Skocz do zawartości

Modelowanie, jeden obiekt czy kilka obiektów?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam takie pytanie, kiedy tworzymy jakiś obiekt, który normalnie składa się z dwóch lub więcej obiektów. Np. Sofa i poduszki na niej, albo ukrzyżowanego kolesia. Lepiej takie obiekty trzymać razem jako jeden obiekt czy osobno. I nie mam tutaj namyśli łączenia siatki w jedną skomplikowaną bryłe, tylko jak bym w 3ds dał atach lun join w blenderze. Będą to dwie siatki ale jako jeden obiekt.

 

Jak mamy jako jeden obiekt, to będą współdzielić UV, i wystarczy wtedy jeden materiał przy teksturowaniu, ale wiele obiektów łatwiej animować, ale za to wymaga dla każdego osobny materiał.

 

Jak to wygląda w praktyce?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie chodzi mi o porównanie tych dwóch przypadków. Tylko ogólnie. Lepiej żeby te poduszki były jako jeden obiekt z sofą, tosamo tyczy się kolesia na krzyżu, czy osobną. W Outlinerze będe miał dwa obiekty koleś, krzyż czy jeden. Albo sofa, poduszka1, poduszka2 itp, czy lepiej jeden?

Napisano

Jak robisz modele które chcesz użyć w różnych projektach to lepiej to trzymać jako łóżko1,2,3. Różne modele mogą współdzielić ten sam materiał pod warunkiem, że mają różne uv sofa i poduszka to nieco inna skala. Animacja to odrębny tenat i każdy przypadek rozpatruje się inaczej bo są elementy, które poruszają się wspólnie ale niektóre z nich dodatkowo się obracają itd

Napisano (edytowane)

To wszystko na prawdę zależy od przyszłego zastosowania obiektu. Jeżeli to będzie już zawsze jakaś statyczna bryła do gry, to połącz ją sobie, będziesz miał w silniku mniej obiektów, pewnie zaoszczędzisz trochę na performance. Jeżeli te dwa elementy będą się niezależnie od siebie animować, to łączenie ich jest absurdalnym pomysłem.

 

W wielu sytuacjach musisz sobie zdać sprawę co jest dla Ciebie wygodniejszym rozwiązaniem.

 

PS. Pytałeś też o UV. Ja często robię tak, że najpierw łączę sobie obiekty którym nadaję jeden zestaw UV, a po oteksturowaniu je rozłączam. Korzystają wtedy z jednego materiału, ale z łatwością mogą być rozstrzelone po scenie.

Edytowane przez ozogonkiem
dopisek PS
Napisano

To ze obiekty bede scale w jeden model, nie znaczy ze beda uzywac tylko jednego materialu, czy beda mialy tylko jedno UV-ke, jak to napisales w 1. poscie. Tak jak napisali poprzednicy, w duzej mierze zalezy to od use case. Ja wole trzymac wszystkie komponenty osobno.

Napisano

Ja z kolei nie trawię gdy każdy element sofy jest osobno. Sofa -> attach i multimaterial.

Moje podejście głównie wynika to z tego, że w maxie pivoty grup są zjeb*ne. A gdy chce podmienić wszystkie instancje modelu w scenie, to w przypadku sof-obiektów jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku sof-grup.

 

Ale ja pracuje głównie przy dużych scenach, i aspekty typu 20 obiektów kontra np. 120 w scenie, często wygrywają z możliwością "otworzenia grupy".

 

Konkluzja zatem: wszystko zależy od sytuacji, i na twoje pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności