Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, zakładam teczkę do której będę wrzucał różne modele, głównie postacie i inne kreatury. Na początek taki diabełek inspirowany tym obrazkiem: https://www.artstation.com/artwork/k4nZNy

Renderki z v-raya 3.6, światło jedna hdr'ka.

devil_vray1.jpg

devil_vray2.jpg

devil_vray3.jpg

devil_vray4.jpg

devil_zbrush.jpg

Edytowane przez Tomala

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Hej, w tym tyg wykonałem swoje pierwsze rendery w mayce i w arnoldzie. Obiecałem sobie że więcej w maxie nie będę działał z takimi renderami przede wszystkim z powodu włosów ale też miałem starego max

  • Taka główka zrobiona w tym tygodniu. Właśnie robiłem rendery testowe i na koniec zapodałem hdr'kę tylko źle ja obróciłem i twarz zacieniona 😄 Jutro postaram się zrobić inny fryz jak będzie czas.

  • Klicek ależ oczywiście że pójdę w asymetrię i to wyraźną, w tym tkwi cały urok i klucz do realizmu. Tu jest symetria niemalże 100% 😀 To jest na razie taki poligon doświadczalny 😉 nie zależy mi na poka

Posted Images

Napisano

Spoko główka. Brakuje mu trochę detalu na twarzy i w teksturze wskazującego na jego agresywny i wojowniczy charakter. 

Napisano

Fajnie, mi sie podoba, choc nie wiem czy te uszy nie za nisko i jakos za bardzo z tylu glowy🤔. Ale jak KLICEK powiedzial ze "elegancko" to pewnie dobrze😅

Napisano
  • Autor

Hej, dzięki za opinie. Dawno się nie bawiłem w renderingi i jestem trochę zacofany. Tak się zastanawiam czy w blenderze nie da się zrobić lepszych włosów niż te maxowe padaczki. Szukam materiałów ale trafiam na same tutki gdzie pokazują proste fryzury. Chyba trzeba zainstalować i pobawić się samemu bo nie ma co się łudzić że doczekam się porządnego hair systemu w maxie.

Napisano
  • Autor

Kolejne testowe rendery niedokończonego modelu. Wyszło że rzęsy trochę za wyraźne chyba no i włosy jak zwykle crap ale jakiś podgląd jest. No i blizny kijowo wyglądają 🙂

 

geralt1.jpg

geralt2.jpg

geralt3.jpg

geralt4.jpg

Napisano
  • Autor

Trochę pokombinowałem. Na razie to zostawię bo szkoda czasu.

gc1.jpg

gc2.jpg

gc3.jpg

gc4.jpg

Napisano
  • Autor

Taka główka zrobiona w tym tygodniu. Właśnie robiłem rendery testowe i na koniec zapodałem hdr'kę tylko źle ja obróciłem i twarz zacieniona 😄 Jutro postaram się zrobić inny fryz jak będzie czas.

bgirl_test_rend.jpg

Napisano
  • Autor

Michalo dokładnie tak pomyślałem jak zobaczyłem render z daleka. Nawet nie spojrzałem na Halle Berry przy robieniu tej głowy, tak jakoś wyszło. Dzisiaj pokombinuję z inną fryzurą ale niestety na razie robię tylko w maxie a tam jest dramat z włosami, technologia sprzed 15 lat.

Napisano
  • Autor

Chciałem zrobić włosy kręcone ale niestety w maxie się nie da używając tylko hair&fur bo tam włos ma maksymalnie 150 segmentów. Zrobiłem byle jakie włosy na odczepnego, chyba już ostatnie w maksie i trzeba się będzie w końcu nauczyć xgena bo na męki z włosami straciłem więcej czasu niż na model i textur. Pierwszy render jedno vray light, pozostałe świecone hder'ką.

 

 

black_girl_rend1.jpg

black_girl_rend2.jpg

black_girl_rend3.jpg

black_girl_rend4.jpg

black_girl_rend5.jpg

Napisano
  • Autor

Hej, w tym tyg wykonałem swoje pierwsze rendery w mayce i w arnoldzie. Obiecałem sobie że więcej w maxie nie będę działał z takimi renderami przede wszystkim z powodu włosów ale też miałem starego maxa 2013 i starego v-raya.

Wiem że shader wygląda słabiutko ale jestem zadowolony że już ogarniam prawie wszystko co potrzebne żeby zrobić render postaci i włosy. Te na renderze są proste bo chciałem jak najszybciej sprawdzić wszystko w akcji.

 

rend1.jpg

rend2.jpg

rend3.jpg

rend4.jpg

rend5.jpg

Napisano

Powiem Ci co ja widzę. 

  • sculpt twarzy jest za idealnie wygłaskany (mid detal) warto wprowadzić jakieś niedoskonałości
  • braki anatomiczne czoła charakterystyczne dla kobiety
  • specular jest za mało roughnessowy, lub za mało pocięty przez fakturę skóry. 
  • co za tym idzie detal skóry może jest za płytki
  • jak dasz na mapie by wnętrza porów nie odbijały tak światła to potnie ci bardziej specular i lub zrobi twarz bardziej roughnessową
  • detal skóry jest prawdopodobnie za drobny w niektórych częściach twarzy lub to wrażenie mam z powodu jego płytkości
  • włosy za cieńkie się wydają na brwiach, rzęsach i głowie. 
  • dołóż pass włosów z jakimś lekkim nosiem bo teraz są za bardzo wygłaskane, dodaj babyhairs
  • trochę za bardzo odsaturowane spojówki przez co ma się wrażenie że szare, powinny iść lekko w róże i czerwienie

Ogólnie bardzo dobry kierunek, pozostaje tuning. Daję 5/10 na zachętę 🙂

 

Napisano
  • Autor

Hej Gryzoń, dzięki za feedback. W wszystkim masz rację. To taka główka do testów zrobiona w tym tyg, w sumie zrobiłem trzy azjatyckie gęby a tylko do tej miałem brwi dopasowane i poszła pod render. Speculara nie ma wcale jeśli chodzi o mapę, tylko suwaki. Włosy wiem że maga proste, po prostu się podjarałem że udało mi się je zrobić tak szybko w xgenie i zrobiłem parę rednerków 🙂 Samego materiału też jeszcze dobrze nie ogarniam.

Teraz będę męczył temat babyhair i małych włosków na twarzy i ogólnie realizmu włosów. Może macie jakieś tutoriale do xgena w tym temacie?

Mi bardzo pomogły te dwie serie:

 

 

Napisano

Niestety jeszcze nie miałem czasu usiąść do XGena. Uczyłem się Yeti i bardzo mi się spodobał. Chętnie zerknę na te XGenowe tutorsy, dzięki za linki. 

Napisano
  • Autor

Taki szybki teścik na razie modelu żeby zobaczyć jak to wygląda ze wszystkim. Włosy, shader tyle że są. Włosy użyłem z poprzedniego modelu tylko skróciłem i rozczochrałem trochę. Twarz full symmetry.

Robię kilka główek na raz i ciągle brakuje czasu żeby tego xgena pociągnąć do przodu ale w następnych wrzutkach już się postaram dopieścić.

 

 

black_model1.jpg

black_model2.jpg

black_model3.jpg

black_model4.jpg

black_model5.jpg

black_model6.jpg

Napisano
  • Autor

🤣 dzisiaj miałem chwilkę na zabawy ale jeszcze trzeba dużo czasu.

 

 

black_model2.jpg

Napisano
  • Autor

Roughness też może nie grać nie był ustawiony w sumie raz na oko. Nie ma tu mapy dla speculara i roughness.

SSS ustawiłem tak żeby nie bił po oczach ale muszę to tez ogarnąć ale bez map się chyba nie obejdzie.

Tu zwiększyłem trochę sss tak że w wielu miejscach wyglada lepiej a w niektórych mógłby być jeszcze większy ale  powieki już się "zapaliły"

 

 

black_model4.jpg

black_model5.jpg

Napisano

Widziałem gorsze 😉

A poważnie to na moje oko wygląda bardzo ładnie.  Loczki bardzo ładne i buźka też.

Napisano
  • Autor

Spec i roughness zrobiony choć jeszcze jak widać parę miejsc zostało do dopasowania. Teraz pora na dopasowanie sss za pomocą mapy.

 

black_model6.jpg

Napisano
  • Autor

Klicek ależ oczywiście że pójdę w asymetrię i to wyraźną, w tym tkwi cały urok i klucz do realizmu. Tu jest symetria niemalże 100% 😀 To jest na razie taki poligon doświadczalny 😉 nie zależy mi na pokazywaniu tego gdzieś i zdobywaniu lajków ale feedback i krytyka jest mile widziana. Chcę się podszkolić w nowych narzędziach. Nie ukrywam że się podjarałem mayką i arnoldem i xgenem bo to dla mnie nowość 😀 Przy okazji testuję nowe uniwersalne assety jak np ząbki, tu jest sreen z marmoseta i oczy. Zrobiłem np trzy modele dla różnych typów tęczówki.

teeth.jpg

iris_types.jpg

Napisano
  • Autor

Takie zabawy z tego tyg. Tym razem pokusiłem się o meszek na twarzy. Niedopracowane bo wiadomo, brak czasu ale zawsze jakieś ćwiczenie.

 

india1a kopia.jpg

india1 kopia.jpg

india2a kopia.jpg

india3.jpg

india4 kopia.jpg

Napisano
  • Autor

Detal xyz?

Co do ust to nie muszę googlować, mam na dysku z kilkadziesiąt gb referencji ust wszystkich ras i grup etnicznych świata, pewnie złe wybrałem. Tego modelu już nie będę poprawiał bo dużo innych czeka na zrobienie. kiedyś się nauczę, innej opcji nie ma 🙂

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności