Jump to content

NEBULA-Grafika

Members
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

153 Excellent

2 Followers

About NEBULA-Grafika

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Lublin
  1. Dziękuję za komentarze i zapraszam do Making of jaki napisałem Dla Ronena Bekermana: http://www.ronenbekerman.com/making-of-o-house-by-marcin-neb-jastrzebski/
  2. Bonifatz, PurePixel - Dzięki! biszkopte - THX! Drzewko słabe nie jest, ale zawsze może być lepsze :)
  3. Dziękuję za komentarze! Making of będzie zdaje się na Evermotion w ramach konkursowych zasad. Jeszcze nie mam pełnej informacji odnośnie tego zagadnienia.
  4. Świetna praca, ogrom detalu. Jest w Coronie jakiś bloom czy ekefty dyfrakcji ? Przydało by się tutaj troszkę tego.
  5. Gratulacje dla całego zespołu. Perfekcyjna robota i chyba trudna od strony logistycznej.
  6. Dziękuję za komentarze. Było przegięcie :) Wrzucam kilka materiałów z wipa. Niestety tak jak i w przypadku finalnych ujęć House O tak i tutaj wyszło, że zwykłe monitory, nie przenoszą kompletnie detali sceny. Będę robił testy na monitorze 4K, ale obecnie, nie oszukujmy się na 24" w 1920x1080 guzik widać w finalnym rozrachunku...
  7. Gratuluję pierwszego wyróżnienia! Świetna praca. Bardzo dobra kompozycja.
  8. Witam Przedstawiam pracę jaką wykonałem na konkurs Evermotion Challenge 2014 - Summer in the city. Praca zajęła drugie miejsce. Całość była wstępnie modelowana w Modo 701, później w Cinema 4D i finalnie renderowana w Cinema 4D na Maxwell 3. Postprodukcja to Photoshop, Photo Looks i finalnie Lightroom. podążając wytyczoną ścieżką, starałem się jak najwięcej efektów z zaplanowanego finalnego obrazu, uzyskać bezpośrednio w 3D. Modele użyte w scenie pochodzą z bibliotek Evermotion, CG Axis, Dosch Design, drzewa przy ulicy wykonałem w Onyx Tree Generator. Tekstury własne oraz Arroway i cg textures. Zamieszczam również kilka dodatkowych screenów, niebawem pewnie pojawi się pełny making of. Dziękuję za odwiedziny! Pozdrawiam Neb
  9. MichalNowak - dziękuję! Z tą szybkością działania to nie jest tak niestety jednoznacznie. Bardzo mało firm na rynku, zlecających wizualizacje ma sprecyzowane oczekiwania i z góry określoną estetykę i wytyczne co do wyglądu wizualizacji, czyli wizji ich produktu. Duża cześć klientów, przychodzi do nas i na początku, podaje jako przykład naszej pracy, który im się podoba, bardziej odjechane wizki jakie robimy do szuflady, jak Matsubara w deszczu itp. Finalnie kończy się na tym, że ludzie nie mający o tym pojęcia, kadrują wszystkie widoki, a finalne wizualizacje są takie jak tysiące innych. Dodatkowo jeżeli chodzi o czasy renderingów, to pytanie brzmi: czy Vray jest szybszy od Maxwella lub innego sofyu, w kontekście przesuwania jednego krzaka, wymiany ławek w projekcie zagospodarowania terenu, usuwania jednego okna lub dwóch w projekcie budynku i tym podobna zabawa przez np. dwa miesiące, dla projektu, który można zamknąć w tydzień, dwa ? Rynek nasz nie dorósł do technologii, którą dysponujemy, my graficy. Takie mam zdanie. Nie wykorzystuję w ostatnim czasie Maxwella komercyjnie z tego tylko powodu. W przypadku pewnych i szybkich projektów, na pewno Vray jest bezkonkurencyjny. DrRambo - dziękuję bardzo, poniżej screeny z viewportów :)
  10. gnacik - tak dokładnie było. Po wykonaniu widoku komercyjnego, wymyśliłem sobie, że zrobię tak dla siebie widoki wystylizowane na makietę. Jakie "ręczne robótki" masz na myśli ? :) alex3d - dziękuję za kolejny wyczerpujący komentarz i miłe słowa. Uwaga o Marku Denko jest bluźnierstwem :) . Denko robi fantastyczne prace i cenię go osobiście za to, że zawsze szuka nowych rozwiązań, próbuje czegoś nowego. Co do Maxwella to tak jak i w innych softach, obciąża go to co skomplikowane. Może dysproporcje w różnicy czasów są nieco mniejsze niż np. w Vray, ponieważ Maxwell od początku liczy wszystko bardzo dokładnie. W animacji to samo, albo sprzęt to udźwignie albo nie. Optymalizacja pracy w Maxwell i tym podobnych programach polega, przynajmniej na początku na optymalizacji swoich działań i to co na wstępie idzie opornie nagle da się wykonać bardzo sprawnie. Nie da się tego programu ocenić po jednym, kilku dniach pracy. Maxwell na Blendera to dobry pomysł.
  11. Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze i fronta! Pionix - lightrooma używam do tonowania, jeśli to można tak nazwać, selektywnej pracy na kolorach ( nasycenie, przebarwienie, jasność ), kontrastowanie itp. Moim zdaniem Lightroom ma bardzo dobre algorytmy do subtelnej edycji tego typu rzeczy. Ponadto w odróżnieniu od camera raw ma maski. Czasy podaję poniżej. Pionier - nie mam problemu z żadnymi pytaniami :) Prewki w maxwell idą dosyć sprawnie. Są na to dwa sposoby. Pierwszy to moduł fire, zagnieżdżony bezpośrednio w Cinemie lub innym programie pod, którym chodzi Maxwell. To jest podgląd na żywo i wstępny rendering sceny. Po jego odpaleniu, podgląd jest odświeżany i wszelkie zmiany wykonywane w tym czasie w scenie, są na bieżąco wyświetlane. Jest to sprawne narzędzie. Można również liczyć sprawnie zaznaczone fragmenty obrazu z funkcją 1:1 oraz funkcją blow up. Wtedy taki zaznaczony fragment jest powiększany na całą zdefiniowaną rozdzielczość obrazu. Ja pracuję na 12-sto wątkowym Intelu z 32 giga ramu i nie narzekam. Gdy scena jest bardzo zaawansowana i ciężka, korzystam z modułu sieciowego, który jest rewelacyjny. Kupując Maxwella otrzymujemy w pakiecie podstawowym 10 dodatkowych nodów renderujących. Działa to tak, że na nodach odpalamy moduł renderujący, na głównym kompie monitor do zarządzania i komputery same się odnajdują po LANie. Nie trzeba nic samemu grzebać w tym. Bezpośrednio można scenę wypuścić na sieć i program zarządzający sam rozsyła bardzo szybko scenę na wszystkie dostępne komputery. Na komputerze głównym, w każdej chwili możemy wysłać żądanie podglądu renderingu, wtedy nody wysyłają swoje pliki do komputera głównego, nie przerywając pracy, komputer główny składa to w jeden plik i podgląd gotowy. Wszystkie te operacje renderu na sieci, są nieznacznie wolniejsze od pracy bezpośrednio na głównym komputerze. Czasy renderingów finalnych scen sąróżne. Najbardziej obciążający jest displacement oraz efekty wolumetryczne. Bez wolumetryki render w okolicach 4000 pokseli dłuższy bok, można wyliczyć w jedną noc ( exterior z zielenią ) kompie klasy i7. Czasami taki render powinien trwać dobę. Ja standardowo puszczam finalne rendery na 3-4 takich komputerach. Przy scenach jak House O, gdzie jest wolumetryka, duża ilość materiałów z displacement, rendery puszczałem na weekend. Nash23 - thx!
  12. Witam Chciałbym przedstawić kolejny projekt opracowany w Maxwell 3. Tym razem jest to zabawa z makietowym ujęciem jednego z projektów pracowni BLM Architekci, który robiliśmy komercyjnie. Potem, po godzinach wrzuciłem bryłę do Maxwella, z zamiarem wykonania relistycznych widoków w różnym oświetleniu. Dodatkowo w jednym z widokówm zasymulowałem poruszenie zdjęcia z ręki, bezpośrednio w renderingu, animując odpowiednio kamerę i włączając opcję, kamera motion blur. Zapraszam do oglądania i dziękuję za odwiedziny! Cinema 4D R15, Maxwell 3, Photoshop, Red Giant Looks, Lightroom Pozdrawiam Neb
  13. Dziekuję Panowie za kolejne miłe słowa. alex3d - displace maxwella jest bardzo "user friendly" :) rasie - takie były główne założenia zarówno dla Matsubary jak i House O, żeby ciągnąć prostą bryłę, bez fajerwerków na maksimum. Miło, że zauważyłeś tę ideę.
  14. Bardzo ładne światło i shadery. Jedyna rzecz, którą bym dopracował to materiał cegły. Neb
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy