ptaszek Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Maxwell Render 4 juz jest. Najwazniejszy ficzer to renderowanie GPU (tylko CUDA), chociaz nie jest jeszcze w pelni rozwiniete to zapowiada sie ciekawie. Minusem jest brak GPU pod OSX, chociaz pewnie tylko ja na to czekam :P http://www.maxwellrender.com/latest-release/
1pudel Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 ciekawi mnie prędkość na GPU, niby na prezentacji 3 razy szybciej ale imho scenka testowa mało skomplikowana. Jeśli Maxwell dostałby kopa Octane to byłby spory "game changer"
keajra Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Fajnie ptaszek ze na glownej promocyjnej stronie v4 jest jako pierwszy Twoj render :) http://www.maxwellrender.com/products/maxwell_4
Monio Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 (edytowane) 1pudel- Octane został zaprojektowany tylko pod GPU, nie muszą iść na żadne kompromisy techniczne (a jest ich bardzo wiele). OTOY jest liderem w tym segmencie rynku, mają największe doświadczenie i zaplecze technologiczne. Szanse że jakikolwiek renderer CPU+GPU przebije Octane szybkością są bliskie zeru. Ewentualnie jakby ktoś zaczął pisać teraz od zera renderer oparty o najnowsze papiery, instrukcje CPU i architektury GPU. Edytowane 11 Październik 2016 przez Monio
1pudel Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 wiem, że jest to mało prawdopodobne i czeka nas powolne przepisywanie "starych" silników na GPU w stylu Vray. Cóż pozostaje jedynie brać Octana czy inny silnik pisany wprost pod GPU
materalia Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 "starych" silników na GPU w stylu Vray przecież Octane to stary silnik tylko zoptymalizowany pod konkretne GPU, co daje mu być może czasami przewagę w szybkości, a praca pewnie poszła też w stabilność i rozbudowany edytor, a co do jakości renderingów to już jest bardzo różnie, zależy od sceny, ustawień itp.
ptaszek Napisano 11 Październik 2016 Autor Napisano 11 Październik 2016 @Keajra dzieki! :) @1pudel, Monio niestety co w tym jest. Szkoda bo bardzo lubie Maxwella :) No ale zobaczymy. Widzialem w roadmapie CPU+GPU w jednej scenie. To moze byc dobry kierunek.
Maciek Jutrzenka Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Niema GPU na mac'a bo Mac'i nie mają w sumie żadnych kart graficznych które by miał jaką kolwiek sensowną moc obliczeniową... smutna prawda.
materalia Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Nie mają, zazwyczaj Intele lub mobilne AMD, ale można dokupić takie coś :) https://bizon-tech.com/
Maciek Jutrzenka Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 tak wiem co mają tak znam external GPU. problem taki że to nie zawsze niestety działa i często są problemy. Temat jest trochę szary.. No ale still to jest mega bez sensu. Co prawda laptop + external GPU to jest mega zajebisty setup. to niestety nie jest łatwy do uzyskania aby w pełni dobrze funkcjonował w przypadku apple.
deshu Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Jeśli chodzi o redner gpu, to wg mnie najbardziej interesująco wygląda http://www.fstormrender.ru/
Camel Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 FStorm oczywiście, że tak. A to gadanie o Octane to od razu Wam mówię. Otoy ma poważną stagnację odkąd programista Andriej Kozłow odszedł z Otoy i właśnie napisał FStorma który- jak się okazało jest szybszy od Octane. Kozłow sam pisał większość kodu Octane a nawet displacement w OR. Teraz Otoy pozwało Andrieja za to, że niby używał kodu Octane, a to oczywiście była za przeproszeniem g... prawda. Pliki FStorma są dużo lżejsze i wszystko od początku pisał Andriej niczego nie kradnąc z Octane. Jest dużo twardych dowodów, przeciwko "dowodom" które wymyślił Otoy, na przykład screeny z nazwami poszczególnych ficzersów - np motion blur duration. Przecież to samo jest w V-Ray czy Coronie. Nie można zarzucić kradzieży komuś kto i tak zaimplementował na swój sposób ogólnodostępne wzory i algorytmy do sprawdzenia w Internecie do powszechnego użytku. Jules Urbach z Otoya jest istnym dupkiem skoro zechciał pozwać byłego pracownika. Otoy wystąpiło już przeciwko jednemu z byłych pracowników z niesłusznego powodu i przez to ex pracownik nabawił się poważnych problemów ze zdrowiem. Napisał wszystko od początku do końca jak wyglądała cała walka przeciwko dupkom z Otoy. Co do Maxwella v4 krótko i na temat - dużo ludzi którzy rendzą na GPU się skarżyło na to że Maxwell jest mocno niedopracowany i jest... że tak powiem, dla typowych "techników" grafiki 3D. Na pewno Maxwell to jeden z najwolniejszych silników nawet na CPU. A na GPU - wiadomo - skarżyli się jaka to porażka jest.
deshu Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Andriej zarobi na tym pozwie. To klasyczna praktyka, aby zastopować rozwój u konkurencji. Minie pare lat i kasa popłynie w odpowiednim kierunku. Gdyby ukradł kod to nie dałoby się tego ukryć. Nie jest głupim kolesiem, nie szedłby na walkę z wiatrakami.
1pudel Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 OT Otoy nie ma racji ale ma mnóstwo kasy na prawników - FStorm ma racje, ale nie ma kasy. Ciekawe jak to się skończy
materalia Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Co tam można było ukraść to doprawdy nie wiem, bo to nie są żadne tajemnice algorytmiczne, a może to kolejny "złodziej" dwukliku, koła garncarskiego itp. Mam nadzieję, że mój rodak poradzi sobie w tej sprawie, zatriumfuje sprawiedliwość i prawda :).
praetorian Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 OT Otoy nie ma racji ale ma mnóstwo kasy na prawników - FStorm ma racje, ale nie ma kasy. Ciekawe jak to się skończy Pewnie tak jak Pixar vs ExLuna :/
Imperator Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Tak wokół octana zrobiło się trochę smrodu z powodu tej całej chorej sytuacji z pozwem i zastraszaniem, ale nawet sam renderer taki super nie jest lista ficzersów vs jak działają w codziennej pracy to dwie rożne sprawy i masa ludzi na to narzeka, szuka alternatyw i przesiada się albo na redshifta albo na fstorma. Poza tym poprawce mnie jeśli się mylę ale na octanie nic poważniejszego nie powstało? tzn jakieś poważniejsze rekalmy tv, cinematicki do gier czy efekty do filmów? vizki i rendery ma bardzo dobre w galerii ale nie mogę znaleźć nic z większych produkcji a taki redshift pisany przez 3 ludzi mimo, że jest jeszcze bardzo młody, nie wspiera wielu rzeczy to już jest dość często używany w takich własnie większych produkcjach.
beep Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 ...Poza tym poprawce mnie jeśli się mylę ale na octanie nic poważniejszego nie powstało? tzn jakieś poważniejsze rekalmy tv, cinematicki do gier czy efekty do filmów?... Powstało i to dużo. Dlaczego Otoy się tym nie chwali to pytanie do nich lub do twórców tych produkcji. np.:
Imperator Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 O i jest pierwsza reklama :) choć może nie są to najcięższe sceny to wizualnie bardzo spoko. Dzięki za linki, czyli coś tam się jednak dzieje ale bardzo mnie ciekawi czemu tak mało się słyszy o octanie przy reklamach czy innych takich produkcjach, vizki, shorty statyczne rendery są ale takich bardziej wymagających produkcji to jak na lekarstwo, octane sobie z tym nie radzi? bo ciężko uwierzyć żeby się wszyscy z tym chowali, że na octanie robią ;) chyba, że to obciach w branży i nie wiem o tym :P btw beep specjalnie założyłeś konto żeby te linki wrzucić? :)
Maciek Jutrzenka Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 Hymn pamiętam że Nvidia na swojej konferencji pokazywała ujęcie z transformersów renderowane na Octane. tzn ujęcie. był transformers :D
beep Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 (edytowane) O i jest pierwsza reklama :) choć może nie są to najcięższe sceny to wizualnie bardzo spoko. Dzięki za linki, czyli coś tam się jednak dzieje ale bardzo mnie ciekawi czemu tak mało się słyszy o octanie przy reklamach czy innych takich produkcjach, vizki, shorty statyczne rendery są ale takich bardziej wymagających produkcji to jak na lekarstwo, octane sobie z tym nie radzi? bo ciężko uwierzyć żeby się wszyscy z tym chowali, że na octanie robią ;) chyba, że to obciach w branży i nie wiem o tym :P btw beep specjalnie założyłeś konto żeby te linki wrzucić? :) Tak, specjalnie po to założyłem konto ;) btw... niedawno była jeszcze jedna rodzima produkcja w Octane: Edytowane 12 Październik 2016 przez beep
beep Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 Maxwell Render 4 juz jest. Najwazniejszy ficzer to renderowanie GPU (tylko CUDA), chociaz nie jest jeszcze w pelni rozwiniete to zapowiada sie ciekawie. Minusem jest brak GPU pod OSX, chociaz pewnie tylko ja na to czekam :P http://www.maxwellrender.com/latest-release/ Na CPU V4 renderuje 2x wolniej niz V3. Dwa razy zwieszka aplikacji przy prostej scenie z dwoma obiektami.... coś chłopakom nie wyszedł update. O wsparciu GPU się nie wypowiadam bo to co NEXT LIMIT zaproponował powinno być fazie aplha. Oferowane/chwalenie się tym jako gotowym produktem jest sporym nieporozumieniem.
Imperator Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 No to widać Nexlimit z nowym maxwellem poszedł drogą twórców gier, coś tam w miarę działa, coś się rusza - dobra wystarczy, wrzucamy do sklepu i do kasy :) btw beep, niezłe masz prace, approvuje :) octane?
beep Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Dzięki Imperator, renderuję głównie w Cycles i Octane. Ostatnie rzeczy to Cycles.
1pudel Napisano 15 Październik 2016 Napisano 15 Październik 2016 gdzieś na końcu video jest info że renderowali na GTX 960, zmienia to pocieszająco sytuację, ale i tak z wielkiej chmury mały deszcz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się