Skocz do zawartości

ZBrush Summit 2019


Destroyer

Rekomendowane odpowiedzi

Summit uber alles! Zawsze oglądam jak by to była premiera ważnego filmu 🙂 Wielka szkoda że MPC exclusive był. 

Nowy stuff który się mieli w developmencie Pixologic z roku na rok zaskakuje. Nie mogę się doczekać kiedy będę mógł wypróbować te nowe narzędzia. 

Zniknął Paul Gaboury, który przeważnie był na tych prezentacjach obecny. Mam nadzieję że nie odchodzi z tej ekipy. Ma świetne prezentacje z cyklu "Did you know that?"

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KLICEK featured this temat

Ja niestety na żywo nie mogłem. Ale aż mnie skręca w środku na to co @gryzon napisał o nowych ficzerach 😲

Jutro dopiero będę paczał. Powiesz co nieco co tam ma być w nowej zetce? PLz 🙂

 

@KLICEK świetnie to ująłeś. Każdy kto tam występuje zwykle coś takiego pokaże, że warto oglądać każdą prezentację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo Ta tablica powinna nieco zachęcić cię to oglądnięcia ich prezentacji 

Każde z omawianych narzędzi to po prostu kolejna woda na młyn kreatywnego mózgu. Ja za każdym razem jak oglądam ich prezentację i widzę co oni robią z tym programem to biję brawo w pusty pokój 🙂

image.thumb.png.26a204c6c70ca84909a559aba9a67cb7.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sobie oglądam 🥰

 

Śmiesznie jak na początku prezentacji Joseph wspomina, że są jeszcze osoby co używają wersji 4r6 pomimo darmowych upgradów. To dla mnie zawsze było śmieszne i nieśmieszne jak spotykałem komercyjne produkty, profesjonalistów, którzy wydają rzeczy na spiraconych wersjach. No kaman!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KLICEK napisał:

No i naprawde jest kilka fajnych nowych featurek 🙂  np. modelowanie na uvalce, grabowanie detali z timelinu 🙂 no super

Te narzędzia to totalna kosa. Sculpt na płaskim UV, wielokrotnie fantazjowałem o tym jak by było fajnie gdyby coś takiego istniało że świetne by to było do ciuchów zarówno sculpt jak i malowanie a tu bum i robią to. 😄  Xtractor czyli ten próbnik detalu oparty na historii o którym wspominasz, magia. Detalujemy sobie model który już jest napaćkany detalem i szybko można zrobić alphę bezpośrednio z obiektu wybierając interesujący fragment z historii tworzenia. To jest obłędne i niesamowicie przyśpieszy różne prace. Bardzo spodobał mi się History Recall, zadziwiające że współpracuje on także z meshami zupełnie różnymi od siebie. Maskowanie kolorów polypaintingu i narzędzia do modyfikowania ich sprawią że wreszcie odważniej zacznę używać malowania w ZBrush, chociażby na speedach 🙂  No i oczywiście ten UV unwraper który już kiedyś pokazywali to jest bardzo dobry pomysł. Jeśli będzie wygodny i jeśli będzie miał coś co usprawni pracę na UDIMach (zarządzanie tym). Cóż mogę napisać więcej. Czekam na święta wielkanocne 2020 😄 prawdopodobnie wtedy wypuszczą te zabawki 🙂 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja to klasyk po polsku ponarzekam 😄 bo wiecie w innych softach modelowanie na uv to juz jest od 10 lat 😉 wiec liczylem an to ze w zbrushu bedzie mozliwosc wrapowania obiektow do uv i pozniej skladanie uv w caly model z zachowaniem tych stworzyonych obiektow na nim 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, Ty doszedłeś już do highendu więc masz imunitet, możesz wymagać 🙂 Swoją drogą interesujący patent objawiasz mi tu. Do tej pory nieużywany przeze mnie. No chyba że przy ciuchach, wrapowanie nowej topologii do rozpłaszczonego Marvelowskiego. Widziałem też patent że nie trzeba wrapować a wystarczy transfer detalu (transfer attribute w Maya) po UV. (tylko UV musi się ładnie zgodzić) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grassetti'ego prezentacja wyleciała mi z głowy, a czekałem na nią. Dzięki za przypomnienie ;)

Odnośnie nowych ficzerów zbrush to ja jak co roku praktycznie jestem zawiedziony. Najlepsze było rok temu (?) jak dodali foldery do subtooli.
Wkurza mnie, że oni tak olewaja to co już jest i tego nie naprawiają/poprawiają tylko dodają kolejne bajery, niektóre fajne, ale dla mnie większość jest zbędna :D 
NIe mógłbym zaufać polypaintowi+layersy. Zawsze jak chce pomazać po modelu mając warsty to nie działa to poprawnie.
mogliby coś zrobić z hd geometry, żeby można było używać normalnie warstw.
Dużo można by wymieniać co wypadałoby poprawić, dużo jest takich małych rzeczy, które by przyspieszyły/ułatwiły prace.
Najfajniejsze według mnie z nowości to w końcu możliwość rzeźbienia po ufałce. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do modelowania na płaskiej uvałce to jak to zwykle bywa blender miał to już od dawna 🙂 można nawet za darmo ściągnąć, tzn pewnie da się coś takiego robić w każdym sofcie ale mając odpowiednie narzędzie czy skrypt tylko do tego powinno być szybciej i sprawniej 

https://blendermarket.com/products/wrapping-tools

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer No nie każdy pracuje na blenderze 😉
Blender to taki kombajn co ma wszystkiego po trochu. Zbrush to całkiem inna filozofia.

@nielot007, na mnie też co roku Z robi gorsze wrażenia. W tym roku po raz pierwszy nie oglądałem już na żywo - zero podniety. Ale ficzery bardzo mi się podobają i bardzo mi się przydadzą. Dla mnie strzał w dyszkę, chociaż chciałbym żeby naprawili rzeczy o których wspominasz i parę innych też 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich skryptów czy sposobów na na osiągnięcie tego samego jest naprawdę dużo i jak pisałem chyba każdy liczący się soft to ma jak caligari truspace, Realsoft 3d czy Mesiah 🙂

maya

https://gumroad.com/l/Fztw

 


modo


houdini

Houdini wydaje się być najlepszy do takich rzeczy bo pozwala przygotować sobie cały system i łatwo wyciągnąć wszystkie potrzebne parametry do jednego miejsca dla łatwego kontrolowania przy minimalnym wymaganiu znajomości skryptowania. 

 

Inną ciekawą opcją przy okazji rozmowy o UV - mesh jest przenoszenie deformacji siatki poprzez podobne koordyanty UV ale całkowicie niezależnie od topologii siatki 

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności