merkuriusz Napisano 16 Czerwiec 2017 Napisano 16 Czerwiec 2017 Witam, jak się skutecznie nauczyć 3dsmaxa, nie mając go na kompie?? W jaki sposób wy się uczyliście? Same tutoriale czy książki, czyli taka nauka na sucho jest bez sensu.. Nie mam 20 patyków :(
Ajgor Napisano 17 Czerwiec 2017 Napisano 17 Czerwiec 2017 Jeśli jesteś studentem, możesz mieć za darmo na cztery lata. Legalnie. Oczywiście bez licencji na komercyjne wykorzystanie.
VAstudio Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 3ds max demo / licencja studencka 3ds max Biblia Tutoriale YT / płatne Lynda, Gnomon, Grand Warwick
michalo Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 Myślę, że traila też by mogli ci przecłużyć po tych 30 dniach jakbyś poprosił support. Ale nie na niewiadomo jak długo ;) Skutecznie i legalnie to nauczyć się fundamentów na darmowym bądź tańszym 'siostrzanym' oprogramowaniu a potem na ogarnięcie róznic i nauczenie się maksa wystarczy myślę te 30 dni triala (konkretnej pracy).
imprecis Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 Ściągając pirata. Nie wiem czemu nikt tego nie napisał, ale 99% użytkowników tak zaczynało pracę z 3dsem/Mayą. Jeśli nie używasz tego do projektów komercyjnych to moim zdaniem jest to ok. Inna opcja (legalna) to z tego co kojarzę to na FXPHD mają opcję używania wszystkich programów z których mają kursy, podczas trwania subskrypcji (koszt to 99$/miech). Co do nauki to polecam "darmowe" Pluralsight: https://devopscube.com/pluralsight-free-subscription/ (opis jak uzyskać darmową subskrypcję dzięki Microsoftowi). Rozważyłbym czy na pewno chcesz się uczyć 3dsa, czy może np. Mayi. Pytanie do czego chcesz używać dany program.
blazejbobek Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 Co do nauki to polecam "darmowe" Pluralsight: https://devopscube.com/pluralsight-free-subscription/ (opis jak uzyskać darmową subskrypcję dzięki Microsoftowi). @imprecis Mega dzięki za tego linka :)
Maciek Jutrzenka Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 Ja bym się przedewszystkim zastanowił serio czy to ma być 3dsmax! bo naprawdę, dzisiaj jest masę dużo lepszych programów :)
merkuriusz Napisano 21 Czerwiec 2017 Autor Napisano 21 Czerwiec 2017 No ale najwięcej ofert pracy jest z 3dsmax albo Maya (też płatna)... Nie wiem czy jest sens uczyć się innego darmowego programu a potem się przestawiać..
michalo Napisano 21 Czerwiec 2017 Napisano 21 Czerwiec 2017 Jest sens bo przestawienie to tylko interface. Dobrze jest umieć się przestawiać bo w robocie poznasz dodatkowe softy. Zaczną ci wdrażać powiedzmy Marvelousa, to co? Odmówisz? A on ma jeszcze gorszy interface - taki upośledzony max z upośledzonym illustratorem ;P Nauka od nowa, tzn. przystosowanie się do obsługi, bo resztę to wiesz lub się domyślasz. Także albo decydujesz się na opcję nielegalną, albo uczysz się na legalnym sofcie. Jak cię zaproszą na rozmowę o pracę (gdzie wymagają maksa lub mayii) - ściągasz wtedy triala i uczysz się, a jak zaproszą na drugą to wtedy uczysz się dzień i noc i przychodzisz przygotowany :P Język 3d będzisz do tego czasu znał doskonale. Ludzie pracujący w firmach z maksem czy majką często modelują sobie np w blenderze bo im wygodniej. UV-ki też robisz gdzie ci wygodniej. Wiedział co programy potrafią, gdzie tego szukać lub jak szukać tego w google.
Ajgor Napisano 21 Czerwiec 2017 Napisano 21 Czerwiec 2017 Ostatnio rozmawiałem na ten temat z pewnym pracownikiem telewizji. On mi wytłumaczył, dlaczego woli Maya od Blendera. Bo jak w Blenderze coś się wywalało, to musiał sam szukać przyczyny i tylko tracił na to czas. A jak w Maya coś się wywala, to dzwoni do supportu i oni przez internet przejmują kontrolę nad jego Majką i potrafią szybko ustalić przyczynę i ją usunąć. Są takie możliwości w majce. Może dlatego jest więcej ofert. Ale fakt, że zasady modelowania itp są podobne we wszystkich programach. W jednym możesz się nauczyć, nabrać wprawy, a później szybko się przestawić na inny. I WYDAJE MI SIĘ, że w Blenderze modelowanie jest przyjemniejsze i szybsze niż w Maxie. A przeniesienie modelu to jest na prawdę banalna sprawa. Możesz więc modelować w Blenderze a animować w Maxie :)
Maciek Jutrzenka Napisano 21 Czerwiec 2017 Napisano 21 Czerwiec 2017 ogólnie mi bardziej chodziło że od maxa są lepsze alternatywy takie jak Maya lub Houdini lub Blender lub Cinema c4d. Wszystko zależy od tego co chcesz w sumie robić. Aczkolwiek jeżeli miałbym wpakować 5 tyś zł na licencje lub w komputer... no to :) no cóż.. te 5 tyś w sprzęt jest milion razy bardziej opłacalne jak dla mnie. Ja osobiście śmigam na Blenderze i Houdini. Musisz sobie odpowiedzieć w jakiej branży chcesz robić na jakim rynku i w sumie w jakim studiu.
blazejbobek Napisano 21 Czerwiec 2017 Napisano 21 Czerwiec 2017 @merkuriusz A rozważałeś Maya LT? Cena jest całkiem przystępna, bo wychodzi 140 zł/miesiąc. http://sklep.pccpolska.pl/pl/maya-lt/600-maya-lt.html?gclid=CjwKEAjwsqjKBRDtwOSjs6GTgmASJACRbI3fIuVG-FApH6CybtRtwzMh40maliVT-1Xr_WRstKwx9RoCl03w_wcB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się