Napisano 21 Październik 20168 l Modeluje różne modele (np. budynki) w 3ds max 9 do GTA SA. Jeżeli na model nałożę całkiem nowe tekstury pobrane z neta to większość się mieni, faluje (nie wiem jak inaczej nazwać to zjawisko) kiedy postać się porusza. Co ciekawe ten efekt jest widoczny tylko z daleka. Jak się zbliżę do np. ściany to tekstura wygląda normalnie. Nawet jak tworzę własną to też jest to dziwno zjawisko. Co ciekawe jak użyje oryginalnych tekstur z gry to one wyglądają normalnie. Czy to z daleka czy z bliska. Jakby tego było mało one są znacznie gorszej jakiś niż te nowe. Próbowałem rozwiązać ten problem szukając rozwiązania na necie ale nic nie ma albo źle szukałem. Może ktoś robił modele do tej gry i udało mu się ten problem rozwiać to jakby się podzielił wiedzą jak to zrobił to byłbym wdzięczny.
Napisano 21 Październik 20168 l sprawdz rozdzielczosci, formaty plikow i glebie kolorow i upewnij sie ze sa takie same jak w oryginalnych texturach. rozdzielczosc moze byc wyzsza ale z tego co wiem do gier textury musza miec proporcje 1:1 a rozdzielczosc musi byc wielokrotnoscia 2 (2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048...)
Napisano 21 Październik 20168 l Jeśli używasz oryginalnych tekstur to nie widzisz przenikania się ich bo są takie same :] A te stare budynki w jakiś sposób usuwasz? Czy Twoje budynki są trochę większe żeby były na wierzchu? Silnik może zaokrąglać pozycję oddalonych vertexów i plany które z bliska są powiedzmy centymetr od siebie, z daleka się na siebie nakładają i w każdej klatce wyświetla akurat tą teksturę która była ostatnio przetwarzana. https://en.wikipedia.org/wiki/Z-fighting tu są jakieś fixy
Napisano 22 Październik 20168 l Wydaje mi się, że chodzi o to, że tekstury nie mają wyeksportowanych (generowanych?) mipmap.
Napisano 11 Lipiec 20177 l Autor Odświeżam temat ponieważ dalej mam ten problem i nie umiem tego rozwiązać. Wcześniej zapomniałem dodać że ten problem występuje też w samym 3ds max 9. Więc to nie jest raczej wian złej konwersji modeli ale próbowałem dawać tekstury w rozmiarach np. 512x256 czy 512x512 (bo miedzy innymi takie są zalecane) i problem nie znikną. Tutaj przykłada jak to wygląda w grze. Napisy z daleka praktycznie są nie czytelne a podejdę postacią raptem 1 metr bliżej i od razu lepiej widać. Same napisy wykonałem w programie PhotoFiltre i zapisałem je w formacie bmp. Do tej gry niestety nie można dodawać innych formatów niże bmp, tga i bmp.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto