Skocz do zawartości

Początki z modelowaniem i animacją.


Gość luxxxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Gość luxxxxx

Cześć, planuję zacząć pracować nad modelingiem oraz animacją na poważnie. Wcześniej bawiłem się troszeczkę w C4D ale tak totalnie amatorsko i moje umiejętności są znikome. Dlaczego piszę ten temat? Otóż chcę zaciągnąć pomocne rady od profesjonalistów jak i uczących się.

 

1. Wybrać 3ds max czy może jednak C4D.

2. Książka. Myślałem nad zakupem książki do 3ds: 3ds Max 2012 Biblia

http://helion.pl/ksiazki/3ds-max-2012-biblia-kelly-l-murdock,max12b.htm

Czy to dobry wybór? Może polecacie coś innego? Ma ktoś takową książkę?

Jeżeli ktoś poleca C4D to też bym prosił o podanie jakiejś dobrej książki.

3. Wersja programu. Z tego co widzę podana przeze mnie książka jest do wersji programu 2012, dobrze mówię? Widziałem, że 3ds jest w wersji 2014, ale czy jest ona lepsza? Czy może nabyć wersję 2012 i tą książkę? Czy może ta książka jest dobra zarówno dla wersji 2014?

 

Nie przepadam za tutorialami z internetu, między innymi z tego powodu, że mam jeden monitor i ciągłe minimalizowanie programu jest dla mnie uciążliwe oraz nie lubię czytać z ekranu (PDF).

 

Za wszelką pomoc z góry dziękuję i przepraszam jeżeli napisałem w złym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cześć,

Co do C4D to nie korzystałem, ale wypowiem się na temat 3ds max'a. Otóż biblia zawiera treści odnośnie wszystkiego w 3d studio i zapewnia wiedzę związaną z różnymi mechanikami, renderingiem, modelowaniem, texturowaniem, bakowaniem map itp. Jeżeli dopiero zaczynasz to wiele rzeczy z tego nie będzie Ci potrzebne. Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że tutoriale z internetu to najlepsze co możesz znaleźć. W sumie do 3ds max'a kupiłem 2 książki i żałuje. Wszystko co jest w książce jest też prawdopodobnie w internecie. Wystarczy, że obejrzysz jakiś tutorial i ewentualnie podczas pracy wrócisz do niego ze dwa razy. Nie chodzi przecież o to by, ustawić każdy vertex i parametr tak samo jak w tutorialu, a jedynie poznać zasadę działania.

Jest również opcja wykupowania pakietów na różnych stronach typu digitaltutors, ale ceny są dość wysokie jak na tutoriale, jednakże gwarantują one znacznie wyższa jakość.

Co do trzeciego punktu to wersje 3ds max'a wychodzą raz na rok. W każdym pojawia się kilka nowości i zmian, ale sam program nie zmienia się jakoś bardzo więc możesz spokojnie korzystać z książki z 2012 roku. Mogą być drobne różnice, ale naprawdę niewielkie. Na yt są jeszcze tutoriale z wersji maxa z 2008 roku, a można się na nich wzorować bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinema 4D jest bardzo fajna, ma fajniejszy interface, i wydaje się byc nowocześniejsza w swej budowie niż 3ds Max (zresztą chyba wszystkie nowe programy są lepsze pod tym względem niż 3ds Max)

Jednakże pomimo, że to właśnie Cinema4D była moim pierwszym wyborem do nauki, jako narzędzie do modelowania wybrałem 3ds Max.

 

Generalnie jestem bardzo zadowolony, pomimo że 3ds Max na początku wydaje się strasznie toporny, zamula, ma jakieś niespodziewane czkawki, czego nie zauważyłem pracując w Cinema 4D.

Ale jeśli poznasz narzędzia, poukładasz sobie w głowie skróty klawiaturowe, przebudujesz interface wyciągając na panele programu np. najpotrzebniejsze modyfikatory, czy co tam Ci się podoba, oraz zbudujesz sobie QUAD Menusy, to do wszystkiego będziesz miał natychmiastowy dostęp.

 

Zazwyczaj ludzie szukający programu 3D zastanawiają się nad wyborem 3ds Max albo Maya. Mówi się "3ds Max gry + architektura", "Maya gry + animacja)

 

Obecnie bardzo popularny jest także MODO!

 

Każdy program ma swoje plusy i minusy, ale na koniec liczy się tylko to jak dobrze znasz dany program.

A jeśli, brakuje Ci czegoś w 3ds Max, to zawsze możesz nauczyc się tych brakujących rzeczy w innym programie.

 

Nie pamiętam, kto to powiedział, jakiś designer chyba... Powiedział on, że nie jest istotnym w ilu procentach znasz dany program, ważne jest abyś wyciągnął z niego to co jest Ci w danej chwili potrzebne.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Kilka słów o książkach :)

Osobiście odradzam naukę z książki, no nauka modelowania z książki zajmie Ci wieki!

Zdecydowanie polecam kursy w formie filmów, na youtube jest tego pełno.

 

A jeśli chcesz zrobic mega szybkie postępy w nauce, to poszukaj sobie kursów na poniższych stronach, jedyne co może odstraszac to ceny :)

 

Wkleję Ci całą moją kolekcję, może ktoś inny będzie szukał czegoś, więc pewnie się przyda.

 

Najfajniejsze (moim zdaniem)

 

http://www.digitaltutors.com/11/index.php

http://www.3d-palace.com/

http://www.thegnomonworkshop.com/

https://www.3dmotive.com/library_guest

http://eat3d.com/

http://www.evermotion.org/

 

Reszta

 

http://www.gnomonschool.com/

http://www.lynda.com/

http://www.fxphd.com/

http://vrayart.com/wp/

http://cgcookie.com/max/

http://www.cgcircuit.com/index.php

http://3dquakers.com/web/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=8&Itemid=28

https://www.video2brain.com/en/

http://www.cdwstudios.com/

http://www.cgmwonline.com/workshops.html

 

Jeszcze coś do Cinema 4D

 

Najpopularniejszy blog, znajdziesz tam bardzo fajne tutoriale, do tego Nick to świetny koleś, fajnie się go słucha!

 

http://greyscalegorilla.com/blog/

 

No i jeszcze jedno, Ali >>> https://www.facebook.com/PROJECT4D

Jakiś czas temu podzielił się tym ze swoim gronem subskrybujących.

Tutorial modelowania w Cinema 4D by Jamie Hamel-Smith >>>

Ali tez ma fajne kursy i spoko z niego koleś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luxxxxx

Zazwyczaj ludzie szukający programu 3D zastanawiają się nad wyborem 3ds Max albo Maya. Mówi się "3ds Max gry + architektura", "Maya gry + animacja)

 

A c4d idzie bardziej w kierunku animacji czy obiektów do gier? Mnie właśnie najbardziej interesuje tworzenie animacji. A co do tego Maya to jest do tego programu sporo porqdnikow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mayki masz tony tutoriali plus w samym programie swietnie opracowanego helpa z dzialem z tutorialami. Do kolegi wyżej dodam jeszcze http://simplymaya.com/ swietna stronka z materiałami do nauki.

Masz racje mowi się ze max do tego, maya do tego itd. Obecnie to tylko przyzwyczajenia raczej. Teraz każdy program 3d jest tak rozbudowany, ze możesz zrobić w nim wszystko. Wybierz, który najbardziej Ci przypasuje i ucz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinema 4D jest bardzo fajna, ma fajniejszy interface, i wydaje się byc nowocześniejsza w swej budowie niż 3ds Max (zresztą chyba wszystkie nowe programy są lepsze pod tym względem niż 3ds Max)

 

W życiu się z tym, nie zgodzę. Zrób sobie w Cinemie i Maxie sześcian i wytnij w nim otwór walcem (funkcją bool). Zobaczysz, jaką czysta siatkę da Ci Max, a jaką sieczkę zrobi Cinema. Po wycięciu DRUGIEGO otworu w tej samej ściance nie będziesz w stanie zapanować nad siatką.

Po za tym od wersji bodajże 2012 Max wprowadził Graphite Modeling Tools, a to jest ogromny krok na przód sprawiający, że praca w maxie stała się wygodniejsza (chociaż większość oczywiście i tak robi się skrótami).

 

Co do tutoriali - Max ma wbudowane świetne tutki. Menu Help/3DS Max tutorials, i masz tu wszystko, czego potrzeba na początek. Przerób to wszystko, a żadna książka nie będzie Ci na początek potrzebna.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej już podał linka do Digital Tutors, moim zdaniem to jest dla Ciebie najlepsze wyjście w tym momencie. Na tej stronie masz tutoriale wprowadzające do danego programu dla totalnie zielonych, pokazujące krok po kroku (bez żadnych przeskoków) bardzo dużo funkcji programu jak na jeden poradnik. Polecam Ci zastanowić się nad wyborem programu i przerobić jeden z poniższych tutoriali i tak na prawdę więcej Ci nie potrzeba.

 

Cinema4D

 

Maya

 

3dsMax

 

XSI

 

Nie przepadam za tutorialami z internetu, między innymi z tego powodu, że mam jeden monitor i ciągłe minimalizowanie programu jest dla mnie uciążliwe oraz nie lubię czytać z ekranu (PDF)

 

A z tym to trochę pojechałeś. Nie masz pojęcia jak jeszcze kilka lat temu ciężko było zdobyć informacje o czymkolwiek z zakresu grafiki 3D, przynajmniej tak szczegółowych jakie są teraz dostępne w sieci. Powiem Ci szczerze, że gdyby nie to forum i inne fora tematyczne + bezinteresowna pomoc użytkowników to wiele osób nie doszła by do takiego poziomu jaki prezentują dzisiaj. Teraz początkujący mają wszystko wyłożone na tacy i jeszcze narzekają, nie ładnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu się z tym, nie zgodzę. Zrób sobie w Cinemie i Maxie sześcian i wytnij w nim otwór walcem (funkcją bool). Zobaczysz, jaką czysta siatkę da Ci Max, a jaką sieczkę zrobi Cinema. Po wycięciu DRUGIEGO otworu w tej samej ściance nie będziesz w stanie zapanować nad siatką.

 

Ty mówisz o technicznej stronie, a ja o działaniu programu jako całości.

Cinema jest zdecydowanie lżejsza i nowocześniejsza jeśli chodzi o działanie interface'u i ładniejsza :D

 

No ale jak już napisałem to właśnie Max'a zgłębiam a nie Cineme, chyba chodziło mi o to, że Max nie tyle co ma swoją renomę, co ilośc tutoriali do niego jest powalająca.

Ale nie zapominam o Cinema 4D, i pewnie wrócę do niej jeszcze nie raz, bo ją polubiłem, ale teraz nie mam dla niej czasu :)

 

Po za tym od wersji bodajże 2012 Max wprowadził Graphite Modeling Tools, a to jest ogromny krok na przód sprawiający, że praca w maxie stała się wygodniejsza (chociaż większość oczywiście i tak robi się skrótami).

.

 

No i tu bym polemizował, imo "Graphite Modeling Tools" wprowadza także zamieszanie, znajdują się w nim te same narzędzia co na bocznym panelu... Osobiście mam 90% wyciągnięte na quad menusy (no te które się da oczywiście) łatwiej i szybciej się do nich dostac.

 

Ale to wszystko kwestia osobistych preferencji, ja lubię tak Ty inaczej.

 

Zazwyczaj ludzie szukający programu 3D zastanawiają się nad wyborem 3ds Max albo Maya. Mówi się "3ds Max gry + architektura", "Maya gry + animacja)

 

A c4d idzie bardziej w kierunku animacji czy obiektów do gier? Mnie właśnie najbardziej interesuje tworzenie animacji. A co do tego Maya to jest do tego programu sporo porqdnikow?

 

 

No w Cinemie też zrobisz wszystko, wizualizacje 3D także nie stanowią problemu, masz V-ray dla Cinemy.

Chodzi o to, że do Maxa będzie łatwiej Ci odszukac tutoriale.

 

Ja wychodze z założenia, że im więcej wiesz tym mniej wiesz, więc jeśli łatwiej jest mi odszukac odpowiedź na rodzące się pytania (a zawsze mam ich milion) to lepiej dla mnie :)

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie programu jako całości, to jest właśnie techniczna strona. Co to za nowoczesność, jeśli robi Ci burdel w pracy. To ja wolę staroć, ale działającą jak należy. Też robiłem podejścia do Cinemy. Ale ona nie ma nawet połowy tych narzędzi, co Max. Przykładowo do wizualizacji. Max ma takie obiekty, jak ściany, okna, drzwi, schody, barierki, drzewa itd. Cinema nie ma nic takiego. To ma być nowoczesność? Wybacz, ale jeśli liczysz, że Cinema jest młodsza, więc nowocześniejsza, to wiedz, że Cinema, o ile się nie mylę, jest sporo starsza od Maxa, tyle, że dawniej była na Amidze. Ja bawiłem się Cinemą, jak o Maxie (ba.. o interfejsie graficznym na pececie) jeszcze nikt nie słyszał :) Zresztą spytaj Traitora, który kiedyś był polskim guru jeśli chodzi o Cinemę, a później przesiadł się na Maxa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i tu bym polemizował, imo "Graphite Modeling Tools" wprowadza także zamieszanie, znajdują się w nim te same narzędzia co na bocznym panelu...

 

Kolego czy aby dokładnie to sprawdziles? Mimo, ze maxa ostatnio uruchamiam raz na jakiś czas, to wydaje mi się, ze jesteś w bledzie.

 

- - - Połączono posty - - -

 

 

Ja wychodze z założenia, że im więcej wiesz tym mniej wiesz, więc jeśli łatwiej jest mi odszukac odpowiedź na rodzące się pytania (a zawsze mam ich milion) to lepiej dla mnie :)

Nie wiem o co dokładnie Ci chodzi, ale wydaje mi się, ze w zdaniu, które napisales, sam przeczysz sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie programu jako całości, to jest właśnie techniczna strona. Co to za nowoczesność, jeśli robi Ci burdel w pracy. To ja wolę staroć, ale działającą jak należy. Też robiłem podejścia do Cinemy. Ale ona nie ma nawet połowy tych narzędzi, co Max. Przykładowo do wizualizacji. Max ma takie obiekty, jak ściany, okna, drzwi, schody, barierki, drzewa itd. Cinema nie ma nic takiego. To ma być nowoczesność? Wybacz, ale jeśli liczysz, że Cinema jest młodsza, więc nowocześniejsza, to wiedz, że Cinema, o ile się nie mylę, jest sporo starsza od Maxa, tyle, że dawniej była na Amidze. Ja bawiłem się Cinemą, jak o Maxie (ba.. o interfejsie graficznym na pececie) jeszcze nikt nie słyszał :) Zresztą spytaj Traitora, który kiedyś był polskim guru jeśli chodzi o Cinemę, a później przesiadł się na Maxa :)

 

No i spoko, ja tego nie neguję, wiem że Max dysponuje świetnymi narzędziami, ale ja nadal nie mówię tu o narzędziach, ale o działaniu programu. Max zamula Cinema nie zamula tyle wiem z autopsji i doprawdy nie wiem jak to lepiej ując.

Sama reakcja programu jak np.rozwijanie się menusów w Cinemie jest natychmiastowa, klikasz i masz, a Max się chwile zastanawia, i ja się pytam dlaczego? Takie rzeczy powinny byc priorytetem dla developera, aby program działał jak błyskawica w zakresie poruszania się po nim.

A tak niestety się nie dzieje.

 

Kolego czy aby dokładnie to sprawdziles? Mimo, ze maxa ostatnio uruchamiam raz na jakiś czas, to wydaje mi się, ze jesteś w bledzie.

 

Nie miałem na myśli wszystkich zakładek, jak np. zakładka "Populate" :)

Ale np. zakładka Modeling zawiera 90% narzędzi z panelu bocznego, co w moim odczuciu wprowadza zamieszanie, z pewnością dla nowego usera.

Wyciągnąłem z niej to co istotne dla mnie np. "Swift Loop" czy też "Paint Connect" i raczej tam nie zaglądam bo i po co, skoro reszta jest na bocznym panelu.

 

 

 

Nie wiem o co dokładnie Ci chodzi, ale wydaje mi się, ze w zdaniu, które napisales, sam przeczysz sobie.

 

Chodzi mi o to, że każda kolejna rzecz, której się nauczysz otwiera furtki do nowych niepoznanych, które musisz zgłębic.

I tak bez końca, bo wiedza w tym temacie ewoluuje cały czas.

Więc lepiej jest jeśli masz dostęp do większej bazy tutoriali niż mniejszej, to miałem na myśli :)

 

Modo a potem długo długo nic :>

 

Mocny wpis :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem na myśli wszystkich zakładek, jak np. zakładka "Populate" :)

Ale np. zakładka Modeling zawiera 90% narzędzi z panelu bocznego, co w moim odczuciu wprowadza zamieszanie, z pewnością dla nowego usera.

Wyciągnąłem z niej to co istotne dla mnie np. "Swift Loop" czy też "Paint Connect" i raczej tam nie zaglądam bo i po co, skoro reszta jest na bocznym panelu.

Dla nowego usera, który poznaje soft, to może być udogodnienie. Ty w tej chwili wypowiadasz się na podstawie swoich wcześniejszych doswiadczen z programem.

Chodzi mi o to, że każda kolejna rzecz, której się nauczysz otwiera furtki do nowych niepoznanych, które musisz zgłębic.

I tak bez końca, bo wiedza w tym temacie ewoluuje cały czas.

Więc lepiej jest jeśli masz dostęp do większej bazy tutoriali niż mniejszej, to miałem na myśli :)

Może troszkę niefortunnie dobrales słowa, ale Cie rozumiem. Technika idzie do przodu, to i trzeba się uczyc noonstop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max zamula Cinema nie zamula tyle wiem z autopsji i doprawdy nie wiem jak to lepiej ując.

Sama reakcja programu jak np.rozwijanie się menusów w Cinemie jest natychmiastowa, klikasz i masz, a Max się chwile zastanawia, i ja się pytam dlaczego? Takie rzeczy powinny byc priorytetem dla developera, aby program działał jak błyskawica w zakresie poruszania się po nim.

 

Nie mam pojęcia, jaki masz sprzęt, ale mi w maxie nic nie zamula. Menusy otwierają się normalnie. Oczywiście jak jest bardzo skomplikowana scena, to zaczyna spowalniać, ale tak akurat zachowa się każdy program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię tu o skomplikowanej scenie, która zjada ram i procka, mówię o pustym oknie programu.

"graphite modeling tools" także potrzebuje chwili na załadowanie tych wszystkich ikon, imo powinny się one ładowac w chwili uruchamiania programu.

I zaobserwowałem to także u innych, np. podczas oglądania tutoriali na YouTube.

I nie mam na myśli tego, że program nie działa, ale no ma czkawki, których Cinema nie ma.

 

Enhanced Menu (przygotowane z myślą o początkujących) które jest przeładowane ikonami jest idealnym przykładem tego o czym mówię, gdy na nie najedziesz czuc, że nie reaguje natychmiast, jest chwila "wahania" dopiero gdy rozwinie się dany panel, w nim wszystko odbywa się ok.

Nawet jak powyłączasz ikony reakcja nadal jest identyczna.

Porównałbym to do sytuacji, gdzie stary PC nie daje rady ze stroną przeładowaną flashem.

Generalnie wszystko działa ok, ale jest nieco zamulone.

 

Dobrym przykładem jest także "Caddy Controls" które osobiście wyłączyłem, ale to ta częśc interface'u Maxa wywołuje właśnie jego zamulanie.

 

No takie mam doświadczenia, które wyniosłem podczas pracy z tym programem.

Spotkałem się z podobnymi wypowiedziami na zagranicznych forach, że Max wymaga poprawy interface'u a dokładnie prędkości jego działania i że tego oczekują od najnowszej ver. i poprawy bugów o których nawet nie mam pojęcia.

 

Lubię 3ds Max i to bardzo, ale z tego co widzę wymaga on wielu prostych poprawek np. różne nazewnictwo tego samego narzędzia.

Dla przykładu "CAP POLY" gdy będziesz go szukał aby dodac sobie np. do Quad Menu nazywa się "CREATE POLYGON" i szukaj sobie aż osiwiejesz! :D

Doskonale zdaję sobie sprawę, że to bardzo skomplikowany program i tworzą go ludzie, a ludzie popełniają błędy.

 

Podsumowując jestem jedynie userem, który zapewne dla wielu czepia się pierdół :)

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mocny wpis :D

 

Takie mam zdanie każdy ma prawo do swojego to i ja równierz. Generalnie w kwesti modelingu Modo naprawdę z każdą prezentacją co będzie w następnej wersji, przyśpiesza workflow i naprawdę dodają istotne sprawy a nie jakieś idiotyzmy których nigdy nie użyjesz ale fajnie wygląda na filmie. + Jest z pod tej samej firmy która zrobiłą Nuke i Mari a to nie są słabe programy :D i nie liczy sobię 20tysięcy za nie wiadomo co w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest z pod tej samej firmy która zrobiłą Nuke i Mari a to nie są słabe programy :D i nie liczy sobię 20tysięcy za nie wiadomo co w sumie.

 

Nie. Modo to Luxology a nie The Foundry. Połączyli się w 2012 roku, długo po tym jak powstało Modo. Twórcy Modo mają na koncie Lightwave a nie Nuke i Mari.

 

Zdanie zdaniem, a fakty faktami.

 

Również.

Edytowane przez diabelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mam zdanie każdy ma prawo do swojego to i ja równierz. Generalnie w kwesti modelingu Modo naprawdę z każdą prezentacją co będzie w następnej wersji, przyśpiesza workflow i naprawdę dodają istotne sprawy a nie jakieś idiotyzmy których nigdy nie użyjesz ale fajnie wygląda na filmie. + Jest z pod tej samej firmy która zrobiłą Nuke i Mari a to nie są słabe programy :D i nie liczy sobię 20tysięcy za nie wiadomo co w sumie.

 

Kramon ja nie śmiałem się z Twojego zdania!

Rozbawiło mnie to, że nikt nie wspomniał słowem o tym programie i nagle z nim wyskoczyłeś nie dodając nic więcej.

Zabrzmiało to jakby rzeczywiście inne programy były tak daleko w tyle, że dają radę jedynie ze "Standard Primitives"

Przeczytaj mój pierwszy post gdzie także wspominam o MODO.

Nie miałem zamiaru Cię urazic! ;)

 

A jak już jestem przy MODO...

Interface MODO od strony wizualnej jest dla mnie bardzo podobny do Cinema 4D (obydwa programy wyglądają rewelacyjnie, do tego śmigają jak szalone)

 

W MODO wystarczy kliknąc na zakładkę "Action Center" aby zrozumiec o czym mówię, i czego oczekuje od 3ds Max

Chciałbym aby tak właśnie działało "Enhanced Menu" w 3ds Max!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Modo to Luxology a nie The Foundry. Połączyli się w 2012 roku, długo po tym jak powstało Modo. Twórcy Modo mają na koncie Lightwave a nie Nuke i Mari.

 

Zdanie zdaniem, a fakty faktami.

 

Również.

 

No ale dziś jest są razem więc... mamy 2014 a nie 2010 czy 2011

Swojądrogą lightwave swojego czasu wymiatało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są razem od 15 miesięcy. Modo 701 wyszło kilka miesięcy po fuzji. Raczej za wielkiego wpływu Foundry nie miało na ostatnią wersję. Efekty fuzji będzie widać raczej kiedy wyjdzie wersja 801;)

 

BTW. Jak wygląda ze smoothgroups i cage baking w 701? Pamiętam że ludzie narzekali na te elementy w modo. Robili HP w modo i eksportowali do maya albo maxa. Poprawili coś czy dalejk w planach?

Edytowane przez diabelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czasem lepiej zostać w jednym programie zwłaszcza, że w Modo paintowanie jest całkiem fajne. Zyskujesz sporo czasu powiedźmy nie wiesz się na co zdecydować i masz 20 wersji cała operacja zapisu i exportu trwa ok. 5 minut powiedźmy z liczeniem w programie zajmuje Ci to minutę 5x20 daje 1h do 20minut. 1h przy założeniu, że robisz to codziennie w tygodniu roboczym daje Ci 1dzień i 1h do 5h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności