michalo Napisano 3 Czerwiec 2022 Napisano 3 Czerwiec 2022 Hej, sporo osób tutaj korzysta z zbrusha, może ktoś ma jakieś fajne techniki/skróty/skrypty co przyspieszają pracę? Można by przypiąć taki temat? Ja mam takie, może znacie może nie. Pinch brush z Lazy Mouse Stare jak świat. Rysuje ładną ostrą krawędź, świetnie tu pomaga Stroke>>ReplyLast Timeline. (Movie>>timeline>>Show) Zapisywanie pozycji kamery. Szybsze niż tworzenie dodatkowych kamer w "Draw", można po tym skakać strzałkami lub klikać. Można też zapisać sobie oś do pliku. Flip Normals. (Tool>>Display prop>Flip) Nie ma nic lepszego do sprawdzania scalonych subtooli do druku. Paint brush rysowanie sobie linii i punktów na modelu może świetnie pomóc w wizualizacji i mierzeniu proporcji Home/Target Stage Jak ktoś z tego korzysta tutaj jest fajny, niedrogi plugin do zarządzania całym folderem https://www.artstation.com/marketplace/library/OkBOB/159527/stager-assistant-swap-poses-between-multiple-zbrush-subtools 3
KLICEK Napisano 3 Czerwiec 2022 Napisano 3 Czerwiec 2022 podpiete 🙂 super, ten ostatni tip kozak, zawsze o tym zapominam XD 1
Nezumi Napisano 3 Czerwiec 2022 Napisano 3 Czerwiec 2022 (edytowane) To zeby zachecic innych wrzuce taki trick - podejrzewam, ze go podgladnalem u Pablo Muñoz'a. Mega mi pomaga w hard surface wszelkiego typu. Opisy po angielsku bo juz wole z bykami po Angielsku napisac niz mieszac terminologie angielska z Polskim. Mam nadzieje ze widac o co chodzi. Tu po "naszemu" napisze: tniesz slice toolem zeby miec rozne polygroupy, wybierasz sobie te co sie ukladaja w ksztalt ktorego szukasz, znikasz reszte i... tyle w zasadzie. Albo z maskami mozna sie pobawic. i porozciagac ta siate - spoko jak potrzebujesz jakis ksztalt "wcisniety" albo "wycisniety". Przyspiesza robote. Edytowane 3 Czerwiec 2022 przez Nezumi 2
michalo Napisano 9 Czerwiec 2022 Autor Napisano 9 Czerwiec 2022 Super! Nie wiem czy wiecie, pewnie wiecie ale smooth brusha pod Shfitem można zmienić na dowolny inny brush. Wystarczy zrobić to trzymając shift. 1
Sebazx6r Napisano 14 Czerwiec 2022 Napisano 14 Czerwiec 2022 qrde pinch brushe fajne dopoki nie chcesz bakowac po subdywizjach....
michalo Napisano 15 Czerwiec 2022 Autor Napisano 15 Czerwiec 2022 8 godzin temu, Sebazx6r napisał: qrde pinch brushe fajne dopoki nie chcesz bakowac po subdywizjach.... No tak, to raczej do rzeźbienia tylko bo masakruje siatkę.
michalo Napisano 30 Czerwiec 2022 Autor Napisano 30 Czerwiec 2022 Pewnie znacie ale co tam Snapowanie gizmo/transpose line pomaga w prosty sposób przenieść obiekt z jednego miejsca w drugie Gizmo snapuje z altem a transpose line z automatu ale przenosimy obiekt z SHiftem 3
KLICEK Napisano 30 Czerwiec 2022 Napisano 30 Czerwiec 2022 o akurat nie znalem, w ogole tranpoza nie uzywam odkad jest gizmiak 🙂
michalo Napisano 1 Lipiec 2022 Autor Napisano 1 Lipiec 2022 No ja 90% to gizmak. Z transpose jest dużo niepotrzebnego klikania żeby to ustawić. Za to do pozowania się przydaje bo ma większą funkcjonalność. W ogóle transpose line potrafi spłaszczać, inflatować i coś tam jeszcze 😉
michalo Napisano 1 Lipiec 2022 Autor Napisano 1 Lipiec 2022 (edytowane) W miarę szybkie dziurawienie - Nie jest to jakość hardsurface ale do organiki jak najbardziej. Ukrywamy i usuwamy obszar, który chcemy wyciąć, Odbudowujemy siatke - curve bridge brush (z shiftem zaznaczamy loopa) Edytowane 1 Lipiec 2022 przez michalo 5 1
ArnoldSzczesliwy Napisano 1 Lipiec 2022 Napisano 1 Lipiec 2022 spoko patent, zawsze musialem kombinować jak robiłem dziure w meshu 😄 , taka dziure mozna sobie ładne wyrównać clip curvem i maską i masz wtedy elegancki hard surfejsik 1
michalo Napisano 1 Lipiec 2022 Autor Napisano 1 Lipiec 2022 3 minuty temu, ArnoldSzczesliwy napisał: spoko patent, zawsze musialem kombinować jak robiłem dziure w meshu 😄 , taka dziure mozna sobie ładne wyrównać clip curvem i maską i masz wtedy elegancki hard surfejsik W Deformations są różne opcje polish i to też daje radę - polsih by features chyba. No i zawsze jest poplygrupka użyteczna.
michalo Napisano 4 Lipiec 2022 Autor Napisano 4 Lipiec 2022 (edytowane) W Menu Movie mamy Turnatble, do tego modyfikatory spin cycles i spin frames. Fajna sprawa to to, że możemy sobie go włączyć i popatrzeć co by tu jeszcze w modelu zmienić, czy wszystko gra, niezależnie pod jakim kontem ustawimy kamerę ESC zatrzymuje obracanie. Edytowane 4 Lipiec 2022 przez michalo 1
michalo Napisano 6 Lipiec 2022 Autor Napisano 6 Lipiec 2022 Nie posiadam i nie używałem tego pluginu ale widać kiedyś rozważałem zakup bo musiałem zapisać się jakoś do newsletera autora 😉 no i pojawił się update. Może komuś wydać się pomocny bo nadrabia jeden z braków zbrusha. https://artistnaut.gumroad.com/l/uAxWos 4
michalo Napisano 7 Wrzesień 2022 Autor Napisano 7 Wrzesień 2022 Prosty, mega szybki sposób jakim robię opadające fałdy Nadaje sięnie tylko do takiego typu fałd ale na takim przykłądzie można szybko to pokazać. Curve Tube Snap z zaznaczoną opcją Size w Curve Modifiers w menu Stroke. Potem trochę move, standard, dam standard itp. Można też zmodyfikować krzywą Curve Falloff żeby uzyskać inny kształt. 2
KLICEK Napisano 7 Wrzesień 2022 Napisano 7 Wrzesień 2022 zajebiste! ja zawsze robilem takim innym sposobem gdzie robisz sztalt fald na palnie (maskowaniem) zostawiasz tylko maskowanie, duplikujesz to skalujesz w dol tak zeby miec gore fald i dol fald i daje bridga pomiedzy obiektami. Czasami sie to psuje, ale ogolnie efekty sa zadowalajace 🙂 1
michalo Napisano 7 Wrzesień 2022 Autor Napisano 7 Wrzesień 2022 15 minut temu, KLICEK napisał: zajebiste! ja zawsze robilem takim innym sposobem gdzie robisz sztalt fald na palnie (maskowaniem) zostawiasz tylko maskowanie, duplikujesz to skalujesz w dol tak zeby miec gore fald i dol fald i daje bridga pomiedzy obiektami. Czasami sie to psuje, ale ogolnie efekty sa zadowalajace 🙂 Pokaż! Jakoś nie potrafię tego odtworzyć.
KLICEK Napisano 7 Wrzesień 2022 Napisano 7 Wrzesień 2022 tut_03.mp4 maly plik przspieszony jak chcesz zobaczyc mniej wiecej ocb 🙂 a tu pelny zwolniony: https://drive.google.com/file/d/1AoiM6etoNBdqoc3ZHzOkG0ODZ5BRDURR/view?usp=sharing pamietaj ze mozesz rozne efekty osiagnac, w zaleznosci jak skomplikowana maske namalujesz 🙂 aczkolwiek pamietaj, ze ten bridge potrafi nawywijac rozne jajca 2
michalo Napisano 7 Wrzesień 2022 Autor Napisano 7 Wrzesień 2022 AaAaa też tak robiłem. Tylko ty kopiujesz spód na górę, a ja tam miałem np. cylindryczny kształt w pasie, żeby te fałdki łagodzić. Też super sposób, dzięki że wrzuciłeś 🙂 1
michalo Napisano 17 Listopad 2022 Autor Napisano 17 Listopad 2022 Dlaczego zbrush jest zajebisty do prototypowania wydruków? Można odwrócić normalki i odcinać niepotrzebne elementy albo je inflatować i re-dynameshować 1
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 Wyszedł nowy naprawdę fajny brush, już testowałem, działa super. Polecam, lepszy niż cały update 2023 😛 Sculpting brushes (zbrushguides.com) The GIO brush! Alright… so here is the ‘highlight’ from this email, a cool new brush for ZBrush that I’ve called ‘The GIO brush - soft forms’ and it is obviously inspired by my friend Gio Napkil and the amazing control he has over volumes in 3D. Basically, I designed this new brush to help you define soft forms and anatomy with a lot of control. It works really well to define muscles and crevices while gradually pinching the volumes together: So it is ultimately a more controlled alternative to the Dam_Standard brush for example. The idea is that you can use a large brush and the first stroke creates a subtle crevice while keeping the soft forms around it: But you can also press a bit harder on your tablet and go over the same stroke a couple of times to increase the strength or depth of the crevices and pinch the surrounding volumes a bit more: I created this brush about 3 weeks ago and I’ve been playing with it for the past few days and it has become my new go-to brush to define soft forms and Gio is cool with me calling it the ‘Gio brush’ haha so it is now up on the ZBGs website for you to download it! Just head over to the Sculpting Brushes section under the resources and click on the first icon you see on the list of brushes: 2
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 (edytowane) Tip dla 2022 Zrobiliście sobie zajebisty blockout bez symetrii, na których chielibyście teraz popracować z jej użyciem? Oto kroki 1. W tools>>>geometry>>Stager ustawiamy pozycję subtoola jako "Target Stage" 2: z Altem ustawiamy gizmo w miejscu gdzie na oko przypada oś symetrii, następnie resetujemy gizmo (reset mesh orientation 3. W stager ustawiamy to jako Home Stage, zaznaczamy sobie local symmetry w ikonkach z prawej strony canvasa 4. w zakłądze tools>>geometry>>Modify topology dajemy mirror and weld na odpowiedniej osi (zwykle to x) Done Wkradł się błąd Zadbajcie o to żeby oś Y na gizmo czyli zielona strzałka wskazywała w górę w kroku 2 😛 Bo wam obróci model Edytowane 16 Czerwiec 2023 przez michalo 1 1
KLICEK Napisano 16 Czerwiec 2023 Napisano 16 Czerwiec 2023 kurde kozackie to jest, muisze zaczac tego stagera uzywac czesciej 😄 dzieki! 1
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 To jeszcze jeden Tip do Stagera. Wszystko co dodamy do subtoola, który ma zapisane stagee i potem rozdzielimy go splitem, ma te stage w sobie nadal. Przydatna sprawa jak chcemy sobie przyblokować coś znowu w pozie a potem pracować na tym oddzielnie. Dobry przykład to: oderwać kkopię głowy, zrobić z niej symetryczny mesh, zapisujac odpopwiednie stagey, na nią wrzucać symetryczny blockout hełmu, który potem oddzielmaty. Teraz możemy robić hełm i od razu sprawdzać jak to wszystko wygląda upozowane. Ja mam funkcję Swithc Stage przypisaną do klawaitury, żeby szybko przeskakiwać. Używam też plugina, o którym wspominałem gdzieś wcześniej, potrafiącym działać na całym folderze. 1 1
KLICEK Napisano 16 Czerwiec 2023 Napisano 16 Czerwiec 2023 kurde, ten stager + ta lokalna symetria z nowego zbrusha to musi byc taki sztos ze szok... 🙂 szkoa ze tego nie zobacze 😄 1 1
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 No ja też chciałbym tego jednego doświadczyć 😛 Ma ktoś ZB2023 żeby opowiedzieć jak to działa? 1
damian85osg Napisano 16 Czerwiec 2023 Napisano 16 Czerwiec 2023 (edytowane) 2 godziny temu, michalo napisał(a): Wyszedł nowy naprawdę fajny brush, już testowałem, działa super. Polecam, lepszy niż cały update 2023 😛 Przypomina mi trochę Dam_Standard_02, ale przetestuję sobie ^^ A z tą symetrią w różnych pozycjach to by w końcu zrobili tak, aby pivot i symetria była zapamiętywana w locie bez wciskania w guziki xD To byłby ficzer hiper ekstra super mega galaxy Edytowane 16 Czerwiec 2023 przez damian85osg
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 Jest lepszy bo można robić ostrzejsze i głębsze krawędzie - np między palcami. Brush inaczej to pinczuje niz dam standard i fajnie można tym zarysować mięśnie itd. Naprawdę sztos. 1
Destroyer Napisano 16 Czerwiec 2023 Napisano 16 Czerwiec 2023 4 hours ago, michalo said: Wyszedł nowy naprawdę fajny brush, już testowałem, działa super. Polecam, lepszy niż cały update 2023 😛 Sculpting brushes (zbrushguides.com) The GIO brush! Alright… so here is the ‘highlight’ from this email, a cool new brush for ZBrush that I’ve called ‘The GIO brush - soft forms’ and it is obviously inspired by my friend Gio Napkil and the amazing control he has over volumes in 3D. Basically, I designed this new brush to help you define soft forms and anatomy with a lot of control. It works really well to define muscles and crevices while gradually pinching the volumes together: So it is ultimately a more controlled alternative to the Dam_Standard brush for example. The idea is that you can use a large brush and the first stroke creates a subtle crevice while keeping the soft forms around it: But you can also press a bit harder on your tablet and go over the same stroke a couple of times to increase the strength or depth of the crevices and pinch the surrounding volumes a bit more: I created this brush about 3 weeks ago and I’ve been playing with it for the past few days and it has become my new go-to brush to define soft forms and Gio is cool with me calling it the ‘Gio brush’ haha so it is now up on the ZBGs website for you to download it! Just head over to the Sculpting Brushes section under the resources and click on the first icon you see on the list of brushes: Użytkownicy zbrusha gdy używają tego brusha Gio(rgio) 😄 3 hours ago, KLICEK said: kurde kozackie to jest, muisze zaczac tego stagera uzywac czesciej 😄 dzieki! To ciekawe, że takie coś coś jak stager jest istnieje od czasów chystusa w zwykłych softach a w zbrushu mokry sen, marzenie i ground breaking game changing technology 🙂
michalo Napisano 16 Czerwiec 2023 Autor Napisano 16 Czerwiec 2023 6 godzin temu, Destroyer napisał: To ciekawe, że takie coś coś jak stager jest istnieje od czasów chystusa w zwykłych softach a w zbrushu mokry sen, marzenie i ground breaking game changing technology No niestety ZB nie domaga jeśli chodzi o proste ficzery z innych softów. Lista od lat jest niezmienna 😉
michalo Napisano 29 Lipiec 2023 Autor Napisano 29 Lipiec 2023 Na to nie wpadłem ale to bardzo dobra technika mergowania meshy 1
damian85osg Napisano 6 Wrzesień 2023 Napisano 6 Wrzesień 2023 Czy jest ktoś w posiadaniu brusha jelita grubego? xD 1
Sebazx6r Napisano 15 Wrzesień 2023 Napisano 15 Wrzesień 2023 W dniu 16.06.2023 o 12:48, michalo napisał: Jest lepszy bo można robić ostrzejsze i głębsze krawędzie - np między palcami. Brush inaczej to pinczuje niz dam standard i fajnie można tym zarysować mięśnie itd. Naprawdę sztos. Juz ja widze te displacementy bez reprojekcji xD...... damstandard juz robile swoje.
michalo Napisano 15 Wrzesień 2023 Autor Napisano 15 Wrzesień 2023 19 minut temu, Sebazx6r napisał: Juz ja widze te displacementy bez reprojekcji xD...... damstandard juz robile swoje. Ja to opisuję raczej ze swojej perspektywy, samej rzeźby. Wiadomo, że siatka jest przy tym maskarowana. Sporo innych brushy działa na takiej zasadzie i to żadna nowosć.
Sebazx6r Napisano 19 Wrzesień 2023 Napisano 19 Wrzesień 2023 Problem sie zaczyna gdy trzeba zrobic reprojekcje na produkction ready i nikomu sie nie che xD 1
michalo Napisano 20 Wrzesień 2023 Autor Napisano 20 Wrzesień 2023 Do tego potrzebny jest dobry kiero co dokładnie palec przytknie do monitora w miejscu gdzie jeszcze trzeba poprawić - palec jeszcze utłuszczony od kanapki oczywiście, żeby został ślad czyjeś niekompetencji ;_) 1
Sebazx6r Napisano 20 Wrzesień 2023 Napisano 20 Wrzesień 2023 To powodzenia ... bo z zczasem Ci zbrzydnie ...
Destroyer Napisano 20 Wrzesień 2023 Napisano 20 Wrzesień 2023 2 hours ago, michalo said: Do tego potrzebny jest dobry kiero co dokładnie palec przytknie do monitora w miejscu gdzie jeszcze trzeba poprawić - palec jeszcze utłuszczony od kanapki oczywiście, żeby został ślad czyjeś niekompetencji ;_) Akurat dzisiaj na grupie facebookowej redsifta odezwał się art director/ creative director z pytaniem czy w redsifcie da się zrobić zapętlone gify bo on jest nowy w tym renderzerze 😄 Odpowiednia osoba na wysokim stanowisku to podstawa sukcesu i zadowolonego zespołu 😄 Albo jak mi się przypomina niedawno jakiś artykuł o grze małego studia które powstało kilka lat temu i wydało już któregoś przeciwnego indyka robionego na szybko i tam piszą o doświadczonych weteranach z branży w studiu a gdy mój kolega do nich dołączał kilka lat temu to zapytał: "kto z was ma tu największe doświadczenie? " Odpowiedź: "Nikt" XD 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się