Avatar Napisano 6 Październik 2017 Napisano 6 Październik 2017 Witam! Mam takie pytanie, kiedy tworzymy jakiś obiekt, który normalnie składa się z dwóch lub więcej obiektów. Np. Sofa i poduszki na niej, albo ukrzyżowanego kolesia. Lepiej takie obiekty trzymać razem jako jeden obiekt czy osobno. I nie mam tutaj namyśli łączenia siatki w jedną skomplikowaną bryłe, tylko jak bym w 3ds dał atach lun join w blenderze. Będą to dwie siatki ale jako jeden obiekt. Jak mamy jako jeden obiekt, to będą współdzielić UV, i wystarczy wtedy jeden materiał przy teksturowaniu, ale wiele obiektów łatwiej animować, ale za to wymaga dla każdego osobny materiał. Jak to wygląda w praktyce?
polka dot Napisano 6 Październik 2017 Napisano 6 Październik 2017 sofa z poduszkami versus ukrzyżowany "koleś"? jeśli zadajesz to pytanie czysto teoretycznie, nie ma na to odpowiedzi. jeśli pytasz praktycznie, odpowiedz sobie sam. :-)
Avatar Napisano 6 Październik 2017 Autor Napisano 6 Październik 2017 nie chodzi mi o porównanie tych dwóch przypadków. Tylko ogólnie. Lepiej żeby te poduszki były jako jeden obiekt z sofą, tosamo tyczy się kolesia na krzyżu, czy osobną. W Outlinerze będe miał dwa obiekty koleś, krzyż czy jeden. Albo sofa, poduszka1, poduszka2 itp, czy lepiej jeden?
Avatar Napisano 6 Październik 2017 Autor Napisano 6 Październik 2017 a musisz być taki burakiem? jak nie chcesz pomagać to nie pomagaj.
natas Napisano 7 Październik 2017 Napisano 7 Październik 2017 Jak robisz modele które chcesz użyć w różnych projektach to lepiej to trzymać jako łóżko1,2,3. Różne modele mogą współdzielić ten sam materiał pod warunkiem, że mają różne uv sofa i poduszka to nieco inna skala. Animacja to odrębny tenat i każdy przypadek rozpatruje się inaczej bo są elementy, które poruszają się wspólnie ale niektóre z nich dodatkowo się obracają itd
Avatar Napisano 7 Październik 2017 Autor Napisano 7 Październik 2017 na tym forum na prawdę ciężko informacje
ozogonkiem Napisano 9 Październik 2017 Napisano 9 Październik 2017 (edytowane) To wszystko na prawdę zależy od przyszłego zastosowania obiektu. Jeżeli to będzie już zawsze jakaś statyczna bryła do gry, to połącz ją sobie, będziesz miał w silniku mniej obiektów, pewnie zaoszczędzisz trochę na performance. Jeżeli te dwa elementy będą się niezależnie od siebie animować, to łączenie ich jest absurdalnym pomysłem. W wielu sytuacjach musisz sobie zdać sprawę co jest dla Ciebie wygodniejszym rozwiązaniem. PS. Pytałeś też o UV. Ja często robię tak, że najpierw łączę sobie obiekty którym nadaję jeden zestaw UV, a po oteksturowaniu je rozłączam. Korzystają wtedy z jednego materiału, ale z łatwością mogą być rozstrzelone po scenie. Edytowane 9 Październik 2017 przez ozogonkiem dopisek PS
Pawelkos Napisano 9 Październik 2017 Napisano 9 Październik 2017 To ze obiekty bede scale w jeden model, nie znaczy ze beda uzywac tylko jednego materialu, czy beda mialy tylko jedno UV-ke, jak to napisales w 1. poscie. Tak jak napisali poprzednicy, w duzej mierze zalezy to od use case. Ja wole trzymac wszystkie komponenty osobno.
deshu Napisano 9 Październik 2017 Napisano 9 Październik 2017 Ja z kolei nie trawię gdy każdy element sofy jest osobno. Sofa -> attach i multimaterial. Moje podejście głównie wynika to z tego, że w maxie pivoty grup są zjeb*ne. A gdy chce podmienić wszystkie instancje modelu w scenie, to w przypadku sof-obiektów jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku sof-grup. Ale ja pracuje głównie przy dużych scenach, i aspekty typu 20 obiektów kontra np. 120 w scenie, często wygrywają z możliwością "otworzenia grupy". Konkluzja zatem: wszystko zależy od sytuacji, i na twoje pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi