Napisano 9 Listopad 20231 r Pojawi艂a si臋 nowa wersja oprogramowania Katana oznaczona numerem 7 od The Foundry. A pisz臋 o tym r贸wnie偶 z tego wzgl臋du, 偶e coraz wi臋cej os贸b b臋dzie mog艂o kojarzy膰 grafik臋 tytu艂ow膮 wykorzystan膮 w tym artykule. Zosta艂a ona stworzona przez Dawida Cencora, kt贸ry wrzuci艂 kilka jej wersji r贸wnie偶 u nas. Zapraszamy do galerii. Wracaj膮c do samej Katany - chyba o niej wcze艣niej nie pisali艣my.聽 "Katana" od The Foundry to zaawansowane narz臋dzie do o艣wietlania i tworzenia tzw. look developmentu聽 w procesie produkcji film贸w i animacji. Jego g艂贸wne zastosowania to: Look Development: Katana pozwala artystom na tworzenie, testowanie i udoskonalanie wygl膮du asset贸w, takich jak postacie czy elementy 艣rodowiska, w kontek艣cie produkcyjnym. Zapewnia narz臋dzia do zarz膮dzania teksturami, materia艂ami i o艣wietleniem, co jest kluczowe w produkcji film贸w animowanych i efekt贸w wizualnych. O艣wietlenie: Katana specjalizuje si臋 w zaawansowanym o艣wietleniu scen. Umo偶liwia tworzenie z艂o偶onych schemat贸w o艣wietleniowych, kt贸re mog膮 by膰 艂atwo modyfikowane i dostosowywane. Dzi臋ki wydajnemu zarz膮dzaniu scenami, Katana jest idealna do pracy nad du偶ymi scenami z wieloma 藕r贸d艂ami 艣wiat艂a. Efektywno艣膰 Workflow: Katana jest zaprojektowana, aby wspiera膰 procesy pracy w du偶ych studiach, gdzie wiele os贸b mo偶e pracowa膰 nad r贸偶nymi aspektami tego samego projektu. Posiada funkcje umo偶liwiaj膮ce 艂atwe wsp贸艂dzielenie i aktualizacj臋 pracy pomi臋dzy r贸偶nymi dzia艂ami. Zgodno艣膰 z Innymi Narz臋dziami: Katana 艂atwo integruje si臋 z innymi programami u偶ywanymi w produkcji filmowej i gier, takimi jak programy do tworzenia animacji 3D (np. Maya, Houdini) czy systemy renderowania (np. Arnold, RenderMan, V-Ray). Non-Destructive Workflow: Pozwala na nie-destrukcyjne podej艣cie do look development i o艣wietlenia, co oznacza, 偶e mo偶na wprowadza膰 zmiany bez wp艂ywu na wcze艣niej wykonan膮 prac臋. Skalowalno艣膰: Jest szczeg贸lnie ceniona w du偶ych produkcjach za jej zdolno艣膰 do obs艂ugi bardzo du偶ych i z艂o偶onych scen, nie trac膮c przy tym na wydajno艣ci. Katana jest cz臋sto wybierana w profesjonalnych studiach filmowych i produkcyjnych ze wzgl臋du na jej mocne strony w zakresie zarz膮dzania o艣wietleniem i look development w skomplikowanych scenach. Jest to narz臋dzie kluczowe w procesie tworzenia efekt贸w wizualnych wysokiej jako艣ci. 聽 Zobacz ca艂y news
Napisano 10 Listopad 20231 r @Xaia聽Klasa! Zawsze mnie zastanawia艂o jak dzia艂a przenoszenie scatter贸w do Katany. Jest tam jaki艣 instance system, bo przecie偶 nie eksportujesz chyba tysi臋cy obiekt贸w z takiego Houdiniego.
Napisano 10 Listopad 20231 r 51 minutes ago, Skyrush said: @Xaia聽Klasa! Zawsze mnie zastanawia艂o jak dzia艂a przenoszenie scatter贸w do Katany. Jest tam jaki艣 instance system, bo przecie偶 nie eksportujesz chyba tysi臋cy obiekt贸w z takiego Houdiniego. Zwyk艂e instancje to mo偶esz nawet fbxem przenie艣膰 mi臋dzy programami i te偶 zadzia艂aj膮. Nie wiem jak w katanie bo nigdy nie u偶ywa艂em ale pewnie mo偶na wyeksportowa膰 nawet jaki艣 zestaw punkt贸w z atrybutami transformacji i powinna sobie poradzi膰 bo to wielka koby艂a organizacyjna i to jej g艂贸wne zadanie 馃檪聽 https://learn.foundry.com/katana/Content/ug/instancing/rendering_instances.html聽
Napisano 10 Listopad 20231 r 5 hours ago, Skyrush said: @Xaia聽Klasa! Zawsze mnie zastanawia艂o jak dzia艂a przenoszenie scatter贸w do Katany. Jest tam jaki艣 instance system, bo przecie偶 nie eksportujesz chyba tysi臋cy obiekt贸w z takiego Houdiniego. Dzieki! Na scatter jest pare sposobow. Do tej pory wieksze studia uzywaly point clouds, a instance byly rozsiewane w katanie. Ja exportowalem z Hudego bezprosrednio instancje USD. Bardzo male i bardzo szybkie pliczki. Zero problemow jesli juz sie ogarnie jak Hudy exportuje USD zeby w katanie smigalo.聽 Export z pol milionem instancji zajmuje moze 20 sekund max.聽 Edytowane 10 Listopad 20231 r przez Xaia
Napisano 10 Listopad 20231 r 47 minut temu, Xaia napisa艂: Na scatter jest pare sposobow. Do tej pory wieksze studia uzywaly point clouds, a instance byly rozsiewane w katanie. Ja exportowalem z Hudego bezprosrednio instancje USD. Bardzo male i bardzo szybkie pliczki. Zero problemow jesli juz sie ogarnie jak Hudy exportuje USD zeby w katanie smigalo.聽 Export z pol milionem instancji zajmuje moze 20 sekund max.聽 Czaj臋, a jaka przewag臋 ma Katana nad Solaris w Hudym wed艂ug Ciebie?
Napisano 10 Listopad 20231 r Zgaduj臋, 偶e to 偶e Katana jest na rynku od 2011 a Solaris teraz ledwo wychodzi z bety mo偶e mie膰 znacznie聽馃檪
Napisano 10 Listopad 20231 r Dokladnie, Solaris jeszcze raczkuje, karma sie nie nadaje do produkcji. Jeszcze H20 nie testowalem, ale chlopaki robia dobra robote.
Napisano 10 Listopad 20231 r 7 hours ago, Xaia said: Dokladnie, Solaris jeszcze raczkuje, karma sie nie nadaje do produkcji. Jeszcze H20 nie testowalem, ale chlopaki robia dobra robote. Blue Sky Studios u偶ywa艂o od pocz膮tku do produkcji ale niestety si臋 zamkn臋艂o pocovidowo bo pewnie by to przyspieszy艂o rozw贸j i testowanie 馃槙聽Ju偶 4 lata min臋艂y od pierwszej publicznej wersji solarisa i troch臋 drogi przeszed艂 cho膰 mia艂em wra偶enie 偶e ze dwa lata min臋艂y, no c贸偶 staro艣膰 馃檪聽Pierwsza wersja solarisa jak i Karmy nie by艂y najlepsze i troch臋 si臋 sparzy艂em tak jak bifrostem w mayi ale teraz chyba pora znowu spr贸bowa膰 馃檪聽 Edytowane 11 Listopad 20231 r przez Destroyer
Napisano 10 Listopad 20231 r RiseFX leci full na hudym i solarisie, sporo osob sie zwolnilo bo za szybko siwieli. Z kazdym updatem jest coraz lepiej. Wszystko powoli dojrzewa.
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto