Skocz do zawartości

News

Artykuły redakcji
Jeden z naszych aktywnych użytkowników - Dariusz Łacheta (Destroyer) założył kanał na YouTube na którym publikuje ostatnio filmy poświęcone Unreal Engine 5.1. Jeśli interesuje was ten temat - warto rzucić okiem.
Filmy na kanale: https://www.youtube.com/@cg.destroyer/videos
CD PROJEKT RED ogłosił, że Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Kompletna w wersji na konsole nowej generacji PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz komputery PC ukaże się 14 grudnia 2022 roku.
Nowa odsłona wielokrotnie nagradzanej gry role-playing studia CD PROJEKT RED została w pełni zoptymalizowana i wzbogacona o szereg ulepszeń graficznych i technicznych, wykorzystujących możliwości współczesnego sprzętu do gier. Wśród nich są m.in. ray tracing w czasie rzeczywistym, szybsze czasy ładowania, zintegrowane mody stworzone przez społeczność i inne nowości. Tytuł otrzyma również dodatkową zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin od Netflix. Zmiany i nowości zostaną szczegółowo omówione podczas nowego odcinka REDstreams, w którym twórcy zaprezentują również rozgrywkę z nowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Transmisja odbędzie się w przyszłym tygodniu na kanale studia na Twitchu.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Kompletna w wersji na nową generację trafi do sprzedaży w wersji cyfrowej na konsole PlayStation 5, Xbox Series X|S i komputery PC. Wydanie to, poza grą Wiedźmin 3: Dziki Gon, zawierać będzie komplet zawartości dodatkowej oraz oba rozszerzenia fabularne: Serca z kamienia oraz Krew i wino. Osoby posiadające dowolne wydanie gry na konsole PlayStation 4, Xbox One i PC otrzymają aktualizację na nową generację bezpłatnie. Data premiery wydania pudełkowego zostanie ogłoszona wkrótce.

Dodatkowo dla wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch w późniejszym terminie pojawi się również osobna aktualizacja, wprowadzająca liczne ulepszenia oraz zawartość nawiązującą do znanej z platformy Netflix adaptacji Wiedźmina.
Jeśli ktoś chciał kupić najnowszego Paintera 2022 to jest świetna okazja ku temu. W ramach Humble Bundle możecie nabyć Paintera 2022 wraz z innymi programami graficznymi, dodatkami i programami do edycji wideo w świetnej cenie.
Aby kupić Paintera w pakiecie trzeba zapłacić minimum 30 EUR. 
Jesteśmy partnerem Humble Bundle - kupując pakiet przez nasz link - wspieracie nasz serwis:
https://www.humblebundle.com/software/anything-but-ordinary-painter-bundle-software?partner=max3d
Jeśli kupicie zestaw, to w świetnej cenie oprócz Paintera możecie uzyskać licencje na:
- dodatkowe brushe
- programy do edycji wideo:  VideoStudio Pro 2022, Plus PaintShop Pro 2022 oraz AfterShot Pro 3
 
W sieci pojawił się interesujący wywiad z dobrze znanym naszej społeczności Mateuszem Tokarzem (Mateusz Tokarz, który na co dzień pracuje jako Lead VFX Supervisor w Platige.
Wywiad pojawił się na kanale Klaudia Borowiec Podcast i poruszono w nim kilka ciekawych wątków - o współpracy z Netflixem, jak to tak naprawdę jest, ile firm pracuje przy efektach np. przy takiej produkcji jak serial Wiedźmin, trochę o zarządzaniu zarówno produkcją jak i zespołem.
Jeśli macie możliwość, warto sobie włączyć w tle i posłuchać Mateusza.
Chciałbym zachęcić was do obejrzenia krótkiego filmu animowanego stworzone przez Polaka hobbystycznie w Blenderze. Mowa tutaj o animacji "Special Gift" Pawła Drzewieckiego.
 
Sam Paweł o swoim filmie napisał tak:
Strasznie się cieszę pisząc i polecając tą animację. Poczułem jakiś taki vibe starszych lat, po prostu takie projekty są dzisiaj rzadkością - mało kto samodzielnie chce stworzyć animację, mało kto dzisiaj robi to hobbystycznie w celach edukacyjnych (nauka programu, animacji), mało kto kończy rozpoczęty projekt. Jeśli już powstają filmy - są tworzone przez zespoły lub z myślą o festiwalach, konkursach. Możliwe, że też, że gdzieś powstają takie projekty, ale być może tutaj nie trafiają? Jeśli tak jest, dajcie znać. Miejsce promocji dla takich produkcji znajdzie się zawsze.
Wątek Pawła znajdziecie tutaj (jeśli chcecie zostawić mu wiadomość)
Osobiście uważam, że taka produkcja jest świetnym pomysłem na naukę - animacji, programu, składu. Paweł wykonał niesamowitą pracę i szczerze mu gratuluję. 
PS. Zostało to potwierdzone w wątku, ale taka animacja, ukończona - jeśli ktoś szuka pracy, otwiera wiele drzwi. Myślę, że też tak jest i w tym przypadku 😉
 
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że spojrzałeś z wielkim zadowoleniem na wymodelowany przez siebie obiekt i przypomniałeś sobie o zestawie tekstur, które wspaniale by go uzupełniły, ale po przypisaniu ich do modelu okazało się, że nie jest tak jak sobie wymarzyłeś? W tym wątku zaprezentuję, że nie potrzebujesz dodatkowych narzędzi by poradzić sobie z rozczarowaniem w kwestii tekstur.
Zobacz wątek:
 
Zapraszamy na nowy odcinek podcastu "Rozmowy z mistrzem". Gościem odcinka jest Filip Małecki z Marjoram Studio. Rozmowa w głównej mierze dotyczy ArchViz. 
 
Gdzie możesz znaleźć podcast:
https://rozmowyzmistrzem.pl/
https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl
Chciałbym wszystkich zaprosić na bloga i kanał YouTube Katarzyny Grabowskiej, która chcąc odejść nieco od grafiki 2D i bardziej ukierunkować się w procesie modelowania 3D rozpoczęła publikacje na YouTube i blogu. 
Kasia napisała:
Być może wpadliście na któryś z tych materiałów poprzez nasze forum - jeśli nie to zachęcamy do odwiedzenia bloga Kasi.
Staramy się zawsze promować tego typu materiały udostępniane przez naszych użytkowników. Jeśli tworzycie coś podobnego - dajcie znać. 
Więcej: pakamera3d.pl

Cz.1. Modelowanie
Cz.2. Teksturowanie
Cz.3.
Dodatkowo Kasia utworzyła wątek na naszym forum:
 
Jeśli nie mogłeś na żywo śledzić konferencji Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021 - nic straconego. Udostępnione zostały nagrania sesji.

Aby obejrzeć materiały wymagana jest rejestracja na stronie Autodesk.

Zobacz nagrania sesji z wirtualnej konferencji już teraz. Wśród nich:
debata "Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny?" Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Karol Żbikowski, Platige Image.
Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games doświadczenia 11 bit studios w prezentacji "Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia strony artystyczno - wizualnej gry" - przedstawił Arek Tomaszewski, 11 bit studios sesja "Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium" - zaprezentowana przez Mateusza Tokarza, Platige Image prezentacja "Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłością produkcji animacji 3D!" - temat poprowadził Adrian Perdjon, Bones Studio i wiele innych ciekawych tematów!
Konferencja - nagrania
Dzień I
Artystyczna dusza w świecie deadline'u | DEBATA
Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny? | Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Piotr Babieno, Bloober Team; Karol Żbikowski, Platige Image. Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games
  Co nowego w programie Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
Modelling, Rigging, Animation, and a "feel-good" right at the start: What's new in Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
  Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
Boost your production with latest Modeling & Viewport features in Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
  Rozmowa o trendach | Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych
  Rozmowa o trendach | Patrycja Rodzińska-Szary, ekspert rynku gier wideo
  Maya USD | Will Telford, Autodesk
  Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia | Arek Tomaszewski, 11 bit studios
  BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk | Roland Reyer, Alex Horst, Will Telford, Autodesk
  BreakoutRoom2 - W jaki sposób dostosować środowisko pracy | Konrad Pleban, Dell
W jaki sposób dostosować środowisko pracy dla użytkownika kreatywnego przy wykorzystaniu rozwiązań firmy Dell | Konrad Pleban, Dell Technologies BreakoutRoom3 - Rysunkowa postać - Arnold Toon Shader w 3ds Max | Łukasz Banaszkiewicz, Procad  
Dzień II
Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium | Mateusz Tokarz, Platige Image
  Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłość produkcji animacji 3D! | Agnieszka Podlewska, Maciej Rudzin, Bones Studio
  Zarządzanie projektami kreatywnymi z ShotGrid (wcześniej: ShotGun Software)
David Mason, Autodesk
  Rozmowa o trendach - rynek pracy i kompetencje | Dominika Opozda, Devire
  A closer look at sweep mesh | Jon Capleton, Autodesk
  Arnold 6.2 "get to the next level with Arnold Imagers
John Paul Giancarlo, Autodesk
  Rozmowa o trendach - "Jak wyróżnić się w branży"
Tomek Bagiński, reżyser
  BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
Jon Capleton, John Paul Giancarlo, David Mason, Autodesk
  BreakoutRoom2 - Wyzwól swoją kreatywność z nowymi narzędziami od 3Dconnexion
Aleksandra Goroszko, 3Dconnexion
  BreakoutRoom3 - Tworzenie Cut-sceny filmowej
Michał Chmielewicz, Jakub Baran, PCC Polska Zobacz nagrania z wydarzenia: boards.autodesk.com/medays2021
 

Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021
Wirtualna konferencja | 29-30 września
Zapraszamy do rejestracji!
Dla kogo? 
Dla wszystkich osób, których życie zawodowe lub pasje koncentrują się wokół produkcji wideo, tworzenia animacji, projektowania środowisk wirtualnej rzeczywistości czy scenografii i postaci z gier komputerowych. Innymi słowy, dla każdego, kogo zawodowo „kręci” tworzenie obiektów sztuki wizualnej przy wykorzystaniu najnowszego oprogramowania i rozwiązań technologicznych. 
Z myślą o nich organizatorzy przygotowali bogaty program merytoryczny – od debat i prelekcji, przez prezentacje, sesje pytań i odpowiedzi z udziałem międzynarodowych ekspertów, aż po warsztaty z wykorzystania najnowszych wersji oprogramowania Autodesk.

W programie:
Debata „Artystyczna dusza w świecie deadline'u”. Sesję poprowadzi Radosław Nałęcz – redaktor naczelny Polsat Games Dynamiczne rozmowy o trendach z czołowymi przedstawicielami branży Najlepsze praktyki prezentowane przez klientów: Bones Studio, Platige Image, 11bit studios Sesje międzynarodowych ekspertów Autodesk, gdzie poznasz tajniki oprogramowania 3ds Max, Maya, Arnold, Shotgrid (ex- Shotgun) czy MotionBuildera Media & Entertainment Days to także możliwość udziału w gamifikacji – czyli rywalizacji sprawdzającej wiedzę z tematyki poruszonej na konferencji! Świetna zabawa i adrenalina gwarantowane! Konferencja odbędzie się online, a wszystko co trzeba zrobić, by zostać jej uczestnikiem, to zarejestrować się! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Więcej informacji o konferencji, tegorocznych prelegentach, wydarzeniach specjalnych i programie wydarzenia można znaleźć na stronie: www.autodeskday.pl
Zapraszamy do rejestracji: 
Darmowa rejestracja na konferencję

 
W 19 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Sebastian Kalemba.
Niektórzy o nim mówią, że jest wiedźminem cechu niedźwiedzia, niektórzy, że jest ripperdociem, czyli Viktorem Vectorem, najlepszym fixerem w mieście w świecie Cyberpunka.
Natomiast sam o sobie mówi, że jest tylko animatorem. Zawsze lubił pracowoać z ludźmi i nimi kierować. Daje mu to ogromną satysfakcję. Kierował drużyną i tworzył animacje do gier takich jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Pracuje teraz w CD Project RED, a wcześniej w takich firmach jak: Platige Image, iAnimate, Realtime UK, GustoGames, SoInteractive. Zapraszam Cię serdecznie do odsłuchu tego odcinka.
Gdzie możesz znaleźć podcast:
https://rozmowyzmistrzem.pl/
https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl
Kilka dni temu pojawiła się bardziej szczegółowa informacja o wydaniu nowej wersji programu Krita 5.0. Oficjalne wydanie zbliża się wielkimi krokami.  Nowa wersja to sporo zmian co sugeruje również zmiana numerka z przodu. 
W całkiej zgrabny sposób o nowościach w tej wersji mówi Wojtek Trybus, którego film znajdziecie poniżej.
 
Oficjalna informacja na stronie Krity: https://krita.org/en/krita-5-0-release-notes/
Firmy 3Dconnexion i Pixologic zjednoczyły siły, aby zaoferować artystom cyfrowym najlepsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania dzięki precyzyjnej integracji linii myszy 3D SpaceMouse i programu ZBrush. Artyści 3D mogą teraz w pełni korzystać z naturalnej i płynnej nawigacji oraz intuicyjnego, immersyjnego powiększania i niezwykłej manipulacji i interakcji z obiektem pod każdym kątem.  

Mysz 3D SpaceMouse pozwala artystom na interakcję z modelem, podczas gdy sama przejmuje wszystkie czynności nawigacyjne, zwalniając jedocześnie kursor, co zapewnia płynność, sprzyja koncentracji i uwalnia kreatywność. SpaceMouse to jedyny na rynku produkt specjalnie stworzony i wyspecjalizowany do pracy w 3D, zapewniający intuicyjną, bezproblemową i wysoce precyzyjną nawigację 3D. 

Zbrush to aplikacja znana z tworzenia rzeźbiarskich renderingów dla popularnych filmów, takich jak Avatar, Władca Pierścieni, Star Trek, Piraci z Karaibów, czy Jak ukraść księżyc. Stosowany jest również przez twórców gier w studiach takich jak Blizzard, Electronic Arts, Epic Games i Activision. 
Dzięki połączeniu SpaceMouse i ZBrush artyści mogą również płynnie zmieniać i dodawać tekstury i kształty do środowisk za pomocą jednego kliknięcia, tworzyć makra ulubionych pędzli rzeźbiarskich, materiałów i efektów alfa w celu udoskonalania postaci i rekwizytów oraz tworzyć modele i ilustracje z niezrównaną prędkością przy jednoczesnym zachowaniu płynnej nawigacji. 
„Podczas pracy projektowej, zwłaszcza przy tworzeniu zasobów, często nie można pozwolić sobie na luksus korzystania z jednego programu 3D z jedną metodą nawigacji – od modelowania warstw 3D, poprzez aplikacje specjalizujące się w mapowaniu UV lub retopologii, programy symulacji tkanin, efekty cząstek stałych, renderowanie, silniki gier komputerowych, po modele CAD czy programy do tworzenia materiałów i tekstury... prawdopodobnie każdego dnia patrzysz na co najmniej 2 lub 3 zupełnie różne metody nawigacji. Możliwość korzystania z jednego narzędzia nawigacyjnego, które działa tak intuicyjnie, jakby się przekręcało, obracało i przesuwało model trzymając go w dłoni, może usprawnić przechodzenie między aplikacjami” – wyjaśnia Michael Pavlovich, niezwykle wpływowy dyrektor ds. kreowania postaci i zagorzały zwolennik ZBrush, który ma wielu fanów w mediach społecznościowych. 

Dodatkowo twierdzi, że otrzymuje „swobodę poruszania się i wolność pozwalającą na skupienie większej uwagi na tworzeniu, w miejsce zmagania się z pamięcią mięśniową, próbując przypomnieć sobie sposób nawigacji, w zależności od tego, które 3 lub 4 programy zostały danego dnia otwarte”. Przyznaje, że ma satysfakcję „wiedząc, że odpowiednie narzędzia mogą poprawić jakość procesu twórczego”. 

Antonio Pascucci, dyrektor generalny 3Dconnexion, wyjaśnia, dlaczego zaangażował się w nowy segment rynku: „SpaceMouse oferuje możliwość pracy oburęcznej, co ułatwia tworzenie treści cyfrowych w każdym środowisku 3D, od inżynierii produktu po projekty z zakresu architektury, a zwłaszcza mediów i rozrywki. Umiejętne poruszanie się po szczegółach treści cyfrowych ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia złożoności geometrii i trzeciego wymiaru kreacji plastycznych.” 
Artyści używający SpaceMouse nawigują w sposób ciągły i intuicyjny, ponieważ nie wymaga to wysiłku oraz określenia dominującej ręki i nie przerywa procesu modelowania. Uzyskują ogromną liczbę widoków dzieła, które tworzą. Oznacza to, że zdobywają nowe immersyjne, trójwymiarowe doświadczenie, które zdecydowanie wzmacnia ich kreatywność. 
„Jak tylko zauważyliśmy, jak wielu użytkowników ZBrush chciałoby móc korzystać ze SpaceMouse, naszym priorytetem stało się rozpoczęcie współpracy technologicznej z Pixologic. Dzisiaj cieszymy się, że udało nam się osiągnąć doskonałą nawigację SpaceMouse w środowisku ZBrush z korzyścią dla naszych wspólnych klientów. Pragniemy podziękować kierownictwu i inżynierom Pixologic za ich zaangażowanie w sukces projektu.” 

Ofer Alon, założyciel Pixologic, mówi: „Kiedy zobaczyłem SpaceMouse po raz pierwszy, byłem pod wrażeniem wysokiej jakości urządzenia i funkcjonalności, jaką może ono zaoferować artystom korzystającym z ZBrush. Dlatego zdecydowałem się współpracować z 3Dconnexion i zintegrować to świetne narzędzie z ZBrush. Jestem bardzo zadowolony z tego połączenia, dzięki któremu artyści ZBrush uzyskują płynną nawigację w przestrzeni 3D, a tym samym bardziej intuicyjny i wydajny proces tworzenia.”
 
Źródło: Informacja prasowa 3Dconnexion
 

Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz.
Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria.
Kajko i Kokosz by Netflix
Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna.
Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś).
Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje.
Cofnijmy się jednak do roku 2006
Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic.
O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć.
Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono.
Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ 
Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do  tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). 
Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. 
Wróćmy jednak do roku 2021
Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków.
Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję:
REŻYSER:  Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk
Znamy również obsadę:
Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala
Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego 😀
PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku? 
 
W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha.
Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę.
Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną.
Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych.
W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli.
W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką.
Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts.
Pojawił się oficjalny zwiastun otwierający grę Cyberpunk 2077. Przypominamy, że w grę będziecie mogli zagrać już jutro (tj. 10 grudnia 2020). 
Wersja polska
Wersja angielska
Przy okazji warto dodać, że nawet jeśli nie macie konsol i super wydajnych komputerów - w Polsce oficjalnie udostępniona została usługa Google Stadia, gdzie w przedsprzedaży możecie kupić grę i grać w nią nawet na waszych telefonach czy zwykłych biurowych komputerach. 
Google Stadia: https://stadia.google.com/home
Oczywiście jeśli wolicie wersję pudełkową, polecamy przejrzenie ofert (linki afiliacyjne):
Allegro.pl  
Na kanale Netflixa na YouTube w ramach cyklu "Netflix Studio" pojawiła się ciekawa rozmowa m.in. z dyrektorami artystycznymi filmu Klaus (nominowanego do Oskara) tj. Szymonem Biernackim i Marcinem Jakubowskim. 
 
Gośćmi odcinka są:
Szymon Biernacki, Marcin Jakubowski - Production Designerzy w The SPA Studios, współtwórcy filmu animowanego Netflix pt. Klaus Glen Keane - reżyser filmu animowanego Wyprawa na Księżyc, animator postaci w Walt Disney Animation Studios dla filmów fabularnych, takich jak Mała Syrenka, Piękna i bestia, Aladyn, Pocahontas, Tarzan i Zaplątani Jagoda Murczyńska - organizatorka Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, z którą porozmawialiśmy o animacjach Studia Ghibli    
Pojawił się nowy odcinek "Rozmów z mistrzem" (podcast, który powstał z potrzeby pokazania środowiska sztuk cyfrowych takich jak concept art, animacja, ilustracje czy 2D i 3D w Polsce. Jest to miejsce w którym goście dzielą się swoją wiedzą na temat sztuk kreatywnych).
W 16 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Patryk Urbaniak. W chwili obecnej zajmuje się głównie lookdevem w filmach Pracował nad takimi filmami i serialami jak Dune, Top Gun: Maverick, Chaos Walking, For All Mankind, Westworld, Rim of the World, Star Trek: Discovery, The Boys, Godzilla: King of Monsters, Ant-Man and the Wasp, Deadpool 2, Justice League, Spider-Man: Homecoming, Guardians of the Galaxy Vol. 2.
W odcinku porozmawiamy między innymi na temat zim w Kanadzie, dlaczego wyzwaniem było tworzenie tekstur do Ant Mena oraz jak wygląda praca w dużym studio. 
 
Adobe podczas konferencji Adobe MAX zapowiedział aktualizację swoich flagowych programów. Jednym z nich jest oczywiście Adobe Photoshop, który otrzymał naprawdę sporą ilość nowych funkcji.
Wiele z nich oparta jest o algorytmy AI (sztucznej inteligencji), które Adobe dodaje w ostatnich latach. Osobiście sam chwalę sobie inteligentne zaznaczanie obiektów na zdjęciach z którego korzystam. O ile jeszcze kilka lat temu można było mówić, że aktualizacje do Photoshopa są często kosmetyczne, iteracyjne tak teraz wraz z aktualizacjami dostajemy naprawdę coś nowego, coś co bez wątpienia zaczyna wyróżniać Adobe na tle konkurencji (moja osobista opinia).
Nowością w Photoshopie są tzw Neural Filters czyli filtry wzbogacone o algorytmy uczenia maszynowego. Zachęcam obejrzeć poniższy film.
 
Inną nowością jest narzędzie do podmiany nieba z zachowaniem prawidłowego oświetlenia.
Jedną z kolejnych nowości to Intelligent Refine Edge

Nowe narzędzie przeznaczone do selekcji obiektów radzące sobie świetnie z krawędziami i takimi obiektami jak włosy, sierść. 
 
Lepszy panel wyszukiwania

 Pattern Preview


Nowości jest naprawdę wiele. Nie chcę kopiować czy powtarzać w całości wpisu na blogu Adobe, który tam się pojawił. Jeśli interesują was nowości w Photoshopie koniecznie przeczytajcie oficjalny wpis na blogu Adobe
Więcej: https://blog.adobe.com
PS. Aktualizacja Adobe Photoshop 2021 jest już dostępna 🙂
 
Przypominamy, iż 20 października rozpoczęła się konferencja Adobe MAX (w tym roku wyłącznie w formie wirtualnej) na której prezentowane są między innymi nowości od firmy Adobe. W tym roku jest ich sporo.
Prezentacji jest naprawdę sporo i warto zapoznać się z rozpiską.
Do wyboru sporo ścieżek: od ilustracji, zdjęć po 3D i VR.
Więcej: https://www.adobe.com/max.html
Polskie studio Juice specjalizujące się w postprodukcji obrazu i dźwięku, a także animacji (Ares/Our Greatest Adventure, BBC/Winter Olympics) oraz Trioscope Studios specjalizujące się w animacji hybrydowej nowej generacji, ogłosiło datę premiery nadchodzącej i długo oczekiwanej serii Netflix „The Liberator”. Premiera jest planowana na 11 listopada – w Dzień Weteranów obchodzonego tego dnia w Stanach Zjednoczonych.
Czteroodcinkowy serial „The Liberator” jest oparty na książce Alexa Kershawa, opowiadającej o losach bohaterskiego oddziału prowadzonego przez gen. Feliksa Sparksa w czasie II Wojny Światowej. Feliks Sparks przez ponad 500 dni prowadził specjalną grupę amerykańskich żołnierzy z Włoch do Francji do wyzwolenia Dachau. Jednostka ta stała się jedną z najbardziej utytułowanych amerykańskich jednostek bojowych II wojny światowej.
Wyjątkowość serialu opiera się przede wszystkim na technice, w której jest produkowany. Technologia „Trioscope Enhanced Hybrid Animation” łączy grę prawdziwych aktorów z efektami powstałymi w CG. 
Zakres prac Juice przy serialu obejmuje nadzór produkcyjny zdjęć do serialu odbywających się w Łodzi (we współpracy z Opus Film) oraz współpracę z Trioscope nad realizacją całego procesu postprodukcji. "The Liberator" jest produkowany przez Trioscope Studios, A+E Studios oraz Unique Features. Scenariusz napisał Jeb Stuart (Szklana Pułapka, Ścigany), serial reżyseruje Grzegorz Jonkajtys
„Od wielu lat śledziłem projekty Juice z ogromnym zainteresowaniem. Talent, energia, znakomity gust plastyczny i technologiczne „know-how” spowodowały, że zwróciłem się do nich o pomoc przy realizacji projektu „The Liberator”. Opowiadamy tę fascynującą historię w niecodziennym stylu dzięki technologii Trioscope, która łączy grę aktorska, animację i specyficzny „komiksowy” look. Właśnie ze względu na ten specyficzny styl, potrzebowaliśmy partnera z odpowiednim doświadczeniem zarówno w „standardowej” postprodukcji i animacji VFX, ale też z talentem i wizją do stworzenia czegoś co wychodzi poza granice fotorealizmu. Juice ma na swoim koncie właśnie taki bardzo szeroki wachlarz artystycznych projektów. Ich wrażliwość i doświadczenie uczynił z Juice świetnego partnera zarówno przy tej serii jak i wielu innych, które nadchodzą” – Grzegorz Jonkajtys, reżyser oraz Chief Creative Officer w Trioscope.
„To krok milowy dla całego naszego studia. Rozmowy o współpracy nad serialem trwały ponad 2 lata – wspólnie z Grześkiem konkretyzowaliśmy, jak powinien wyglądać serial. Początkowo we dwóch, a następnie z całą drużyną Juice stworzyliśmy coś co potocznie nazywa się "proof of concept". Technologia Trioscope pozwala nam zachować autentyczność emocji granej przez aktorów, a elementy CG pozwalają nam zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół przedstawiony na ekranie. Stworzyliśmy zupełnie nowy, oryginalny język wizualny, a Grześka wrażliwość i podejście pozwoliły nam wykreować coś co będzie unikatowe na tle innych produkcji filmowych” – Michał Misiński, dyrektor artystyczny serialu i reżyser Second Unitu.
W główną rolę wciela się Bradley James znany z m.in. seriali Merlin i Damien, obok niego wystąpią Martin Sensmeier, Jose Vasquez, Bryan Hibbard.
 





Jeszcze do jutro można skorzystać z okazji na HumbleBundle i kupić pakiet z oprogramowaniem Corela i dodatkami. Płacąc 25.43 EUR można kupić takie oprogramowanie jak  CorelCAD, PaintShop Pro 2020, CorelDRAW Graphics Suite 2020, paczki z brushami i wiele innych dodatków.
Przypominamy, że korzystając z okazji z wykorzystaniem poniższego linku wspieracie Max3D.pl:
Link do okazji: humblebundle.com
W serwisie YouTube pojawiła się ciekawa prezentacja z tegorocznej konferencji SIGGRAPH. Przedstawia ona osiągnięcia kandyjskiej firmy JALI Inc., która wraz z twórcami gry Cyberpunk 2077 stworzyła algorytmy mimiki twarzy do tej gry.
Algorytmy naprawdę robią wrażenie i mają też zastosowanie do animacji twarzy podczas mowy postaci. Tutaj warto zwrócić uwagę na pokazanie animacji twarzy postaci w różnych językach. Animacja jest w stanie bardzo dobrze odwzorować ruch ust podczas mówienia i dostosuje się do różnych języków dostępnych w grze.
Prezentacja developerów JALI Inc. oraz CD PROJEKT RED na Siggraph 2020:
Pif Edwards JALI Research Inc.U of T
Chris Landreth JALI Research Inc.U of T
Mateusz Popławski CD PROJEKT RED
Karan Singh JALI Research Inc.U of T
Eugene Fiume JALI Research Inc.Simon Fraser University
Robert Malinowski CD PROJEKT RED
Sarah Watling JALI Research Inc.
 
Dzisiaj chcielibyśmy wyróżnić jednego z naszych użytkowników, który pracując od dłuższego już czasu nad swoją grą podczas jej tworzenia dzieli się niektórymi swoimi rzeczami, które udało mu się stworzyć.
Chodzi tutaj o Rafała Urbańskiego i jego wątek na forum:
Do dnia dzisiejszego materiałów udostępnianych za darmo uzbierało się naprawdę sporo. Zachęcamy tam zerknąć lub na GumRoad Rafała.
Kilka słów od samego autora
Nazywam się Rafał Urbański (Link do portfolio: https://www.artstation.com/brainchild ), od 10-12 lat tworzę grafikę 2d i 3d - pierwsze lata spędziłem na projektowaniu szablonów do gier (ręcznie malowane elementy UI/interface-ów do gier) i tworzeniu ikon. Teraz zajmuję się głównie modelami 3d low poly, malowanymi i stylizowanymi teksturami - ostatnie lata spędziłem także nad rozwijaniu się w PBR (substance painter/designer). Pracuję w blenderze, zbrushu i na pakiecie substance.

Ostatnio spędzam swój czas głównie na tworzeniu własnej gry (Pelagos: Rise of Greece - city builder w Starożytniej Grecji - Link do tematu z grą na max3d.pl i tworzeniu własnych paczek z assetami.
Mam wiele darmowych assetów do pobrania. Cały czas dodaję nowe - możecie je znaleźć na https://gumroad.com/brainchildpl
Wątek poświęcony grze:
Zachęcamy do rzucenia okiem na te dwa wątki Rafała.
 

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności