Napisano 11 Maj 20222 l Witam Na wstępie zaznaczę że jestem "zielony" w grafice 3D dlatego proszę o wyrozumiałość za być może kolokwialne pytania. Potrzebuję stworzyć realistyczną postać człowieka CGI. Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya. Pytanie drugie jaki program polecacie do tworzenia takich postaci, głównie zależy mi na jak największym realizmie. Czy możecie polecić o ile takie są darmowy program do tworzenia takich postaci CGI. No i ostatnie pytanie czy znacie jakieś generatory realistycznych, nie rysunkowych ale takich typowo CGI postaci? Od razu uprzedzę zarzuty że skoro jestem zielony w 3D to gdzie się biorę za tworzenie postaci CGI, wyjaśniam. Tak jestem zielony ale jak już ustalę w czym i jak to tworzyć to czas na naukę będzie 🙂 Pozdrawiam i liczę na konstruktywne odpowiedzi.
Napisano 11 Maj 20222 l https://www.unrealengine.com/en-US/digital-humans?sessionInvalidated=true za darmo
Napisano 11 Maj 20222 l Pierwsze i podstawowe pytanie czy chcesz się nauczyć robić takie postacie i poznać cały proces czy tylko potrzebujesz takiej postaci do jakiegoś celu jak obrazek czy aniamcja? Tworzenie realistycznych postaci ludzkich które nie wpadną w dolinę niesamowitości jest najtrudniejszym zadaniem w grafice 3d i robiąc taką postać od zera jest ogrom pracy jaki trzeba wykonać i kolosalna ilość rzeczy których trzeba się nauczyć i zrozumieć, anatomia ciała to start, jak światło rozchodzi się w skórze czy załamuje w oku, jak maleńkie rzeczy jak powierzchnia płynu łzowego na łączeniu oka i powieki albo peach fuzz na skórze twarzy dodaje tę odrobinę realności a na pierwszy rzut oka nawet tego nie zauważamy, że jest etc. Ale jeśli potrzebujesz tylko postaci do obrazka to metahuman czy sklep z daza i już jesteś za połową drogi, gorzej jak będziesz potrzebował czegoś czego nie ma w gotowcach albo ich jakość nie jest najlepsza 🙂
Napisano 11 Maj 20222 l To ja bym polecił naukę od podstaw zbrush i maya/blender. Głównie zbrush jeśli chodzi ci o postacie. Jeśli myślisz o pracy w zawodzie to od razu jakieś tutoriale - podstawy zbrush, podstawy modelowainia - generalnie wszystko o 3d - uv/teksturowanie. Jak już będziesz umiał poruszać się w tych programach z zamkniętymi oczami to anatomia i modelowanie postaci. Też z tutków. Od razu inwestuj kasę w te konkretniejsze tematy to i pipelinu się nauczysz do gier/animacji czy co tam chciałbyś robić. Jest takie złote dziecko 3d 😛 (mam nadzieję, ze się nie obrazi za określenie) Natalia Stolarz - https://www.artstation.com/natalia_stolarz Ona tak jakby przyszła znikąd i z własnych chęci nauczyła się robienia postaci i od razu taka petara, że jak ona coś wrzuci to mi klapki spadają 😉 świetna jest i daje przykład innym a uczyła się pod okiem Georgian Avasilcutei, który sam pracuje w gamedevie. On ma kanał na steamie i tam powoli sobie modeluje i można go podpatrzeć. Ale też prowadzi mentorship i jego studenci robią naprawdę świtne modele, liknessy top notch. Więc jeśli pasuje ci game dev to ja bym się chyba udał w tą stronę. Oczywiście angielski must have, zbrush, mayka, painter - wszystko już powinieneś się wcześniej nauczyć. Generalnie opieram to na własnych, straconych latach na samo nauce 😉 Dobry mentorship lub tutorial da ci cię więcj wiedzy w parę h niż youtube/makig ofy w miesiac. Edytowane 11 Maj 20222 l przez michalo
Napisano 11 Maj 20222 l Autor Zgadzam się z michalo Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie Cytat Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya.
Napisano 11 Maj 20222 l W dniu 11.05.2022 o 11:26, Omnibus24 napisał: Zgadzam się z michalo Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie Tak, bardzo często taki model zanim trafi do DAZa jest przygotowywany w mayi, maxie, czy blenderze, nie ma problemu zęby to potem zaimportować, dodać szkielet, skinowanie, kompatybilne uvałki etc, ale to też nie jest tak, że sobie zrobisz model wrzucisz do daza i gotowe tylko musisz spełnić określone warunki techniczne właśnie z budą szkieletu, skinowaniu, blendshapów etc. Ale mówiąc krótko tak, da się. Edytowane 11 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 11 Maj 20222 l Autor Pytanie do KLICEK Czy postać stworzona w zaproponowanym przez Ciebie Human Creator można edytować pozy tak jak ja to na początku opisałem, czyli chwytając myszą za np ramię je ustawiać dowolnie? Rozumiem że jeżeli można to w UnrealEngine?
Napisano 11 Maj 20222 l @KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE) Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? Edytowane 11 Maj 20222 l przez Mortom
Napisano 11 Maj 20222 l W dniu 11.05.2022 o 14:26, Mortom napisał: @KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE) Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? https://www.unrealengine.com/en-US/faq Jak zarobiłeś 10-20tys na wizkę coś to oni się nie będą po takie grosze schylać, liczą 5% od wydanej gry czy czegoś interaktywnego gdy zarobi powyżej 1mln $ 🙂 Edytowane 11 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 11 Maj 20222 l @Destroyer Dzieki Destro 🙂 Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉) Edytowane 11 Maj 20222 l przez Mortom
Napisano 11 Maj 20222 l W dniu 11.05.2022 o 15:00, Mortom napisał: @Destroyer Dzieki Destro 🙂 Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉) Poza tym używając unreala masz darmowy dostęp do wszystkich megaskanów, co miesiąc jest darmowa paczka różności, darmowe paczki na zawsze w marketplace więć jakisstart jest. Jest też wersja vraya pod unreala jeśli chcesz renerową bardziej tradycyjnie choć pewnie w kalsyczyn dcc byłoby milion razy wygodniej ale w nowych unrealach jest już podstawowe modelowanie czy animowanie postaci i rigi więc jakby się ktoś naprawdę uparł to można i tam wszystko robić za darmość 😄
Napisano 11 Maj 20222 l Z doswiadczenia powiem tak: - Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac - C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz.... Ciezkie jest zycie modelera postaci xD wszyscy cie obwiniaja ..... A moze tak nie puchnac postaci XYZ 😜
Napisano 12 Maj 20222 l W dniu 11.05.2022 o 17:21, Sebazx6r napisał: Z doswiadczenia powiem tak: - Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac - C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz.... Prawda. Ja to zawsze przywołuję ten obrazek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto