Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

zastanawiam się nad przenosinami z 3ds maxa na Blender, zwlaszcza w swietle zmian autodesku do aktywacji starszych wersji produktu.

Moje pytanie jest takie, czy w blenderze mozna osiagnac poziom wizualizacji (architektura, exteriory, interiory, jakies ogrody itp) zblizony do poziomu z 3ds maxa ?

Jak z komfortem pracy w blenderze ? Gorszy/lepszy niz w maxie ? Ciezko sie przestawic ?

Obecnie korzystam z 3ds maxa + corona, jak wyglada sytuacja z corona w blenderze ? Czy moze inny silnik renderujacy (oprocz vray) ?

Bardzo prosze o podpowiedz, pozdrawiam 🙂

Posted (edited)

Może to pomoże?

Nie znam się na wykonywaniu architektury niestety, ale mogę powiedzieć że samo modelowanie jest bardzo przyjemne w blenderz, dużo skrótów, wiele pluginów wspomagających modelowanie (i inne rzeczy). Musiałbyś chyba podać dokładne przykłady to wtedy łatwiej powiedzieć jaka jest różnica.

 

Tylko pamiętaj, że to jest jeszcze stara wersja blendera. Teraz wyszła nowa, bardzo wiele ulepszeń wprowadzili, więc nie wiem jak to się odniesie do tego co jest w tym filmiku na starej wersji.

Edited by brain
Posted

Jesli chodzi o przyklady, to tutaj sa moje prace z 3ds maxa.

dzAk7m0.jpg

06v8JVI.jpg

Próbuje skróty zalapac w blenderze, ale poki co dramat jakis. Wie ktos, czy sa jakies dobre tutoriale odnosnie modelowania domkow i architektury ? Czy mozna tak jak w 3ds maxie modelowac na podstawie podkladu z autocada, w ktorym lapie snapy ?

Posted (edited)
2 godziny temu, karol755 napisał:

Macie jakieś linki do tańszych kursów na blendera ? Poniżej 369 euro 

Aktualnie trwa promocja na kurs The Blender 2.8 Encyclopedia od CGmaster z 600 na 46 zł. (dla nowych użytkowników)

50 godzin materiału, chyba każdy aspekt blendera. Zabacz sobie ich inne filmy na youtube i darmowe rozdziały innych kursów. 

https://www.udemy.com/course/the-blender-encyclopedia/?couponCode=C4A4423A658B3770D376

Edited by stormwind
  • Thanks 1
Posted

W blenderze zrobisz to samo co w maxie a możne nawet szybciej. Modelowanie jest dużo wygodniejsze przez skróty klawiszy itp. a Co do renderingu to masz Corone dla blendera.

Posted (edited)

To, ja dziękuje, bo gdyby nie ten post to pewnie bym się nie natknął dziś na tą promocję. Sam czekałem na ten kurs, bo widziałem wcześniej zapowiedzi i darmowy rozdział, ale nie było jeszcze podanej ceny więc radosnie sam też kupiłem. Mam już innych kurs od nich (Corvette) i jest wart swojej ceny , a tu niespodzianka i za taką cenę:D

 

Edited by stormwind
Posted (edited)

@jarekhell1 spokojnie uzyskasz taki poziom jak na pokazanych renderach. Samo przestawienie się nie jest łatwe, ale to co mówią koledzy - jak już się przestawisz to prędkość pracy/ergonomia Cię zaskoczy. Blender nie zawsze jest kompatybilny z różnymi programami/formatami plików, więc lepiej sprawdź w praktyce swój workflow i czy bez problemu przerzucisz jakieś konkretne pliki między softami a blenderem, np. dwg itd., żeby uniknąć frustracji.

Co do kursów to w przypadku Blendera trzeba z tym uważać, żeby gdzieś nie wtopić kasy. To nie jest tak, że to są kursy w stylu Houdiniego, że szkoli Cię gość z 25-letnim doświadczeniem w branży i jego VFXy można obejrzeć idąc do najbliższego kina. Sporo jest materiałów słabej jakości, nieraz te kursy robią ludzie z małym doświadczeniem i słabą wiedzą o blenderze albo firmy, które ogólnie robią kursy do różnych programów i niewiele z tego wynika innym razem są to jacyś wykładowcy uniwersytetcy, którzy nie są praktykami. Przykładem są tutoriale Blender Guru, facet jakby zatrzymał się na pewnym etapie, który prezentował 10 lat temu ii nic nie wnoszą te jego materiały. Blenderowa społeczność jest za to dość liczna i mocna, więc łatwo o pomoc i sporo jest treści niekoniecznie płatnych, a dobrych.

Z innych źródeł informacji to możesz zajrzeć na stronę Alana Brito: https://www.blender3darchitect.com/ dość długo siedzi w temacie blendera i jednocześnie jest architektem - pamiętam, że pisał książki jeszcze do Blendera 2.4, więc z paręnaście lat temu. Napisał też kilka pozycji do blendera 2.8:

 https://www.blender3darchitect.com/category/books/ 

https://www.amazon.co.uk/dp/B07VYBCR1X?tag=b3da0b-21

Na oficjalnym kanale blendera jest dobry zestaw tutoriali (free) na początek:

Ogólnie blender 2.8 ( zmienia się numeracja aktualnie 2.83 LTS i 2.9) wniósł sporo świeżości i jakby trochę wszyscy zaczęli na niego spoglądać jako coś nowego. W rzeczywistości te zmiany są kosmetyczne i dotyczą interfesju, natomiast soft bardzo mocno się rozwija z wydania na wydanie. To co może być mylące dla nowych użytkowników, którzy nie korzystali z wersji starszych niż 2.5, a starym użytkownikom z kolei przeszkadza to fakt, że niektóre domyślne funkcje/ skróty klawiszowe się zmieniły (spacja, LPM) - oczywiście można to ustawić po swojemu,, inne funkcje są jakby bardziej ukryte. Chcieli wyjść trochę naprzeciw ludziom z innych softów i zmienili trochę mapę klawiszy, a z drugiej strony bardzo dużo przydatnych funkcji nie ma w tej chwili przypisanych skrótów z automatu i są gdzieś głębiej zaszyte w menu - jak ktoś dopiero zaczyna to nawet ich nie zauważy.

Co do silników to Cycles jest rendererem prawie kompletnym, nawet jak go porównasz z takimi mocarzami jak Arnold, aczkolwiek wymaga optymalizacji i dodania kilku funkcji. Jest bardziej realtime-owy Eevee. Z tych bardziej znanych i użytecznych V-Ray, Octane, Luxrender i kilka innych wynalazków. Wtyczki do Redshifta, Maxwella czy Arnolda gdzieś tam ktoś tworzy. Z Coroną to ostatnimi czasy nie korzystałem, ale chyba coś utknęło w temacie exportera - z tego co pamiętam to rozwijał to pojedynczy koleś. A może  Blender + Unreal 🙂 ?

 

I na koniec, jak zawsze niezastąpiony jest manual: https://docs.blender.org/manual/en/latest/

Edited by alex3d
  • Thanks 2
Posted

Ja się przesiadam z maxa i jak na razie jestem zadowolony z blendera ale to całkowite początki. Poprzedni wygląd blendera wydawał mi się strasznie chaotyczny i ciężko było się zmotywować do prób nauki. Co ciekawe to że najpierw zmieniłem nawigację i skróty na podobne do maxa a potem wróciłem do ustawień fobrycznych bo jednak były wygodniejsze.

Posted

To ja od innej strony... w to, że blender da efekty tak samo dobre jak 3dsMax to nie wątpie, tak jak i w ergonomie pracy. Mam jednak pytanie o dostępność modeli?
Jestem architektem i wykonuje wizualizacje we własnym zakresie w związku z czym żeby oszczędzać na czasie korzystam również z płatnych, gotowych modeli. Najczęściej korzystam z 3dsky.org oraz dimensiva.com, mam również już zgromadzoną sporo liczbę swoich modeli, które wykorzystuje. Czy są jakieś strony z ciekawą ofertą modeli do blendera? Czy korzystając np. z corony na maxie i corony na blenderze jest jakaś możliwość konwersji?

Posted

https://blendermarket.com/ (płatne)

https://www.blendswap.com/ (darmowe)

A poza tym zawsze można sobie importować inne formaty (ja najczęściej tak robię). Blender dobrze sobie radzi z .stl, .obj i .fbx (ale chyba nie w każdej wersji), nieco gorzej z .dxf, z .dae też czasami są problemy. Od wersji bodajże 2.8 usunięto importer .3ds ze względu na kiepskie działanie (co potwierdzam 😉)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy