Skocz do zawartości

Epic Games and Quixel Join


michalo

Rekomendowane odpowiedzi

Say what?! 🤩

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/epic-games-and-quixel-join-forces-to-empower-creators

https://quixel.com/blog/2019/11/12/quixel-joins-forces-with-epic-games

Cytat

Megascans assets will become available free to Unreal Engine users, while the cost of assets to non-UE4 users will be reduced.

Mixer and Bridge will be released free to everyone.

spacer.png

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

giphy.gif.672ad3765db0ce1cf65d950b27df8f71.gif

wszystko przez teog forntita 😕

ale

"The Megascans library is now completely free for use with Unreal Engine."

więc jak się uda wydłubać z unreala wszystkie assetsy i nie będzie ograniczeń to jakoś się przemogę  🙂   

I nagle mixer stał się dużą konkurencją dla substance paintera darmość kontra subskrypcja wybór nie jest taki trudny 🙂

Ale zawirowania w branży na koniec roku 😛

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za free będą nowe wersje Quixel i Bridge

 

Bridge 2020

Bridge 2020 brings you a massively improved browsing experience, designed to save you as much time as humanly possible and to help inspire you creatively.

Browsing has become much more visual, relevant, and fun. Nearly a hundred new collections have been added, the search bar is now much smarter, and powerful filtering has been introduced.

 

Mixer 2020

At last, Mixer 2020 now introduces 3D Painting, Real-time 3D Curvature, Smart Materials and much, much more.

This update also finally introduces 3D Blur, Grouping, Map-specific Blending, Advanced AO Mixing, Box Projection, Material ID Masking, 3D Position Gradients and 3D Normals to name a few, as another step on the path to making Mixer the ultimate, and now free, texturing app.

 

in your face Adobe Painter 🙂

 

Biblioteka Megascans będzie tańsza dal ludzi chcących używać jej dla innych silników niż UE.

Wszyscy użytkownicy UE dostaną zwroty forsy za zakupione subskrypcje.

 

Dla mnie to brzmi fantastycznie. Chociasz mi to jeno zibrasz wystarczo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale adobe z painterem teraz dostało kopa w cohones co właściwie nie jest taką dobrą nowiną na dłuższą metę bo może się tak stać ze substance zostanie z czasem odstawiony na boczny tor skoro nie zarabia wystarczająco dobrze  w obliczu darmowego mixera

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Destroyer napisał:

Co jak co ale adobe z painterem teraz dostało teraz kopa w cohones co właściwie nie jest taką dobrą nowiną na dłuższą metę bo może się tak stać ze substance zostanie z czasem odstawiony na boczny tor skoro nie zarabia wystarczająco dobrze  w obliczu darmowego mixera

Nie to, żebym się nie znał (chociaż się nie znam), ale dlaczego darmowe Megascans i Mixer miałyby w jakikolwiek sposób zagrozić Substance Painterowi? Przecież Quixel to skany 3d oraz materiały PBR, a Painter to teksturowanie obiektów... czy e nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Loozack napisał:

Nie to, żebym się nie znał (chociaż się nie znam), ale dlaczego darmowe Megascans i Mixer miałyby w jakikolwiek sposób zagrozić Substance Painterowi? Przecież Quixel to skany 3d oraz materiały PBR, a Painter to teksturowanie obiektów... czy e nie?

Mixer ma mieć możliwość malowania w wersji 2020 (zobacz parę postów wyżej) a megascans to taka sama biblioteka materiałów którymi możesz texturować

więc to będzie bliskie temu co oferuje substance. Tzn tak to sobie wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Loozack said:

Wow, świetne wieści... to gdzie jest haczyk? 😛

Musisz sprzedać duszę epickowi i w konsekwencji chińskiemu kapitałowi 🙂 

To zachwieje równowagę nie tylko w programach to malowania ale i silnikach graficznych co może się okazać nie tak dobrą rzeczą bo spójrzmy na takiego zbrusha gdyby miał wyrównaną konkurencję z jakiejkolwiek strony to już dawno byliby zmuszeni do przepisania UI żeby był taki fajny jak w maji 😛 

Loozack megaskany to także biblioteka materiałów a w mixerze możesz je mieszać, tworzyć proceduralnie i malować. 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michalo napisał:

Mixer ma mieć możliwość malowania w wersji 2020 (zobacz parę postów wyżej) a megascans to taka sama biblioteka materiałów którymi możesz texturować

więc to będzie bliskie temu co oferuje substance. Tzn tak to sobie wyobrażam.

Tak, zauważyłem, że dochodzi 3d painting czy smart materials, ale patrząc na obecne tutoriale na YT odnośnie Mixera to wszystko dotyczyło budowania proceduralnych tekstur, dlatego założyłem, że nie zrobili nagle aż takiej rewolucji. A tu wychodzi na to, że jednak, nieźle 😉

3 minuty temu, Destroyer napisał:

Musisz sprzedać duszę epickowi i w konsekwencji chińskiemu kapitałowi 🙂 

To zachwieje równowagę nie tylko w programach to malowania ale i silnikach graficznych co może się okazać nie tak dobrą rzeczą bo spójrzmy na takiego zbrusha gdyby miał wyrównaną konkurencję z jakiejkolwiek strony to już dawno byliby zmuszeni do przepisania UI żeby był taki fajny jak w maji 😛 

Śmieszki śmieszkami, ale biorąc pod uwagę, że nie ma nic za darmo, to sceptycznie podchodzę do wszystkiego, co nagle przechodzi na model "free for (almost) all" 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za darmo tylko z Unreal Engine. Reszta musi płacić miesięczną subskrypcję za dostęp do Megascans.

Mixer i Bridge za free więc to jest fajne info bo alternatywy dla Paintera nie ma.

Ciekawe jak zweryfikują pracę z Unreal Engine. Już teraz można zlinkować swoje konto z kontem epic i ma się bibliotekę za darmo - można ściągać wszystko - Masz tam wszystkie textury w paczce.

Legalnie pewnie możesz tego tylko użyć do UE. Ale tak na gębę?  Mogłem przeczytać licencję jak podlinkowałem konto, a nei "next" "yes"

edit:

Jest tak jak mówiłem. Legalnie możesz używać za darmo tylko dla UE. Żeby móc użyć z czymś innym trzeba kupić subskrypcję. Licencja to jedyna blokada.

 

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epic ma teraz bardzo dużo pieniędzy i chce ugryźć jak najwięcej zanim strumyk wyschnie, kupuje gry na wyłączność, rozdaje w swoim sklepie gry i pieniądze żeby ludzi przekonać i był z tego stabilny strumień pieniędzy, z inwestycjami w silnik jest dokładnie tak samo chce jak najwięcej ludzi przekonać do silnika zamiast unity które zawsze miało darmową wersję bo zarabiają od niedawna tak jak unity biorąc procent ze sprzedaży w sklepie z assetsami ale Unreal bierze też 5% od sprzedaży gry gdy została wydana na innej platformie niż epic i wszystko jest przeliczone na spopularyzowanie silnika i sklepu bo w dłuższej perspektywie to się może bardziej opłacić a teraz mogą sobie pozwolić na hojne rozdawanie i zagarnianie rynku. 

Dostajesz wędkę ale łowisz w ich strumyczku i oddajesz im część połowów 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Destroyer napisał:

Dostajesz wędkę ale łowisz w ich strumyczku i oddajesz im część połowów 🙂

Brzmi fair.

Każdy działa podobnie. Epic trochę agresywnie zagrał dla konkurencji ale dla swoich klientów zrobił bardzo miłą niespodziankę.

Wolę takie info niż przejęcie przez Adobe Allegorithmic

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Destroyer said:

 spójrzmy na takiego zbrusha gdyby miał wyrównaną konkurencję z jakiejkolwiek strony to już dawno byliby zmuszeni do przepisania UI żeby był taki fajny jak w maji 😛

spacer.png



A co do mixera - byloby super tylko jak sie bedzie mialo to malowanie w nim do tego co oferuje Painter, bo to ze "bedzie" to niekoniecznie znaczy ze na tym samym poziomie. Sculpt poza ZBrushem jest w wielu softach ale... No wlasnie.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minutes ago, Nezumi said:

spacer.png



A co do mixera - byloby super tylko jak sie bedzie mialo to malowanie w nim do tego co oferuje Painter, bo to ze "bedzie" to niekoniecznie znaczy ze na tym samym poziomie. Sculpt poza ZBrushem jest w wielu softach ale... No wlasnie.

a5jnR56p_700w_0.jpg.a3a91bc24cb7143c26e4da3b615a3438.jpg

 

Co do mixera to wiadomo, że dopiero zaczynają z malowaniem ale już wspomnieli o smart materiałach a samo tworzenie materiałów proceduralnych i baza zapętlonych materiałów ze skanów też swoje robi. Nie zapominajmy też że kiedyś ndo, ddo to był standard więc to tez nie jest ich pierwsze rodeo. Poczekamy zobaczymy co wyniknie z tych roszad.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, fajnie ze cokolwiek sie dzieje w temacie malowania, bo na razie Painter nie ma konkurencji praktycznie. Mari kosztuje trzy nerki i watrobe (jest tez troche innym softem nastawionym na produkcje w houliud pod rodzialke z kosmosu), ArmorPaint jest rozwijany przez jednego deva (i nie dziala mi nacisk piorka w nim wiec jest dla mnie bezuzyteczny na razie). Jest cos wiecej?
Dobrze ze chlopaki dostali zastrzyk epickiej kasy bo mozna byc pewnym co do rozwoju.
A Adobe... Adobe niech robi kolejne, "JESZCZE LEPSZE!" zaznaczania automatyczne w Photoshopie.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3dcoat ma smart materiały i bibliotekę, bledner i to chyba tyle alternatyw. Mari miało chwile wersję indie ale Foundry za bardzo lubi pienonżki a klientów indie traktowali jak obywateli trzeciej kategorii. Ważne, że coś się dzieje i nie trzeba malować tekstur w photoshopie 🙂 

 

Ludzie już testują 😛

asdasd.thumb.jpg.e63f4556c0c1056bfd1ab284489ccc0d.jpg

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja zawsze zapominam o 3D Coat. Za malo go znam, kiedys chcialem kupic ale mi przeszlo jak wsiaklem w ZBrusha.
Blender - tak jak go lubie tak mi nie lezy do malowania tekstur. Ale nie chce go krytykowac bo "community" potem zaczyna mi tlumaczyc, ze nie mam racji, ze to najlepszy soft na swiecie a ja popieram zgnily kapitalizm i ze jeszcze zobacze jak z dnia na dzien wykupia moj soft i go zamorduja etc. 😉

Trzeba bedzie zerknac na tego Mixera.

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Destroyer napisał:

3dcoat ma smart materiały i bibliotekę, bledner i to chyba tyle alternatyw. Mari miało chwile wersję indie ale Foundry za bardzo lubi pienonżki a klientów indie traktowali jak obywateli trzeciej kategorii. Ważne, że coś się dzieje i nie trzeba malować tekstur w photoshopie 🙂 

 

Ludzie już testują 😛

 

testują to mało powiedziane xD ja pojechałem zpecialnie po dysk na usb... i już zassałem 30 giga xD

48 minut temu, Nezumi napisał:

Racja zawsze zapominam o 3D Coat. Za malo go znam, kiedys chcialem kupic ale mi przeszlo jak wsiaklem w ZBrusha.
Blender - tak jak go lubie tak mi nie lezy do malowania tekstur. Ale nie chce go krytykowac bo "community" potem zaczyna mi tlumaczyc, ze nie mam racji, ze to najlepszy soft na swiecie a ja popieram zgnily kapitalizm i ze jeszcze zobacze jak z dnia na dzien wykupia moj soft i go zamorduja etc. 😉

Trzeba bedzie zerknac na tego Mixera.

W blenderowym comunity musisz nabrać respektu jak cie nie znają to cie zniszczą.. ale jak wiedzą że jesteś dobrym prosem.. to nic niepowiedzą jak zjebiesz blendera 😄

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha 😄 a miałem dysk 8TB kupować teraz to już nie ma rady, dłużej nie można się ociągać 🙂 szybko, szybko zanim zablokują 😄

Podejrzewam że teraz prze około miesiąc będzie wysyp megaskanowych renderów a potem to w co drugim renderze coś się znajdzie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem o tym napisać.

 

noi ściągnąłem sobie UE z tego wszystkiego (zb jeszcze nima) . Zapomniałem, że to pierdylion GB zajmuje. Chciałem tam wrzucić pona 1 gb fbx z zbrusha 😛 niemożliwe... Toolbag łyka i śmiga.

Więc to koniec mojej kolejnej przygody z UE hihi. Nie wiem czego się spodziewałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, michalo napisał:

Właśnie miałem o tym napisać.

 

noi ściągnąłem sobie UE z tego wszystkiego (zb jeszcze nima) . Zapomniałem, że to pierdylion GB zajmuje. Chciałem tam wrzucić pona 1 gb fbx z zbrusha 😛 niemożliwe... Toolbag łyka i śmiga.

Więc to koniec mojej kolejnej przygody z UE hihi. Nie wiem czego się spodziewałem.

a spróbuj z blenderem i eevee 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie się dzisiaj zastanawiałem czy da radę jakiegoś prostszą animację packshotową strzelić w unreal studio czy innym eevee, renderuję kilkanaście godzin kilka pudełek i butelek żeby potem sobie uświadomić że nie z tej kamery 😕 ale chyba szkło a tym bardziej szronione szkło to tak średnio jeszcze na realimie się da mimo, że to bardzo prosty ruch kamery i bez żadnych zbliżeń albo biegnących refleksów po powierzchni. Będzie trzeba to kiedyś sprawdzić, były czasy w których renderowałem proste pudełka w elemencie od copilota ale jak trzeba było coś więcej wycisnąć to już trochę brakowało a potem redsift był na tyle szybki, że nie było sensu już się z elementem szarpać ale teraz raytracing  wchodzi do silników graficznych i realtimu i do tego nawet chyba jest vray i octane pod unreala, maya livelink więc może dałoby radę udźwignąć coś takiego za jakiś czas. 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Destroyer napisał:

A ja właśnie się dzisiaj zastanawiałem czy da radę jakiegoś prostszą animację packshotową strzelić w unreal studio czy innym eevee, renderuję kilkanaście godzin kilka pudełek i butelek żeby potem sobie uświadomić że nie z tej kamery 😕 ale chyba szkło a tym bardziej szronione szkło to tak średnio jeszcze na realimie się da mimo, że to bardzo prosty ruch kamery i bez żadnych zbliżeń albo biegnących refleksów po powierzchni. Będzie trzeba to kiedyś sprawdzić, były czasy w których renderowałem proste pudełka w elemencie od copilota ale jak trzeba było coś więcej wycisnąć to już trochę brakowało a potem redsift był na tyle szybki, że nie było sensu już się z elementem szarpać ale teraz raytracing  wchodzi do silników graficznych i realtimu i do tego nawet chyba jest vray i octane pod unreala, maya livelink więc może dałoby radę udźwignąć coś takiego za jakiś czas. 


https://www.artstation.com/artwork/EVGvyv

Moja animacja którą zrobiłem w EEVEE i tam z 2 ujęcia w cycles.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kogoś to interesuje to sprawa z darmowym megascans wygląda tak, że możesz używać biblioteki w jakim chcesz programie ale finalny produkt ma być już w Unreal.

Pomimo, że możesz z kontem epic ściągać skany za free, nie możesz ich renderować w Hudym ani w Blenderze ani nigdzie indziej. Do tego potrzebna płatna subskrypcja.

 

Do Mixera mają dodać Baking. Chyba będzie to poważna alternatywa dla Substance.

Cytat

Mixer has so many great things coming for it that I truly feel is going to revolutionize the texturing aspect of our beloved industry.

źródło:https://polycount.com/discussion/215612/epic-and-quixel

 

Teraz wszystkie gry z UE będą wyglądały tak samo 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli ktoś chce robić niezłej jakości rendery w UE to jest też pod niego darmowy Octane zresztą tak jak i dla blendera https://home.otoy.com/unreal-engine-release/

Poza tym już od roku Epic games co miesiąc rozdaje kilka assetsów za darmo i było głośno o assetsach z gier Infinity Blade i potem także Paragon jak już przestali się niem interesować w obliczu doskonałych zarobków na fortnicie. Więc na upartego da się w UE sporo wyprodukować.

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/free-infinity-blade-collection-marketplace-release

https://www.unrealengine.com/en-US/paragon

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Destroyer napisał:

A jeśli ktoś chce robić niezłej jakości rendery w UE to jest też pod niego darmowy Octane zresztą tak jak i dla blendera https://home.otoy.com/unreal-engine-release/

Poza tym już od roku Epic games co miesiąc rozdaje kilka assetsów za darmo i było głośno o assetsach z gier Infinity Blade i potem także Paragon jak już przestali się niem interesować w obliczu doskonałych zarobków na fortnicie. Więc na upartego da się w UE sporo wyprodukować.

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/free-infinity-blade-collection-marketplace-release

https://www.unrealengine.com/en-US/paragon

wszystko fajnie i pięknie tylko zaimportuj sobie kilka modeli highpoly i UE4... umiera... a Blender cycles i eevee śmigają.. ogólnie UE4 jest lepszym silnikiem ale jego workflow z high poly jest tragiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie tak różowo jak na broszurkach reklamowych🙂 Ale warto przetestować, może do packshotów by styknęło choć interface zawsze mnie trochę odrzucał, taki dziecinny i mało profesjonalny nie to co unity które jest piękne jak arkusz kalkulacyjny a nie jakieś kolorki i duże przyciski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Destroyer napisał:

A jeśli ktoś chce robić niezłej jakości rendery w UE to jest też pod niego darmowy Octane zresztą tak jak i dla blendera https://home.otoy.com/unreal-engine-release/

Poza tym już od roku Epic games co miesiąc rozdaje kilka assetsów za darmo i było głośno o assetsach z gier Infinity Blade i potem także Paragon jak już przestali się niem interesować w obliczu doskonałych zarobków na fortnicie. Więc na upartego da się w UE sporo wyprodukować.

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/free-infinity-blade-collection-marketplace-release

https://www.unrealengine.com/en-US/paragon

Whoa, dzięki, nigdy wcześniej nie udało mi się oszczędzić $20 mln O.O

  • Haha 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności