Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie

 

Na co dzień używam 3dmax Vray ale to od strony praktycznej. W tym przypadku sprawa dotyczy teorii muszę ogarnąć temat renderingu od strony technicznej (średnio-zaawansowanej).

Załóżmy

-o co chodzi, jak liczy + wzorki - brute-force, photonmap, light cache, IR - obliczanie primary i secondary engine, GI,

-to samo o modelach cieniowania (blinn ward gfx microfacet)

-oraz raytrace, radiosity itd

 

Kojarzycie może jakąś literaturę książki, czasopisma na ten temat. Polskie wersje też proszę podajcie. Dzięki z góry.

  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

dzięki za odp - stary zrobiłem tak na sam początek ;-) dlatego napisałem ksiązki,czasopisma, publikacje bo nie chciałem rozwlekać tematu - chodzi o to że wymagane jest podparcie się jaką literaturą, to nie ma być tylko do mojej wiedzy ale z dalszym przeznaczeniem. Gdyby ktoś miał jakiś pomysły - dzięki z góry za info

 

 

P.S

Żeby nie przedłużać posta co mam:

to za łatwe - zresztą mało konkretów

http://helion.pl/ksiazki/cyfrowe-oswietlenie-i-rendering-wydanie-ii-jeremy-birn,cyfos2.htm

 

teoretycznie ok ale trochę wymiękam w tłumaczniu pewnych sekwencji a co za tym idzie połowiczne rozumienie.

http://www.francescolegrenzi.com/wp/vray-the-complete-guide-second-edition/

Posted

@skalpel3d

dzięki za podpowiedź, trochę powtórzone - post wyżej w drugim moim linku podałem ten sam podręcznik ;) ale jakbyś coś tam miał jeszcze do zasugerowania to daj znać ;)

 

No dobra w takim razie pytanie.

Światła posiadają różne algorytmy tworzenia cienia: shadow map, area shadow, raytraced, a także vray shadow.

Pierwsze 3 są poniekąd wykorzystywane w innych rendererach i nie było problemu z prześledzeniem opisu ich tworzenia oraz algorytmów.

Jak w takim razie ma Vray shadow? Ma ktoś jakiś info na takie szczegółowe tematy? ;/ Dzięki z góry

Posted

Siemano dołączamy z kumplem, ja jako świeżak (teoria). Mamy pewne zapytania - ja wolę dołączyć niż ponawiać gdzieś temat.

Rendering:

 

Raytrace - śledzenie promieni - metoda powstawania obrazu.

Promienie wystrzeliwane z kamery, analizujące scene (czyli po trafieniu w obiekt okreslanie właściwości materiału, natężenia światła itd) to powodowało powstanie matrycy pixeli

 

Wydawało się początkowo że jest to uniwersalny model wyznaczania obrazu a nazewnictwa typu:

Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping

to tylko nazwy procesów (do wyboru) za pomocą których RayTrace analizował ścieżki

 

 

Później (po przejrzeniu równania renderingu Jamesa T. Kajiya) okazało się że:

Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping

to poprostu alternatywne do RayTrace systemy wyznaczania obrazu

 

 

Nie czaje jednak gdzie umieścić GlobalIluminacje

 

 

Początkowo wydawało się że jest to oświetlenie pośrednie które jest jedną z dwóch kroków w RayTrace.

Że początkowo obliczana jest mapa światła, a na jej bazie w drugim kroku RayTrace analizuje geometrie+reszte tworząc matryce pixeli

 

Jednocześnie Irradiance/Photon/Brute/LightCache to silniki (primary/secondary) które w odpowiedni dla siebie sposób stworzą ową mapę/system GlobalIluminacji

 

 

W tym momencie mam już burdel we łbie bo może znowu coś myle a GlobalIluminacja to osobny model wyznaczania obrazu? - nie posiadający nic wspólnego z RayTrace.

 

 

Ludzie dobrzy ;) jak to jest naprawde w Vray. Czym jest w renderingu GI a czym Raytrace

Posted

Thx za potwierdzenie i linki. Ok to robimy dalszy krok w poznawaniu tego ciekawego ustrojstwa.

Trochę to skomplikowane ale chciałoby się zgłebić (P.S znacie moze kogoś na korki?)

 

ok jest faza zbierania oświetlenia GI (build lighcache + prepasy) a następnie Rendering - jakim algorytmem odbywa się rendering w vRay?

Link prześledzone na szybko w celu złapnia najpotrzebniejszych wiadomości. Dalej będzie czytane jeszcze raz, jednak o algorytmie renderingu (nie GI) raczej brak, opisują co nie co RenderMana i Arnolda

 

o GI jeszcze dopytam później jednak dobrze byłoby wiedzieć coś o rodzaju algo renderingu vRay przed kolejnym czytaniem

Dziex serdeczne za pomoc.

 

P.S

Autor tematu nie wiem, ale tak - u nas na studiach wysłali nas na projekt kompetecjny na inny wydział, i męcz się tu... "vRay - mechanizmy działania"

Szczerze osobiście wolałbym znaleść kogoś do korków, poznać co poznać i robić coś na bazie tej wiedzy albo co innego, a nie wszystko od zera walić, gdyby przodkowie mieli wszystko poznawać od zera to nic nowego by nigdy nie powstało. Nie mówie że coś wymyśle ;p ale wiecie o co come on.

Mimo wszystko dziex za pomoce ;)

Posted

siemano ;) znowu mam małe bombardowanko pytaniami

- wybaczcie dociekliwość - wiem że poprzednik sugerował abym pisał "!sensowne!" posty, ale kurnia jak błądze w poznawaniu czegoś nowego to czasem człowiek nawet nie wie że błądzi czyli pisze niesensownie.

 

Do rzeczy:

Od ostatniego razu czytałem raczej sporo tekstów, ale równocześnie pojawiało się kilka interpretacji renderowania. W miare dni dochodziło coś nowego i odrzucało się sprzeczne wersje.

Mam pytanie które siedzi już parę dni.

 

Włączam renderowanie, ustawienia IR+LC

-LightCache -> 3pasy -> Rendering

 

Co tak naprawdę dzieje się w ostatnim etapie czyli Rendering?

-wysyłanie promieni/analizowanie/wyznaczanie pixeli?

-a może tam tylko uśrednia się i aliasuje to co zebrał w poprzednich dwóch etapach tworzac ostateczny kolor pixela?

 

 

Książki w kontekście Renderingu łączą termin z metodami śledzenia np: RayTrace, itp - dlatego jakoś z automatu widząc Rendering przypisywało się właśnie w tym miejscu strzelanie promieniami z kamery i ich analize.. a może jest zupełnie inaczej?

 

Dajcie znać jeśli posiadacie jakieś info.

pzdr ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy