Napisano 30 Listopad 20186 l Od dziś można pobierać oficjalną betę nowego Blendera 2.80. Link tutaj: https://www.blender.org/2-8/?fbclid=IwAR1t65f70b0rrEqrEFDFseq0I5w4uL0KVymqa8YsDPdYinVuXXGD7O4wn-g
Napisano 30 Listopad 20186 l Żeby Blender miał lepszy viewport niż max czy maya to jest wstyd dla autodesku. Jeszcze z 10 lat i blender będzie industry standard wraz z hudym :)
Napisano 30 Listopad 20186 l Autor Ale fakt, że wielu rzeczy trzeba się uczyć na nowo :) Chodzi o umieszczenie narzędzi, i wiele skrótów. Po za tym Blender od dawna jest o wiele bardziej rozbudowany niż Max czy Maya. Max i maya nie mają narzędzi do compositingu czy montażu wideo. A modelowanie poly moim zdaniem w Blenderze o kilometry wyprzedza maxa i majkę. Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Napisano 30 Listopad 20186 l Noo, w 2.7 w miarę się odnajdywałem ale 2.8 to już całkiem inny soft ;) Zanim go sobie ogarnę to już 2.9 będize..
Napisano 30 Listopad 20186 l Autor Bez przesady. Większość skrótów pozostała bez zmian. Nowości są do ogarnięcia.
Napisano 30 Listopad 20186 l zmienili standardowe zaznaczanie na lewy przycisk myszy, więc chyba celują w "industry standart" ;)
Napisano 30 Listopad 20186 l zmienili standardowe zaznaczanie na lewy przycisk myszy, więc chyba celują w "industry standart" ;) yeeews! tylko to mnie powstrzymywało żeby opanować blednera w 110% :)
Napisano 2 Grudzień 20186 l A dodali juz mozliwosci normalnego rysowania spline-ow czy trzeba bedzie poczekac do wersji 2.9? ;P A tak na serio to bardzo kibicuje blenderowi i jestem pod wrazeniem jak ten soft sie rozwija i gdyby cycles byl szybszy to moze zaczal bym sie go uczyc
Napisano 2 Grudzień 20186 l Autor Cycles to już przeszłość. W 2.8 jest Eevee, który bije szybkością wszystko, co do tej pory powstało na świecie chyba. Renderuje prawie w realtime. A co do rysowania splinów, to w Blenderze możesz rysować krzywe mesh, i z nich ekstrudować którekolwiek vertexy, i w ten sposób stworzyć dowolną siatkę, a następnie wypełnić ją polygonami. Przy czym przez cały czas masz pełną kontrolę nad każdym punkcikiem. Żaden inny soft czegoś takiego nie ma, a to jest przepotężne narzędzie, które moim zdaniem czyni modeler blendera najlepszym na świecie. Edytowane 3 Grudzień 20186 l przez Ajgor
Napisano 3 Grudzień 20186 l Szkoda, że nie da się zaimportować svg w skali 1:1, a przynajmniej ja nic nie znalazłem. Jak próbowałem zaimportować siatkę z illustratora to wszystko było przeskalowane.
Napisano 3 Grudzień 20186 l Może trzeba ustawić sobie scenę pod skalę? Zmienić blender unit na mm, czy co tam jest.
Napisano 3 Grudzień 20186 l Szukałem na google, sporo było podobnych zapytań, ale bez sensownego rozwiązania.
Napisano 3 Grudzień 20186 l Autor Z tego, co pamiętam, kiedyś było trzeba wyeksportować z Illustratora w starszej wersji, żeby Blendek łyknął prawidłowo. I w Illustratorze coś tam poustawiać.
Napisano 3 Grudzień 20186 l Wracając do samej wersji 2.8, to przyznam, że fajnie to wygląda. Co jakiś czas się zastanawiam nad tym, aby z Blendera zrobić sobie soft wspierający, może właśnie teraz nadarza się okazja :) Jak skończę ogarniać substance designera, to może przysiądę nad Blendkiem :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto