triget Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Premiera nowego ZBrush 2019 już 5 marca. Więcej informacji http://pixologic.com/blog/2019/02/zbrush-2019-world-premier-march-5th/
michalo Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Mam nadzieję, że odrazu wrzucą do sieci i 6-tego już będziemy śmigać i pakować nasze subtoole w folderki :D
Hris Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Ciekawe ile będzie kosztować upgrade...musi się kiedyś skończyć to darmowe wchodzenie w wyższe wersje przez tyle lat...
triget Posted February 26, 2019 Author Posted February 26, 2019 Ciekawe ile będzie kosztować upgrade...musi się kiedyś skończyć to darmowe wchodzenie w wyższe wersje przez tyle lat... Też jestem ciekaw. Na ich stronie jest zapis, że do tej pory to była ich dobra wola, że aktualizowali za darmo. Teraz zmieniło się nazewnictwo tj. 2018, 2019. Nie wiem czy nie będzie znowu jakiegoś systemu abonamentu. Oby nie.
michalo Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 No, pewnie jakieś groszowe sprawy. 50%, 40%? Tak czy siak, tyle lat za free, że jestem gotów zapłacić. Ale takie coś to raczej zapowiadali by z większym wyprzedzeniem, żeby ludzie zdążyli pokupować licencje i miecć upgrady za free przez rok (tak zapewniają przy zakupie).
michalo Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 Dokładnie. A najlepsze, że jutro. Ale psychicznie byłem gotowy i chętny na update ;)
triget Posted March 6, 2019 Author Posted March 6, 2019 (edited) Nowe opcje płatności dodali. http://pixologic.com/features/get-zbrush.php#pricing Coś czuję, że to ostatni rok darmowej aktualizacji. Edited March 6, 2019 by triget
Hris Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Dla mnie nie będzie problemu jak za rok wezmą kasę ode mnie za aktualizację. Obejrzałem około 4 godzin ich pokazu co nowego będzie w 2019. Dodali tyle znowu nowości i ficzerow że to nie pojęte że wciąż aktualizację dają za darmo. Gdyby inne softy jak 3ds Max miał takie tempo rozwoju to też bym im płacił nawet za subskrypcje. A tak to używam starych wersji z licencją wieczysta (max 2014). O 21 dziś będzie link nowy na stronie pixologic do wersji 2019:) już się nie mogę doczekać szczególnie nowego modelowania przy pomocy pędzli z kanałem Alpha i przekształcenia tego w locie w 3d wraz z live booleanami :) pozdro i miłego dnia wszystkim!
michalo Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Dokładnie. Chętnie im zapłacę jak już zażądają. Modelowanie z alphami też mnie ucieszyło - jako "speca" od modelowania ;)
Imperator Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 A ja po cichutku liczyłem na to, że w końcu GUI doprowadzą do porządku a tymczasem dalej doklejają kolejne rzeczy a interface już od dawna nie wydala :) jeżeli ktoś nie renderuje w zbrushu to tak naprawdę ma tylko lepszego remeshera, Snapshot3D w zasadzie głownie pod hardsurce, proste foldery i kamera. Poprawcie mnie jeżeli się mylę ale czy można zaznaczyć kilka subtooli i wrzucić do folderu , a da się wrzucić folder do folderu? Dlaczego nie zrobią normalnego outlinera, mudbox nierozwijany od 10 lat miał już taki za czasów Chrystusa :) ZSceneManager już lata temu próbował ten problem rozwiązać.
Hris Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 To ja może podam inny przykład - program SketchUp. Używam od wersji chyba numer 3 albo 4...Między wersją 2014 a nową czyli 2019, zmiany są kosmetyczne... totalna klapa w rozwoju softu. Wszystkie podstawowe funkcje o które proszą użytkownicy są olewane, i dostarczane nie przez producenta ale dzięki programistom z grona społeczności. Za darmo...jak się Ci programiści rozmyślą z dalszych aktualizacji by ich darmowe skrypty działały co roku gdy pojawia się aktualizacja, to SketchUp cofnie się o parę lat wstecz względem funkcjonalności. SketchUp kosztuje tyle ile ZBrush, tylko że co roku płacisz 1400 zyla za możliwość aktualizacji:( syf a nie rozwój oprogramowania. ZBrush bryluje w świecie softu tym co oferuje w tej cenie i darmowych aktualizacjach.
Imperator Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Sketchup wygląda tak jak maya czy max z updatami ale za to taki Houdini i to jeszcze indie prawie za darmość to miód na moje oczy mimo, że go prawie nie używam bo nie ma czasu na naukę, choć 8-10 miesięcy temu cisnąłem mocno przez kilka miechów i już był przydatny i użyteczny w moich koślawych ręcach, a jaka satysfakcja była :) Do teraz co jakiś czas gdy jestem na siłowni to na wyświetlaczu w bieżni sobie puszczę pokazówkę ostatniej wersji hudego żeby mi dodała sił a 17,5 już za rogiem :) Z adobe i photoshopem podobnie, od lat ludzie o coś proszą a tu edycja video, koślawe 3d, drukowanie 3d i dopiero teraz dodali grupowanie pędzli czy wygładzanie ruchu najpewniej dlatego, że o affinity photo coraz częściej się słyszy jako realnej alternatywie. Dlatego też jest taki niepokój co będzie z softem allegorithmic :/
michalo Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Imperator - nie wiem co masz do interfaca? W życiu udało mi się kiedyś (z 10-11 lat temu) okiełznać blendera, z niego przesiadłem się na ZBrusha, w między czasie ogarnąłem modelowanie w maxie (na potrzeby rozmowy kwalifikacyjnej), Marvelous, Toolbag, Keyshot. Nie wspominając o softach 2d. Każdy ma inny interface, ale na koniec dnia - co za różnica? To chyba najmniejszy problem.
Hris Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Co do allegorithmic to nawet brałem udział w tej gó.no burzy która na ich forach się przetoczyła...Zły kierunek i tyle:( Adobe utopi w ciągu 2-3 lat ten soft w dziesiątkach wariacji typu klony substance paintera w Potoshopie (czyli 5% możliwości Paintera ale byle był już w photoshopie, ale jakieś pierdoły typu aplikacja do tworzenia logotypów z silnikiem shaderów substance'a...Dlatego po tej wiadomości o wejściu do rodziny Adobe'a, tego samego dnia wykupiłem licencje wieczyste dla całego pakietu, taki mnie strach obleciał...Ehhh idą ciężki czasy dla pojedynczych ludzików jak ja którzy muszą nadążać za rynkiem softu i usług, i już teraz się z tym nie wyrabiam, a jak dojdą subskrypcje na wszystko to nie dość że nie będę się wyrabiał z gonieniem wiedzy to jeszcze mnie nie będzie na nią stać. Takie mam przeczucia. Tym bardziej uśmiecham się że n-ty razy Pixologic dał coś za darmo :) Mi ten Snapshot3D mocno przypomina skrypt BoxCutter'a z Blendera, tylko że jak zawsze Pixologic zrobił to z rozmachem i pomysłem jak proste narzędzie wyposażyć już na starcie w ogrom opcji. Inne opcje też cieszą - lepsze degradowanie siatek też się przyda, szczególnie jak człowiek za daleko pójdzie w szaleństwach siatki. Jest dobrze, i trza się cieszyć tym co jest:) po prostu:)
michalo Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Jak jeszcze nie dezaktywowaliście wersji 2018, to nie róbcie tego. Jest błąd z aktywacją 2019, a żeby ją pobrać trzeba dezaktywować przednią wersję. Więc ja jestem zablokowany :/ więcej tutaj: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?216689-Questions-amp-Troubleshooting-for-ZBrush-2019
Imperator Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 (edited) michalo nie chodzi o to, że interface zbrusha jest trudny do nauczenia bo jak najbardziej się da sięgo nauczyć ale jest mega zagracony, dobrze, że jakiś czas temu chociaż usunęli te tłoczenia i gradienty i jest nieco czytelniej ale w żaden sposób nie jest to ładnie, przejrzyście i logicznie ułożone, zresztą jak cały zbrush. Ale taki drobiazgi w codziennym workflow, importujesz model z uvałkami i teksturę to musisz ja flipnąć, nie możesz zaimportować fbxa z grupami i hierarchią, nie możesz malować po uvałkach tylko po poligonach, masz warstwę i chcesz cześć zamaskować to musisz się bawić w jakieś cuda z moprph targetem etc. zbrush ma świetne narzędzia ale cały interface i wymiana z innymi softami to groch z kapustą, jak umysł szaleńca gdzie absolutnie nic i pod żadnym pozorem nie może być normalne, wszystkiego trzeba uczyć się na nowo bo tak. Zbrush jest jak krzyczące autystyczne dziecko, bardzo zdolne o ponadprzeciętnych umiejętnościach ale aż ręka świerzbi żeby mu sieknąć bo cie krew zalewa :) Edited March 6, 2019 by Imperator
michalo Posted March 7, 2019 Posted March 7, 2019 No, tak. Jest tak jak mówisz. Też mnie męczy to że menu plugin ciągle się powiększa - trudno tam coś znaleźć bo lista nie jest alfabetyczna, tylko jest sobie. Ile ja się naszkam clean tool master, chociaż używam ciągle. Tak samo decimation. Mnogość menu jest przytłaczająca. Na szczęście można sobie pookładać po swojemu i jest trochę lepiej. To są rzeczy, które uwierają gdzieś tam z tyłu. Ale z drugiej strony, nie ma jakiegoś idealnego rozwiązania, przy tylu opcjach i suwaczkach co ma zbrush. Przerobienie tego to by był krok w tył. Całą branża by marudziła ;)
tr3buh Posted March 7, 2019 Posted March 7, 2019 (edited) oczywiscie nie zrobili pożądnego retopo toola ciekawe jak się sprawdzi ziremeszowanie hardsurfejsów Edited March 7, 2019 by tr3buh
KLICEK Posted March 7, 2019 Posted March 7, 2019 Dla mnie update zajebisty, nie powiem. Dodali troche rzeczy ktorych brakowalo. Nawet nie bede narzekal na te preseciory do renderowania. Boli mnie natomiast jedna rzecz, to jest juz 5 update bez jakiegokolwiek updatu do sculptowania. Rozumiem ze mysla ze jest idealny. No to grubo, brakuje chociazby mozliwosci obracania swiatlem w czasie rzeczywistym. Przeciez to jest podstawa zeby rzezbic. Nie wiem, zatracili sie troche w dodawaniu rzeczy dla ilustratorow zapominaja troche do czego ten soft jest wykorzystywany.
michalo Posted March 7, 2019 Posted March 7, 2019 Ctrl+P i obracasz światłem - o to ci chodzi? edit: co do reszty to się zgadzam :/
KLICEK Posted March 7, 2019 Posted March 7, 2019 (edited) chodzili mi o cos bardziej co dziala jak w marmosecie :) szift obracasz swiatlo itp i dalej skulpcisz, a nie ze w specjalne tryby wchodzisz, albo klikasz po kulce :D eidt: btw. uzyj tego ctrl+p przez 3 sek zobaczysz co sie stanie :D Edited March 8, 2019 by KLICEK
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now