Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Modeluje różne modele (np. budynki) w 3ds max 9 do GTA SA. Jeżeli na model nałożę całkiem nowe tekstury pobrane z neta to większość się mieni, faluje (nie wiem jak inaczej nazwać to zjawisko) kiedy postać się porusza. Co ciekawe ten efekt jest widoczny tylko z daleka. Jak się zbliżę do np. ściany to tekstura wygląda normalnie. Nawet jak tworzę własną to też jest to dziwno zjawisko.

 

Co ciekawe jak użyje oryginalnych tekstur z gry to one wyglądają normalnie. Czy to z daleka czy z bliska. Jakby tego było mało one są znacznie gorszej jakiś niż te nowe.

 

Próbowałem rozwiązać ten problem szukając rozwiązania na necie ale nic nie ma albo źle szukałem. Może ktoś robił modele do tej gry i udało mu się ten problem rozwiać to jakby się podzielił wiedzą jak to zrobił to byłbym wdzięczny.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

sprawdz rozdzielczosci, formaty plikow i glebie kolorow i upewnij sie ze sa takie same jak w oryginalnych texturach.

rozdzielczosc moze byc wyzsza ale z tego co wiem do gier textury musza miec proporcje 1:1 a rozdzielczosc musi byc wielokrotnoscia 2 (2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048...)

Napisano

Jeśli używasz oryginalnych tekstur to nie widzisz przenikania się ich bo są takie same :]

 

A te stare budynki w jakiś sposób usuwasz? Czy Twoje budynki są trochę większe żeby były na wierzchu?

 

Silnik może zaokrąglać pozycję oddalonych vertexów i plany które z bliska są powiedzmy centymetr od siebie, z daleka się na siebie nakładają i w każdej klatce wyświetla akurat tą teksturę która była ostatnio przetwarzana.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Z-fighting

 

tu są jakieś fixy

Napisano

Odświeżam temat ponieważ dalej mam ten problem i nie umiem tego rozwiązać. Wcześniej zapomniałem dodać że ten problem występuje też w samym 3ds max 9. Więc to nie jest raczej wian złej konwersji modeli ale próbowałem dawać tekstury w rozmiarach np. 512x256 czy 512x512 (bo miedzy innymi takie są zalecane) i problem nie znikną.

 

Tutaj przykłada jak to wygląda w grze. Napisy z daleka praktycznie są nie czytelne a podejdę postacią raptem 1 metr bliżej i od razu lepiej widać. Same napisy wykonałem w programie PhotoFiltre i zapisałem je w formacie bmp. Do tej gry niestety nie można dodawać innych formatów niże bmp, tga i bmp.

 

mta-scree_qpephan.png

 

mta-scree_qpephae.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności