1. Tak, chyba że chcesz iść w tworzenie postaci, to sam Blender będzie za mało
2. Potrzebny byłby jeszcze Zbrush i nawet Substance Painter do tekstur. Jeśli będziesz znać Blendera, Zbrusha i Paintera to masz spoko komplet do pracy.
3. Jeśli nie masz obecnie sprecyzowanych planów to rób na początku wszystko, aby zaznajomić się z pracą w 3d, później możesz się określić - a zdobyta wiedza na pewno później Ci się przyda, niezależnie od tego co wybierzesz
4. Znajomość programu, przyjemne portfolio i przede wszystkim chęci nauki oraz zaangażowanie w swoją pracę, które będzie widzieć Twój pracodawca.
5. W Blenderze nie potrzeba tabletu, w Painterze potrafi się przydać, w ZBrushu jest wręcz obowiązkowy
6. Do wypracowania skilla używaj bardzo dużej ilości zdjęć - każdy profesjonalny artysta korzysta z wielu zdjęć referencyjnych bo są mega pomocne. W przypadku jednego zdjęcia możesz popełnić wiele błędów
7. Jasne że tak, ale poza ciekawymi projektami pasuje pokazać pracodawcy że nie potrzebujesz stale niańki, jesteś w stanie również sam pomyśleć nad różnymi rzeczami i je wykonać. Nie wyszukiwać problemów, nie wybrzydzać za bardzo i być terminowy - wtedy przyjemnie pracuję się z takimi ludźmi nawet zdalnie. Pandemia też nauczyła firmy, że praca zdalna nie jest wcale taka zła jak się kiedyś wydawało - więc dzisiaj jest z tym jeszcze łatwiej.
8. Moim zdaniem gdyby nawet doszło do czegoś takiego to potrzeba jeszcze wielu lat. Póki co zapotrzebowanie na dobrych grafików jest i wciąż będzie coraz większe, zwłaszcza że z powodu pandemii i innych światowych wydarzeń życie coraz bardziej przenosi się do świata wirtualnego. Dużo więcej ludzie zaczęło grać w gry, oglądać filmy, itd.
9. Wieki temu zajmowałem się grafiką 2d. Jednak cały czas miałem z tyłu głowy że chciałbym iść w 3d - więc to w końcu zrobiłem. Dzisiaj zrobiłbym to samo:)