Tomala Napisano 17 Wrzesień 2019 Napisano 17 Wrzesień 2019 (edytowane) Witam, zakładam teczkę do której będę wrzucał różne modele, głównie postacie i inne kreatury. Na początek taki diabełek inspirowany tym obrazkiem: https://www.artstation.com/artwork/k4nZNy Renderki z v-raya 3.6, światło jedna hdr'ka. Edytowane 22 Wrzesień 2019 przez Tomala 1
michalo Napisano 17 Wrzesień 2019 Napisano 17 Wrzesień 2019 Spoko główka. Brakuje mu trochę detalu na twarzy i w teksturze wskazującego na jego agresywny i wojowniczy charakter.
Pawelkos Napisano 17 Wrzesień 2019 Napisano 17 Wrzesień 2019 Fajnie, mi sie podoba, choc nie wiem czy te uszy nie za nisko i jakos za bardzo z tylu glowy🤔. Ale jak KLICEK powiedzial ze "elegancko" to pewnie dobrze😅
Tomala Napisano 17 Wrzesień 2019 Autor Napisano 17 Wrzesień 2019 Hej, dzięki za opinie. Dawno się nie bawiłem w renderingi i jestem trochę zacofany. Tak się zastanawiam czy w blenderze nie da się zrobić lepszych włosów niż te maxowe padaczki. Szukam materiałów ale trafiam na same tutki gdzie pokazują proste fryzury. Chyba trzeba zainstalować i pobawić się samemu bo nie ma co się łudzić że doczekam się porządnego hair systemu w maxie.
Tomala Napisano 22 Wrzesień 2019 Autor Napisano 22 Wrzesień 2019 Kolejne testowe rendery niedokończonego modelu. Wyszło że rzęsy trochę za wyraźne chyba no i włosy jak zwykle crap ale jakiś podgląd jest. No i blizny kijowo wyglądają 🙂
Tomala Napisano 22 Wrzesień 2019 Autor Napisano 22 Wrzesień 2019 Trochę pokombinowałem. Na razie to zostawię bo szkoda czasu. 2
michalo Napisano 23 Wrzesień 2019 Napisano 23 Wrzesień 2019 Geralt of steel 🙂 rozpoznawalna facjata 1 1
Tomala Napisano 25 Wrzesień 2019 Autor Napisano 25 Wrzesień 2019 Taka główka zrobiona w tym tygodniu. Właśnie robiłem rendery testowe i na koniec zapodałem hdr'kę tylko źle ja obróciłem i twarz zacieniona 😄 Jutro postaram się zrobić inny fryz jak będzie czas. 3
michalo Napisano 26 Wrzesień 2019 Napisano 26 Wrzesień 2019 Z oczu tak trochę Halle Berry mi się kojarzy. Kolejna świetna główka.
Tomala Napisano 26 Wrzesień 2019 Autor Napisano 26 Wrzesień 2019 Michalo dokładnie tak pomyślałem jak zobaczyłem render z daleka. Nawet nie spojrzałem na Halle Berry przy robieniu tej głowy, tak jakoś wyszło. Dzisiaj pokombinuję z inną fryzurą ale niestety na razie robię tylko w maxie a tam jest dramat z włosami, technologia sprzed 15 lat. 2
Tomala Napisano 28 Wrzesień 2019 Autor Napisano 28 Wrzesień 2019 Chciałem zrobić włosy kręcone ale niestety w maxie się nie da używając tylko hair&fur bo tam włos ma maksymalnie 150 segmentów. Zrobiłem byle jakie włosy na odczepnego, chyba już ostatnie w maksie i trzeba się będzie w końcu nauczyć xgena bo na męki z włosami straciłem więcej czasu niż na model i textur. Pierwszy render jedno vray light, pozostałe świecone hder'ką. 2
Tomala Napisano 24 Kwiecień 2020 Autor Napisano 24 Kwiecień 2020 Hej, w tym tyg wykonałem swoje pierwsze rendery w mayce i w arnoldzie. Obiecałem sobie że więcej w maxie nie będę działał z takimi renderami przede wszystkim z powodu włosów ale też miałem starego maxa 2013 i starego v-raya. Wiem że shader wygląda słabiutko ale jestem zadowolony że już ogarniam prawie wszystko co potrzebne żeby zrobić render postaci i włosy. Te na renderze są proste bo chciałem jak najszybciej sprawdzić wszystko w akcji. 4 1
gryzon Napisano 25 Kwiecień 2020 Napisano 25 Kwiecień 2020 Powiem Ci co ja widzę. sculpt twarzy jest za idealnie wygłaskany (mid detal) warto wprowadzić jakieś niedoskonałości braki anatomiczne czoła charakterystyczne dla kobiety specular jest za mało roughnessowy, lub za mało pocięty przez fakturę skóry. co za tym idzie detal skóry może jest za płytki jak dasz na mapie by wnętrza porów nie odbijały tak światła to potnie ci bardziej specular i lub zrobi twarz bardziej roughnessową detal skóry jest prawdopodobnie za drobny w niektórych częściach twarzy lub to wrażenie mam z powodu jego płytkości włosy za cieńkie się wydają na brwiach, rzęsach i głowie. dołóż pass włosów z jakimś lekkim nosiem bo teraz są za bardzo wygłaskane, dodaj babyhairs trochę za bardzo odsaturowane spojówki przez co ma się wrażenie że szare, powinny iść lekko w róże i czerwienie Ogólnie bardzo dobry kierunek, pozostaje tuning. Daję 5/10 na zachętę 🙂 2
Tomala Napisano 26 Kwiecień 2020 Autor Napisano 26 Kwiecień 2020 Hej Gryzoń, dzięki za feedback. W wszystkim masz rację. To taka główka do testów zrobiona w tym tyg, w sumie zrobiłem trzy azjatyckie gęby a tylko do tej miałem brwi dopasowane i poszła pod render. Speculara nie ma wcale jeśli chodzi o mapę, tylko suwaki. Włosy wiem że maga proste, po prostu się podjarałem że udało mi się je zrobić tak szybko w xgenie i zrobiłem parę rednerków 🙂 Samego materiału też jeszcze dobrze nie ogarniam. Teraz będę męczył temat babyhair i małych włosków na twarzy i ogólnie realizmu włosów. Może macie jakieś tutoriale do xgena w tym temacie? Mi bardzo pomogły te dwie serie:
gryzon Napisano 26 Kwiecień 2020 Napisano 26 Kwiecień 2020 Niestety jeszcze nie miałem czasu usiąść do XGena. Uczyłem się Yeti i bardzo mi się spodobał. Chętnie zerknę na te XGenowe tutorsy, dzięki za linki.
Tomala Napisano 30 Kwiecień 2020 Autor Napisano 30 Kwiecień 2020 Taki szybki teścik na razie modelu żeby zobaczyć jak to wygląda ze wszystkim. Włosy, shader tyle że są. Włosy użyłem z poprzedniego modelu tylko skróciłem i rozczochrałem trochę. Twarz full symmetry. Robię kilka główek na raz i ciągle brakuje czasu żeby tego xgena pociągnąć do przodu ale w następnych wrzutkach już się postaram dopieścić. 1
Tomala Napisano 4 Maj 2020 Autor Napisano 4 Maj 2020 🤣 dzisiaj miałem chwilkę na zabawy ale jeszcze trzeba dużo czasu. 1
JackTheRippy Napisano 4 Maj 2020 Napisano 4 Maj 2020 Wstaw jakies twarde swiatło i przetestuj SSS. Albo nei gra SSS na tym modelu, albo roughness, bo wyglada plastikowo 1
Tomala Napisano 4 Maj 2020 Autor Napisano 4 Maj 2020 Roughness też może nie grać nie był ustawiony w sumie raz na oko. Nie ma tu mapy dla speculara i roughness. SSS ustawiłem tak żeby nie bił po oczach ale muszę to tez ogarnąć ale bez map się chyba nie obejdzie. Tu zwiększyłem trochę sss tak że w wielu miejscach wyglada lepiej a w niektórych mógłby być jeszcze większy ale powieki już się "zapaliły" 2
michalo Napisano 4 Maj 2020 Napisano 4 Maj 2020 Widziałem gorsze 😉 A poważnie to na moje oko wygląda bardzo ładnie. Loczki bardzo ładne i buźka też. 1
JackTheRippy Napisano 4 Maj 2020 Napisano 4 Maj 2020 a ok, jak nie ma speca i roughnessa to pewnie w tym problem 🙂 1
Tomala Napisano 4 Maj 2020 Autor Napisano 4 Maj 2020 Spec i roughness zrobiony choć jeszcze jak widać parę miejsc zostało do dopasowania. Teraz pora na dopasowanie sss za pomocą mapy. 1
KLICEK Napisano 4 Maj 2020 Napisano 4 Maj 2020 ziom ja mysle, ze starasz sie za doskonale zrobic wszystko, rozwal jej troche symetrie na twarzy i bedzie git 😉 2
Tomala Napisano 5 Maj 2020 Autor Napisano 5 Maj 2020 Klicek ależ oczywiście że pójdę w asymetrię i to wyraźną, w tym tkwi cały urok i klucz do realizmu. Tu jest symetria niemalże 100% 😀 To jest na razie taki poligon doświadczalny 😉 nie zależy mi na pokazywaniu tego gdzieś i zdobywaniu lajków ale feedback i krytyka jest mile widziana. Chcę się podszkolić w nowych narzędziach. Nie ukrywam że się podjarałem mayką i arnoldem i xgenem bo to dla mnie nowość 😀 Przy okazji testuję nowe uniwersalne assety jak np ząbki, tu jest sreen z marmoseta i oczy. Zrobiłem np trzy modele dla różnych typów tęczówki. 3
Tomala Napisano 27 Maj 2020 Autor Napisano 27 Maj 2020 Takie zabawy z tego tyg. Tym razem pokusiłem się o meszek na twarzy. Niedopracowane bo wiadomo, brak czasu ale zawsze jakieś ćwiczenie. 3
JackTheRippy Napisano 27 Maj 2020 Napisano 27 Maj 2020 Ogolnie jest ladnie, ale usta psuja wszystko. Pogugluj troche kształy jakie są na ustach, bo tutaj masz basemesh z detalem xyz
Tomala Napisano 27 Maj 2020 Autor Napisano 27 Maj 2020 Detal xyz? Co do ust to nie muszę googlować, mam na dysku z kilkadziesiąt gb referencji ust wszystkich ras i grup etnicznych świata, pewnie złe wybrałem. Tego modelu już nie będę poprawiał bo dużo innych czeka na zrobienie. kiedyś się nauczę, innej opcji nie ma 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się