Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was,

mam następujący problem. W skrócie, robię model parku i pod koniec zaczął strasznie mi się zacinać. Zaczynając od włączenia pliku, który ładuje się ok 15 min (albo dłużej bo po 10 poszłam się przespać :D ). U mnie wyglądało to tak, że oczywiście miałam rzut w cadzie, były tam krzywe m.in., któe potemw 3dsie wyciągnęłam jako spline'y i konwertowałam na edit poly. Zaczeło mi się zacinać głównie po zrobieniu tak tego elementu (załącznik). Jak tylko chcę zaznaczyć tą dziurę to program się zacina na kolejne 20 min ... ''weldowałam'' te punkty, ale mimo tego moze te kształty są zbyt skomplikowane ... no ale z drugiej strony ten pgorgam jest do modelowania więc nie możliwe zeby sie nie dalo...

 

bardzo prosze o wskazowki :( pzdr :)

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

59 311 933 ... nie wiem, ale to chyba jest sporo? tylko jak to jest park, to zaś tego się nazbiera .. da radę to jakoś zredukować? (jestem raczej początkująca z 3dsem, więc jeszcze sporo nie wiem :

Napisano

Prawie 60 milinów poli, to żeś dowalił. Jak ci się uda to pokaż siatkę modelu. Co to jest ten taki jakby zielony piasek, drzewa? Wątpię czy ci się uda zrobić ten park z taką ilością poligonów. Musiał być to podzielić na mniejsze kawałki albo jakoś to zmniejszyć.

 

Każdy program ma swoje ograniczenia nawet 3ds max. Wątpię czy ci się to uda wymodelować z taką ilością poligonów.

Napisano

tzn tyle poligonow ma oczywiscie cala scena, to jest tylko fragment, przy którym akurat zaczął ciąć się max, narazie puściłam render bo skasowałam ten element i bylo lepiej... Pavulon13 - większość obrysowywałam ale tego ostatniego już nie miałam siły i myślałam, że da radę :) Zapoznam się z tematem XRef Scene skoro to coś może pomóc na przyszłość, bo teraz tylko się modlę, żeby się to wyrenderowało :) Dzięki ! :)

 

- - - Połączono posty - - -

 

aaa, siatkę pokarzę jak tylko render się zrobi (jak się zrobi :o ;) )

Napisano

Z mojego doświadczenia:

-) pliki DWG wczytane bezpośrednio do 3ds Maxa zmulają go potwornie (używamy 3ds Maxa 2013 w robocie), to są spline'y i przy rzucie urbanistycznym tak dużego terenu pewnie sporo informacji było w pliku DWG w formie krzywych które się zaimportowały (ale nie musiało tak być, i przyczyna tkwi w następnych podpunktach), Sketchup lepiej radzi sobie z dużą ilością krzywych (polilinii) importowanych z DWG, szczególnie od Sketchup 2017 wydajność viewportu jest oszałamiająca. 5 tych samych plików DWG (2 przekroje budynku, 2 rzuty i 1 elewacja) wczytane do Sketchup'a 2017 nie robią na nim wrażenia, natomiast 3ds Max 2013 nie jest w stanie odświeżać viewportów

-) 3ds Max ma jedną ogromną bolączkę - nie ogarnia DUŻEJ ilości osobnych obiektów, nawet jeśli mają małą ilośc poligonów. Przykład - jeśli masz 20 samochodów i każdy z nich ma 500 elementów, to scena będzie się haczyć...ale jak zrobisz jeden samochód by był jedną bryła (czyli MERGE wszyskich obiektów do jednej bryły, a nie grupowanie do jednej bryły) to 20 takich samochdów na 3ds Max'ie nie zrobi wrażenia

Dlatego ja np. budynki na scenie które tylko wypełniają mi tło albo teren, MERG'uje czyli łączę do jednej bryły. Tak samo jeśli mam budynek biurowy a w nim na piętrach są pokoje ze sprzętami różnymi - to biurko, z monitorem, krzesłem i tym co na biurku jest łączę do JEDNEJ bryły, materiały się też połączą i powstanie jedna bryła z Multimateriałem. Wtedy 100 takich biurek nie robi mi żadnej różnicy.

-) jeśli masz skomplikowaną geometrię (drzewa, samochody, wystrój wnętrz który powielasz w wielu miejscach w budynku etc) to stwórz z niej plik PROXY. Jest to plik osadzony fizycznie na dysku a na scenie 3D reprezentuje go tylko "duszek" złożony z paru prostych elementów lub punktów. Silnik Vray ma swój format zapisu takich plików, Corona Renderer także. Jeśli na jakich obiekt na scenie klikniesz prawym przyciskiem myszy, to w opcjach powinno się pojawić coś takiego "Vray mesh export" lub też jak dobrze pamiętam "Corona Mesh export".

-) po drugie wyłącz w 3ds Max w głównym widoku tryb Realistic, on włącza cienie, ambient occlusion i inne cuda. Przełącz się na inny, prostszy tryb bez bajerów, nie sa potrzebne w modelowaniu urbanistyki

-) jeśli modelujesz "w pytę" wielkie tereny i do tego nie jest on płaski, ino ma pagórki i skarpy - rób to w low-poly, potem dopiero przy pomocy modyfikatora TurboSmooth (i po przez wprowadzenie dodatkowych cięć pomocniczych w terenie), zagęść siatkę - ale jeśli do będzie z lotu ptaka ujęcie, może nie trzeba siatki zagęszczać,

-) jeśli masz ogromy teren ktory pokażesz powietrza (A nie z poziomu człowieka), to jeśli są tam przewyższenia rzedu 1-2 metry, to nie modeluje tego, zrób cały płaski teren, tych różnic terenu nie idzie dostrzec z powietrza, a siatka będzie mniej gesta

-) nie trzeba modelować łuków (np. skarp, brzegów jezior czy rzek, zakrętów na ulicach czy chodnikach) mega hiper dokładnie z krzywymi które mają punkt co 1 cm (pomyśl że jesli łuk zakrętu ma długość 20 metrów, i co 1 cm masz punkt na krzywej do tego zakrętu bo tak Ci zaimportował się plik z DWG) to masz na samym zakręcie 2000 puntków...i jak na taki łuk z pliku DWG nałożysz modyfikator Sweep który np. puści prostokąt po tej krzywej i stworzysz w ten sposób krawężnik, to masz 8000 puntków na samym krawężniku w jednym zakręcie.

Dlatego - w opcjach importu DWG sprawdź jak gęsto masz ustawiona interpolację przy wciąganiu plików DWG - to jest w oknie w trakcie importu pliku DWG do 3ds Maxa, pod nazwą - Curve Steps. Tam pokombinuj to pliki DWG będą prostsze

-) i powtórzę radę któregoś kolegi - używaj plików XREF - czyli np. samochody czy budynki, czy mała architektura będą w osobnych plikach które możesz "podczepić" do sceny kiedy potrzebujesz, nie muszą się kisić w całej scenie, szczególnie jak zapisujesz co 20-30 minut całą scenę a zmieniają się na niej jakieś pierdoły (np. ławki postawisz na scenie raz i już ich nie ruszasz raczej, to już możesz je do Xref'a wyrzucić). Ale np. zmienia się jakaś część terenu w parku to w głównej scenie zostawiasz ten teren, chodniki etc. i już te ławki w kolejnych plikach przy save'ach nie lądują, tylko zawsze są w jednym pliku Xref. Przeanalizuj sobie swoją scenę - popatrz czego już nie będziesz ruszać w projekcie, i od razu do Xref'a to wywal.

-) polecam też sprawdzić modele jeśli korzystasz z gotowych z np. 3d warehouse (modele dla Sketchup'a) - tam prosta ławka, z zewnątrz widać tylko siedzisko i oparcie, a w środku nie poczyszczona geometria i milion poligonów gdzieś poupychanych które są niepotrzebne...zwykła lampa uliczna potrafi "ważyć" 2 MB samej geometrii a potem się okazuję że ktoś wszystkie kształty cylindryczne robil na 100 podziałów, a stykły by 32-40 podziały.

-) jeśli masz dużo źródeł światła (lampy uliczne) które oświetlają scene np. wieczorną to zmień tryb oświetlania viewportu z "Iluminate with scene lights" na "Iluminate with default lights".

To tyle chyba na szybko...

Napisano

Tak, wszystkie drzewa i inne duperele są przekonwertowane... render już się ciśnie 5 godzinę... jutro muszę to oddać i nie wiem co teraz z tym zrobić, czy czekać, czy kombinować... z tym co tu napisali inni... boję się tylko że w jeden dzien nie zdaze tego połapać

Napisano

Bardzo dziękuję za te rady!:) Sporo tu istotnych informacji, które mnie też od dawna nurtowały :) Zastosuję te wskazówki na pewno, tylko nie wiem czy przy tym projekcie zdążę, bo jutro muszę go oddać... więc czekam na nieszczęsny render, jak się nie zrobi to nie wiem co zrobie wtedy chyba... bo na zrobionym projekcie juz ciezko teraz przeksztalcac i nanosic zmiany ..

Dziękuję bardzo jeszcze raz ! :)

 

- - - Połączono posty - - -

 

Dzięki za poprawkę;) Usprawiedliwię się brakiem snu od kilkunastu godzin może :D chociaż to nie jest usprawiedliwienie.

No jest sporo... ale teraz już chyba nic nie dam rady z tym zrobić... jak render się nie zrobi do 10 h to chyba bede myslala z tym x

Napisano

Mało Was ( kobiety :) ) na forum więc należy o Was zadbać ... Spakuj i wyeksportuj scenę ( Archive) pod maxem. Wyślij ją np wesend.com albo czymkolwiek na [email protected]. Jeżeli , co nie daj Boże nie zarżnie mojego sprzętu wyślę ci render ;)

Napisano

jesli chodzi o rendering to xref tutaj nie pomoże. jesli render jest bardzo wolny to trzeba sie przyjrzeć ustawieniom rendera, materiałom i światłom.

 

jesli to archiwum bedzie to rowniez moge sluzyc pomoca (farma) jesli termin goni...

Napisano

napisała odp każdemu z Was, ale ie wiem czy się dodała, bo jej tu nie widze :(

Bardzo dziekuje za wszystkie rady z pewnością na przyszłość juz bede wiedziala co jeszcze moge zrobic.. tylko najgorsze jest to ze nie weim czy ten render się zrobi teraz czy nie, a juz troszke chyba za pozno na kombinowanie bo calosc juz jest skonczona

 

Zalaczam renderującą się niestety jeszcze wizke w ktorej mniej wiecej widac jak to wyglada w calosci.

Drzewa są przekonwertowane na proxy, teren też jest w większości rysowany poprzez spline'y , ławki robiłam jako prostą bryłe tylko... boje sie ze ten render konca nie dobiegnie a mam czas do 8 rano niestety haha

Napisano

Kurcze byłabym bardzo bardzo baaaardzo wdzięczna, jak n nie pójdzie to może przynajmniej zobaczysz co może być powodem tego. :) Zaraz spróbuję to spakować! :)

Napisano

Jak to spakowałam to ma prawie 5GB ;O ja nie wiem już co tam porobiłam... nie da sie tego nawet załadować, tzn dałoby się ale bardzo długo to trwa... matszklar jak mogę się z Tobą jakoś inaczej skontaktować, mailowo najprędzej ?:)

Napisano

wrzucam tu jak wyglada siatka... bo przerwalam ten render i chce to cholerstwo zmniejszyc jakos...

materiałów to jest może z 5 .. juz nie wiem sama, musze kombinować jak to szybko pomniejszyc

Napisano

Zeszłam z liczbą poligonów do 9 161 382 (znalazły się jakieś trawy nieprzekonwertowane itp) modlę się żeby to już poszło jakoś... mogłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć w którym miejscu mogę zmienić, żeby wszystkie elementy proxy wyświetlały się np jako boxy? Wiem, że był do tego skrypt, ale na pewno da się to zrobić bez niego. Bo wiem jak zmienić jeden element, ale, żeby wszystkie wyświetlały mi się np jako boxy

Napisano (edytowane)

Może pomoże najprostszy sposób:

 

1. Zaznacz wszystko (ctrl+A)

2. PPM -> Object Properties...

3. Kliknij By Layer

4. Następnie Dispaly as Box

 

Co prawda wszystkie elementy zamieni Ci na boxy, ale w Twoim przypadku i na tym etapie może nie będzie to kłopotliwe.

Edytowane przez Pavulon 13

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności