Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Autodesk wydał 3ds Max w wersji 2025 Lista nowości poniżej --LINK-- Zgaduję, że reakcja maxowów na update jest mniej więcej taka 🙂 2 2 3
triget Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec (edytowane) Zmian tyle, że spokojnie mogli to podzielić na 2, albo i 3 wersje tj. 2025/2026/2027, a poprawę literówki wydać jako 2028 Edytowane 27 Marzec przez triget 3 1
damian85osg Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Jakby to Stonoga rzekł "to jest dramat, k..." Całe szczęście wyemigrowałem z tego softa lata temu xD 1 2 1
Mortom Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec (edytowane) Uroki wydawania softu pod subskrypcje. Zmieniamy numerek, dodajemy jakieś śmieci a Project Lider dostaje premię! 😉 P.S. O co chodzi z tymi włosami za 3ką na splash screenie? Ma to jakoś zachęcić łysych klientów do kupna czy co? 🙂 Edytowane 27 Marzec przez Mortom
adek Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Oficjalny film Dobra, ale swoją drogą czego oczekujecie po nowych wersjach? Są fixy, są nowości. Ogólnie czasy (i to dotyczy wielu softów) - nowy numer jakieś rewolucyjne zmiany mamy za sobą. Chyba, że zaczną dodawać jakieś funkcje AI 😄 Osobiście uważam, że taka strategia jest lepsza niż ciśnięcie z nie wiadomo jakimi "ficzerami" i wyrabianie się w deadlinie. Dużo firm wybiera to drugie, aby hajpować nowości, które często osłabiają stabilność aplikacji lub zajmuje się nieistotnymi rzeczami. Dlatego tutaj pytam serio bo nie jestem użytkownikiem. 1
Destroyer Napisano 27 Marzec Autor Napisano 27 Marzec (edytowane) @adekNajłatwiej to zobaczyć przez porównanie, nie musisz się zupełnie znać i powinno wystarczyć. Zobacz to, co wersja SideFX w houdinim robi podobnie, wychodzi nowa wersja i jest masa nowości dla każdego, nowy system albo kilka, ulepszone funkcje, nowe sposoby działania, tak, że potrzeba chwili żeby to wszystko obejrzeć, dni czy tygodni żeby przetestować i miesięcy żeby jako tako zmasterować a w mayi czy maxie to czasem masz nowości "możesz teraz powiększyć okno albo użyć skrótu klawiszowego do czegoś, zaimportować światła i kamery z animacją, i ustawiliśmy jakąś opcję jako defaultową, no learning curve!" 😄 4 hours ago, Mortom said: P.S. O co chodzi z tymi włosami za 3ką na splash screenie? Ma to jakoś zachęcić łysych klientów do kupna czy co? 🙂 Wizualiazja tego ile dusz ciągnie za sobą na subskrypcji 😄 (no) strings attached 🙂 Edytowane 27 Marzec przez Destroyer 1 1
adek Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec @Destroyer ale Autodesk nie może kanibalizować innych softów. Więc raczej nie integruje ficzerów z Mayi do 3ds max'a itp. Pytanie czy w przypadku Houdiniego to dobre tez podejście czy tych zmian nie jest za dużo skoro tak trudno za tym gonić. Natomiast chętnie bym posłuchał jak to wygląda dzisiaj jeśli chodzi o popularność workflow i narzędzi. Ile np. tego tortu zjadł Blender (bo na pewno coś tam gdzieś zabrał - pytanie czy maxowi czy innym softom).
Destroyer Napisano 28 Marzec Autor Napisano 28 Marzec (edytowane) 37 minutes ago, adek said: ale Autodesk nie może kanibalizować innych softów. Więc raczej nie integruje ficzerów z Mayi do 3ds max'a itp. Robi dokładnie to ale team jednego i drugiego softu nawet ze sobą nie gada 🙂 Arnold, substance, python3 w jednym i drugim. Universal Scene Description (USD) w jednym i drugim w fazie rozwojowej OpenColorIO w jednym i drugim Retopology Tools dla maxa pojaiwły się w mniej więcej tej samej formie w Mayi Motion Trail zupdatowany w tej wersji mayi 2025 były też zupdatowane w poprzedniej wersji maxa 2024 Z kolei Smart Extrude z maxa 2022-2024 pojawiły się teraz w Mayi 🙂 W mayi i maxie od kilku ostatnich wersji poprawiają booleany Kupiony Naiad który jest od kilku alt w wielkich mękach integrowany w mayi był też integrowany w maxie ale to było tyle roboty zę w końcu porzucili 2 lata temu W ostatniej majce bevel filter przypomina już modyfikator z maxa Array Modifier z maxa to zbliżona funkcjonalnosć do masha z mayi Track editor w maxie i curve editor w mayi cały czas dostają jakieś mniejsze czy większe ulepszenia od kiklku wersji W mayi 2022 dodali Sweep Mesh podobny do modyfikatora w maxie Serach function przeszukujący wszystkie narzędzia i funkcje który dodali w mayi kilka wersji temu teraz jest też w maxie Veiewcube swego czasu też było w obu 🙂 Bardzo dużo funkcji się przenika i ostatnio mam wrażenie, że nawet bardziej niż wcześniej ale też te softy tradycyjnie są używane do innych zadań i jest masa funkcji którymi się różnią i nawet gdyby je przekopiowali to jedno drugiego by nie zastąpił nawet w 10 lat. I tu nawet nie trzeba kopiować z maxa na maye czy odwrotnie, zresztą architektura mająca u podstaw ze 40 lat na to nie pozwoli jak w zbrushu 😛 Ale można też wymyślić coś nowego albo kopiować narzędzia i rozwiązania od modo, cinemy, houdiniego, blednera, nawet darmowych skryptów czy pluginów i z samego tego będą grube updaty na kolejne 10 lat+ nie wymyślając zupełnie nic rewolucyjnego 🙂 37 minutes ago, adek said: Pytanie czy w przypadku Houdiniego to dobre tez podejście czy tych zmian nie jest za dużo skoro tak trudno za tym gonić. Dobre, nikt nie robi wszystkiego, nie da się na dobrym poziomie więc mając tyle zmian zawsze ktoś cosdostanie nowego czy rigger czy ktoś od symulacji, sierści czy enviro. Nie trzeba poznawać wszystkiego choć na powierzchownym poziomie da radę, coraz więcej jest też gotowych user friendly rozwiązań z shelfa czy presetsów więc i freelancer sobie poradzi a profesjonalista w wąskiej specjalizacji może wejść głębiej niemal do kodu źródłowego, w maxie czy mayi to masz zwykle czarną skrzynkę 🙂 Edytowane 28 Marzec przez Destroyer 1
adek Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec @Destroyer Ciekawe co piszesz. I wygląda na to, że Houdini rozwija się bardzo dobrze.
Araiel Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec Powiem Wam, że co drugi rok aktualizuję Maxa (przeważnie w przerwach między dużymi projektami) i mimo tego, że zawsze coś tam dodają to i tak przeważnie z tego nie korzystam 😛 Teraz przejrzałem sobie na szybko co było dodane na przestrzeni ostatnich 5 lat i jednak muszę przysiąść i nauczyć się tych nowych funkcji, bo parę rzeczy widzę, że by mi przyspieszyło workflow 😂🙃 1
Destroyer Napisano 28 Marzec Autor Napisano 28 Marzec 2 hours ago, adek said: @Destroyer Ciekawe co piszesz. I wygląda na to, że Houdini rozwija się bardzo dobrze. Na to wygląda, chyba jedyny z większych programów do grafiki w którym każdy update daje wrażenie, że święta przyszły wcześniej 😉 Kiedyś tak było niemal w każdym sofcie ale te czasy staja się już tak odległe, że coraz bardziej zaczynam wątpić w swoją pamięć 🙂
Destroyer Napisano 22 Maj Autor Napisano 22 Maj 2025.1 https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2025/ENU/?guid=GUID-584026C2-5EAA-4F03-B676-0A4D0C2372AA
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się