Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam

Na wst臋pie zaznacz臋 偶e jestem "zielony" w grafice 3D dlatego prosz臋 o wyrozumia艂o艣膰 za by膰 mo偶e kolokwialne pytania.

Potrzebuj臋 stworzy膰 realistyczn膮 posta膰 cz艂owieka CGI. Pytanie czy jak zrobi臋 taki model w np. Maya to czy da si臋 tak zrobi膰 aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty spos贸b da艂o si臋 ustawia膰 t膮 posta膰 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da si臋 tak zrobi膰 偶eby np kluczowe elementy postaci jak stawy ko艅czyn itd by艂y 偶e chwytam mysz膮 i ustawiam w 偶膮danej pozycji i tak sobie ustawiam ca艂膮 posta膰 w pozie jak膮 chc臋 i dalej eksportuj臋 do wyj艣ciowego pliku. Je偶eli w DAZ tego nie da si臋 zrobi膰 to czy tak da si臋 wykona膰 to w programie np. Maya.

Pytanie drugie jaki program polecacie do tworzenia takich postaci, g艂贸wnie zale偶y mi na jak najwi臋kszym realizmie.

Czy mo偶ecie poleci膰 o ile takie s膮 darmowy program do tworzenia takich postaci CGI.

No i ostatnie pytanie czy znacie jakie艣 generatory realistycznych, nie rysunkowych ale takich typowo CGI postaci?

Od razu uprzedz臋 zarzuty 偶e skoro jestem zielony w 3D to gdzie si臋 bior臋 za tworzenie postaci CGI, wyja艣niam. Tak jestem zielony ale jak ju偶 ustal臋 w czym i jak to tworzy膰 to czas na nauk臋 b臋dzie 馃檪

Pozdrawiam聽i licz臋 na konstruktywne odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 15
  • Wy艣wietle艅 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Destroyer
    Destroyer

    https://www.unrealengine.com/en-US/faq Jak zarobi艂e艣 10-20tys na wizk臋 co艣 to oni si臋 nie b臋d膮 po takie grosze schyla膰, licz膮 5% od wydanej gry czy czego艣 interaktywnego gdy zarobi

  • Prawda. Ja to zawsze przywo艂uj臋 ten obrazek聽

Posted Images

Napisano

Pierwsze i podstawowe pytanie czy chcesz si臋 nauczy膰 robi膰 takie postacie i pozna膰 ca艂y proces czy tylko potrzebujesz takiej postaci do jakiego艣 celu jak obrazek czy aniamcja?

Tworzenie realistycznych postaci ludzkich kt贸re nie wpadn膮 w dolin臋 niesamowito艣ci jest najtrudniejszym zadaniem w grafice 3d i robi膮c tak膮 posta膰 od zera jest ogrom pracy jaki trzeba wykona膰 i kolosalna ilo艣膰 rzeczy kt贸rych trzeba si臋 nauczy膰 i zrozumie膰, anatomia cia艂a to start, jak 艣wiat艂o rozchodzi si臋 w sk贸rze czy za艂amuje w oku, jak male艅kie rzeczy jak powierzchnia p艂ynu 艂zowego na 艂膮czeniu oka i powieki albo peach fuzz na sk贸rze twarzy dodaje t臋 odrobin臋 realno艣ci a na pierwszy rzut oka nawet tego nie zauwa偶amy, 偶e jest etc.
Ale je艣li potrzebujesz tylko postaci do obrazka to metahuman czy sklep z daza i ju偶 jeste艣 za po艂ow膮 drogi, gorzej jak b臋dziesz potrzebowa艂 czego艣 czego nie ma w gotowcach albo ich jako艣膰 nie jest najlepsza聽馃檪

Napisano

To ja bym poleci艂 nauk臋 od podstaw zbrush i maya/blender. G艂贸wnie zbrush je艣li chodzi ci o postacie.

Je艣li my艣lisz o pracy w zawodzie to od razu jakie艣 tutoriale - podstawy zbrush, podstawy modelowainia - generalnie wszystko o 3d - uv/teksturowanie.

Jak ju偶 b臋dziesz umia艂 porusza膰 si臋 w tych programach z zamkni臋tymi oczami to anatomia i modelowanie postaci. Te偶 z tutk贸w. Od razu inwestuj kas臋 w te konkretniejsze tematy to i pipelinu si臋 nauczysz do gier/animacji czy co tam chcia艂by艣 robi膰.

Jest takie z艂ote dziecko 3d 馃槢 (mam nadziej臋, ze si臋 nie obrazi za okre艣lenie) Natalia Stolarz -聽https://www.artstation.com/natalia_stolarz

Ona tak jakby przysz艂a聽 znik膮d i z w艂asnych ch臋ci nauczy艂a si臋 robienia postaci i od razu taka petara, 偶e jak ona co艣 wrzuci to mi klapki spadaj膮 馃槈聽 艣wietna jest i daje przyk艂ad innym a uczy艂a si臋 pod okiem聽Georgian Avasilcutei, kt贸ry sam pracuje w gamedevie.聽 On ma kana艂 na steamie i tam powoli sobie modeluje i mo偶na go podpatrze膰. Ale te偶 prowadzi mentorship i jego studenci robi膮 naprawd臋 艣witne modele, liknessy top notch.

Wi臋c je艣li pasuje ci game dev to ja bym si臋 chyba uda艂 w t膮 stron臋. Oczywi艣cie angielski must have, zbrush, mayka, painter - wszystko ju偶 powiniene艣 si臋 wcze艣niej nauczy膰.

Generalnie opieram to na w艂asnych, straconych latach na samo nauce聽馃槈聽 Dobry聽mentorship lub tutorial da ci ci臋 wi臋cj wiedzy w par臋 h ni偶 youtube/makig ofy w miesiac.

Edytowane przez michalo

Napisano
  • Autor

Zgadzam si臋 z michalo聽

Ale prosz臋 odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie聽

Cytat

聽Pytanie czy jak zrobi臋 taki model w np. Maya to czy da si臋 tak zrobi膰 aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty spos贸b da艂o si臋 ustawia膰 t膮 posta膰 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da si臋 tak zrobi膰 偶eby np kluczowe elementy postaci jak stawy ko艅czyn itd by艂y 偶e chwytam mysz膮 i ustawiam w 偶膮danej pozycji i tak sobie ustawiam ca艂膮 posta膰 w pozie jak膮 chc臋 i dalej eksportuj臋 do wyj艣ciowego pliku. Je偶eli w DAZ tego nie da si臋 zrobi膰 to czy tak da si臋 wykona膰 to w programie np. Maya.

Napisano
13 minutes ago, Omnibus24 said:

Zgadzam si臋 z michalo聽

Ale prosz臋 odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie聽

Tak, bardzo cz臋sto taki model zanim trafi do DAZa jest przygotowywany w mayi, maxie, czy blenderze, nie ma problemu z臋by to potem zaimportowa膰, doda膰 szkielet, skinowanie, kompatybilne uva艂ki etc, ale to te偶 nie jest tak, 偶e sobie zrobisz model wrzucisz do daza i gotowe tylko musisz spe艂ni膰 okre艣lone warunki techniczne w艂a艣nie z bud膮 szkieletu, skinowaniu, blendshap贸w etc.

Ale m贸wi膮c kr贸tko tak, da si臋.聽

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Pytanie do KLICEK

Czy posta膰 stworzona w zaproponowanym przez Ciebie Human Creator mo偶na edytowa膰 pozy tak jak ja to na pocz膮tku opisa艂em, czyli chwytaj膮c mysz膮 za np rami臋 je ustawia膰 dowolnie?聽

Rozumiem 偶e je偶eli mo偶na to w UnrealEngine?

Napisano

@KLICEK聽a jak si臋 ma to z licencj膮 u偶ywalno艣ci takiego tworu z MH do UE? Render mo偶na sprzedawa膰 czy s膮 jakie艣 przeciwskazania lub dodatkowe op艂aty?(render zrobiony w UE)聽 Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygl膮da te偶 sprawa robienia wizek w UE. Czy za u偶ytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba co艣 odpali膰 Epicowi? Nie orientujesz si臋 przypadkiem jak to si臋 ma w tym korporacyjnym 艣wiecie?聽

Edytowane przez Mortom

Napisano
27 minutes ago, Mortom said:

@KLICEK聽a jak si臋 ma to z licencj膮 u偶ywalno艣ci takiego tworu z MH do UE? Render mo偶na sprzedawa膰 czy s膮 jakie艣 przeciwskazania lub dodatkowe op艂aty?(render zrobiony w UE)聽 Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygl膮da te偶 sprawa robienia wizek w UE. Czy za u偶ytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba co艣 odpali膰 Epicowi? Nie orientujesz si臋 przypadkiem jak to si臋 ma w tym korporacyjnym 艣wiecie?聽

https://www.unrealengine.com/en-US/faq

4Fha7Zv.jpg

83t54o2.jpg

rorQhes.jpg

Jak zarobi艂e艣 10-20tys na wizk臋 co艣 to oni si臋 nie b臋d膮 po takie grosze schyla膰, licz膮 5% od wydanej gry czy czego艣 interaktywnego gdy zarobi powy偶ej 1mln $ 馃檪

Edytowane przez Destroyer

Napisano

@Destroyer聽Dzieki Destro 馃檪
Widz臋聽偶e pan w temacie 馃檪聽Rzeczywi艣cie聽10-20 tys to grosze szkoda si臋 schyli膰... jak si臋聽zarabia melony (ale jak komu艣 si臋聽z sakiewki wylewa i nie ma co robi膰 z siankiem, zapraszam na priva 馃槈, mam par臋 pomys艂贸w na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daj臋... z reg贸艂y... no zale偶y od ceny... no dobra, mo偶na negocjowa膰 馃槈)

Edytowane przez Mortom

Napisano
35 minutes ago, Mortom said:

@Destroyer聽Dzieki Destro 馃檪
Widz臋聽偶e pan w temacie 馃檪聽Rzeczywi艣cie聽10-20 tys to grosze szkoda si臋 schyli膰... jak si臋聽zarabia melony (ale jak komu艣 si臋聽z sakiewki wylewa i nie ma co robi膰 z siankiem, zapraszam na priva 馃槈, mam par臋 pomys艂贸w na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daj臋... z reg贸艂y... no zale偶y od ceny... no dobra, mo偶na negocjowa膰 馃槈)

Poza tym u偶ywaj膮c unreala masz darmowy dost臋p do wszystkich megaskan贸w, co miesi膮c jest darmowa paczka r贸偶no艣ci, darmowe paczki na zawsze w marketplace wi臋膰 jakisstart jest. Jest te偶 wersja vraya pod unreala je艣li chcesz renerow膮 bardziej tradycyjnie cho膰 pewnie w kalsyczyn dcc by艂oby milion razy wygodniej ale w nowych unrealach jest ju偶 podstawowe modelowanie czy animowanie postaci i rigi wi臋c jakby si臋 kto艣 naprawd臋 upar艂 to mo偶na i tam wszystko robi膰 za darmo艣膰聽馃槃

Napisano

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....

Ciezkie jest zycie modelera postaci xD wszyscy cie obwiniaja ..... A moze tak nie puchnac postaci XYZ 馃槣

Napisano
15 godzin temu, Sebazx6r napisa艂:

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....

Prawda. Ja to zawsze przywo艂uj臋 ten obrazek聽

image.jpeg.6339d7c83e25efd672a9c96372dc3ce3.jpeg

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci