Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!!

natchniety watkiem w wipie zrobilem ucho w trakcie robienia pomyslalem sobie, ze sporo osob maproblem z zaczeciem modelownia uszu, oczu, ust i nosa wiec postaram sie w weekend zrobic szybkie tutki pokazujace jak zaczac :)

 

ucho:

 

link--> http://www.megaupload.com/?d=0HMFEDP2

 

takie ucho wsumie nie zafajne ale wazne, ze pokazuje jak to osiagnac :)

earu.jpg

 

nos:

 

link--> http://www.megaupload.com/?d=P3ILFL76

 

nosei.jpg

 

usta:

 

link--> http://www.megaupload.com/?d=1IQWGRIS

 

 

oko:

 

link--> SOON

Edytowane przez nielot007
  • Like 1
  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Morte
Napisano

fajna inicjatywa, zaraz ściągnę. Troszku poczułem dejavu jak zobaczyłem to ucho, mam nadzieję ze lepsza jakość niż u mnie. Pewnie też się zabiorę za taką porządniejszą sesję ćwiczeń anatomicznych, ale jeszcze chwilę muszę przetrwać:)

Napisano

Piszesz, że ucho niezafajne ale można zobaczyć jak to osiagnac.

Moim zdaniem jest wszystko na odwrót - ucho jest fajne ale pokazujesz, że można je osiągnąć a nie jak je osiągnąć. To nie jest tutorial tylko filmik z Twojej pracy. Szacunek dla Twoich umiejętności ale minus (tylko słowny) za "tutorial".

Napisano

waza: A znasz jakiś lepszy sposób na pokazanie procesu modelowania ucha czy nosa? Jak dla mnie ten jest najskuteczniejszy.Tylko kodek mógłby być inny:)

Napisano (edytowane)

Lucek91: Oczywiście. Tutaj zabrakło zwyczajnego opisu narzędzi, których się używa. Ja akurat znam na tyle ZB, że wiem, że używając stadardowego brusha powstają wypukłości, jeśli wcisnę Alt używając tego samego pędzla - to będę "wydłubywał" a wciskając Shift wygładzę/zmiękczę/uśrednię to, co obrabiam. Ja akurat wiem, że żeby przesunąć część detalu, należy zmienić brush na "move" i przy tym brushu, jeśli wcisnę Shift też uzyskam wygładzanie. Ale ja, nie znając angielskiego spędziłem pół roku na rozgryzaniu tych technik i jeśli na polskim forum oglądam tutorial poświęcony jakiemuś zagadnieniu to oczekuję odrobinę wyjaśnienia tego, co widzę. Te wszystkie techniki na forach angielsko języcznych są dokładnie wyjaśnione. Na ch... - mam na myśli męskiego członka - coś takiego na polskim forum. To wręcz uwłacza inteligencji jego urzytkowników. Więc, jeśli na forum max3d.pl (podkreślam, że jest to forum polskie) Ktoś tylko pokazuje, że coś umie zrobić - nazywając to tutorialem a nie wyjaśnia jak do tego dochodz, to jest to po prostu wielka sraczka - podejrzewam kompleks małego członka. Dobrze rozumiem takie kompleksy, bo sam jestem najlepszym gitarzystą klasycznym u siebie na podwórku ale udawadniam swą wartość w kontaktach z panienkami a nie na forum. Na polskim forum oczekuję rzetelnego wyjaśnienia tego, co chce się pokazać. Oczywiście jest to wyzwanie ale to już nie mój problem. Ja z tego "tutka" niczego się nie nauczyłem - a oglądając go - wierze, że mógłbym..wysiwyg { background-attachment: scroll; background-repeat: repeat; background-position: 0% 0%; background-color: #cccccc; background-image: none; color: #333333; font-family: Verdana, Arial, Arial; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; font-size: 10pt; line-height: normal } p { margin: 0px; } .inlineimg { vertical-align: middle; }.wysiwyg { background-attachment: scroll; background-repeat: repeat; background-position: 0% 0%; background-color: #cccccc; background-image: none; color: #333333; font-family: Verdana, Arial, Arial; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; font-size: 10pt; line-height: normal } p { margin: 0px; } .inlineimg { vertical-align: middle; }

Edytowane przez waza
Napisano

Nie ogladalem jeszcze ale juz pochwalam :D

Jesli idzie o pomysly - przy oczach nie widzialem jeszcze tutoriala z wersja oczu zamknietych, przy ustach zas chyba tylko raz widzialem cos o ustach otwartych ;)

Napisano

Jak można napisać "Nie ogladalem jeszcze ale juz pochwalam ". Toż ja napiszę w tytule: "Nezumi jest świetny" a w treści "Nezumi to kupa gnoju". Nezumi, co Ty pochwalasz?

Napisano

waza - juz widzialem :D Pochwalam inicjatywe, bezinteresowna pomoc, prace wlozona w cos co wielu moze pomoc (tym co bardziej rozgarnietym...).

 

Nielot wlozyl energie w cos konstruktywnego - ty spalasz ja strzepieniu niewyparzonego jezyka w ekshibicjonistycznym pokazie wlasnej glupoty. Dostarczasz tym co prawda rozrywki ale na podlym poziomie.

 

"Ale ja, nie znając angielskiego spędziłem pół roku na rozgryzaniu tych technik"

Jakich technik? Techniki to pokazuje nielot007, a ty pol roku szukales co robia podstawowe OPCJE. Cos co innym zajmuje kilka godzin... Coz...

 

"To wręcz uwłacza inteligencji jego urzytkowników"

Wrecz przeciwnie - to zaklada, ze sa inteligentni i nie trzeba im tlumaczyc kazdego pociagniecia pedzla, przedstawiajac sama technike. Nigdy wczesniej nie widziales zadnego timelapse'a, ze takie emocje to w tobie wzbudza?

(przy okazji - twoj nauczyciel jezyka polskiego niejedna lze by uronil nad tymi "uRZytkownikami")

 

"Ja z tego "tutka" niczego się nie nauczyłem"

Madrej glowie dosc dwie slowie...

 

"a oglądając go - wierze, że mógłbym"

Nie podzielam twojego entuzjazmu.

-------------------------------------------------------------------------

 

Dobra, posmialismy sie troche a teraz nielot - dawaj pozostale tuty ;) Repik

  • Like 1
Napisano

Obejrzałem filmiki i sprawa jest jasna widać dobrze jakie narzędzia są użyte podczas pracy nawet początkujący użytkownik powinien je bez problemu rozpoznać .

 

I dziwi mnie tylko , że jedna osoba poświęca swój czas na pomoc a inne wolą go tracić na zrzędzenie .

 

 

Ps. Pamiętam czas kiedy nielot007 był był bardzo nieprzychylny sculpterom a teraz śmiga sculpciki jak maszyna :D

Napisano

Witam!!

Moze ja sie ustosunkuje ;)

bo widze, ze zrobilo sie lekkie zamieszanie...

nagrywajac ten filmik nie chcialem pokazac jak uzywac danego narzedzia jak np. move clay brush itp. tylko jak osiagnac dany efekt w tym wypadku ucho czy nos gdyz nie robie tego "tutka" dla osob ktore pierwszy raz widza zbrusha a dla osob ktore wiedza o co chodzi czyli znaja narzedzie ktorym jest zbrush a nie potrafia osiagnac danego efektu z prostej bryly w tym przypadku nos czy ucho

chodzilo mi o to zeby pokazac jak zaczac rzezbic zeby osiagnac krztalt o ktory nam chodzi :)

 

podsumowując chcialem pokazac jak uzyskac efekt a nie jakich narzedzi uzywac gdyz jak ktos zna zbrusha to moze sie domyślić jakich uzylem narzedzi...proste ;)

 

pozdrawiam

Napisano

Oczywiście wiedziałem, że odezwą się słowa krytyki w stosunku do mnie. Możecie się ze mną nie zgadzać i możliwe, że to ja nie mam racji. Nie chciałem też nikogo obrazić a jeśli już tak się stało to przepraszam. Wyraziłem jedynie swój pogląd, który podtrzymuję. Dla mnie ten tutorial można streścić następująco: Otwórz ZB, pomachaj myszką a jeśli czegoś nie wiesz to poszukaj na google. Ale widocznie to ja jestem za prostym człowiekiem do ZB.

Nielot007, ale wogóle to fajnie rzeźbisz.

.wysiwyg { background-attachment: scroll; background-repeat: repeat; background-position: 0% 0%; background-color: #cccccc; background-image: none; color: #333333; font-family: Verdana, Arial, Arial; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; font-size: 10pt; line-height: normal } p { margin: 0px; } .inlineimg { vertical-align: middle; }

Napisano (edytowane)

Przy tutku z ustami (dziek i ;) ) wypisuje mi

 

"The file you are trying to access is temporarily unavailable." :/

Sprobuje pozniej...

 

[edit]

Probuje, probuje i to samo - "temporarily unavailable". Chyba moje zdanie o megaupload spadlo...

 

[edit]

No, dzis sie udalo zassac bez problemu. Dobre!

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Mam pytanie odnośnie brusha użytego przy modelowaniu ucha. Widzę że używasz stitcha (tak mi przynajmniej wygląda - ciągnie za sobą tą czerwoną kreseczkę ) Chodzi mi o etap modelowania samej zewnętrznej małżowiny gdy po wyciągnięciu movem tworzysz kształt. Mógłbyś podać ustawienia twojego stitcha (żeby nie pozostawiał wzorku tylko takie jednolite pociągnięcie)? Jeśli to nie nastręczy problemu to skrótowo opisz jakich brushy używasz (nie wymagam epistoły i wypracowania na 10 stron ;) ). Co do tutków świetna sprawa ale jednak przydałby się rozszerzony obraz na paletę narzędzi, brushy itd. Nie trzeba by męczyć autora z podstawowych zagadnień.

Dziękuję za tutki i Pozdrawiam.

Napisano
Mam pytanie odnośnie brusha użytego przy modelowaniu ucha. Widzę że używasz stitcha (tak mi przynajmniej wygląda - ciągnie za sobą tą czerwoną kreseczkę ) Chodzi mi o etap modelowania samej zewnętrznej małżowiny gdy po wyciągnięciu movem tworzysz kształt. Mógłbyś podać ustawienia twojego stitcha (żeby nie pozostawiał wzorku tylko takie jednolite pociągnięcie)? Jeśli to nie nastręczy problemu to skrótowo opisz jakich brushy używasz (nie wymagam epistoły i wypracowania na 10 stron ;) ). Co do tutków świetna sprawa ale jednak przydałby się rozszerzony obraz na paletę narzędzi, brushy itd. Nie trzeba by męczyć autora z podstawowych zagadnień.

Dziękuję za tutki i Pozdrawiam.

Witam!!

ten stitch to lazymouse (wlacza sie go "L") dzieki niemu brush jest precyzyjniejszy :) uzywam standradowych ustawien lazymousa

 

a czego uzywam:

-move(do przesuwania sculpta)

-clay tube (najczesciej do calego procesu sculptowania)

-flatten (wygladzanie modelu dziala inaczej niz smooth wedlug mnie jest to bardzo fajne narzedzie)

- smooth(do wygladzania )

-inflat tutaj wlasnie wlaczam lazymous'a ("L") (najczesniej do zarysowania ogolnych krztaltow (tak jak na filmie) ale ostatnio uzywam go do nadania form zarysow roznych misni itp. itd.

 

i to wszystkie brush'e jakich uzywam

 

ps. masz racje musze powiekszyc obraz zeby bylo widac panele obok :)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności