Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Manor Lords - triumf jednoosobowego studia w świecie gier

    Przyznam szczerze, że nie śledziłem kulisów powstawania tej produkcji. Genialna historia, która pokazuje, że nadal w tym świecie mogą liczyć się nie tylko najwięksi gracze i ogromne teamy. Niesamowita produkcja moim zdaniem.
    "Manor Lords" to strategiczna gra ekonomiczna, która zdobywa uznanie zarówno graczy, jak i krytyków na całym świecie. Tworzenie i zarządzanie średniowieczną osadą to główna esencja gry, którą opracował Slavic Magic, czyli studio prowadzone przez jedną osobę.
    Sukces gry "Manor Lords" jest zdumiewający. W zaledwie jeden dzień po premierze (26 kwietnia 2024), produkcja sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. Co więcej, w niedzielę po premierze w grę grało jednocześnie ponad 170 tysięcy osób, co jest wynikiem porównywalnym z największymi produkcjami na rynku.
    Oprawa graficzna gry otrzymuje pochwały za detal i realizm, co jest nie lada osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że za całą produkcję odpowiada jedna osoba. 
    Premiera gry odbiega od standardowych schematów. Wypuszczenie gry z wczesnym dostępem tylko spotęgowało zainteresowanie, które przekłada się na realne wyniki sprzedażowe. Poza tym, zanim gra trafiła na rynek, zgromadziła już ponad 3 miliony zapisów na "wishlistę".
    Sukces "Manor Lords" to dowód na to, że nawet małe studia mogą rywalizować z gigantami branży gier, oferując produkty, które nie tylko zachwycają rozgrywką, ale też oprawą graficzną i innowacyjnością mechanik.
    Studio odpowiedzialne za grę to tak naprawdę Grzegorz Styczeń. To on odpowiada za projekt i kod gry, złączenie wszystkiego ze sobą. Grzegorz oczywiście wspomagał się w kilku aspektach pomocą z zewnątrz zlecając pewne kwestie (w tym graficzne), ale chyba nie ma tutaj nic w tym dziwnego.
    Grafikę główną wykonał np. Wojciech Fus (myślę, że starszej społeczności max3d.pl dobrze znana postać, aktywny użytkownik max3d.pl sprzed wielu lat). 
    Zachęcam do rzucenia okiem na material Mestre poświęcony tej grze.
    Czy to faktycznie produkcja jednej osoby?
    Po sukcesie gry i świetnych recenzjach w ostatnim tygodniu autor musi bronić trochę tej narracji, ale ja przyznaję mu rację. Uważam, że nadal ten projekt można tak nazywać i to nie jest spijanie całych creditsów dla swojej osoby. 
    Warto dodatkowo zerknąć jak odnosi się do tego autor (ciekawa nitka dotycząca produkcji):
     
    Link do gry na Steam: https://store.steampowered.com/app/1363080/Manor_Lords/

    28 komentarzy

    RealityCapture 1.4 wprowadza darmową wersję

    Reality Capture to zaawansowane rozwiązanie fotogrametryczne dla systemu Windows, które umożliwia tworzenie ultra-realistycznych modeli 3d. Użytkownicy mogą generować te modele na podstawie zestawów zdjęć oraz skanów laserowych. To potężne narzędzie znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, od archeologii po projektowanie gier i filmów, oferując niesamowitą dokładność i szczegółowość odwzorowania rzeczywistych obiektów.
    Cennik Reality Capture został niedawno zaktualizowany, co ma na celu dostosowanie kosztów do potrzeb różnych użytkowników:
    Plan Podstawowy - idealny dla początkujących użytkowników, którzy chcą eksperymentować z fotogrametrią. Plan Profesjonalny - rozszerzone funkcje i wyższe limity generacji dla profesjonalistów i firm potrzebujących zaawansowanych narzędzi. Plan Korporacyjny - dostosowany do potrzeb dużych przedsiębiorstw, zapewniający dedykowane wsparcie oraz niestandardowe możliwości integracji. Dzięki Reality Capture, przekształcenie zdjęć i skanów laserowych w trójwymiarowe modele, które wierne odzwierciedlają rzeczywiste obiekty, jest szybsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.
     
    Oficjalna informacja z bloga RealityCapture:
    Dzisiaj ogłaszamy zmiany w cenniku RealityCapture jako część nowej, szerszej oferty, którą wprowadzimy pod koniec kwietnia. Łączymy narzędzia RealityCapture, Unreal Engine i Twinmotion w ramach nowej subskrypcji, aby pomóc zespołom z różnych branż efektywnie tworzyć wysokiej jakości doświadczenia 3D. Naszym celem jest pełna integracja RealityCapture i Twinmotion z Unreal Engine.
    Rozpoczynając od wydania RealityCapture 1.4 i Unreal Engine 5.4, wprowadzamy nową subskrypcję Unreal, która obejmuje Unreal Engine, RealityCapture i Twinmotion za 1850 USD za miejsce na rok. Oferta ta jest przeznaczona dla twórców produktów niezwiązanych z grami (takich jak filmy i programy telewizyjne, wizualizacje architektoniczne oraz grafika do transmisji i wydarzeń na żywo), którzy generują więcej niż 1 milion USD rocznych przychodów. Więcej szczegółów na temat subskrypcji Unreal i jej odbiorców można znaleźć na tym blogu.
    Jeśli nie potrzebujesz używać Unreal Engine lub Twinmotion, lub jeśli podlegasz modelowi tantiem Unreal Engine, ponieważ używasz go do tworzenia gier lub aplikacji, które w czasie rzeczywistym korzystają z kodu Unreal Engine i są licencjonowane osobom trzecim, nadal możesz kupić RealityCapture jako oddzielną subskrypcję. Indywidualne miejsca w RealityCapture będą wycenione na 1250 USD za miejsce na rok, co obejmuje wszystkie aktualizacje wydane w okresie subskrypcji.
    Te ceny będą dotyczyć tylko firm generujących ponad 1 milion USD rocznych brutto przychodów. Z tymi aktualizacjami, RealityCapture stanie się darmowy, jeśli twoja firma zarabia mniej niż 1 milion USD rocznych przychodów. RealityCapture będzie również darmowy dla studentów, nauczycieli i hobbystów.
    Jeśli obecnie używasz RealityCapture 1.3.2 lub innej wcześniejszej wersji, zmiany cen i licencji nie będą miały zastosowania do ciebie, dopóki nie zdecydujesz się na aktualizację do wersji późniejszej niż 1.4. Jeśli masz wieczyste licencje na RealityCapture, możesz nadal z nich korzystać, bez względu na roczne przychody. Ponadto, gdy wydamy wersję 1.4, otrzymasz również dwanaście miesięcy aktualizacji, po których zakup subskrypcji będzie wymagany, aby uzyskać kolejne nowe wydania (jeśli nie kwalifikujesz się do darmowej wersji).
    Nie będziemy już oferować modelu płatności za dane wejściowe (PPI) od momentu wydania RealityCapture 1.4. Istniejący klienci z niewykorzystanymi kredytami PPI będą mogli wykorzystać je przez 12 miesięcy od tego czasu. Jeśli korzystałeś z modelu licencjonowania PPI, będziesz mógł otworzyć i kontynuować prace nad swoimi istniejącymi projektami PPI za pomocą RealityCapture 1.4, pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu.
    Wsparcie oparte na społeczności i materiały edukacyjne pozostaną otwarte i darmowe dla wszystkich, tak jak jest to dziś. Możesz uzyskać do nich dostęp na Epic Developer Community.
    Blog firmy: https://www.capturingreality.com/realitycapture-14

    0 komentarzy

    Adobe MAX London 2024 - nowości w Photoshopie oraz Firefly 3

    Wczoraj odbyła się konferencja w Londynie Adobe MAX 2024 na której Adobe zaprezentowała szereg nowości, które zobaczymy w ich produktach.
    Jeśli ktoś jest zainteresowany (całość do obejrzenia tutaj) (10 godzin).
    Polecam keynote'a (chociaż tylko na niego potrzebujecie ok. 2h czasu). 
    Najważniejsze punkty:
    AI? 😀 Cóż, chyba tutaj raczej nikt nie spodziewał się niczego innego. Wszystko dzisiaj idzie w kierunku rozwoju i coraz to lepszych modeli generatywnej sztucznej inteligencji. 
    Zachęcam jednak na rzucenie okiem na (krótki tym razem film) poświęcony Photoshopowi. Zobaczycie w wielkim skrócie co nowego.
    Natomiast tutaj chyba największym newsem jest Firefly 3. To model Adobe używany w ich pakiecie. 
    Jeśli ktoś nie ma pakietu Adobe - tutaj też mało osób wie, ale możecie sobie posprawdzać jak to działa w wersji webowej (na razie dostępnej za darmo): https://www.adobe.com/pl/products/firefly.html 🔥
    Adobe Firefly Image 3
    Skrót informacji prasowej Adobe poświęconej nowej wersji modelu gen-AI Adobe Firefly 3.
    Podczas konferencji MAX London, Adobe zaprezentowało najnowszą wersję swojego narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji - Adobe Firefly Image 3 Foundation Model (beta). Model ten, dostępny już dziś zarówno w aplikacji Photoshop, jak i na stronie internetowej Firefly, wprowadza znaczące innowacje w jakości i kontroli generowanych obrazów. Użytkownicy mogą teraz korzystać z nowych poziomów wyrażania twórczości dzięki funkcjom takim jak auto-stylizacja, które zapewniają wyższą jakość obrazów i większą różnorodność.
    Firefly Image 3 umożliwia tworzenie wysokiej jakości zdjęć z lepszym oświetleniem, pozycjonowaniem oraz większą dokładnością w generowaniu szczegółów i scen na podstawie skomplikowanych opisów. Znaczące postępy w prędkości generacji obrazów przyczyniają się do zwiększenia produktywności i efektywności procesu twórczego.
    Od momentu swojego debiutu w marcu 2023 roku, Firefly zostało wykorzystane do stworzenia ponad 7 miliardów obrazów na całym świecie. Najnowszy model jest dostępny w wersji beta, aby społeczność kreatywna mogła testować i dostarczać informacje zwrotne, które pomagają w dalszym rozwoju technologii.
    Bez wątpienia Adobe tutaj podejmuje rękawicę i chce rywalizować z Midjourney (moim zdaniem - temu ma też służyć udostępnienie szerokiej publiczności wersji przeglądarkowej). 
    Warto dodać, że faktycznie na ten moment wyróżnikiem Firefly jest fakt, że działa na obrazach licencjonowanych. I tutaj Adobe też to podkreśla. 
     

    0 komentarzy

    VideoGigaGAN - technologia super-rozdzielczości wideo od Adobe Research

    VideoGigaGAN to projekt naukowców University of Maryland, College Park oraz Adobe Research. Przyznam szczerze, że to jeden z projektów, który zrobił na mnie największe wrażenie w ostatnich miesiącach.
    Czym jest VideoGigaGAN? W skrócie jest to technologia pozwalająca na poprawę jakości wideo. Ale no właśnie, w jaki sposób.
    Tutaj posłużę się tym co zostało zamieszczone na stronie projektu:
    Brzmi skomplikowanie, ale zachęcam jednak do rzucenia okiem na stronę projektu. Znajdziecie tam świetną dokumentację i masę przykładów, której pokazują efekty tych algorytmów.
    Strona projektu: https://videogigagan.github.io/
    Nie wiadomo jeszcze kiedy będziemy mogli korzystać z tych algorytmów, ale biorąc pod uwagę, że konferencja Adobe MAX odbędzie się w ciągu kilku godzin od pisania tego tekstu - kto wie, być może właśnie jutro dowiemy się czy VideoGigaGAN zostanie dodany do któregoś z produktów z pakietu Adobe Cloud.
     

    2 komentarze

    Platige Image pogłębia współpracę sprzętową z AMD

    W 2017 roku, czyli krótko po premierze pierwszej generacji procesorów AMD Ryzen Threadripper, Platige Image zakupiła kilkadziesiąt maszyn napędzanych przez te przełomowe wówczas układy. Komputery szybko stały się wymarzoną platformą dla części zadań realizowanych przez farmę obliczeniową, a także pod biurkami artystów, którzy dzięki temu mogli pracować znacznie bardziej efektywnie. Współpraca z AMD otworzyła nowy rozdział rozwoju systemów obliczeniowych firmy, dodatkowo przyspieszając, gdy zainwestowano w systemy z nowymi generacjami procesorów z rodziny Threadripper, a następnie w 2020 roku, gdy pojawiły się  pierwsze serwery z AMD EPYC.
    Moc obliczeniowa jest w Platige Image o tyle istotna, że jedną z kluczowych składowych procesu tworzenia grafiki jest rendering. W zależności od stopnia skomplikowania sceny, rozdzielczości, zadanych parametrów pojedyncza klatka może się renderować od kilku minut do nawet kilkunastu godzin. Każda sekunda materiału może mieć takich klatek od 24 do 60, a nawet więcej w przypadku niektórych projektów. Proces renderingu jest też procesem iteracyjnym, czyli każda klatka może wymagać nawet kilkudziesięciu przeliczeń, aby efekt był najwyższej jakości.

    Platige Image dysponuje własnym centrum danych, które od 2020 roku zaczęło modernizować o maszyny napędzane procesorami AMD EPYC. Maszyny te zajmują się przede wszystkim procesem renderingu, ale również wykorzystywane są jako serwery usług, centra danych czy do wirtualizacji. Obecnie większość mocy obliczeniowej jakim dysponuje centrum danych opiera się na 64 rdzeniowych układach AMD EPYC 7H12 oraz AMD EPYC 7763. Zdecydowano się zatem na modele o największej gęstości rdzeni, jaka była dostępna, uzyskując maszyny o niezwykłym wówczas stosunku mocy do zajmowanej przestrzeni. Wydajność zastosowanych procesorów przełożyła się też na oszczędności w zakresie licencjonowania oprogramowania, z którego korzysta Platige Image w procesie renderingu.
    „Zastosowanie procesorów z rodziny EPYC pozwoliło nam zwiększyć jednostkową wydajność obliczeniową względem dotychczas stosowanych platform od 50% (wzgl. poprzedniej generacji) do ok. 120% (względem najstarszej aktualnie używanej generacji) przy zachowaniu porównywalnego poboru prądu. Warto także wspomnieć jak istotną kwestią w zakresie rozbudowy czy utrzymania centrum danych jest optymalizacja kosztowa i energetyczna. Platforma EPYC świetnie wpisuje się te wymagania.” –  powiedział Tomasz Kruszona, dyrektor ds. technologii w Platige Image.


    Platige Image to jedno z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich studiów produkcyjnych. Spółka specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i ma na swoim koncie współpracę z najbardziej znaczącymi wydawcami gier. Platige jest szczególnie cenione za animacje graficzne tworzone dla nawet najbardziej znanych twórców gier wideo. Jest to więc firma, której wizja rozwoju nie ustępuje niesamowitym projektom artystycznym, a stosowana przez nią technologia ma niebagatelne znaczenie w osiąganiu coraz bardziej imponujących efektów, które są wyznacznikiem w branży. Dzięki swoim inwestycjom i pogłębiającej się współpracy z AMD to polskie studio jest dziś znakomicie przygotowane na to, co przyniesie przyszłość.
    [źródło: Material prasowy AMD]
     

    0 komentarzy

    Generatywne AI wkracza do Adobe Premiere Pro

    Adobe ogłosiło wprowadzenie kilku technologii generatywnego AI, które zostaną zintegrowane z Adobe Premiere Pro. Inicjatywa ta jest częścią szerszej strategii Adobe, mającej na celu wdrażanie AI w usługach Creative Cloud, co ma zwiększyć produktywność i możliwości kreatywne profesjonalistów.
    Wśród kluczowych rozwojów znajduje się wprowadzenie modelu wideo Adobe Firefly, rozszerzającego już dostępną gamę modeli AI, takich jak Firefly Image i Text Effects. Dodatkowo, Adobe bada możliwości partnerstwa z dostawcami AI stron trzecich, takimi jak Sora od OpenAI, RunwayML i Pika, aby rozszerzyć gamę narzędzi dostępnych w Premiere Pro.
    Wśród nowych narzędzi zaprezentowano Generative Extend, które umożliwia montażystom dodawanie klatek na początku lub na końcu klipu w celu doprecyzowania montażu lub przedłużenia scen. Narzędzia do dodawania i usuwania obiektów umożliwiają precyzyjną edycję poruszających się obiektów w scenie, zwiększając zdolności montażysty do manipulacji i poprawy narracji wizualnej. Na koniec, funkcja Generative B-Roll oferuje montażystom możliwość generowania klipów wideo z tekstowych poleceń.
    Adobe zobowiązało się do zachowania przejrzystości w stosowaniu AI poprzez inicjatywy takie jak Content Credentials, które informują użytkowników o modelach AI używanych w tworzeniu mediów.
    Oficjalny wpis na blogu Adobe: https://blog.adobe.com/en/publish/2024/04/15/bringing-gen-ai-to-video-editing-workflows-adobe-premiere-pro
     

    5 komentarzy

    BuildingGen: rewolucja w tworzeniu budynków 3d

    Reallusion wprowadziło na rynek BuildingGen, nowe narzędzie ułatwiające projektowanie budynków 3D. Wyróżnia się ono na tle innych generatorów modułowych budynków tym, że zamiast skomplikowanej edycji "nodami" oferuje elastyczne schematy (Blueprints).
    Użytkownicy wprowadzają podstawowe jednostki, określają liczbę pięter i układają komponenty, aby skonstruować budynek. Narzędzie to umożliwia także modyfikacje w czasie rzeczywistym oraz podgląd projektu podczas pracy.
    Podstawowy pakiet zawiera bibliotekę ponad 210 próbek i komponentów, w tym 10 zaprojektowanych budynków i liczne materiały. Dla użytkowników, którzy chcą spersonalizować budynki, dostępne są narzędzia umożliwiające modyfikację lub tworzenie nowych stylów. Użytkownicy mogą dostosowywać struktury budynków, dodając lub usuwając elementy takie jak filary czy ogrodzenia, oraz ulepszać zewnętrzne wykończenia, zmieniając materiały i dekoracyjne składniki. Dostępne są również dodatkowe płatne pakiety rozszerzeń.
    Oprogramowanie to zawiera również funkcję optymalizacji, która poprawia wydajność poprzez konsolidację tekstur i modeli. BuildingGen oferuje także funkcję jednoklikowego przełączania między dniem a nocą, dodając dynamiczne efekty świetlne.
    BuildingGen posiada narzędzia do pakowania, które umożliwiają użytkownikom integrację zewnętrznej zawartości oraz dostosowanie pakietów budynków do określonych stylów lub epok. Ułatwia to architektom i projektantom zachowanie spójności w różnych projektach.
     
    Więcej informacji: https://www.reallusion.com/iclone/building-gen/

    1 komentarz

    AI stworzyło zwycięski Teledysk w Konkursie Pink Floyd

    W ramach obchodów 50-lecia wydania kultowego albumu "The Dark Side of The Moon" przez Pink Floyd, zorganizowany został unikatowy konkurs. Jego uczestnicy mieli za zadanie stworzyć teledysk do jednej z piosenek z albumu. Po wielu miesiącach kreatywnych prac, ogłoszono wyniki na platformie społecznościowej X.
    Zwycięzcą okazało się wideo, które zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję, co wywołało mieszane reakcje wśród fanów i twórców. W konkursie uczestniczyło wiele znakomitych prac, w tym ręcznie animowane filmy, jednak to AI zdobyło najwyższe uznanie.
    To wydarzenie rodzi pytania o przyszłość twórczości artystycznej i rosnącą rolę technologii w sztuce. Czy jesteśmy już gotowi, aby zaakceptować dominację AI w takich dziedzinach jak film czy muzyka? 
    Film, który wygrał:
    Inny przykład filmu zgłoszonego do konkursu (trzeba kliknąć i przejść do YT ze względu na ograniczenia wiekowe):
    Pełna lista filmów znajduje się pod tym adresem:
     

    12 komentarzy

    Canva przejmuje Affinity

    Canva, platforma do projektowania graficznego, przejęła firmę Affinity, znaną z profesjonalnego oprogramowania dla kreatywnych. To połączenie ma na celu wzmocnienie oferty obu firm i zapewnienie użytkownikom szerszego dostępu do narzędzi kreatywnych.
    Affinity, od momentu swojego powstania, oferowało narzędzia umożliwiające tworzenie zaawansowanych projektów graficznych. Dzięki tej transakcji, zespół Affinity zyska dostęp do dodatkowych zasobów Canvy, co ma przyspieszyć rozwój i wprowadzanie nowych funkcji.
    Canva, z drugiej strony, jest liderem w demokratyzacji designu, umożliwiając użytkownikom z różnym doświadczeniem tworzenie grafik. Przejęcie Affinity jest krokiem w kierunku rozszerzenia oferty Canvy o bardziej zaawansowane narzędzia, odpowiadające potrzebom profesjonalistów.
    Obie firmy podkreślają, że ich głównym celem jest sprawienie, by projektowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne dla szerokiej publiczności. Połączenie sił ma pozwolić na szybsze osiąganie tego celu, oferując użytkownikom kompleksowy zestaw narzędzi do każdego rodzaju projektowania.
    Czy to oznacza zmianę planów Affinity na subskrypcję? Na dzień dzisiejszy firma informuje, że nie zamierza tego robić.
    Do tej pory Affinity było najlepszą konkurencją dla oprogramowania Adobe ze względu na oprogramowanie bez subskrypcji. Miejmy nadzieję, że faktycznie tutaj nic się nie zmieni, a oprogramowanie zyska szereg nowych "ficzerów".
     

    25 komentarzy

    Narzędzia oparte o AI Firefly w aplikacji Substance 3D

    Adobe wprowadziło nowe narzędzia oparte na AI Firefly do swoich aplikacji Substance 3D, oferując nieograniczone możliwości tworzenia materiałów i wizualizacji produktów. "Text to Texture" w Samplerze umożliwia generowanie tekstur za pomocą opisów tekstowych, natomiast "Generative Background" w Stagerze pozwala na szybkie tworzenie tła za pomocą prostych opisów. Te innowacje wprowadzają nowy poziom kontroli kreatywnej i efektywności, integrując się płynnie z istniejącymi przepływami pracy projektantów i artystów 3D.
    Aby przeczytać więcej, odwiedź Adobe Blog.
     

    0 komentarzy

    Oscary 2024 rozdane!

    Za nami ceremonia rozdania Oscarów 2024. My jak co roku przyglądamy się trzem najważniejszym kategoriom związanym z CGI: Najlepszy animowany film krótkometrażowy (Best Animated Short Film), Najlepsze efekty specjalne (Best Visual Effects) oraz Najlepszy film animowany (Best Animated Feature).
    Best Animated Feature (Najlepszy film animowany)
    The Boy and the Heron (Hayao Miyazaki and Toshio Suzuki) (WINNER)
    Elemental (Peter Sohn and Denise Ream)
    Nimona (Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan and Julie Zackary)
    Robot Dreams (Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé and Sandra Tapia Díaz)
    Spider-Man: Across the Spider-Verse (Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller and Amy Pascal)
    W kategorii najlepszy film animowany zwyciężył Chłopiec i Czapla (The Boy and the Heron). 
     
    Best Animated Short Film
    Letter to a Pig (Tal Kantor and Amit R. Gicelter)
    Ninety-Five Senses (Jerusha Hess and Jared Hess)
    Our Uniform (Yegane Moghaddam)
    Pachyderme (Stéphanie Clément and Marc Rius)
    War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko (Dave Mullins and Brad Booker) (WINNER)
    W kategorii najlepszy krótkometrażowy film animowany zwyciężył film War Is Over!
    Best Visual Effects
    The Creator (Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts and Neil Corbould)
    Godzilla: Minus One (Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi and Tatsuji Nojima) (WINNER)
    Guardians of the Galaxy Vol. 3 (Stephane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams and Theo Bialek)
    Mission: Impossible — Dead Reckoning, Part One (Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland and Neil Corbould)
    Napoleon (Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco and Neil Corbould)
    W kategorii najlepsze efekty specjalne zwyciężył film: Godzilla Minus One
     
     

    8 komentarzy

    Sora od OpenAI - generowanie wideo (text to video)

    OpenAI właśnie zapowiedziało zupełnie nową usługę generatywnej sztucznej inteligencji - Sora. 
    Jest to zaawansowany model sztucznej inteligencji, który potrafi tworzyć realistyczne i pełne wyobraźni sceny wideo na podstawie pisemnych instrukcji. Sora zapowiada nową erę w generowaniu treści wideo, umożliwiając tworzenie klipów trwających do minuty, zachowując przy tym wysoką jakość wizualną i ścisłą zgodność z wytycznymi użytkownika.
    Od dzisiaj, Sora jest udostępniana w ograniczonym stopniu do oceny krytycznych obszarów pod kątem potencjalnych szkód czy ryzyk. Dostęp do modelu otrzymali również artyści wizualni, projektanci i filmowcy, aby zebrać opinie na temat sposobów rozwijania modelu, by był jak najbardziej pomocny dla profesjonalistów z branży kreatywnej.
    OpenAI dzieli się postępami w badaniach na wczesnym etapie, aby rozpocząć współpracę i zbierać opinie od osób spoza organizacji, dając publiczności poczucie nadchodzących możliwości SI.
    Sora potrafi generować złożone sceny z wieloma postaciami, specyficznymi rodzajami ruchu i dokładnymi szczegółami przedmiotu oraz tła. Model nie tylko rozumie, czego użytkownik oczekuje w podpowiedzi, ale również jak te elementy istnieją w fizycznym świecie.
    Obecny model ma swoje słabości, takie jak trudności z dokładnym symulowaniem fizyki skomplikowanej sceny czy rozumieniem konkretnych przypadków przyczyny i skutku. Jednak wygenerowane i udostępnione przykłady od OpenAI robią wrażenie.
    Firma rozwija również narzędzia do wykrywania wprowadzających w błąd treści, takie jak klasyfikator wykrywający, czy wideo zostało wygenerowane przez Sorę. Planowane jest również włączenie metadanych C2PA w przyszłości, jeśli model zostanie wdrożony w produkcie OpenAI.
    Bezpieczeństwo / etyka
    OpenAI zamieściło na swojej stronie również informacje, że angażuje decydentów, edukatorów i artystów z całego świata, aby zrozumieć ich obawy i zidentyfikować pozytywne przypadki użycia tej nowej technologii. Mimo obszernych badań i testów, nie można przewidzieć wszystkich korzystnych sposobów wykorzystania tej technologii ani wszystkich sposobów jej nadużywania. Dlatego OpenAI uważa, że uczenie się z rzeczywistego użytkowania jest kluczowym elementem tworzenia i wypuszczania coraz bezpieczniejszych systemów SI z czasem.
    Przeczytaj więcej: https://openai.com/sora
     
     

    10 komentarzy


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności