Tomala Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 (edited) Witam, zakładam teczkę do której będę wrzucał różne modele, głównie postacie i inne kreatury. Na początek taki diabełek inspirowany tym obrazkiem: https://www.artstation.com/artwork/k4nZNy Renderki z v-raya 3.6, światło jedna hdr'ka. Edited September 22, 2019 by Tomala 1
michalo Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Spoko główka. Brakuje mu trochę detalu na twarzy i w teksturze wskazującego na jego agresywny i wojowniczy charakter.
Pawelkos Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Fajnie, mi sie podoba, choc nie wiem czy te uszy nie za nisko i jakos za bardzo z tylu glowy🤔. Ale jak KLICEK powiedzial ze "elegancko" to pewnie dobrze😅
Tomala Posted September 17, 2019 Author Posted September 17, 2019 Hej, dzięki za opinie. Dawno się nie bawiłem w renderingi i jestem trochę zacofany. Tak się zastanawiam czy w blenderze nie da się zrobić lepszych włosów niż te maxowe padaczki. Szukam materiałów ale trafiam na same tutki gdzie pokazują proste fryzury. Chyba trzeba zainstalować i pobawić się samemu bo nie ma co się łudzić że doczekam się porządnego hair systemu w maxie.
Tomala Posted September 22, 2019 Author Posted September 22, 2019 Kolejne testowe rendery niedokończonego modelu. Wyszło że rzęsy trochę za wyraźne chyba no i włosy jak zwykle crap ale jakiś podgląd jest. No i blizny kijowo wyglądają 🙂
Tomala Posted September 22, 2019 Author Posted September 22, 2019 Trochę pokombinowałem. Na razie to zostawię bo szkoda czasu. 2
michalo Posted September 23, 2019 Posted September 23, 2019 Geralt of steel 🙂 rozpoznawalna facjata 1 1
Tomala Posted September 25, 2019 Author Posted September 25, 2019 Taka główka zrobiona w tym tygodniu. Właśnie robiłem rendery testowe i na koniec zapodałem hdr'kę tylko źle ja obróciłem i twarz zacieniona 😄 Jutro postaram się zrobić inny fryz jak będzie czas. 3
michalo Posted September 26, 2019 Posted September 26, 2019 Z oczu tak trochę Halle Berry mi się kojarzy. Kolejna świetna główka.
Tomala Posted September 26, 2019 Author Posted September 26, 2019 Michalo dokładnie tak pomyślałem jak zobaczyłem render z daleka. Nawet nie spojrzałem na Halle Berry przy robieniu tej głowy, tak jakoś wyszło. Dzisiaj pokombinuję z inną fryzurą ale niestety na razie robię tylko w maxie a tam jest dramat z włosami, technologia sprzed 15 lat. 2
Tomala Posted September 28, 2019 Author Posted September 28, 2019 Chciałem zrobić włosy kręcone ale niestety w maxie się nie da używając tylko hair&fur bo tam włos ma maksymalnie 150 segmentów. Zrobiłem byle jakie włosy na odczepnego, chyba już ostatnie w maksie i trzeba się będzie w końcu nauczyć xgena bo na męki z włosami straciłem więcej czasu niż na model i textur. Pierwszy render jedno vray light, pozostałe świecone hder'ką. 2
Tomala Posted April 24, 2020 Author Posted April 24, 2020 Hej, w tym tyg wykonałem swoje pierwsze rendery w mayce i w arnoldzie. Obiecałem sobie że więcej w maxie nie będę działał z takimi renderami przede wszystkim z powodu włosów ale też miałem starego maxa 2013 i starego v-raya. Wiem że shader wygląda słabiutko ale jestem zadowolony że już ogarniam prawie wszystko co potrzebne żeby zrobić render postaci i włosy. Te na renderze są proste bo chciałem jak najszybciej sprawdzić wszystko w akcji. 4 1
gryzon Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Powiem Ci co ja widzę. sculpt twarzy jest za idealnie wygłaskany (mid detal) warto wprowadzić jakieś niedoskonałości braki anatomiczne czoła charakterystyczne dla kobiety specular jest za mało roughnessowy, lub za mało pocięty przez fakturę skóry. co za tym idzie detal skóry może jest za płytki jak dasz na mapie by wnętrza porów nie odbijały tak światła to potnie ci bardziej specular i lub zrobi twarz bardziej roughnessową detal skóry jest prawdopodobnie za drobny w niektórych częściach twarzy lub to wrażenie mam z powodu jego płytkości włosy za cieńkie się wydają na brwiach, rzęsach i głowie. dołóż pass włosów z jakimś lekkim nosiem bo teraz są za bardzo wygłaskane, dodaj babyhairs trochę za bardzo odsaturowane spojówki przez co ma się wrażenie że szare, powinny iść lekko w róże i czerwienie Ogólnie bardzo dobry kierunek, pozostaje tuning. Daję 5/10 na zachętę 🙂 2
Tomala Posted April 26, 2020 Author Posted April 26, 2020 Hej Gryzoń, dzięki za feedback. W wszystkim masz rację. To taka główka do testów zrobiona w tym tyg, w sumie zrobiłem trzy azjatyckie gęby a tylko do tej miałem brwi dopasowane i poszła pod render. Speculara nie ma wcale jeśli chodzi o mapę, tylko suwaki. Włosy wiem że maga proste, po prostu się podjarałem że udało mi się je zrobić tak szybko w xgenie i zrobiłem parę rednerków 🙂 Samego materiału też jeszcze dobrze nie ogarniam. Teraz będę męczył temat babyhair i małych włosków na twarzy i ogólnie realizmu włosów. Może macie jakieś tutoriale do xgena w tym temacie? Mi bardzo pomogły te dwie serie:
gryzon Posted April 26, 2020 Posted April 26, 2020 Niestety jeszcze nie miałem czasu usiąść do XGena. Uczyłem się Yeti i bardzo mi się spodobał. Chętnie zerknę na te XGenowe tutorsy, dzięki za linki.
Tomala Posted April 30, 2020 Author Posted April 30, 2020 Taki szybki teścik na razie modelu żeby zobaczyć jak to wygląda ze wszystkim. Włosy, shader tyle że są. Włosy użyłem z poprzedniego modelu tylko skróciłem i rozczochrałem trochę. Twarz full symmetry. Robię kilka główek na raz i ciągle brakuje czasu żeby tego xgena pociągnąć do przodu ale w następnych wrzutkach już się postaram dopieścić. 1
Tomala Posted May 4, 2020 Author Posted May 4, 2020 🤣 dzisiaj miałem chwilkę na zabawy ale jeszcze trzeba dużo czasu. 1
JackTheRippy Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 Wstaw jakies twarde swiatło i przetestuj SSS. Albo nei gra SSS na tym modelu, albo roughness, bo wyglada plastikowo 1
Tomala Posted May 4, 2020 Author Posted May 4, 2020 Roughness też może nie grać nie był ustawiony w sumie raz na oko. Nie ma tu mapy dla speculara i roughness. SSS ustawiłem tak żeby nie bił po oczach ale muszę to tez ogarnąć ale bez map się chyba nie obejdzie. Tu zwiększyłem trochę sss tak że w wielu miejscach wyglada lepiej a w niektórych mógłby być jeszcze większy ale powieki już się "zapaliły" 2
michalo Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 Widziałem gorsze 😉 A poważnie to na moje oko wygląda bardzo ładnie. Loczki bardzo ładne i buźka też. 1
JackTheRippy Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 a ok, jak nie ma speca i roughnessa to pewnie w tym problem 🙂 1
Tomala Posted May 4, 2020 Author Posted May 4, 2020 Spec i roughness zrobiony choć jeszcze jak widać parę miejsc zostało do dopasowania. Teraz pora na dopasowanie sss za pomocą mapy. 1
KLICEK Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 ziom ja mysle, ze starasz sie za doskonale zrobic wszystko, rozwal jej troche symetrie na twarzy i bedzie git 😉 2
Tomala Posted May 5, 2020 Author Posted May 5, 2020 Klicek ależ oczywiście że pójdę w asymetrię i to wyraźną, w tym tkwi cały urok i klucz do realizmu. Tu jest symetria niemalże 100% 😀 To jest na razie taki poligon doświadczalny 😉 nie zależy mi na pokazywaniu tego gdzieś i zdobywaniu lajków ale feedback i krytyka jest mile widziana. Chcę się podszkolić w nowych narzędziach. Nie ukrywam że się podjarałem mayką i arnoldem i xgenem bo to dla mnie nowość 😀 Przy okazji testuję nowe uniwersalne assety jak np ząbki, tu jest sreen z marmoseta i oczy. Zrobiłem np trzy modele dla różnych typów tęczówki. 3
Tomala Posted May 27, 2020 Author Posted May 27, 2020 Takie zabawy z tego tyg. Tym razem pokusiłem się o meszek na twarzy. Niedopracowane bo wiadomo, brak czasu ale zawsze jakieś ćwiczenie. 3
JackTheRippy Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Ogolnie jest ladnie, ale usta psuja wszystko. Pogugluj troche kształy jakie są na ustach, bo tutaj masz basemesh z detalem xyz
Tomala Posted May 27, 2020 Author Posted May 27, 2020 Detal xyz? Co do ust to nie muszę googlować, mam na dysku z kilkadziesiąt gb referencji ust wszystkich ras i grup etnicznych świata, pewnie złe wybrałem. Tego modelu już nie będę poprawiał bo dużo innych czeka na zrobienie. kiedyś się nauczę, innej opcji nie ma 🙂
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now