TRYKY3D Posted September 25, 2016 Posted September 25, 2016 Witajcie Na co dzień używam 3dmax Vray ale to od strony praktycznej. W tym przypadku sprawa dotyczy teorii muszę ogarnąć temat renderingu od strony technicznej (średnio-zaawansowanej). Załóżmy -o co chodzi, jak liczy + wzorki - brute-force, photonmap, light cache, IR - obliczanie primary i secondary engine, GI, -to samo o modelach cieniowania (blinn ward gfx microfacet) -oraz raytrace, radiosity itd Kojarzycie może jakąś literaturę książki, czasopisma na ten temat. Polskie wersje też proszę podajcie. Dzięki z góry.
Maciek Jutrzenka Posted September 25, 2016 Posted September 25, 2016 help vray'a? albo jakiego kolwiek silnika renderującego.. albo wystarczy wrzucić pojęcia w google.
TRYKY3D Posted September 25, 2016 Author Posted September 25, 2016 dzięki za odp - stary zrobiłem tak na sam początek ;-) dlatego napisałem ksiązki,czasopisma, publikacje bo nie chciałem rozwlekać tematu - chodzi o to że wymagane jest podparcie się jaką literaturą, to nie ma być tylko do mojej wiedzy ale z dalszym przeznaczeniem. Gdyby ktoś miał jakiś pomysły - dzięki z góry za info P.S Żeby nie przedłużać posta co mam: to za łatwe - zresztą mało konkretów http://helion.pl/ksiazki/cyfrowe-oswietlenie-i-rendering-wydanie-ii-jeremy-birn,cyfos2.htm teoretycznie ok ale trochę wymiękam w tłumaczniu pewnych sekwencji a co za tym idzie połowiczne rozumienie. http://www.francescolegrenzi.com/wp/vray-the-complete-guide-second-edition/
Maciek Jutrzenka Posted September 25, 2016 Posted September 25, 2016 Dokumentacje houdiniego i render man. Ja osobiście książek żadnych nie mogę polecić bo nigdy w sumie nie szukałem. może po prostu pozadawaj tutaj pytania czego nie rozumiesz.
praetorian Posted September 25, 2016 Posted September 25, 2016 Na początek wikipedia, a potem subskrypcja na http://dl.acm.org/ ?
skalpel3d Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 http://www.francescolegrenzi.com/wp/vray-the-complete-guide-second-edition/
TRYKY3D Posted October 3, 2016 Author Posted October 3, 2016 @skalpel3d dzięki za podpowiedź, trochę powtórzone - post wyżej w drugim moim linku podałem ten sam podręcznik ;) ale jakbyś coś tam miał jeszcze do zasugerowania to daj znać ;) No dobra w takim razie pytanie. Światła posiadają różne algorytmy tworzenia cienia: shadow map, area shadow, raytraced, a także vray shadow. Pierwsze 3 są poniekąd wykorzystywane w innych rendererach i nie było problemu z prześledzeniem opisu ich tworzenia oraz algorytmów. Jak w takim razie ma Vray shadow? Ma ktoś jakiś info na takie szczegółowe tematy? ;/ Dzięki z góry
Camel Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 v-ray shadow jest na monte carlo (brute force) dla directa tyle tylko wiem, więcej pomóc nie jestem w stanie
double Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 Siemano dołączamy z kumplem, ja jako świeżak (teoria). Mamy pewne zapytania - ja wolę dołączyć niż ponawiać gdzieś temat. Rendering: Raytrace - śledzenie promieni - metoda powstawania obrazu. Promienie wystrzeliwane z kamery, analizujące scene (czyli po trafieniu w obiekt okreslanie właściwości materiału, natężenia światła itd) to powodowało powstanie matrycy pixeli Wydawało się początkowo że jest to uniwersalny model wyznaczania obrazu a nazewnictwa typu: Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping to tylko nazwy procesów (do wyboru) za pomocą których RayTrace analizował ścieżki Później (po przejrzeniu równania renderingu Jamesa T. Kajiya) okazało się że: Forward-raytracing; Pathtrace; Radiosity; Raycasting; Photonmaping to poprostu alternatywne do RayTrace systemy wyznaczania obrazu Nie czaje jednak gdzie umieścić GlobalIluminacje Początkowo wydawało się że jest to oświetlenie pośrednie które jest jedną z dwóch kroków w RayTrace. Że początkowo obliczana jest mapa światła, a na jej bazie w drugim kroku RayTrace analizuje geometrie+reszte tworząc matryce pixeli Jednocześnie Irradiance/Photon/Brute/LightCache to silniki (primary/secondary) które w odpowiedni dla siebie sposób stworzą ową mapę/system GlobalIluminacji W tym momencie mam już burdel we łbie bo może znowu coś myle a GlobalIluminacja to osobny model wyznaczania obrazu? - nie posiadający nic wspólnego z RayTrace. Ludzie dobrzy ;) jak to jest naprawde w Vray. Czym jest w renderingu GI a czym Raytrace
1pudel Posted October 15, 2016 Posted October 15, 2016 (edited) "Global illumination[1] (shortened as GI) or indirect illumination is a general name for a group of algorithms used in 3D computer graphics that are meant to add more realistic lighting to 3D scenes. " https://labs.chaosgroup.com/index.php/rendering-rd/the-truth-about-unbiased-rendering/ https://www.fxguide.com/featured/the-art-of-rendering/ https://www.fxguide.com/featured/the-state-of-rendering/ https://www.fxguide.com/featured/the-state-of-rendering-part-2/ https://scholar.google.pl/scholar?q=disney+render+theory+algorithms+papers&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwjNr5vBo9zPAhVlKcAKHU7kCi0QgQMIGjAA https://scholar.google.pl/scholar?q=pixar+render+theory+algorithms+papers&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwid7cC2o9zPAhWGAMAKHTP_Aj4QgQMIGjAA -------------- edit Wy to robicie na zaliczenie do szkoły? Edited October 15, 2016 by 1pudel
double Posted October 16, 2016 Posted October 16, 2016 Thx za potwierdzenie i linki. Ok to robimy dalszy krok w poznawaniu tego ciekawego ustrojstwa. Trochę to skomplikowane ale chciałoby się zgłebić (P.S znacie moze kogoś na korki?) ok jest faza zbierania oświetlenia GI (build lighcache + prepasy) a następnie Rendering - jakim algorytmem odbywa się rendering w vRay? Link prześledzone na szybko w celu złapnia najpotrzebniejszych wiadomości. Dalej będzie czytane jeszcze raz, jednak o algorytmie renderingu (nie GI) raczej brak, opisują co nie co RenderMana i Arnolda o GI jeszcze dopytam później jednak dobrze byłoby wiedzieć coś o rodzaju algo renderingu vRay przed kolejnym czytaniem Dziex serdeczne za pomoc. P.S Autor tematu nie wiem, ale tak - u nas na studiach wysłali nas na projekt kompetecjny na inny wydział, i męcz się tu... "vRay - mechanizmy działania" Szczerze osobiście wolałbym znaleść kogoś do korków, poznać co poznać i robić coś na bazie tej wiedzy albo co innego, a nie wszystko od zera walić, gdyby przodkowie mieli wszystko poznawać od zera to nic nowego by nigdy nie powstało. Nie mówie że coś wymyśle ;p ale wiecie o co come on. Mimo wszystko dziex za pomoce ;)
1pudel Posted October 16, 2016 Posted October 16, 2016 Jeśli to tylko vray to napisz !sensowny! post na ich forum http://forums.chaosgroup.com/index.php https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_gi_methods.shtml
double Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 siemano ;) znowu mam małe bombardowanko pytaniami - wybaczcie dociekliwość - wiem że poprzednik sugerował abym pisał "!sensowne!" posty, ale kurnia jak błądze w poznawaniu czegoś nowego to czasem człowiek nawet nie wie że błądzi czyli pisze niesensownie. Do rzeczy: Od ostatniego razu czytałem raczej sporo tekstów, ale równocześnie pojawiało się kilka interpretacji renderowania. W miare dni dochodziło coś nowego i odrzucało się sprzeczne wersje. Mam pytanie które siedzi już parę dni. Włączam renderowanie, ustawienia IR+LC -LightCache -> 3pasy -> Rendering Co tak naprawdę dzieje się w ostatnim etapie czyli Rendering? -wysyłanie promieni/analizowanie/wyznaczanie pixeli? -a może tam tylko uśrednia się i aliasuje to co zebrał w poprzednich dwóch etapach tworzac ostateczny kolor pixela? Książki w kontekście Renderingu łączą termin z metodami śledzenia np: RayTrace, itp - dlatego jakoś z automatu widząc Rendering przypisywało się właśnie w tym miejscu strzelanie promieniami z kamery i ich analize.. a może jest zupełnie inaczej? Dajcie znać jeśli posiadacie jakieś info. pzdr ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now