impair Napisano 1 Kwiecień 2017 Napisano 1 Kwiecień 2017 Witam, tak na początek chciałem zaznaczyć że jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o 3d, od dawna coś sobie dłubię, ale zawsze szybko się zniechęcałem bo nie wychodziło to najlepiej. Kiedyś wziąłem się za model Caymana S i w połowie utknąłem bo laptop nie dawał sobie rady (zbyt wiele niepotrzebnych poligonów narobiłem). Tym razem z większą ostrożnością i o wiele lepszą motywacją zabrałem się za łatwiejszy (w moim mniemaniu) model Camaro SS. Model powstaje w 3ds maxie 2017, od samego początku opieram się na tym poradniku. Wiele rzeczy się niestety nie zgadza z tym co jest w poradniku, część linii na blueprintach jest słabej jakości lub się nie pokrywają dlatego miejscami improwizuję i staram się to jakoś składnie ułożyć. Mam nadzieję że wskażecie mi tutaj ewentualne błędy (a na pewno będzie ich sporo). Chciałbym w końcu dojść z modelem do końca i szkolić się dalej w kwestii modelowania, może nawet na trudniejszych modelach. Zgodnie z poradnikiem na którym się opieram, tył powstaje jako oddzielna część stąd też widoczna jest przerwa w okolicy tylnych świateł. Postępuje krok po kroku jak mówi poradnik. Napotkałem tylko pewien problem, w widoku od boku narzędzie "CUT" nie działa tak jak powinno, nie mogę ciąć krawędzi tak jak chcę, automatycznie snapuje narzędzie do jakichś vertexów i nie wiem jak sobie z tym poradzić.
michalo Napisano 1 Kwiecień 2017 Napisano 1 Kwiecień 2017 Nie pomogę ci w maxie ale spoko, że wróciłeś do modelowania. Jeśli dokończysz model sporo się nauczysz samego maxa i do następnego ruszsz z jeszcze lepszą parą. Powodzenia i wytrwałości!
impair Napisano 6 Lipiec 2017 Autor Napisano 6 Lipiec 2017 W końcu czas odgrzać starego kotleta, wakacje przyszły to i czas się znalazł w końcu. Troszkę popracowałem, miejscami poprawiłem troszkę siatke, ale problem z narzędziem CUT nadal jest. W bocznym widoku nie mogę wycinać gdzie chcę, snapuje mi bezpośrednio do vertexów, macie może na to jakąś radę?
impair Napisano 6 Lipiec 2017 Autor Napisano 6 Lipiec 2017 Próbowałem wyłączać snapowanie, tak samo jak i zmiane wartości snapowania. Nie pomogło. We wszystkich widokach łącznie z perspektywą mogę ciąć jak tylko chce, w jednym konkretnym się nie da bo snapuje do vertexów od razu.
dexter47 Napisano 6 Lipiec 2017 Napisano 6 Lipiec 2017 luknełem natutka z kturego korzystasz jest on kompetentny acz kolwiek moja rada oprucz patrzenia tylko na tutka poogladaj sobie zdjecia tego camaro co do snapownia to włączasz go przyciskiem s. i casem jak zapisujesz klikajac ctr+s to jak żle klikniesz to ci snapa włacza sprawdz też czy nie masz flipnientych poly bo to też może mieć znaczenie
impair Napisano 6 Lipiec 2017 Autor Napisano 6 Lipiec 2017 Niestety snapowanie 's' też nie pomaga, sprawdzałem to. Poly też nie są flipnięte, wtedy w ogóle nie da się ciąć, a mi snapuje do vertexów i to tylko w jednym (bocznym) widoku :/ Edit: co do zdjęć, z nich również korzystam, wiem że tutki to za mało. W moim przypadku jest to raczej brak umiejętności jeszcze, ale to z czasem przyjdzie mam nadzieję :)
dexter47 Napisano 6 Lipiec 2017 Napisano 6 Lipiec 2017 jesli nic nie pomaga sprubuj tego https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/How-to-recover-settings-from-a-corrupted-3dsmax-ini-file-s.html
Bubu Napisano 7 Lipiec 2017 Napisano 7 Lipiec 2017 To zapewne nie jest problem snapa tylko samego maxa. Od którejś wersji potrafi randomowo sypać cut'a....Mam czasami to samo. Otwórz nową scenę i zmerguj do niej tą z modelem. Czasami pomaga też wyexportowanie modelu do obj i potem zaimportowanie do nowej sceny. Tylko zobacz czy jak weźmiesz pustą scenę to czy cut tam działa normalnie.
impair Napisano 7 Lipiec 2017 Autor Napisano 7 Lipiec 2017 @Bubu sprawdzę ten sposób i dam znać czy pomogło ;) Póki co problem rozwiązałem konwertując model do mesha i tnąc tam, później ponownie konwersja do edit poly i można działać dalej. To oczywiście tylko ominięcie problemu, nie jego rozwiązanie.
dexter47 Napisano 8 Lipiec 2017 Napisano 8 Lipiec 2017 skoro pomogło to co mówisz to zrób tak zamień bryłe na mesch dodaj modyfikator edit poly i pracuj na tym.
impair Napisano 9 Lipiec 2017 Autor Napisano 9 Lipiec 2017 (edytowane) @dexter47 - niestety ale dodanie modyfikatora edit poly skutkuje dokładnie tym samym problemem co używanie samego editable poly :/ Edit: @bubu - mergowanie sceny pomogło. Dziękuję ślicznie, ten problem spędzał mi sen z powiek już -_- Edytowane 9 Lipiec 2017 przez impair
Kubajaniak Napisano 9 Lipiec 2017 Napisano 9 Lipiec 2017 Dawno maxa nie używałem, ale pamiętam, że ten problem pojawiał mi się czasem jak ustawiałem sobie widok za pomocą kostki (nie wiem jak to nazwać) w prawym górnym rogu okienka.
impair Napisano 13 Lipiec 2017 Autor Napisano 13 Lipiec 2017 @kubajaniak - problemu z kostką na szczęście nie mam :) Kilka elementów poszło o przodu, nie obyło się bez poprawiania kilka razy tego samego, ciągle sporo brakuje ale gdzieś coś musiałem źle zrobić bo miejscami całkiem nieźle krzaczy siatkę :/ Najwięcej problemów z tylnym światłem było, chamfer straszne rzeczy porobił. [ATTACH=CONFIG]104146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104147[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104148[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104149[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104150[/ATTACH]
Akierek Napisano 13 Lipiec 2017 Napisano 13 Lipiec 2017 Popracuj nad siatka, bo warto ją zrobic rowna i dobrze rozlozona, potem sie lepiej pracuje na detalach. Miejsca , ktore powinienes poprawic to nadkola, przedni zderzak i dach( te elementy faluja). Tylne swiatla, to tam widze jakies bugi , moze masz gdzies nie polaczone n-gony? Sprawdzaj sobie rownosc modelu na blinie lub reflect na duzej wartosci. Powodzenia ! :)
impair Napisano 13 Lipiec 2017 Autor Napisano 13 Lipiec 2017 Z tylnymi światłami to w ogóle śmiesznie było, 3h nad nimi siedziałem bo ciągle coś krzaczyło i to najlepszy efekt jaki udało mi się uzyskać, nie ma wolnych n-gonów, sprawdziłem :/ co do falowania, zdaję sobie z tego sprawę oczywiście, starałem się w miare równo ją rozłożyć, ale jak widać jeszcze troszkę nad nią popracuję :) Samego topo muszę się nauczyć właśnie modelując, przy tym nauczyłem się całkiem sporo, z następnym pójdzie sporo lepiej mam nadzieję ^^
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się