hepawel Napisano 25 Grudzień 2018 Napisano 25 Grudzień 2018 Witam, po kilku latach obserwacji forum i nieraz wielogodzinnych renderingach wrzucam do oceny 1 wizkę, którą zrobiłem w eevee w Blenderze. Ile się da, tyle możecie komentować lub podpowiadać. Może nie będzie bolało ; )
hepawel Napisano 28 Grudzień 2018 Autor Napisano 28 Grudzień 2018 parę poprawek - update. komentarze ?
JonJoan Napisano 29 Grudzień 2018 Napisano 29 Grudzień 2018 Całkiem, całkiem. ile zajął rendering? FoV kamery nie jest do konca dobry. Zwróć uwagę na donicę. Jaka jest zniekształcona. Eevee też nie do konca daje sobie radę z cieniami. Co widac pod kanapą (cienia chyba w ogóle tam nie ma). Choć podejrzewam ze render był pioruńsko szybki?
hepawel Napisano 29 Grudzień 2018 Autor Napisano 29 Grudzień 2018 Rendering trwał około 10 sekund, może nawet mniej. We wcześniejszym wątku podpowiedział mi "kolaborant", który mówił właśnie o kilku sekundach. Myślałem, że Cycles jest szybki, ale eevee to ... niech każdy sam się przekona.
michalo Napisano 29 Grudzień 2018 Napisano 29 Grudzień 2018 Eevee to realtime więc samo przez się ;) Btw, drugi render spory progress. Lepsze i ciekawsze ujęcie. NIe wieje tak nudą jak pierwsze. Może za dużo 'blooma' czy jak tam to się zwie, bo wali po oczach aż zanadto
Nezumi Napisano 30 Grudzień 2018 Napisano 30 Grudzień 2018 Rzeczy ktore rzucaja sie w oczy - zdecyduj sie na to czy chcesz oswietlenie w dzien zza okna czy z lamp wieczorem/noca. Nie boj sie cieni - czasami cienie pomagaja zrobic calkiem ciekawy render z kompletnie plaskiego, nudnego, w pelni doswietlonego z kazdej strony. - zarowki wygladaja jak lewitujace kulki - noga stolu wyglada jakby nie laczyla sie z podstawa - podloga swieci sie jak psu jajka. Albo daj temu jakas roughness map albo podnies roughness bo to prawie lusterko - nie badz leniwy modelujac. To lozko czy co to tam jest po lewej nie ma zadnych nozek. Co to jest - metalowa rama po prostu? Porysowal bys ta swiecaca podloge natychmiast. Nie ma tez zadnych spawow czy sladow laczenia elementow. Chyba nie odlali tego z jednego kawalka? Wszystkie rogi sa ostre, daj temu troche wiekszy bevel bo tak to sie mozna pociac o te brzegi. - raz jeszcze - nie idz na latwizne. Wygoogluj sobie meble zamiast wymyslac na szybko i poswiec troche czasu na detal. Jak wstawisz dwa walce i szescian jako stol to to bedzie widoczne. To lozko tez - rama z materacem... Nie wazne ze narzucisz szmatke na to - nie bedzie wygladalo to jakos imponujaco. - kanapa wyglada jakby pomiedzy poduchami przebijalo swiatlo. Nie ma oparcia tylko same poduchy? - te skopiowane krzaki zielone.. Co to jest? :D Wez no jakies liscie wrzuc, popatrz na jakies prawdziwe rosliny. Niech ci sie chce troche popracowac nad tym. Kiedy ostatni raz widziales zielone patyki w kuble x 3 w jakims mieszkaniu? ;) Powodzenia. Dopiesc detale. To ze Eevee jest szybki nie znaczy ze masz sie spieszyc z tworzeniem sceny.
JonJoan Napisano 30 Grudzień 2018 Napisano 30 Grudzień 2018 Rendering trwał około 10 sekund No to czapki z głów. Dla Eevee ;). U mnie dużo mniej skomplikowana scena się rendruje w 3 minuty. Ale mój laptop dużo za słaby jest na Eevee. No chyba że Ty używasz karty tytana- lub coś w tym stylu. Powiesz może to i owo o swoim sprzęcie? Stacjonarny czy moze laptop? Jaka karta? Procesor? Ile ramu?
hepawel Napisano 30 Grudzień 2018 Autor Napisano 30 Grudzień 2018 JonJoan -, Pracuję na komputerze stacjonarnym, korzystam z Linuxa. Parametry mego sprzętu: - intel 7740x (procesor) - Ex Designare X299 (płyta główna) - Asus GTX 1050TI 4GB (karta graficzna) - 16gb (ram). Jeszcze nie tak dawno, myślałem nad zakupem 2 karty graficznej, ale to odpadło, jak widzę jak liczy Eevee.
hepawel Napisano 30 Grudzień 2018 Autor Napisano 30 Grudzień 2018 Dzięki mocne za odpowiedzi. Wszystkie były pomocne. Dorzucam kilka poprawek, tak jak sugerowaliście. w dobrym idę kierunku ? - czy się pogubiłem ?
drakul Napisano 30 Grudzień 2018 Napisano 30 Grudzień 2018 zacząłbym od podstaw - kadr , kompozycja, swiatlo, co chce pokazac, co ma byc na obrazku a co nie, jak duzo, a potem mozesz dopieszczac technikalia, detale itp.
hepawel Napisano 31 Grudzień 2018 Autor Napisano 31 Grudzień 2018 Tak dla zakończenia tego tematu. - zmieniać już nic nie będę. Pokazuję jedynie, to co podoba mi się najbardziej, - tak trochę pomiędzy Waszymi wpisami, a moim spojrzeniem. Dzięki wszystkim.
safilo Napisano 7 Styczeń 2019 Napisano 7 Styczeń 2019 do mnie osobiście zdecydowania bardziej przemawiała kolorystyka z pierwszej sceny...
olaf Napisano 7 Styczeń 2019 Napisano 7 Styczeń 2019 tak jak wcześniej napisano, najwięcej pracy trzeba włożyć w naukę komunikacji wizualnej, by wyglądało to dobrze.
hepawel Napisano 7 Styczeń 2019 Autor Napisano 7 Styczeń 2019 Olaf masz racje, jednak jak sie nie wie, co chce sie zrobic, to wychodza takie fikolki. Przede mna jeszcze duzo pracy.
olaf Napisano 7 Styczeń 2019 Napisano 7 Styczeń 2019 Niczym się nie martw. Masz opanowane narzędzie. Teraz kilka podejść, ucząc się od ludzi robiących top vizki i będzie znacznie lepiej. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się