Skocz do zawartości

Teczka Davidovic


Davidovic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, jestem Adam i przeczytałem o reanimacji forum i uznałem, że też założę swoją teczkę z nadzieją, że jakoś popchnie mnie to forum do przodu. Byłbym wdzięczny za każdą możliwą krytykę, staram się cały czas iść do przodu, ze wszystkim co robię, widzę wiele braków w moich starszych pracach i mam nadzieję, że z pomocą ludzi z tego forum uda mi się osiągnąć coraz wyższy poziom 😄
Jeszcze podrzucę swoje ArtStation na którym można zobaczyć pare innych prac oraz szkice: https://www.artstation.com/adamek

ruins.jpg

winter enviro.jpg

abandoned.jpg

Miraak Sci fi menu level Concept.jpg

windmill.jpg

ratkey.jpg

at1.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, KLICEK napisał:

wspaniale ze zalozyles kontunio i teczunie 😄 witamy na forum 🙂

 

Ja tylko moge sie przyczepic do postaci, poswiecil bym wiecej czasu na nauke proporcji. No albo mozesz tak jak wczesniej bazowac na focie. 

Witam, witam, a co do postaci to już słyszałem od paru osób, że są problemy z proporcjami, staram się teraz bardziej trzymać referencji  i sprawdzać wszystko trzy razy. 
A z drugiej strony jeszcze wrzucę trochę dokładniejszy szkic można by powiedzieć ilustracji nad którą robie, próbuję pozbyć się syndromu wyrzucania każdego szkicu do kosza i może to forum mi trochę pomoże w tej przypadłości 😄 
 

bbb.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i spoko jest 🙂 sprawdzilbym 2 razy jeszcze z refkami, czy skret na klatce zgadza sie ze skretem na ramionach. Tak pierwsze co mi sie rzucilo w oczy, ze cycki jakby patrza w inna strone niz gora ramion 🙂

 

wiesz jezeli chodzi o porzucanie projektow, to zalezy jak do tego podchodzisz. Jezeli chcesz budowac portfolio, no to lipa. 

Ale jezeli porzucasz cos, bo sie czegos nauczyles w trakcie robienia i dalsze siedzenie byloby tylko marnowaniem czasu a wolalbys postudiowac cos nowego to spoko 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i gratuluję wyboru forum 🙂 Teczki to piękna tradycja i świetnie, że dorzucasz swoją.

Widać po Twoich pracach, że nie boisz się próbować różnych rzeczy i eksperymentować, widać sporo dobrego, ale skoncentruję się na napisaniu o tym, nad czym mógłbyś popracować, żeby było jeszcze lepiej. Jak z każdą krytyką, przeczytaj, przemyśl, to co ma sens przyjmij, to co nie ma, odrzuć, albo poproś o sparafrazowanie i może się na coś przyda moje pisanie.

Najbardziej mi się rzuca w oczy, jak wyraźnie widać, gdzie kończą się fotki, a zaczyna malowanie. Używanie fotek nie jest złe w samym sobie, ale należy pamiętać co mogą dać, a czego nie. 

Mogą dać gęstość detalu, co pozwala zaoszczędzić czas, bo nie musisz tego detalu dłubać ALE gdy zaraz obok tego detalu jest pociągnięcie szerokiego pędzla które detalu nie zawiera, to robi się mega dziwnie. W pierwszej pracy od góry widać to w bardzo wielu miejscach. Masz tam kamienie, które są mało ważne i mógłbyś je zarysować grubym pędzlem, a tak to przyciągają niepotrzebnie uwagę tym detalem, natomiast namioty, ognisko i postać mają o wiele mniej datali, mimo, że są ważniejsze. Rozmieszczaj detal strategiczne. W ważnych miejscach dawaj więcej, w mniej ważnych mniej. Jeśli podbijasz ilość detalu w jednym miejscu wklejając tam fotkę, to musisz w sąsiedztwie dorównać, żeby nie było tak , że bok kamienia ma max a góra kamienia 0/10 szczegółów.

Mogą dać bazę perspektywy i oświetlenia, do której możesz dodawać własne elementy ALE gdy te dodawane elementy nie zostaną dopasowane do tej bazy pod względem oświetlenia, to będzie się wszystko gryzło, jak pan stojący w drzwiach, który chyba powinien mieć ciemniejsze walory po naszej prawej stronie i jaśniejsze (przepalone) tam, gdzie pada na niego światło. Jeszcze odnośnie powyższego akapitu, zwróć uwagę, że pan, który jest ważniejszy i ciekawszy, ma mniej detalu niż dziura w suficie w prawym górnym rogu.

Podsumowując, możesz zrobić kolaż złożony z fotek, który będzie pokryty detalem od góry do dołu, ale detal to mało ważna sprawa jeśli chodzi o ilustracje. O wiele ważniejsza jest perspektywa, proporcje, walor. Każda postać, kamień lub inny element wycięty z jednej foty i wklejony w drugą będzie mieć niedopasowane oświetlenie, perspektywę, również rozdzielczość i musisz użyć swojej wiedzy w tych dziedzinach, żeby to wszystko nagiąć tak, żeby pasowało. Tę wiedzę zdobędziesz składając to wszystko samemu, bez użycia fot. Im więcej wiedzy, tym lepiej będziesz to w stanie naprostować.

 

Powyższą krytykę możesz zneutralizować kładąc na stół kartę „to conceptart a nie ilustracja”. Ten as w rękawie neguje wszelkie zastrzeżenia dotyczące estetyki. 😉

 

Obrazek ze szczurem pokazuje na co mógłbyś zwrócić większą uwagę w przyszłości, więc skupię się na nim.

Perspektywa- trochę się rozpływa miesce gdzie podłoga spotyka się ze ścianą, krawężnikiem i łukami sklepień. Ogon powinien stykać się z podłogą znacznie dalej od stopy, teraz to wygląda trochę, jakby dzielił przestrzeń ze stopą. Perspektywa klucza jest w różnych częściach, u góry i u dołu z innej bajki, a obręcz na której on wisi zmienia grubość. Zrobiłeś tę obręcz bardzo cienką tam, gdzie styka się z kluczem, a resztę zostawiłeś o wiele grubszą.

BC788BDF-2A6C-4C5B-B82E-FC9A9748E851.jpeg

Oświetlenie- widać problemy z pokazywaniem brył za pomocą światłocienia. Typowy objaw to w jaki sposób pokazujesz światło krawędziowe, waląc krechę o jednakowej grubości i jasności po krawędzi przedmiotów. Obadaj to zagadnienie na martwych naturach, w programie 3D, zaobserwuj jak to wygląda w rzeczywistości. Nigdy, przenigdy nie będzie to taka krecha.

EB5F511E-9046-4880-9750-8BC0F93C7F45.jpeg

Patrząc bardziej całościowo- jeśli scena jest oświetlona jednym źródłem światła, to podział na oświetlone i zacienione części będzie o wiele wyraźniejszy. Mógłby on wyglądać tak:

93E3BB82-F46A-420F-9A5C-B643DFCED5AB.jpeg

W oparciu o ten podział, dobieraj tak poziom jasności, żeby to rozgraniczenie było zachowane, żeby obrazek nie uśrednił Ci się w nisko kontrastowy. Oczywiście cienie nie powinny być czarną plamą a światła białą, ale pilnuj, żeby zawsze było wiadomo, co jest w cieniu a co w świetle jeżeli scena jest wyraźnie oświetlona.

F4EE54F9-6BFD-40F0-8D04-828DDC4B8B2B.jpeg

Na koniec trochę atmosfery, żeby wyraźniej pokazać co jest bliżej, a co dalej, trochę światła przebijającego się przez naczynka krwionośne w uchu, i to by było na tyle jeśli chodzi o moje zasoby czasowe.

506FFF0A-5515-49D4-99B8-C3C51CBACE0A.jpeg

Mój największy ból dupy zostawiłem na koniec.

D4E0ACB7-F52E-47C3-BFAB-FE8FF517BAC5.jpeg

Ból tak wyrazisty, tak przeszywający, że swego czasu zrobiłem na ten temat minitutorial do którego odsyłam:

 

https://youtu.be/guAJ-xE6Ojw

 

Pani z nożem super, oprocz tego co KLICEK napisal i jej pachy, przyjrzyj sie miejscom, gdzie ramie styka zie z tulowiem i sprawdz jeszcze raz jak to powinno wygladac. Poza tym to swietnie, tak trzymaj.

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EthicallyChallenged Dziękuje ci za każde słowo i overpaint, część z tego już wiedziałem, część była dla mnie nowa, praca już trochę ma więc wiedze poszerzyłem ale czas ją wdrożyć w życie, na pewno przy najbliższej pracy będę zwracał uwagę na te babole które popełniam w swoich pracach.
No i bardzo mi miło, że wpadłeś i skomentowałeś moje wypociny, jestem tuż po godzinnym przeglądzie twojej teczki i jest to bardzo motywujące do dalszej pracy nad sobą 😄 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobiegłem troszeczkę do przodu z tym, coś mi ewidentnie nie leży, jeżeli ktoś byłby chętny naprowadzić trochę byłoby super, zauważyłem na pewno jak tragicznie wygląda jej lewa ręka i coś jest nie tak z okolicami tułowia. Jeszcze nie jestem w stu procentach pewien czy wszystko ze światłem współgra na postaci. 
bbb2.thumb.jpg.23d613a1196e84f98deab8794ed9b7af.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No siema,
NIe potrafię określić w twoim obrazku skąd pada światło, daltego wyrzuciłem też rim light, który dodawał sztuczności i też nie rozkładasz go na właściwych płaszczyznach przez co spłaszczas przestrzeń
upraszczaj / wypłaszczaj walor, płaszczyzny pod tym samymn kątem mogą i powinny mieć ten sam walor, a zmiana między cieńiem a światłem szczególenie na materiale jakim jest skóra nie powinna tak skakać w skali a do tego forma w cieniu nie powinna mieć dodatkowego gradientu waloru  , najłatwiej było to zrobić na dłoni ze sztyletem, tylko dwa walory, leżące blisko siebie

Dalej anatomia twarzy, nie ma u ciebie rozróżnienia płaszczyzn , nie wiesz jak wyglądaja oczy, u ciebie sa zupełnie płaskie, do tego białko oczu zrobiłeś białe.
dziwnie rzeczy sie dzieją z jej tułowiem 

tak samo usta , to są bardzo określone płaszczyzny , na zdjęciach często sa one niewidoczne , zmienieone przez makijarz lub set up światła 3 lub 2 źródłowego

davidovicz max 3d over.jpg

Edytowane przez takashmen
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@takashmen Dzięki za ten komentarz, masz rację co do wielu rzeczy, z oczami mam ogromny problem i muszę chyba trochę jeszcze postudiować jak wyglądają bo to bardzo widać niestety, postaram się uwzględnić jak najwięcej wskazówek w dalszych krokach nad tą pracą
 

@EthicallyChallenged Mam parę refek które odzyskałem bo część niestety usunąłem razem z plikiem zapisu, wrzucam je z małym postępem który zrobiłem zanim zdążyłem przeczytać komentarz od takashmena, plus jak widać niestety oddaliłem się od referencji w międzyczasie, a moje braki od razu rzucają się w oczy


 

bbb7refff.jpg

Edytowane przez Davidovic
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. naremmniki  muszą być przytwierdzone do ciała i do elementu na szyji : wygląda to tak jakbyś nie skorzystał z referencji, albo ich nie przeanalizował.
2. długość kolczugi jest zależna od rodzaju i długości narammienników, nawet legioniści mieli rękawy, krótkie tylko ze względu na to że ich narammieniki były przytwierdzone na sztwyno do napierśnika
3. ręce będą odstawać od ciała ze względu na ilość elementów
4. niekonsekwentne oświetlenie, raz od boku (dłonie, nagolenniki, [rzedramiona, koszula) raz od frontu( cień od miecza, ale nie do końca bo oczy są w cieniu jakby były od góry oświetlone
5. sama skala narammieników, oraz ich forma i to jak ją obracasz, powinny one podążać za ramionami


Ogólny design nie realistyczny, zbroja jest przemyślanym mechanizmem z wieloma warstwami, wyobraż sobie jak szybko taka kolczuga rozcięla by ci pachy podczas walki jeśli była by bez rękawów

PS: nie wrzucaj w każdy kąt czarnego waloru i nie każdy blik musi skakać do 100% bieli, zmianę formy możesz pokazać hue shiftem

davidovicz max 3d over zbroja.jpg

Edytowane przez takashmen
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, takashmen napisał:

1. naremmniki  muszą być przytwierdzone do ciała i do elementu na szyji : wygląda to tak jakbyś nie skorzystał z referencji, albo ich nie przeanalizował.

tu małe sprostowanie, naramienniki często gęsto są przytwierdzane na wysokości ramienia, specjalny kołnierz (biskupi) nie jest konieczny. Przeszywanica na barkach często ma doszyte łatki z trokami do montażu tego typu osłon 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj poświęcić trochę większą porcję czasu nie na rysowanie, ale na przemyślenie tego, co będziesz rysować.  Potraktuj swój rysunek jako jeden moment, kiedy postać "pozuje do zdjęcia". Pomyśl o tym, co postać robi przed tym pozowaniem i po nim. Na przykład, co zrobi z tym mieczem, gdy nie walczy, a potrzebuje obu dłoni do jakichś bardziej prozaicznych czynności? Pomijając krótkie chwile walki na śmierć i życie, które stanowią znikomy procent całego życia, oraz jakiś codzienny trening fechtunku, ta postac nie będzie chodzić z mieczem w dłoni. Pewnie już wiesz o jakim brakującym elemencie ekwipunku tutaj mówię...

Jeśli chodzi o zbroję, to pamiętaj, jaki ma cel - chronienie przed obrażeniami w walce (pomijając ceremonialne funkcje). Istnieje tutaj pewna hierarchia ważności. Głowa i tułów są najważniejsze, ponieważ tam znajdują się organy witalne. Nogi z reguły będą najbardziej "zaniedbane" jeśli chodzi o ochronę. Wyjątkiem są tu oczywiście zbroje wojowników, którzy walczyli w zbitej formacji chronionej ścianą tarcz, gdzie nogi były "wystającym" zza tarcz łatwym celem (jak greccy hoplici). U ciebie jest odwrotnie - głowa i szyja zupełnie bez ochrony, tułów chroniony rozchełstaną kolczugą, a nogi w płycie godnej barona. Należy pamiętać, że zbroja to nie było jakieś tam byle co. Wyprodukowanie każdego elementu wymagało wielu surowców, ekspertyzy wykształconego specjalisty i jego długotrwałej pracy z pomocą asystentów. Wszystko to sprawiało, że była to bardzo droga rzecz. Dobra zbroja robiona na miarę była, jeśli chodzi o budżet rycerza, wydatkiem stojącym na drugim miejscu zaraz po wybudowaniu zamku. Kompletna zbroja była warta kilka wiosek, z chłopami i krowami włącznie.

Oczywiście zbroje robione masowo i nie na miarę, bez dekorowania i polerowania, aby uzbroić armię żołdaków, nie były aż takie drogie, ale nikomu nie przyszłoby do głowy, aby wydawac kupę kasy na nogi, a zostawiać głowę, szyję tors bez jakiejkolwiek ochrony. Najtańsza opcja to przeszywalnica na tułów, hełm na głowę i tyle. Z większym budżetem doszłaby kolczuga na tułów, szyję. Potem jakieś elementy płytowe, w zależności od tego w jakiej epoce siedzimy. Dlatego, biorąc pod uwagę moje powyższe wywody i wracając do Twojego rysunku, te naramieniiki płytowe są jak felgi wysadzane złotem i klejnotami na zardzewiałej Hondzie Civic z 1999 roku, jeśli wiesz, co mam na myśli.

Zapoznaj się z tematem zbroi, miej na uwadze jej funkcje, a wszystko będzie wyglądać "cool" i "epicko". Każdy skrawiek wiedzy wyszperany z jakiejś książki, filmu na youtubie lub czasopisma pomoże Ci stworzyć lepszy koncept. Tutaj w przypadku conceptowania postaci znacznie cenniejszy jest ten pomyślunek, niż estetyczna prezentacja, ważniejsze jest, żeby projekt miał sens. Poszerzanie tej wiedzy nie jest też tak czasochłonne, jak się wydaje, a na pewno warto to robić, jest to nawet nieraz dobra rozrywka i czasami sama ciekawość popchnie Cię w głębi tego zagadnienia.

Edit: żeby nie zostawiać Cię na lodzie, tutaj garść materiałów na początek:

 

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EthicallyChallenged oraz @takashmen 
Dzięki wam za taką ilość przydatnych materiałów i informacji, czasem chce po prostu coś dociągnąć do końca i nie pomyślę o rzeczach takich jak praktyczność takiej zbroi, a to powinno być przy conceptowaniu najważniejsze. Postaram się obejrzeć wszystkie materiały które dostałem i trochę pogłębić swoją wiedzę żeby przy kolejnym podejściu nie walnąć już takich błędów.
A w międzyczasie dwa szybciutkie krajobrazy

image.thumb.png.74a7f21c2e8fee8a135b9a35eaeca02b.pngimage.thumb.png.5edae1b115f172695c92c7654d69d125.png

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie fajnie, ale się poprzyczepiam 😄

Moja wersja:

1106148175_445005631_RoadtowinterCastle.jpg.4304ee411ee421ea63c31983ba0b4c13b.jpg.thumb.png.291aecc76d4333a72cc89f1251b4a77f.png

I parę słów wyjaśnienia czemu pozmieniałem rzeczy:

650339175_445005631_RoadtowinterCastle.jpg.4304ee411ee421ea63c31983ba0b4c13c.jpg.thumb.png.1c4900879c770467869a8083bbcb3df9.png

1. Elementy na ilustracji pełnią 2 role, z jednej strony są obiektami, którymi mają być (górą, kubkiem, samochodem czy co tam ma być na ilustracji), a z drugiej są abstrakcyjnymi kształtami, które można wykorzystać do tego gdzie i w jakiej kolejności odbiorca ma się patrzeć. Prosty przykład:

445005631_RoadtowinterCastle.jpg.4304ee411ee421ea63c31983ba0b4c13zzzz.thumb.png.7bb47e2952d24dfebdaa52e71970d196.png

Zobacz jak dużo bardziej klarowne jest gdzie masz się patrzeć na drugim. Pod te kropki i linie można podstawić cokolwiek (chmury, gałęzie, rzeczy leżące na biurku), ale funkcja zostanie ta sama.

2, 3 i 4 Popracuj nad pokazaniem głębi na ilustracji. Powinno dać się wyszczególnić bliski, średni i daleki plan. Pomaga w tym perspektywa atmosferyczna, której tutaj brakuje. Zobacz jak samo dodanie mgły przed zamkiem drastycznie podbija jego skalę i odległość. No i właśnie skala. Jasne, jak ktoś stoi przy obiektywie to będzie wydawał się większy od zamku, ale czy na pewno jest to to, co chciałeś pokazać? Jeśli tematem jest postać na tle zamku, to wtedy przydałoby się ten zamek bardziej w tło wrzucić, podkręcając perspektywę atmosferyczną. Jeśli chodzi o zamek z postacią dodaną tylko dla skali, to raczej postać nie powinna zajmować 1/4 ilustracji.

Bonus: Kolory i storytelling. Śnieg i góry to raczej zimne kolory, może więc warto wrzucić coś kontrastującego dla dodania jakiejś historii? Skoro szare i zimne (niebieskie) kolory dominują to wrzućmy jakiś pomarańczowy element. Tylko co miałoby tutaj być pomarańczowe?:D Może więc postać byłaby z jakiejś ognistej rasy? I od razu robi się ciekawiej bo nasuwają się pytania: dlaczego ta postać tam idzie? Czemu ktoś z jakiejś ewidentnie ciepłolubnej rasy jest w zimnych górach? Dodaje to jakiejś prostej historii do ilustracji i powoduje, że nie jest to tylko parę rzeczy namalowanych ot tak, a jakaś scena, wycinek większej opowieści.

Zwróć uwagę, że te zmiany są w gruncie rzeczy dość małe, ot zmiana wielkości paru rzeczy, mgła tu i tam i parę smyrnięć śniegiem. Nie jest to kwestia jakiejś uber pro techniki malowania, a bardziej dobrego rozplanowania.

Gif porównawczy:

445005631_RoadtowinterCastle.jpg.gif.d40ac4d53a9f49d14ab22e71cd07c51a.gif

Pozdro i powodzenia! 🙂

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 8
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię to forum, jakoś bardziej do mnie przemawia ta forma niż współczesne social media 😄 Jak będzie konstruktywna aktywność to być może więcej ludzi będzie się też pojawiać. No i zwyczajnie lubię coś skomentować jak mam czas i ochotę, pomaga w usystematyzowaniu własnej wiedzy.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod tym wszystkim co napisał SebastianSz, dobre rady, ale coś w tym szkicu originalnym jest, jakieś napięcie, także ode mnie podmalówka w jaką stronę bym poszedł, równocześnie stosując się do uwag, przede wszystkim perspektywa powietrzna i światło odbite od śniegu.
 

dawidowicz max 3d over P.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SebastianSz Wow, na prawde podziwiam to, że chce ci się tak wszystko tłumaczyć, na prawdę dziękuje za każde słowo. Mam wrażenie, że boję się, że zgubię to co jest w oddali używając perspektywy powietrznej i robię to zawsze delikatnie, ale to jak widać mój błąd i muszę trochę odważniej do tego podejść i przy następnej pracy na pewno spróbuję wykorzystać to co napisałeś, a może nawet zrobię tej pracy w swoim czasie mały overpaint.
@takashmen tobie też dziękuje, za twój wkład, mam nadzieję, że coś z tego wyniosę i będzie lepiej 😄

Edytowane przez Davidovic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności