Blenderowicz Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 (edytowane) Czołem. Długo to trwało, ale skończyłem. Chciałem, by ta animacja dostarczyła rozrywki i chciałem też zobaczyć co mogę wyciągnąć z animacji o samolotach. Decyzja padła na lego, bo człekokształtnych w pojedynkę musiałbym robić dodatkowych kilka lat, a szkoda mi czasu. Z technicznego punktu widzenia wiem gdzie animacja niedomaga, dlatego bardziej mnie interesuje Wasza opinia pod względem czysto rozrywkowym :) Wszystkie zabiegi tam są celowe i bardzo dokładnie przemyślane, więc nie było takich sytuacji, że robiłem co mi się tam wymyśliło. Tę animację można traktować jako pilot do serialu, ale to się zobaczy... Śmieszne jest jak to scenariusz i scenopis powstaje w 1-3 dni, a realizacja prawie rok. No nic, mam nadzieję, że miło się ogląda. Edytowane 19 Styczeń 2017 przez Blenderowicz
keajra Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 Skoro piszesz zeby nie pisac o sprawach technicznych to uszanuje i nie bede pisal. Co do rozrywki - no wiec poczatek zanim jeszcze samolot sie wbil w powietrze oraz koncowka maja nawet jakies walory rozrywkowe. Natomiast cale te latanie i walka powietrzna to czysty zapychacz i nuda. Jabys wycial z tego latania 80% byloby o niebo lepsze wrazenie. Te UFO na koncu: what? Ale ogolnie brawo za skoncznie - napewno masz wiele radochy z tego :)
Blenderowicz Napisano 19 Styczeń 2017 Autor Napisano 19 Styczeń 2017 (edytowane) Może być trochę w wyobraźni widziałem to szybciej, ale w praktyce samoloty z tamtego okresu nie robią taki ostrych manewrów, jak często to próbują pokazać. Zapychaczem też bym nie nazwał, bo są istotnym elementem dla całości. Ogólnie tam miało narastać napięcie to mogło faktycznie nie wyjść. Może więcej emocji ludków by się przydało. No nie wiem. Ogólnie robiąc to robiłem to co mi się podoba, ale spędziłem przy tym tyle czasu, że trudno mi ocenić. Pewnie obejrzę za parę miesięcy i ocenię znów po swojemu. Ogólnie sam swego czasu mogłem godzinami oglądać loty samolotów. Stąd też to "dłużenie" A nie jednak wiem, czemu się dłuży. Bo nie ma trzęsącej się kamery :) Edytowane 19 Styczeń 2017 przez Blenderowicz
drakul Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 podobają mi się ujęcia kamer i gra samolotów, ich przeloty, akrobacje, cała ścieżka lotu. a pod względem rozrywkowym... co masz na myśli?
gaspar Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 Lego... Moja tematyka od ponad pół roku tłukę różne superherosy i inne takie :P Co do waloru rozrywkowego to wydaje mi się, że w twoim filmie brakuje podstawowych rzeczy: Nic nie spowodowało, że jako widz zacząłem się identyfikować z jakąkolwiek postacią. W opowieści brak jest budowania napięcia, zwrotów akcji czy jakichś gagów umilających oglądanie ( film trwał 5 minut wyłączyłem po 2.30... ). Co do technikaljów to powiem tylko tyle, że lego by tej animacji nie zaakceptowało ;). Niemniej jednak gratuluje ukończenia projektu. Osobiście nie wyobrażam sobie zrobienia pięciominótówki bez poświęcenia przynajmniej miesiąca czasu na sam scenariusz ( bo nie jestem w tym dobry ) nie wspominając już o storyboardach i innych takich... Pozdro Gaspar
osael Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 Śmieszne jest jak to scenariusz i scenopis powstaje w 1-3 dni, a realizacja prawie rok. I tutaj chyba źle proporcje rozłożyłeś. Błędy na preprodukcji mszczą się później i mamy tutaj tego przykład :-) No i fakt. Początek lekko chaotyczny, ale żywy. Później to trochę "Lego: Paths of Hate". A w tym momencie właśnie wieje nudą, bo widzimy tylko walkę samolotów. Zdecydowaną większość widzimy maszyny, a nie reakcje/emocje z którymi możemy się utożsamić. Bo ja raczej z samolotem się nie utożsamiam. No i jak kolega gaspar wspomniał - brak empatii. Właściwie czy to jeden czy drugi zginie - nie zależy mi. Myślę, że jakbyś na początku ustabilizował więź widza z bohaterem to ogólny odbiór byłby o wiele lepszy! Sam koniec ciekawy, ale wydaje mi się, że nie jest dobrze wygrany. Więcej animacji twarzy! No i wywalić tę muzykę rodem z rejonów Techno Vikinga. Popsuła fajną otoczkę przygodówki. Wieeeem! Nie chcesz słuchać uwag do animacji, ale tylko podrzucę: antycypacja, łuki, timing i spacing. ALE! Słodko zakończymy! Fajnie poprowadzona kamera, dobrze zbudowane kadry i dobre efekty dźwiękowe. Tutaj lekcja została odrobiona i bardzo fajnie to się prezentuje! PS: Czy na pewno samoloty z taką łatwością latają? Ja wiem, to cartoon i samolociki lego, ale chyba coś za łatwo. :D Znam się, bo grałem w Battlefield 1 /s
Blenderowicz Napisano 19 Styczeń 2017 Autor Napisano 19 Styczeń 2017 Osael, na Twoją opinię czekałem :) Wiedziałem, że się nie powstrzymasz od skomentowania animacji. Ale to też jest powód, dlaczego wybrałem lego, żeby nie było za dużo do animowania. Empatia, tak to racja, choć nie chciałem się wdawać w przedstawianie aktorów, ale z mimiką itd. się zgadzam. Za mało reakcji bohaterów. Choć głównego, bo Niemca celowo umieszczałem daleko i niewidocznego. Muzyka taka miała być(mniej więcej, bo nikt mi nie zrobił, ani nie znalazłem takiej jakiej bym chciał). Razem z klimatem muzyka celowo się miała zmieniać. To w końcu ufo. Takie bach, że tu wchodzimy w inny świat inny klimat, tutaj się kończy to co znamy. Hehe, dzięki za pochwalenie efektów dźwiękowych, bo to akurat coś na czym się kompletnie nie znam. drakul. Po prostu, czy przyjemność jest z oglądania. Czy nie nudzi. Bardzo chciałem zrobić coś co nie będzie nużyć. Dzięki Panowie za opinie.
Ania Napisano 20 Styczeń 2017 Napisano 20 Styczeń 2017 (edytowane) Początek całkiem przyzwoity, tylko czemu palma nie jest z lego? Jak już lecieli i się strzelali, przewinęłam, i akurat tak się złożyło że przewinęłam w prawie identyczny kadr. Dla mnie nuda i powtarzalność, ale przyznam że nigdy się nie ekscytowałam samolotami. Natomiast legiem się ekscytowałam bardzo, i tych elementów mi trochę brakuje, n.p. części rozwalonego samolotu to chyba jakieś zwykłe deski bez cypelków, piramidy też nie z lego, brakuje takich smaczków, to by bardzo zwiększyło wartość rozrywkową. Scena z ufo pomysłowa, ale myślę że trochę niewyraźnie to pokazane, ufo takie małe i tak szybko się kręci że go dokładnie nie widać. Edytowane 20 Styczeń 2017 przez Ania
agdybybyl Napisano 21 Styczeń 2017 Napisano 21 Styczeń 2017 Potrzeba zrobienia filmu rozrywkowego o zabijaniu.........!!!... poważnie...???
Blenderowicz Napisano 21 Styczeń 2017 Autor Napisano 21 Styczeń 2017 agdybybyl, o zabijaniu? Nie spodziewałem się takiej interpretacji po humaniście. Rozrywkowy dla widza, bo takie filmy powinny być. A głębia jest już dla tych co chcą ją widzieć. Dla mnie ten film jest przedstawieniem zdolności polskich pilotów i nie tylko. Mógłbym wiele powiedzieć, co ze sobą niesie ten film, ale nie chciałem wyjść na takiego dopowiada nie wiadomo jaką głębię. Sztuka zawsze będzie rozrywką i to jest jej podstawowe założenie.
agdybybyl Napisano 21 Styczeń 2017 Napisano 21 Styczeń 2017 Sztuka to nie rozrywka.... chyba, że Ci się pomyliła za sztukami cyrkowymi.... wyłazi przez skórę oglądanie komoiksów i granie w strzelanko-zarzynanki.....:))).. a to nie sztuka...!!!... sztuka to przekaz humanistyczny, a nie rozwalanie czegoś.... raczej budowanie i tworzenie!!! Permanentny przykład jaki ma wpływ samo nakręcająca się masowa głupota sączona co dnia w lesie bilbordowym......:)))))... i proszę... działa...!!!
norden Napisano 21 Styczeń 2017 Napisano 21 Styczeń 2017 Sztuka to nie rozrywka.... chyba, że Ci się pomyliła za sztukami cyrkowymi.... wyłazi przez skórę oglądanie komoiksów i granie w strzelanko-zarzynanki.....:))).. a to nie sztuka...!!!... sztuka to przekaz humanistyczny, a nie rozwalanie czegoś.... raczej budowanie i tworzenie!!! Permanentny przykład jaki ma wpływ samo nakręcająca się masowa głupota sączona co dnia w lesie bilbordowym......:)))))... i proszę... działa...!!! Caly czas mam wrazenie ze twierdzac uparcie ze sztuka to przekaz humanistyczny zamykasz sam sobie furtke nawet na ta sztuke ktora rowniez jest tak ambitna jak zasady ktore sam wyznajesz a nie jest strzelankami i mainstreamem. Coz opinie sa jak otwor w dupie. Kazdy ma wlasny
agdybybyl Napisano 22 Styczeń 2017 Napisano 22 Styczeń 2017 Norden.... mądrzejesz....!!!.... to jest prawda.... ze wszystkimi opiniami trzeba się liczyć, ale z tym daje sobie radę tylko humanizm i sztuka... a nie bycie dronem....:))))
Van dArc Napisano 4 Luty 2017 Napisano 4 Luty 2017 Jak biegnie ten pilot do samolotu, to jego gogle podskakują w nienaturalny sposób. Ich ruch/bezwładność nie pasuje do reszty ciała. Kółka od samolotów mogłyby być okrągłe, a nie kanciaste. Te samoloty powinny mieć rury wydechowe z silników i powinien lecieć z nich delikatny dym. Brakuje mi więcej zbliżeń na twarze i przedstawienia emocji pilotów. Dobre ujęcia i praca kamery.
Blenderowicz Napisano 1 Marzec 2017 Autor Napisano 1 Marzec 2017 Też mi nie pasował ruch gogli, ale jestem leniem i nie siedziałem nad nimi długo. :D Z tymi emocjami to ciekawy temat do dyskusji. Zastanawiałem, czy coś z tego będzie, ale poniekąd to jest połowa tego co zaplanowałem i w dalszej części historia miała przedstawić bohaterów. Dym. Jasne, powinien być. Nie tylko on :) łuski też powinny spadać lotki się ruszać itd. Lego wybrałem, żeby oszczędzić sobie takich rzeczy. Inaczej musiałbym to pewnie z 5 lat robić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się