Jump to content

Teczka 3D - Jacob


JackTheRippy
 Share

Recommended Posts

Witam, zacząłem swoją przygodę z modelowaniem 2tyg temu, gdy zainteresowany zacząłem szukać programów do tego wpadłem na Zbrush. Przez 2tyg. strasznie się wciągnałem, sprawiłem sobie od razu tablet graficzny oraz dwie książki(Character Creation, Human Anatomy by Scott Spencer) i tak oto powstał mój pierwszy model. Jako laik byłbym wdzięczny za uwagi oraz krytykę, gdyż jest to mój start w 3D.

 

hEG4t1p.jpg

 

mNazftp.jpg

 

5WECPjv.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli na serio chcesz sie szkolić w modelowaniu/scluptowaniu to zacznij od człowieka :) potwory ciężko oceniać bo są to twory czysto teoretyczne. Ludzie zaś nie i na ludzkiej anatomii najlepiej poznasz jak robić potwory :) takie kółeczko :)

 

P.S.

Ale jak na pierwszy model to ciałkiem nieźle. Pracuj dalej i modeluj, modeluj i modeluj :)

Link to comment
Share on other sites

Więc zacząłem bawić się anatomią człowieka. Przyznam, że pierwszy raz mam z tym do czynienia, ostatnio o mięśniach słyszałem 10lat temu na lekcjach biologii ;p Na początek buduję mesh pod późniejsze sculptowanie. Byłbym wdzięczny za jakieś uwagi i rady.

 

l6sTMkr.jpg

 

7lTPkqz.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm..ja kozakiem od sculptingu anatomii człowieka nie jestem, ale również się tego teraz uczę i przyznam, że niestety ale na tych screenach to widać, że ona u Ciebie całkowicie leży. Osobiście mogę Ci poradzić abyś obczaił kilka tutków na temat modelowania anatomii, kilka ciekawych jest na stronach digitaltutors.com (płatne) oraz 3dm3.com. Modelowanie anatomii nie należy do łatwych, zwłaszcza na początku więc musisz się uzbroić w cierpliwość i dużo ćwiczyć. Więcej powinien powiedzieć ktoś kto robi to na okrągło, a takich tu nie brakuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za link, miałem okazje to już oglądać :) Przyznam szczerze, że modelowanie anatomii to chyba najtrudniejsza rzecz z jaką się spotkałem jak na razie w Zbrushu. Poprawiłem trochę bazowy model, pooglądałem kilka obrazków i tutoriali. Od jutra zabiore się sculptowanie dokładnie detali mięśni, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakiekolwiek uwagi na temat obrazków niżej mile widziane. Wiem, ze dlonie i stopy tragedia ;)

 

qqMwtVf.jpg

 

RaGl413.jpg

Edited by JackTheRippy
Link to comment
Share on other sites

Za ~2tyg zaczynam kurs na Gnomon School, jak sie okazalo, kurs na ocene i moge go oblac, a byloby to troche kiepskie.

 

Od dzisiaj bede staral sie robic jeden sculpt dziennie i wklejac tutaj, bylbym wdzieczny za komentarze, szczegolnie wypominanie bledow, bo bede wiedzial nad czym pracowac.

 

Wiem, ze ciezko oceniac potwory, ale akurat na tym skupia sie kurs.

 

Z wczoraj: 3-4h

 

Z dzisiaj ~6h

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kurs sie jeszcze dobrze nie zaczal, dopiero mialem pierwsze zajecia, ktore byly bardziej przegadane. Prowadzi je Scott Spencer z Weta Digital i jest 10 osob w klasie. Jak na razie wszystko wydaje sie na bardzo duzo plus, miejmy nadzieje, ze bedzie tez duzy plus jesli chodzi o moje umiejetnosci :P

Link to comment
Share on other sites

widać postępy

 

Też jestem zaciekawiony tym kursem. Pozwolę sobie zadać kilka pytań. W jakich jest to godzinach i ile trwa ? Jaki jest stopień zaawansowania ? I czy cena to to kosmiczne 1k+ $ ? :D

 

Dzięki z góry za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Akurat ten kurs jest w godzinach 17-21 w Niedziele, wiec akurat dobrze trafilem, poziom jest rózny, zapisałem się akurat na kurs Intermediate.

 

Bałem się zapisać na podstawy, ze wzgledu na cene, o ktorej wspomniałeś ;) Wyszlo to jakies 950 euro(nie mieszkam w polsce).

Niektóre osoby są grafikami 2D i chcą się nauczyć 3D, inni są tak jak ja, a jeszcze inni skonczyli tylko ten kurs podstawowy w poprzednim semestrze.

Link to comment
Share on other sites

Siemka, zaczalem nowy model(praca domowa ;dd) Pierwszy raz robie rzezbe calej postaci z zachowaniem anatomii, wczesniej mialem okazje jedynie klatke piersiowa.

 

Bylbym wdzieczny za uwagi, co poprawdzic, gdzie cos dodac. Przedramiona, dlonie i stopy sa kapletnie nieruszone. Na ramiona i bicek musze jeszcze narzucic troche wiecej tluszczu, bo jak widac, nie robie umiesnionego stwora. Celuje w wyglad orka z lotr.

 

ZfXOOw3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skupilem sie teraz na robieniu Orca, ktorego wrzucalem wyzej. Zdecydowalem sie na bust, ze wzgledu na nowy sprzet chce przetestowac mozliwosci HD Geometry :) Bylbym wdzieczny za jakies uwagi, zanim zaczne sie bawic w detal.

 

o3EXj8j.jpg

 

Uczy jeszcze troche dopieszcze, wygladaja za prosto, za klate sie nie zabieram, bo chce bede chcial zrobic tam jakas zbroje ala uruk-hai z lotr

Link to comment
Share on other sites

Zaczalem powoli dodawac pierwsza warste detalu w HD, przyznam szczerze, ze troche to meczace(ciagle klikanie na dany obszar aby go edytowac).

 

Wie ktoś moze jak exportowac model z Zbrusha do Keyshota z utrzymaniem detalu HD ? Exportowalem OBJ, do tego DispMap na najwyzszej subdiv(gdzies czytalem, ze dziala wtedy jak Bump Map), ale dalej nic z tego :/

 

 

atqlywv.jpg

 

Update: Juz sie dowiedzialem jak zrobic BumpMap w Zbrushu, wiec to duzo ulatwi :)

Edited by JackTheRippy
Link to comment
Share on other sites

Stwierdzilem, ze w koncu przyszedl czas na skupienie sie przez kolejne miesiace na anatomii, wiec zaczynam od gory w dol :) Jako referencji uzywam zdjecia z 3d.sk

 

5edDelp.jpg

 

Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek rady w tej kwesti :) Nie wiem, czy lepiej skupic sie na detalach, gdzie sa jakie zmarszczki itp. czy na predkosci w jakiej jestem stanie wymodelowac podstawowa forme.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak facet z referki wyglada więc ciężko powiedzieć ale mózgoczaszka powinna być bardziej zaokrąglona i oczy wydaja sie być malutkie w stosunku do reszty twarzy. Przestudiowałbym tez okolice kości ciemieniowej i miejsce gdzie laczy sie kosc policzkowa z czolowa. Nie skupiaj sie na detalach ani szybkosci tylko na tym zeby jak najlepiej odwzorowac anatomie. Ogólnie fajne pracki wrzucasz podoba mi sie ten ostatni hard surface kawałek :)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za rady i dobre slowo :) Na pewno zwroce na to uwage gdy bede go konczyl dzis, chcialem na poczatek rozniesc podstawy uszczy, oczy, nos i usta aby wygladalo to w miare poprawnie. Jesli chodzi o refki, to fakt, powinienem był je wkleic.

 

 

500v500.jpg

500v500.jpg

 

Nie staram sie robic identycznego, ale na nim sie bazuje :)

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na profil wydaje mi się że powinieneś wysunąc nieco szczeke i zuchwe do przodu. Mógłbyś tez obnizyc i poglębić miejsce gdzie kończy sie kosc nosowa (facet ma krotki i zgarbiony nos ktory z profilu tworzy mocny luk). Pokombinuj jeszcze z proporcjami nosa ust i oczu.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio postanowilem odswiezyc jedna z pierwszym prac gdy uczylem sie Ztki i wrzucilem do to grudniowego wyzwania na GnomonWorkshop

 

O8MMECD.jpg

 

Na szczescie ta lepsza grupa uzytkownikow zrobila sobie przerwe i udalo mi sie wygrac 25 DVD z czego jestem niesamowicie zadowolony :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy