Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

 

Wracam po paru latach i poprawiam to co spartoliłem. Od lewej stary sculpt, do prawej - poprawione na nowy sculpt i dodane skany skinów. 

image.thumb.jpeg.726a3a4b55ad77b2d572e4beecf36c90.jpeg

 

image.jpeg.3a22cd039961791d4366961aa953a53d.jpeg

Skany skinów połączyłem z jeszcze jednym overpaintem/sculptem który dodaje mi naturalności w połączeniu skinów zupełnie innej twarzy z moim nowym sculptem. Używane: VFace, ZWrap, MARI, ZBrush

Reszta postaci przeszła gruntowny przegląd. Dostała nowe topologie i UV. Niedługo pokażę więcej rzeczy. 

 

Edytowane przez gryzon

  • Odpowiedzi 58
  • Wyświetleń 5,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • gryzon
    gryzon

    Wracam po paru latach i poprawiam to co spartoliłem. Od lewej stary sculpt, do prawej - poprawione na nowy sculpt i dodane skany skinów.    Skany skinów połączyłem z jeszcze jedn

  • Oświetlenie Przydatne w pracach oświetleniowych są wiadomości z zakresu fotografiki i oświetlania portretów. Warto ćwiczyć setupy oświetleniowe w silnikach do renderowania   Rzeźb

  • Zebrałem wszystko co powstało w okolicy tego projektu na przestrzeni 2015 - 2020 i upubliczniłem na Artstation. Można zobaczyć tam sporo prevek które zniknęły z mojego poprzedniego wątku dotyczącego t

Posted Images

Napisano
  • Autor

Dzięki. Składam powoli texy. Po drodze testuje rzeczy które zawsze chciałem przetestować 😄 No jedziemy, jedziemy z koxem. 

 image.thumb.png.d318c051f49b35076be0cc9f4ca68b81.pngimage.thumb.png.9f95e3fa4a6039cead5224c7e2ee268d.pngimage.thumb.png.c55a77fd618463c49ecb7aba2bd02601.png

Napisano

No no i jeszcze XSI 🙂 Pamiętam jak mi na wyobraźnie działał ich dodatek czy jakiś plugin do twarzy, zawsze wydawał się taki zaawansowany ale nigdy nie spróbowałem tego softu wiec się nie dowiedziałem jak to tam jest w praktyce choć kiedyś miałem licencję razem z chyba wszystkimi softami autodesku media & entertaiment 🙂 

Napisano
7 hours ago, Destroyer said:

Pamiętam jak mi na wyobraźnie działał ich dodatek czy jakiś plugin do twarzy

Pewnie ten:

https://download.autodesk.com/global/docs/softimage2014/en_us/userguide/index.html?url=files/face_start.htm,topicNumber=d30e229144

xsi_facerobot.jpg.7c829e6c36d1ef14b773e97e7da65036.jpg

Tez sie jaralem. W zyciu nie zrigowalem twarzy 😄 

@gryzon Ktora wersje masz? I czy bylo trudno zmusic ja do dzialania?

Edytowane przez Nezumi

Napisano
  • Autor

@Destroyer Face Robot. Tak, dokładnie tego autoriggera zacząłem tutaj używać. Softimage znam jak własną kieszeń, ale Face Robota nigdy nie było mi dane poużywać. Mój prywatny projekt jest idealny do tego by przetestować ten system i nauczyć się czegoś nowego o RIGach twarzy. Więc eksploruję! 

@Nezumi Nie jestem pewien, sprawdzę w domu. Przypuszczam że wersja 1.5 była ostatnią. FaceRobot jest prosty w obsłudze preprocesu, czyli ustawienia lokatorów, kształtu żuchwy, języka itd. Potem program buduje automatycznie cały rig w oparciu o te lokatory. Cała zabawa zaczyna się potem na etapie tuningu envelopes i weight map na które wpływają motoryką wewnętrzne solvery. Bawiłem się różnymi prostszymi RIGami do twarzy, budowałem też RIGi oparte wyłącznie na blendshapes. Ten system jest jednak bardzo zaawansowany wewnętrznie. To nie jest tylko system kości, tam są mechanizmy które mają symulować mięśnie w twarzy. Ich wzajemna interakcja powoduje bardzo realistyczny ruch całego mesha na zewnątrz pod warunkiem że ten jest odpowiednio zwagowany. I tutaj podobno zaczynają się schody. Kiedyś jak rozmawiałem ze znajomym, który lata był supervisorem w dużych studiach, wspominał mi że praca z tym systemem była trudna i obsłużenie go było skomplikowane i czasochłonne. Pamiętam jak powiedział - ogarnięcie jednej twarzy zajmowało około miesiąca czasu. Dlatego nie chcę tutaj kozaczyć i wychwalać pod niebiosa tego systemu, ot po prostu chcę to sprawdzić i nauczyć się czegoś nowego, może nawet dowiozę w finalnym projekcie jakieś animacje testowe, może ekspresje twarzy. Na razie jestem pod mega wrażeniem tego jak to jest zaprojektowane. Posiedziałem jeden wieczór ucząc się z tutorsów, w drugi wieczór zwagowałem już ważniejsze rzeczy w twarzy. Posiedzę do końca tygodnia z tym, bo jest to mega, mega ciekawe. 

Edytowane przez gryzon

Napisano
  • Autor

Nowe siatki i UV. Gruntownie przebudowałem topologie ciuchów, teraz jest na quadach i mogę regulować jej gęstość i jednocześnie mieć poprawny mesh do symulacji. 

image.thumb.png.d4d15e6877913b6e3debf14021ae0345.png

Edytowane przez gryzon

Napisano
  • Autor

Mixamo ---> MOTOR ---> Softimage. 

Póki co połowiczny sukces, nadgarstki powykręcane. Chyba złe tagi poleciały, jestem dobrych myśli... tylko czasu brak. Dziennie po jakieś pół godzinki wygospodaruję. 

harry_motor.webp.0b5ef8d6ae0249bf77b693907c70318a.webp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności