Ajgor Napisano 30 Listopad 2018 Napisano 30 Listopad 2018 Od dziś można pobierać oficjalną betę nowego Blendera 2.80. Link tutaj: https://www.blender.org/2-8/?fbclid=IwAR1t65f70b0rrEqrEFDFseq0I5w4uL0KVymqa8YsDPdYinVuXXGD7O4wn-g
Imperator Napisano 30 Listopad 2018 Napisano 30 Listopad 2018 Żeby Blender miał lepszy viewport niż max czy maya to jest wstyd dla autodesku. Jeszcze z 10 lat i blender będzie industry standard wraz z hudym :)
Ajgor Napisano 30 Listopad 2018 Autor Napisano 30 Listopad 2018 Ale fakt, że wielu rzeczy trzeba się uczyć na nowo :) Chodzi o umieszczenie narzędzi, i wiele skrótów. Po za tym Blender od dawna jest o wiele bardziej rozbudowany niż Max czy Maya. Max i maya nie mają narzędzi do compositingu czy montażu wideo. A modelowanie poly moim zdaniem w Blenderze o kilometry wyprzedza maxa i majkę. Ale to tylko moje prywatne zdanie.
michalo Napisano 30 Listopad 2018 Napisano 30 Listopad 2018 Noo, w 2.7 w miarę się odnajdywałem ale 2.8 to już całkiem inny soft ;) Zanim go sobie ogarnę to już 2.9 będize..
Ajgor Napisano 30 Listopad 2018 Autor Napisano 30 Listopad 2018 Bez przesady. Większość skrótów pozostała bez zmian. Nowości są do ogarnięcia.
Graft Napisano 30 Listopad 2018 Napisano 30 Listopad 2018 zmienili standardowe zaznaczanie na lewy przycisk myszy, więc chyba celują w "industry standart" ;)
Imperator Napisano 30 Listopad 2018 Napisano 30 Listopad 2018 zmienili standardowe zaznaczanie na lewy przycisk myszy, więc chyba celują w "industry standart" ;) yeeews! tylko to mnie powstrzymywało żeby opanować blednera w 110% :)
Pawelkos Napisano 2 Grudzień 2018 Napisano 2 Grudzień 2018 A dodali juz mozliwosci normalnego rysowania spline-ow czy trzeba bedzie poczekac do wersji 2.9? ;P A tak na serio to bardzo kibicuje blenderowi i jestem pod wrazeniem jak ten soft sie rozwija i gdyby cycles byl szybszy to moze zaczal bym sie go uczyc
Ajgor Napisano 2 Grudzień 2018 Autor Napisano 2 Grudzień 2018 (edytowane) Cycles to już przeszłość. W 2.8 jest Eevee, który bije szybkością wszystko, co do tej pory powstało na świecie chyba. Renderuje prawie w realtime. A co do rysowania splinów, to w Blenderze możesz rysować krzywe mesh, i z nich ekstrudować którekolwiek vertexy, i w ten sposób stworzyć dowolną siatkę, a następnie wypełnić ją polygonami. Przy czym przez cały czas masz pełną kontrolę nad każdym punkcikiem. Żaden inny soft czegoś takiego nie ma, a to jest przepotężne narzędzie, które moim zdaniem czyni modeler blendera najlepszym na świecie. Edytowane 3 Grudzień 2018 przez Ajgor
makak Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Szkoda, że nie da się zaimportować svg w skali 1:1, a przynajmniej ja nic nie znalazłem. Jak próbowałem zaimportować siatkę z illustratora to wszystko było przeskalowane.
michalo Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Może trzeba ustawić sobie scenę pod skalę? Zmienić blender unit na mm, czy co tam jest.
makak Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Szukałem na google, sporo było podobnych zapytań, ale bez sensownego rozwiązania.
Ajgor Napisano 3 Grudzień 2018 Autor Napisano 3 Grudzień 2018 Z tego, co pamiętam, kiedyś było trzeba wyeksportować z Illustratora w starszej wersji, żeby Blendek łyknął prawidłowo. I w Illustratorze coś tam poustawiać.
makak Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Wracając do samej wersji 2.8, to przyznam, że fajnie to wygląda. Co jakiś czas się zastanawiam nad tym, aby z Blendera zrobić sobie soft wspierający, może właśnie teraz nadarza się okazja :) Jak skończę ogarniać substance designera, to może przysiądę nad Blendkiem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się