Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zacząłem swoją przygodę z modelowaniem 2tyg temu, gdy zainteresowany zacząłem szukać programów do tego wpadłem na Zbrush. Przez 2tyg. strasznie się wciągnałem, sprawiłem sobie od razu tablet graficzny oraz dwie książki(Character Creation, Human Anatomy by Scott Spencer) i tak oto powstał mój pierwszy model. Jako laik byłbym wdzięczny za uwagi oraz krytykę, gdyż jest to mój start w 3D.

 

hEG4t1p.jpg

 

mNazftp.jpg

 

5WECPjv.jpg

Napisano

Jeśli na serio chcesz sie szkolić w modelowaniu/scluptowaniu to zacznij od człowieka :) potwory ciężko oceniać bo są to twory czysto teoretyczne. Ludzie zaś nie i na ludzkiej anatomii najlepiej poznasz jak robić potwory :) takie kółeczko :)

 

P.S.

Ale jak na pierwszy model to ciałkiem nieźle. Pracuj dalej i modeluj, modeluj i modeluj :)

Napisano

Więc zacząłem bawić się anatomią człowieka. Przyznam, że pierwszy raz mam z tym do czynienia, ostatnio o mięśniach słyszałem 10lat temu na lekcjach biologii ;p Na początek buduję mesh pod późniejsze sculptowanie. Byłbym wdzięczny za jakieś uwagi i rady.

 

l6sTMkr.jpg

 

7lTPkqz.jpg

  • Like 1
Napisano

Hmm..ja kozakiem od sculptingu anatomii człowieka nie jestem, ale również się tego teraz uczę i przyznam, że niestety ale na tych screenach to widać, że ona u Ciebie całkowicie leży. Osobiście mogę Ci poradzić abyś obczaił kilka tutków na temat modelowania anatomii, kilka ciekawych jest na stronach digitaltutors.com (płatne) oraz 3dm3.com. Modelowanie anatomii nie należy do łatwych, zwłaszcza na początku więc musisz się uzbroić w cierpliwość i dużo ćwiczyć. Więcej powinien powiedzieć ktoś kto robi to na okrągło, a takich tu nie brakuje ;)

Napisano

Dzieki, krytyka takze zawsze mile widziana ;) Ale tak jak pisalem, na razie jest to jedynie nanoszenie ksztalow i budowanie masy, sculpting dopiero przede mna, wiec gdy bedzie jakis update to wkleje.

Napisano (edytowane)

Dziękuje za link, miałem okazje to już oglądać :) Przyznam szczerze, że modelowanie anatomii to chyba najtrudniejsza rzecz z jaką się spotkałem jak na razie w Zbrushu. Poprawiłem trochę bazowy model, pooglądałem kilka obrazków i tutoriali. Od jutra zabiore się sculptowanie dokładnie detali mięśni, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakiekolwiek uwagi na temat obrazków niżej mile widziane. Wiem, ze dlonie i stopy tragedia ;)

 

qqMwtVf.jpg

 

RaGl413.jpg

Edytowane przez JackTheRippy
Napisano

Widzę niezły progress. Ostatni stworek bardzo dobry, co do humana, to trochę tyłek kwadratowy. Ogólnie bardziej skup się na ogólnej formie, a dopiero później rób detal.

Napisano

Dziękuje za rade :) Ogólnie staram się pracować w Zbrushu na potworkowatych modelach, a poza tym raz w tygodniu szkole się z anatomii, wkrótce mam nadzieje stworzyć coś, co bardziej człowieka przypomina.

Napisano

Za ~2tyg zaczynam kurs na Gnomon School, jak sie okazalo, kurs na ocene i moge go oblac, a byloby to troche kiepskie.

 

Od dzisiaj bede staral sie robic jeden sculpt dziennie i wklejac tutaj, bylbym wdzieczny za komentarze, szczegolnie wypominanie bledow, bo bede wiedzial nad czym pracowac.

 

Wiem, ze ciezko oceniac potwory, ale akurat na tym skupia sie kurs.

 

Z wczoraj: 3-4h

 

Z dzisiaj ~6h

 

Pozdrawiam

Napisano

Kurs sie jeszcze dobrze nie zaczal, dopiero mialem pierwsze zajecia, ktore byly bardziej przegadane. Prowadzi je Scott Spencer z Weta Digital i jest 10 osob w klasie. Jak na razie wszystko wydaje sie na bardzo duzo plus, miejmy nadzieje, ze bedzie tez duzy plus jesli chodzi o moje umiejetnosci :P

Napisano

widać postępy

 

Też jestem zaciekawiony tym kursem. Pozwolę sobie zadać kilka pytań. W jakich jest to godzinach i ile trwa ? Jaki jest stopień zaawansowania ? I czy cena to to kosmiczne 1k+ $ ? :D

 

Dzięki z góry za odpowiedzi

Napisano

Akurat ten kurs jest w godzinach 17-21 w Niedziele, wiec akurat dobrze trafilem, poziom jest rózny, zapisałem się akurat na kurs Intermediate.

 

Bałem się zapisać na podstawy, ze wzgledu na cene, o ktorej wspomniałeś ;) Wyszlo to jakies 950 euro(nie mieszkam w polsce).

Niektóre osoby są grafikami 2D i chcą się nauczyć 3D, inni są tak jak ja, a jeszcze inni skonczyli tylko ten kurs podstawowy w poprzednim semestrze.

Napisano

Mały update:

 

BSlvEfW.jpg

 

Jeśli chodzi o sam kurs, po 3 zajęciach wszystko idzie świetnie, mogę przyznać, ze warto było się zapisać :)

 

Powie mi ktoś może jak mogę zmienić obrazek obok nazwy mojego tematu ? :P

Napisano

Widać progres w przyspieszonym tempie odkąd bierzesz udział w kursie. Jak bym miał trochę kasy i podszkolil angielski sam bym się zapisał :D

Napisano

Dzieki, milo slyszec, ze sie sie robi postepy :) Na ten moment uznaje go za zakonczonego, glownie ze wzgledu na to, ze nie mam wystarczajacej ilosci ramu aby eksportowac OBJ i obrobic w Keyshoscie + PS ;D

 

a3opbpA.jpg

Napisano

Siemka, zaczalem nowy model(praca domowa ;dd) Pierwszy raz robie rzezbe calej postaci z zachowaniem anatomii, wczesniej mialem okazje jedynie klatke piersiowa.

 

Bylbym wdzieczny za uwagi, co poprawdzic, gdzie cos dodac. Przedramiona, dlonie i stopy sa kapletnie nieruszone. Na ramiona i bicek musze jeszcze narzucic troche wiecej tluszczu, bo jak widac, nie robie umiesnionego stwora. Celuje w wyglad orka z lotr.

 

ZfXOOw3.jpg

Napisano

Nie nanosilem specjalnie detali zadnych, poza tym rozbiciem symetrii na twarzy :) Akurat "zadanie" polegalo na tym, ze dostalem gotowy mesh ciala, ktorego nie moglem dynameshowac. Po ocenie pocisne dynamesh, troche poprawie forme i wtedy dopiero zremesher + detal :)

Napisano

Ostatnio byla nauka polypaintowania ludzkiej skory. Uzylem do tego jednego ze bustow, ktory zrobilem kiedys:

 

Zbrush BRP

YEAqCrt.jpg

 

Keyshot + PS

 

xTMJATg.jpg

 

Nie wiem dlaczego, ale Keyshot w tym modelu strasznie wygladza wszystko, nie mam tak w innych.

Napisano

Skupilem sie teraz na robieniu Orca, ktorego wrzucalem wyzej. Zdecydowalem sie na bust, ze wzgledu na nowy sprzet chce przetestowac mozliwosci HD Geometry :) Bylbym wdzieczny za jakies uwagi, zanim zaczne sie bawic w detal.

 

o3EXj8j.jpg

 

Uczy jeszcze troche dopieszcze, wygladaja za prosto, za klate sie nie zabieram, bo chce bede chcial zrobic tam jakas zbroje ala uruk-hai z lotr

Napisano (edytowane)

Zaczalem powoli dodawac pierwsza warste detalu w HD, przyznam szczerze, ze troche to meczace(ciagle klikanie na dany obszar aby go edytowac).

 

Wie ktoś moze jak exportowac model z Zbrusha do Keyshota z utrzymaniem detalu HD ? Exportowalem OBJ, do tego DispMap na najwyzszej subdiv(gdzies czytalem, ze dziala wtedy jak Bump Map), ale dalej nic z tego :/

 

 

atqlywv.jpg

 

Update: Juz sie dowiedzialem jak zrobic BumpMap w Zbrushu, wiec to duzo ulatwi :)

Edytowane przez JackTheRippy
Napisano

Dzieki wielke :)

 

Ostatnio musialem dlubac w hardsurface w ramach kursu, oto wynik

 

QQd9mrH.jpg

 

Za tydzien koncze kurs i mam nadzieje, ze w koncu uda mi sie skonczyc prace, ktore zaczalem :))

Napisano

Stwierdzilem, ze w koncu przyszedl czas na skupienie sie przez kolejne miesiace na anatomii, wiec zaczynam od gory w dol :) Jako referencji uzywam zdjecia z 3d.sk

 

5edDelp.jpg

 

Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek rady w tej kwesti :) Nie wiem, czy lepiej skupic sie na detalach, gdzie sa jakie zmarszczki itp. czy na predkosci w jakiej jestem stanie wymodelowac podstawowa forme.

Napisano

Nie wiem jak facet z referki wyglada więc ciężko powiedzieć ale mózgoczaszka powinna być bardziej zaokrąglona i oczy wydaja sie być malutkie w stosunku do reszty twarzy. Przestudiowałbym tez okolice kości ciemieniowej i miejsce gdzie laczy sie kosc policzkowa z czolowa. Nie skupiaj sie na detalach ani szybkosci tylko na tym zeby jak najlepiej odwzorowac anatomie. Ogólnie fajne pracki wrzucasz podoba mi sie ten ostatni hard surface kawałek :)

Napisano

Dzieki za rady i dobre slowo :) Na pewno zwroce na to uwage gdy bede go konczyl dzis, chcialem na poczatek rozniesc podstawy uszczy, oczy, nos i usta aby wygladalo to w miare poprawnie. Jesli chodzi o refki, to fakt, powinienem był je wkleic.

 

 

500v500.jpg

500v500.jpg

 

Nie staram sie robic identycznego, ale na nim sie bazuje :)

Napisano

Patrząc na profil wydaje mi się że powinieneś wysunąc nieco szczeke i zuchwe do przodu. Mógłbyś tez obnizyc i poglębić miejsce gdzie kończy sie kosc nosowa (facet ma krotki i zgarbiony nos ktory z profilu tworzy mocny luk). Pokombinuj jeszcze z proporcjami nosa ust i oczu.

Napisano

Ostatnio postanowilem odswiezyc jedna z pierwszym prac gdy uczylem sie Ztki i wrzucilem do to grudniowego wyzwania na GnomonWorkshop

 

O8MMECD.jpg

 

Na szczescie ta lepsza grupa uzytkownikow zrobila sobie przerwe i udalo mi sie wygrac 25 DVD z czego jestem niesamowicie zadowolony :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności