Skocz do zawartości

Tworzenie realistycznej postaci CGI


Omnibus24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie zaznaczę że jestem "zielony" w grafice 3D dlatego proszę o wyrozumiałość za być może kolokwialne pytania.

Potrzebuję stworzyć realistyczną postać człowieka CGI. Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya.

Pytanie drugie jaki program polecacie do tworzenia takich postaci, głównie zależy mi na jak największym realizmie.

Czy możecie polecić o ile takie są darmowy program do tworzenia takich postaci CGI.

No i ostatnie pytanie czy znacie jakieś generatory realistycznych, nie rysunkowych ale takich typowo CGI postaci?

Od razu uprzedzę zarzuty że skoro jestem zielony w 3D to gdzie się biorę za tworzenie postaci CGI, wyjaśniam. Tak jestem zielony ale jak już ustalę w czym i jak to tworzyć to czas na naukę będzie 🙂

Pozdrawiam i liczę na konstruktywne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze i podstawowe pytanie czy chcesz się nauczyć robić takie postacie i poznać cały proces czy tylko potrzebujesz takiej postaci do jakiegoś celu jak obrazek czy aniamcja?

Tworzenie realistycznych postaci ludzkich które nie wpadną w dolinę niesamowitości jest najtrudniejszym zadaniem w grafice 3d i robiąc taką postać od zera jest ogrom pracy jaki trzeba wykonać i kolosalna ilość rzeczy których trzeba się nauczyć i zrozumieć, anatomia ciała to start, jak światło rozchodzi się w skórze czy załamuje w oku, jak maleńkie rzeczy jak powierzchnia płynu łzowego na łączeniu oka i powieki albo peach fuzz na skórze twarzy dodaje tę odrobinę realności a na pierwszy rzut oka nawet tego nie zauważamy, że jest etc.
Ale jeśli potrzebujesz tylko postaci do obrazka to metahuman czy sklep z daza i już jesteś za połową drogi, gorzej jak będziesz potrzebował czegoś czego nie ma w gotowcach albo ich jakość nie jest najlepsza 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym polecił naukę od podstaw zbrush i maya/blender. Głównie zbrush jeśli chodzi ci o postacie.

Jeśli myślisz o pracy w zawodzie to od razu jakieś tutoriale - podstawy zbrush, podstawy modelowainia - generalnie wszystko o 3d - uv/teksturowanie.

Jak już będziesz umiał poruszać się w tych programach z zamkniętymi oczami to anatomia i modelowanie postaci. Też z tutków. Od razu inwestuj kasę w te konkretniejsze tematy to i pipelinu się nauczysz do gier/animacji czy co tam chciałbyś robić.

 

Jest takie złote dziecko 3d 😛 (mam nadzieję, ze się nie obrazi za określenie) Natalia Stolarz - https://www.artstation.com/natalia_stolarz

Ona tak jakby przyszła  znikąd i z własnych chęci nauczyła się robienia postaci i od razu taka petara, że jak ona coś wrzuci to mi klapki spadają 😉  świetna jest i daje przykład innym a uczyła się pod okiem Georgian Avasilcutei, który sam pracuje w gamedevie.  On ma kanał na steamie i tam powoli sobie modeluje i można go podpatrzeć. Ale też prowadzi mentorship i jego studenci robią naprawdę świtne modele, liknessy top notch.

Więc jeśli pasuje ci game dev to ja bym się chyba udał w tą stronę. Oczywiście angielski must have, zbrush, mayka, painter - wszystko już powinieneś się wcześniej nauczyć.

 

 

Generalnie opieram to na własnych, straconych latach na samo nauce 😉  Dobry mentorship lub tutorial da ci cię więcj wiedzy w parę h niż youtube/makig ofy w miesiac.

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z michalo 

Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie 

Cytat

 Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, Omnibus24 said:

Zgadzam się z michalo 

Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie 

 

Tak, bardzo często taki model zanim trafi do DAZa jest przygotowywany w mayi, maxie, czy blenderze, nie ma problemu zęby to potem zaimportować, dodać szkielet, skinowanie, kompatybilne uvałki etc, ale to też nie jest tak, że sobie zrobisz model wrzucisz do daza i gotowe tylko musisz spełnić określone warunki techniczne właśnie z budą szkieletu, skinowaniu, blendshapów etc.

Ale mówiąc krótko tak, da się. 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do KLICEK

Czy postać stworzona w zaproponowanym przez Ciebie Human Creator można edytować pozy tak jak ja to na początku opisałem, czyli chwytając myszą za np ramię je ustawiać dowolnie? 

Rozumiem że jeżeli można to w UnrealEngine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE)  Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, Mortom said:

@KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE)  Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? 

https://www.unrealengine.com/en-US/faq

4Fha7Zv.jpg

83t54o2.jpg

rorQhes.jpg

Jak zarobiłeś 10-20tys na wizkę coś to oni się nie będą po takie grosze schylać, liczą 5% od wydanej gry czy czegoś interaktywnego gdy zarobi powyżej 1mln $ 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer Dzieki Destro 🙂 
Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉)

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minutes ago, Mortom said:

@Destroyer Dzieki Destro 🙂 
Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉)

Poza tym używając unreala masz darmowy dostęp do wszystkich megaskanów, co miesiąc jest darmowa paczka różności, darmowe paczki na zawsze w marketplace więć jakisstart jest. Jest też wersja vraya pod unreala jeśli chcesz renerową bardziej tradycyjnie choć pewnie w kalsyczyn dcc byłoby milion razy wygodniej ale w nowych unrealach jest już podstawowe modelowanie czy animowanie postaci i rigi więc jakby się ktoś naprawdę uparł to można i tam wszystko robić za darmość 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....

Ciezkie jest zycie modelera postaci xD wszyscy cie obwiniaja ..... A moze tak nie puchnac postaci XYZ 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....
 

Prawda. Ja to zawsze przywołuję ten obrazek 

image.jpeg.6339d7c83e25efd672a9c96372dc3ce3.jpeg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności