Skocz do zawartości

Teczka 3d- Tomala


Tomala

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, dzięki za opinie. Dawno się nie bawiłem w renderingi i jestem trochę zacofany. Tak się zastanawiam czy w blenderze nie da się zrobić lepszych włosów niż te maxowe padaczki. Szukam materiałów ale trafiam na same tutki gdzie pokazują proste fryzury. Chyba trzeba zainstalować i pobawić się samemu bo nie ma co się łudzić że doczekam się porządnego hair systemu w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michalo dokładnie tak pomyślałem jak zobaczyłem render z daleka. Nawet nie spojrzałem na Halle Berry przy robieniu tej głowy, tak jakoś wyszło. Dzisiaj pokombinuję z inną fryzurą ale niestety na razie robię tylko w maxie a tam jest dramat z włosami, technologia sprzed 15 lat.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zrobić włosy kręcone ale niestety w maxie się nie da używając tylko hair&fur bo tam włos ma maksymalnie 150 segmentów. Zrobiłem byle jakie włosy na odczepnego, chyba już ostatnie w maksie i trzeba się będzie w końcu nauczyć xgena bo na męki z włosami straciłem więcej czasu niż na model i textur. Pierwszy render jedno vray light, pozostałe świecone hder'ką.

 

 

black_girl_rend1.jpg

black_girl_rend2.jpg

black_girl_rend3.jpg

black_girl_rend4.jpg

black_girl_rend5.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, w tym tyg wykonałem swoje pierwsze rendery w mayce i w arnoldzie. Obiecałem sobie że więcej w maxie nie będę działał z takimi renderami przede wszystkim z powodu włosów ale też miałem starego maxa 2013 i starego v-raya.

Wiem że shader wygląda słabiutko ale jestem zadowolony że już ogarniam prawie wszystko co potrzebne żeby zrobić render postaci i włosy. Te na renderze są proste bo chciałem jak najszybciej sprawdzić wszystko w akcji.

 

rend1.jpg

rend2.jpg

rend3.jpg

rend4.jpg

rend5.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci co ja widzę. 

  • sculpt twarzy jest za idealnie wygłaskany (mid detal) warto wprowadzić jakieś niedoskonałości
  • braki anatomiczne czoła charakterystyczne dla kobiety
  • specular jest za mało roughnessowy, lub za mało pocięty przez fakturę skóry. 
  • co za tym idzie detal skóry może jest za płytki
  • jak dasz na mapie by wnętrza porów nie odbijały tak światła to potnie ci bardziej specular i lub zrobi twarz bardziej roughnessową
  • detal skóry jest prawdopodobnie za drobny w niektórych częściach twarzy lub to wrażenie mam z powodu jego płytkości
  • włosy za cieńkie się wydają na brwiach, rzęsach i głowie. 
  • dołóż pass włosów z jakimś lekkim nosiem bo teraz są za bardzo wygłaskane, dodaj babyhairs
  • trochę za bardzo odsaturowane spojówki przez co ma się wrażenie że szare, powinny iść lekko w róże i czerwienie

Ogólnie bardzo dobry kierunek, pozostaje tuning. Daję 5/10 na zachętę 🙂

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Gryzoń, dzięki za feedback. W wszystkim masz rację. To taka główka do testów zrobiona w tym tyg, w sumie zrobiłem trzy azjatyckie gęby a tylko do tej miałem brwi dopasowane i poszła pod render. Speculara nie ma wcale jeśli chodzi o mapę, tylko suwaki. Włosy wiem że maga proste, po prostu się podjarałem że udało mi się je zrobić tak szybko w xgenie i zrobiłem parę rednerków 🙂 Samego materiału też jeszcze dobrze nie ogarniam.

Teraz będę męczył temat babyhair i małych włosków na twarzy i ogólnie realizmu włosów. Może macie jakieś tutoriale do xgena w tym temacie?

Mi bardzo pomogły te dwie serie:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki szybki teścik na razie modelu żeby zobaczyć jak to wygląda ze wszystkim. Włosy, shader tyle że są. Włosy użyłem z poprzedniego modelu tylko skróciłem i rozczochrałem trochę. Twarz full symmetry.

Robię kilka główek na raz i ciągle brakuje czasu żeby tego xgena pociągnąć do przodu ale w następnych wrzutkach już się postaram dopieścić.

 

 

black_model1.jpg

black_model2.jpg

black_model3.jpg

black_model4.jpg

black_model5.jpg

black_model6.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roughness też może nie grać nie był ustawiony w sumie raz na oko. Nie ma tu mapy dla speculara i roughness.

SSS ustawiłem tak żeby nie bił po oczach ale muszę to tez ogarnąć ale bez map się chyba nie obejdzie.

Tu zwiększyłem trochę sss tak że w wielu miejscach wyglada lepiej a w niektórych mógłby być jeszcze większy ale  powieki już się "zapaliły"

 

 

black_model4.jpg

black_model5.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek ależ oczywiście że pójdę w asymetrię i to wyraźną, w tym tkwi cały urok i klucz do realizmu. Tu jest symetria niemalże 100% 😀 To jest na razie taki poligon doświadczalny 😉 nie zależy mi na pokazywaniu tego gdzieś i zdobywaniu lajków ale feedback i krytyka jest mile widziana. Chcę się podszkolić w nowych narzędziach. Nie ukrywam że się podjarałem mayką i arnoldem i xgenem bo to dla mnie nowość 😀 Przy okazji testuję nowe uniwersalne assety jak np ząbki, tu jest sreen z marmoseta i oczy. Zrobiłem np trzy modele dla różnych typów tęczówki.

teeth.jpg

iris_types.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Detal xyz?

Co do ust to nie muszę googlować, mam na dysku z kilkadziesiąt gb referencji ust wszystkich ras i grup etnicznych świata, pewnie złe wybrałem. Tego modelu już nie będę poprawiał bo dużo innych czeka na zrobienie. kiedyś się nauczę, innej opcji nie ma 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności