał w poprzednich dwóch etapach tworzac ostateczny kolor pixela?

 

 

Książki w kontekście Renderingu łączą termin z metodami śledzenia np: RayTrace, itp - dlatego jakoś z automatu widząc Rendering przypisywało się właśnie w tym miejscu strzelanie promieniami z kamery i ich analize.. a może jest zupełnie inaczej?

 

Dajcie znać jeśli posiadacie jakieś info.

pzdr ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności