Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, tak na początek chciałem zaznaczyć że jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o 3d, od dawna coś sobie dłubię, ale zawsze szybko się zniechęcałem bo nie wychodziło to najlepiej. Kiedyś wziąłem się za model Caymana S i w połowie utknąłem bo laptop nie dawał sobie rady (zbyt wiele niepotrzebnych poligonów narobiłem). Tym razem z większą ostrożnością i o wiele lepszą motywacją zabrałem się za łatwiejszy (w moim mniemaniu) model Camaro SS. Model powstaje w 3ds maxie 2017, od samego początku opieram się na tym poradniku. Wiele rzeczy się niestety nie zgadza z tym co jest w poradniku, część linii na blueprintach jest słabej jakości lub się nie pokrywają dlatego miejscami improwizuję i staram się to jakoś składnie ułożyć. Mam nadzieję że wskażecie mi tutaj ewentualne błędy (a na pewno będzie ich sporo). Chciałbym w końcu dojść z modelem do końca i szkolić się dalej w kwestii modelowania, może nawet na trudniejszych modelach.

 

Zgodnie z poradnikiem na którym się opieram, tył powstaje jako oddzielna część stąd też widoczna jest przerwa w okolicy tylnych świateł. Postępuje krok po kroku jak mówi poradnik.

 

Napotkałem tylko pewien problem, w widoku od boku narzędzie "CUT" nie działa tak jak powinno, nie mogę ciąć krawędzi tak jak chcę, automatycznie snapuje narzędzie do jakichś vertexów i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie pomogę ci w maxie ale spoko, że wróciłeś do modelowania. Jeśli dokończysz model sporo się nauczysz samego maxa i do następnego ruszsz z jeszcze lepszą parą.

Powodzenia i wytrwałości!

Napisano
  • Autor

W końcu czas odgrzać starego kotleta, wakacje przyszły to i czas się znalazł w końcu. Troszkę popracowałem, miejscami poprawiłem troszkę siatke, ale problem z narzędziem CUT nadal jest. W bocznym widoku nie mogę wycinać gdzie chcę, snapuje mi bezpośrednio do vertexów, macie może na to jakąś radę?

Napisano
  • Autor

Próbowałem wyłączać snapowanie, tak samo jak i zmiane wartości snapowania. Nie pomogło. We wszystkich widokach łącznie z perspektywą mogę ciąć jak tylko chce, w jednym konkretnym się nie da bo snapuje do vertexów od razu.

Napisano

luknełem natutka z kturego korzystasz jest on kompetentny acz kolwiek moja rada oprucz patrzenia tylko na tutka poogladaj sobie zdjecia tego camaro co do snapownia to włączasz go przyciskiem s. i casem jak zapisujesz klikajac ctr+s to jak żle klikniesz to ci snapa włacza sprawdz też czy nie masz flipnientych poly bo to też może mieć znaczenie

Napisano
  • Autor

Niestety snapowanie 's' też nie pomaga, sprawdzałem to. Poly też nie są flipnięte, wtedy w ogóle nie da się ciąć, a mi snapuje do vertexów i to tylko w jednym (bocznym) widoku :/

 

Edit: co do zdjęć, z nich również korzystam, wiem że tutki to za mało. W moim przypadku jest to raczej brak umiejętności jeszcze, ale to z czasem przyjdzie mam nadzieję :)

Napisano

To zapewne nie jest problem snapa tylko samego maxa. Od którejś wersji potrafi randomowo sypać cut'a....Mam czasami to samo. Otwórz nową scenę i zmerguj do niej tą z modelem. Czasami pomaga też wyexportowanie modelu do obj i potem zaimportowanie do nowej sceny. Tylko zobacz czy jak weźmiesz pustą scenę to czy cut tam działa normalnie.

Napisano
  • Autor

@Bubu sprawdzę ten sposób i dam znać czy pomogło ;) Póki co problem rozwiązałem konwertując model do mesha i tnąc tam, później ponownie konwersja do edit poly i można działać dalej. To oczywiście tylko ominięcie problemu, nie jego rozwiązanie.

Napisano

skoro pomogło to co mówisz to zrób tak zamień bryłe na mesch dodaj modyfikator edit poly i pracuj na tym.

Napisano
  • Autor

@dexter47 - niestety ale dodanie modyfikatora edit poly skutkuje dokładnie tym samym problemem co używanie samego editable poly :/

 

Edit: @bubu - mergowanie sceny pomogło. Dziękuję ślicznie, ten problem spędzał mi sen z powiek już -_-

Edytowane przez impair

Napisano

Dawno maxa nie używałem, ale pamiętam, że ten problem pojawiał mi się czasem jak ustawiałem sobie widok za pomocą kostki (nie wiem jak to nazwać) w prawym górnym rogu okienka.

Napisano
  • Autor

@kubajaniak - problemu z kostką na szczęście nie mam :)

 

Kilka elementów poszło o przodu, nie obyło się bez poprawiania kilka razy tego samego, ciągle sporo brakuje ale gdzieś coś musiałem źle zrobić bo miejscami całkiem nieźle krzaczy siatkę :/ Najwięcej problemów z tylnym światłem było, chamfer straszne rzeczy porobił.

 

[ATTACH=CONFIG]104146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104147[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104148[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104149[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104150[/ATTACH]

Napisano

Popracuj nad siatka, bo warto ją zrobic rowna i dobrze rozlozona, potem sie lepiej pracuje na detalach. Miejsca , ktore powinienes poprawic to nadkola, przedni zderzak i dach( te elementy faluja). Tylne swiatla, to tam widze jakies bugi , moze masz gdzies nie polaczone n-gony? Sprawdzaj sobie rownosc modelu na blinie lub reflect na duzej wartosci. Powodzenia ! :)

Napisano
  • Autor

Z tylnymi światłami to w ogóle śmiesznie było, 3h nad nimi siedziałem bo ciągle coś krzaczyło i to najlepszy efekt jaki udało mi się uzyskać, nie ma wolnych n-gonów, sprawdziłem :/ co do falowania, zdaję sobie z tego sprawę oczywiście, starałem się w miare równo ją rozłożyć, ale jak widać jeszcze troszkę nad nią popracuję :) Samego topo muszę się nauczyć właśnie modelując, przy tym nauczyłem się całkiem sporo, z następnym pójdzie sporo lepiej mam nadzieję ^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności