Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Na wstępie zaznaczę że jestem "zielony" w grafice 3D dlatego proszę o wyrozumiałość za być może kolokwialne pytania.

Potrzebuję stworzyć realistyczną postać człowieka CGI. Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya.

Pytanie drugie jaki program polecacie do tworzenia takich postaci, głównie zależy mi na jak największym realizmie.

Czy możecie polecić o ile takie są darmowy program do tworzenia takich postaci CGI.

No i ostatnie pytanie czy znacie jakieś generatory realistycznych, nie rysunkowych ale takich typowo CGI postaci?

Od razu uprzedzę zarzuty że skoro jestem zielony w 3D to gdzie się biorę za tworzenie postaci CGI, wyjaśniam. Tak jestem zielony ale jak już ustalę w czym i jak to tworzyć to czas na naukę będzie 🙂

Pozdrawiam i liczę na konstruktywne odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Destroyer
    Destroyer

    https://www.unrealengine.com/en-US/faq Jak zarobiłeś 10-20tys na wizkę coś to oni się nie będą po takie grosze schylać, liczą 5% od wydanej gry czy czegoś interaktywnego gdy zarobi

  • Prawda. Ja to zawsze przywołuję ten obrazek 

Posted Images

Napisano

Pierwsze i podstawowe pytanie czy chcesz się nauczyć robić takie postacie i poznać cały proces czy tylko potrzebujesz takiej postaci do jakiegoś celu jak obrazek czy aniamcja?

Tworzenie realistycznych postaci ludzkich które nie wpadną w dolinę niesamowitości jest najtrudniejszym zadaniem w grafice 3d i robiąc taką postać od zera jest ogrom pracy jaki trzeba wykonać i kolosalna ilość rzeczy których trzeba się nauczyć i zrozumieć, anatomia ciała to start, jak światło rozchodzi się w skórze czy załamuje w oku, jak maleńkie rzeczy jak powierzchnia płynu łzowego na łączeniu oka i powieki albo peach fuzz na skórze twarzy dodaje tę odrobinę realności a na pierwszy rzut oka nawet tego nie zauważamy, że jest etc.
Ale jeśli potrzebujesz tylko postaci do obrazka to metahuman czy sklep z daza i już jesteś za połową drogi, gorzej jak będziesz potrzebował czegoś czego nie ma w gotowcach albo ich jakość nie jest najlepsza 🙂 

Napisano

To ja bym polecił naukę od podstaw zbrush i maya/blender. Głównie zbrush jeśli chodzi ci o postacie.

Jeśli myślisz o pracy w zawodzie to od razu jakieś tutoriale - podstawy zbrush, podstawy modelowainia - generalnie wszystko o 3d - uv/teksturowanie.

Jak już będziesz umiał poruszać się w tych programach z zamkniętymi oczami to anatomia i modelowanie postaci. Też z tutków. Od razu inwestuj kasę w te konkretniejsze tematy to i pipelinu się nauczysz do gier/animacji czy co tam chciałbyś robić.

 

Jest takie złote dziecko 3d 😛 (mam nadzieję, ze się nie obrazi za określenie) Natalia Stolarz - https://www.artstation.com/natalia_stolarz

Ona tak jakby przyszła  znikąd i z własnych chęci nauczyła się robienia postaci i od razu taka petara, że jak ona coś wrzuci to mi klapki spadają 😉  świetna jest i daje przykład innym a uczyła się pod okiem Georgian Avasilcutei, który sam pracuje w gamedevie.  On ma kanał na steamie i tam powoli sobie modeluje i można go podpatrzeć. Ale też prowadzi mentorship i jego studenci robią naprawdę świtne modele, liknessy top notch.

Więc jeśli pasuje ci game dev to ja bym się chyba udał w tą stronę. Oczywiście angielski must have, zbrush, mayka, painter - wszystko już powinieneś się wcześniej nauczyć.

 

 

Generalnie opieram to na własnych, straconych latach na samo nauce 😉  Dobry mentorship lub tutorial da ci cię więcj wiedzy w parę h niż youtube/makig ofy w miesiac.

Edytowane przez michalo

Napisano
  • Autor

Zgadzam się z michalo 

Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie 

  Cytat

 Pytanie czy jak zrobię taki model w np. Maya to czy da się tak zrobić aby w aplikacji DAZ Studio w szybki i prosty sposób dało się ustawiać tą postać 3D w dowolnych pozach, to znaczy czy da się tak zrobić żeby np kluczowe elementy postaci jak stawy kończyn itd były że chwytam myszą i ustawiam w żądanej pozycji i tak sobie ustawiam całą postać w pozie jaką chcę i dalej eksportuję do wyjściowego pliku. Jeżeli w DAZ tego nie da się zrobić to czy tak da się wykonać to w programie np. Maya.

 

Napisano
  W dniu 11.05.2022 o 11:26, Omnibus24 napisał:

Zgadzam się z michalo 

Ale proszę odpowiedzcie na moje zasadnicze pytanie 

 

Tak, bardzo często taki model zanim trafi do DAZa jest przygotowywany w mayi, maxie, czy blenderze, nie ma problemu zęby to potem zaimportować, dodać szkielet, skinowanie, kompatybilne uvałki etc, ale to też nie jest tak, że sobie zrobisz model wrzucisz do daza i gotowe tylko musisz spełnić określone warunki techniczne właśnie z budą szkieletu, skinowaniu, blendshapów etc.

Ale mówiąc krótko tak, da się. 

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Pytanie do KLICEK

Czy postać stworzona w zaproponowanym przez Ciebie Human Creator można edytować pozy tak jak ja to na początku opisałem, czyli chwytając myszą za np ramię je ustawiać dowolnie? 

Rozumiem że jeżeli można to w UnrealEngine?

Napisano

@KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE)  Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? 

Edytowane przez Mortom

Napisano
  W dniu 11.05.2022 o 14:26, Mortom napisał:

@KLICEK a jak się ma to z licencją używalności takiego tworu z MH do UE? Render można sprzedawać czy są jakieś przeciwskazania lub dodatkowe opłaty?(render zrobiony w UE)  Bo w sumie to mnie ciekawi, jak wygląda też sprawa robienia wizek w UE. Czy za użytkowanie UE w celach wizualizacji i sprzedawania takowych klientowi to trzeba coś odpalić Epicowi? Nie orientujesz się przypadkiem jak to się ma w tym korporacyjnym świecie? 

https://www.unrealengine.com/en-US/faq

4Fha7Zv.jpg

83t54o2.jpg

rorQhes.jpg

Jak zarobiłeś 10-20tys na wizkę coś to oni się nie będą po takie grosze schylać, liczą 5% od wydanej gry czy czegoś interaktywnego gdy zarobi powyżej 1mln $ 🙂 

Edytowane przez Destroyer

Napisano

@Destroyer Dzieki Destro 🙂 
Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉)

Edytowane przez Mortom

Napisano
  W dniu 11.05.2022 o 15:00, Mortom napisał:

@Destroyer Dzieki Destro 🙂 
Widzę że pan w temacie 🙂 Rzeczywiście 10-20 tys to grosze szkoda się schylić... jak się zarabia melony (ale jak komuś się z sakiewki wylewa i nie ma co robić z siankiem, zapraszam na priva 😉, mam parę pomysłów na sponsoring biednego grafika, zastrzegam dupy nie daję... z regóły... no zależy od ceny... no dobra, można negocjować 😉)

Poza tym używając unreala masz darmowy dostęp do wszystkich megaskanów, co miesiąc jest darmowa paczka różności, darmowe paczki na zawsze w marketplace więć jakisstart jest. Jest też wersja vraya pod unreala jeśli chcesz renerową bardziej tradycyjnie choć pewnie w kalsyczyn dcc byłoby milion razy wygodniej ale w nowych unrealach jest już podstawowe modelowanie czy animowanie postaci i rigi więc jakby się ktoś naprawdę uparł to można i tam wszystko robić za darmość 😄 

Napisano

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....

Ciezkie jest zycie modelera postaci xD wszyscy cie obwiniaja ..... A moze tak nie puchnac postaci XYZ 😜

Napisano
  W dniu 11.05.2022 o 17:21, Sebazx6r napisał:

Z doswiadczenia powiem tak:
- Dobry render textura shader i swiatlo i nawet kupa moze dobrze wygladac
- C...jowy render textura sahder i swiatlo i z diamentu g zrobisz....
 

Prawda. Ja to zawsze przywołuję ten obrazek 

image.jpeg.6339d7c83e25efd672a9c96372dc3ce3.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności