Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Wyszed艂 sneak peak dla wersji 20.5 

Nie wiem jak oni to robi膮, ale robi膮 niesamowit膮 robot臋. Dodano modu艂 MPM, czyli Autodeskowy Bifrost nie jest ju偶 sam. Dodano te偶 modu艂 do tworzenia materia艂贸w podobny do Substance Designera. Usprawnienia dla silnika renderuj膮cego Karma, oraz dalsze dopieszczanie systemu animacji.

  • Odpowiedzi 18
  • Wy艣wietle艅 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • A dla tych kt贸rzy si臋 lekko obawiaj膮 programu to tutaj jest lista podstawowych nod贸w z jednej z poprzednich wersji programu, wystarczy si臋 tylko nauczy膰 co do czego i jak je 艂膮czy膰 i ju偶 馃檪 

  • Jakby co to je偶eli chodzi o to jak je 艂膮czy膰 to do艣膰 prosta sprawa, wystarczy kropk臋 output klikn膮膰 i przeci膮gn膮膰 do kropki input. Trzeba tylko troch臋 wprawy, 偶eby trafi膰 w dziurk臋, jak w 偶yciu, et vo

  • Dok艂adnie, w wi臋kszo艣ci to proste nazwy codziennych przedmiot贸w, podstawowy angielski i ju偶 艣migamy, pierwsze z brzegu przyk艂ady 馃檪  Envelope, Fan, Gamepad, Handle, Keyboard, Camera, Bone, Light, Tra

Napisano

Ten uczu膰 gdy sneak peak po艂owicznej wersji trwa d艂u偶ej i pokazuje wi臋cej ni偶 5 lat "develepingu" autodesku w ca艂ym departamencie Media and Entertaiment 馃檪 

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor
  W dniu 14.06.2024 o 07:56, Destroyer napisa艂:

Ten uczu膰 gdy sneak peak po艂owicznej wersji trwa d艂u偶ej i pokazuje wi臋cej ni偶 5 lat "develepingu" autodesku w ca艂ym departamencie Media and Entertaiment 馃檪 

Nad Houdinim nadal pracuj膮 ludzie kt贸rzy go tworzyli w latach 90, a w autodesku kadra zmienia si臋 co kilka lat...

Mam wra偶enie, 偶e develpoerzy kt贸rzy pracuj膮 nad may膮 graj膮 w jeng臋. Musz膮 wyci膮gn膮膰 klocek 偶eby rozwija膰 program, ale maj膮 ograniczone ruchy, bo w przeciwnym wypadku wszystko si臋 rozsypie.

Edytowane przez Skyrush

Napisano
  W dniu 14.06.2024 o 08:33, Skyrush napisa艂:

Nad Houdinim nadal pracuj膮 ludzie kt贸rzy go tworzyli w latach 90, a w autodesku kadra zmienia si臋 co kilka lat...

Co b臋dzie jak ich zabraknie. Houdini bardzo 艂adnie si臋 rozwija, mocno si臋 ucywilizowa艂 przez ostatnie lata i wpadaj膮 kolejne kawa艂ki uk艂adanki 偶eby stal si臋 bardziej kompletnym programem a nie tylko od proceduralnych wybuch贸w, vfx贸w i dla naukowc贸w 馃檪 

Napisano
  • Autor

mo偶e szykuj膮 sobie jakich艣 nast臋pc贸w 馃槃 Te zmiany nast臋puj膮 tak szybko, 偶e nie nad膮偶am nad ogarnianiem ich, musz膮 troch臋 zwolni膰 xD

Napisano
  W dniu 14.06.2024 o 11:16, Skyrush napisa艂:

mo偶e szykuj膮 sobie jakich艣 nast臋pc贸w 馃槃 Te zmiany nast臋puj膮 tak szybko, 偶e nie nad膮偶am nad ogarnianiem ich, musz膮 troch臋 zwolni膰 xD

A tam niech nie zwalniaj膮 馃檪 Ja dwa razy tak porz膮dnie podchodzi艂em do hudego i kilka projekt贸w w nim op臋dzlowa艂em ale teraz od d艂u偶szego czasu to bardzo sporadycznie do niego si臋gam po konkretne mniejsze elementy i ju偶 ma艂o co pami臋tam 馃槙 A tyle tego dodaj膮, 偶e i tak prawie trzeba uczy膰 si臋 od nowa 馃槢 

Podoba mi si臋, 偶e dodali sculpt bo bardzo tego brakowa艂o 偶eby nawet co艣 delikatnie podrze藕bi膰, mo偶e nawet do blendshap贸w si臋 nada albo b臋dzie co艣 jak chronosculpt.

  W dniu 14.06.2024 o 08:33, Skyrush napisa艂:

Mam wra偶enie, 偶e develpoerzy kt贸rzy pracuj膮 nad may膮 graj膮 w jeng臋. Musz膮 wyci膮gn膮膰 klocek 偶eby rozwija膰 program, ale maj膮 ograniczone ruchy, bo w przeciwnym wypadku wszystko si臋 rozsypie.

No maja to zlepek, teraz ma z 5-6 r贸偶nych system贸w UI robi膮cych podobne rzeczy ale w inny spos贸b i czasem 艣rednio ze sob膮 gadaj膮c hypershade i node editor, bifrost, Shader FX kt贸re mo偶na by艂o eksportowa膰 do silnika Stingray ale autodek przesta艂 go rozwija膰 i zakopa艂. Mash, xgen, paintfx, wszystko 偶yje w swoim ma艂ym 艣wiecie i lewo gada z reszt膮. Teraz jeszcze USD i LookDevX 馃檪 do tego stare cz膮steczki i nowe kt贸re te偶 ju偶 s膮 stare, stare nHairsy i nowsze xgeny kt贸re ostatni update te偶 mia艂y lat temu i zawsze by艂y marudne, dopesheet 艂adnie od艣wie偶yli ale i tka nikt z tego nie korzysta艂 馃檪 Zreszt膮 po 10 latach od kupienia naida dodali symulacje cieczy jako bifrsot a potem dodali system nodalny i nazwali go ... bifrost 馃槃 No ale jako艣 to dzia艂a i przywyk艂em 

Napisano

Dok艂adnie. S膮 to go艣cie, kt贸rzy maj膮 podej艣cie i entuzjazm do 3D, rodem z lat 80-tych. Ci膮gle mo偶na stworzy膰 i doda膰 co艣 nowego vs kupimy ka偶dego.

Pytanie jakby wygl膮da艂 艣wiat 3D bez chudego. Wiele film贸w by nie powsta艂o.

Edytowane przez alex3d

Napisano

Ostatni tacy w "industry" trzeba na nich dmucha膰 i chucha膰 偶eby tak wytrwali jak najd艂u偶ej i nast臋pne pokolenie przyuczyli do takiej roboty a nie jak w autodesku gdzie odb臋bnisz swoje i odchodzi po 2 latach 偶eby mie膰 wi臋ksz膮 podwy偶k臋 a na to miejsce przychodzi inny ch艂opek co rok si臋 wdra偶a w soft potem dodaje skr贸ty klawiaturowe w okienku curve editor i odchodzi "my job is done" 馃檪  

Gdzie艣 kiedy艣 s艂ysza艂em histori臋 o ludku kt贸ry zatrudni艂 si臋 w firmie od jakiego艣 softu, pierwszego czy drugiego dnia naprawi艂 b艂膮d kt贸ry by艂 w nim od lat a potem si臋 zwolni艂 馃槃 By艂 u偶ytkownikiem kt贸rego to najbardziej wkurza艂o a偶 sam musia艂 naprawi膰 i to by艂a jego 偶yciowa misja 馃檪 Nie wiem czy prawda, zapewne nie ale patz膮c jakie czasem proste b艂臋dy i irytuj膮ce rzeczy potrafi膮 by膰 przez lata to wcale bym si臋 nie zdziwi艂 gdyby kto艣 tak kiedy艣 zrobi艂 馃檪 

 

  

  W dniu 14.06.2024 o 18:02, alex3d napisa艂:

Pytanie jakby wygl膮da艂 艣wiat 3D bez chudego. Wiele film贸w by nie powsta艂o.

Nie wszystko trzeba robi膰 w Hudinim, np taki The Primevals co niedawno wyszed艂 nie potrzebowa艂 Houdineigo a wygl膮da doskonale 馃檪 

 

Dobra dosy膰 gl臋dzenie, kto ze mn膮 uczy si臋 Houdiniego?! Ale tym razem tak na serio a nie tka jak blendera co now膮 wersj臋? 馃槢 

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  W dniu 14.06.2024 o 09:09, Destroyer napisa艂:

Co b臋dzie jak ich zabraknie. Houdini bardzo 艂adnie si臋 rozwija, mocno si臋 ucywilizowa艂 przez ostatnie lata i wpadaj膮 kolejne kawa艂ki uk艂adanki 偶eby stal si臋 bardziej kompletnym programem a nie tylko od proceduralnych wybuch贸w, vfx贸w i dla naukowc贸w 馃檪 

Jak Houdini podzieli los Zbrusha to ko艅cz臋 przygod臋 z 3d 馃槢 To ostatni soft kt贸rego tw贸rcy prioryterowo traktuj膮 robienie dobrego produktu dla klient贸w, a nie maksymalizacj臋 zysku shareholder贸w. Hmm... jest jeszcze Blender. Chyba jednak slave to 3d for life 馃槢

Napisano

A dla tych kt贸rzy si臋 lekko obawiaj膮 programu to tutaj jest lista podstawowych nod贸w z jednej z poprzednich wersji programu, wystarczy si臋 tylko nauczy膰 co do czego i jak je 艂膮czy膰 i ju偶 馃檪 

yjqANhj.jpeg

Napisano

Jakby co to je偶eli chodzi o to jak je 艂膮czy膰 to do艣膰 prosta sprawa, wystarczy kropk臋 output klikn膮膰 i przeci膮gn膮膰 do kropki input. Trzeba tylko troch臋 wprawy, 偶eby trafi膰 w dziurk臋, jak w 偶yciu, et voila.

A co do tego pierwszego to te偶 nie jest tak 藕le, bo ka偶dy nazywa node'a m贸wi o tym co on robi, wystarczy przeczyta膰... co prawda po angielsku, ale to ju偶 praktycznie ka偶dy zna od kiedy w liceum ucz膮.

Napisano

Dok艂adnie, w wi臋kszo艣ci to proste nazwy codziennych przedmiot贸w, podstawowy angielski i ju偶 艣migamy, pierwsze z brzegu przyk艂ady 馃檪 
Envelope, Fan, Gamepad, Handle, Keyboard, Camera, Bone, Light, Tractor, Chain, Comb, Knife, Agent, Beat

pretty self explanatory

 

 

Napisano
  W dniu 15.06.2024 o 09:51, Destroyer napisa艂:

A dla tych kt贸rzy si臋 lekko obawiaj膮 programu to tutaj jest lista podstawowych nod贸w z jednej z poprzednich wersji programu, wystarczy si臋 tylko nauczy膰 co do czego i jak je 艂膮czy膰 i ju偶 馃檪 

yjqANhj.jpeg

Jak dla mnie wszystko legitne. S膮 kolorki, "dziurki" na miejscu, podpisy i du偶a czcionka... nie ma tu czego nie rozumie膰. Ma艂pa z myszk膮 da sobie rady.  馃檪 

Napisano

Dla tych co nie wiedz膮, wszystko to jest podzielone na kategorie i zale偶ne od kontekstu w kt贸rym si臋 jest, wi臋c nigdy nie ma takiej 艣ciany nod贸w. Ale te偶 nigdy si臋 tych nod贸w nie wybiera z 偶adnej listy XD 

Naciskasz Tab piszesz pocz膮tek nazwy noda, autouzupe艂nia si臋 i enter, wskakuje na miejsce. Wiadomo 偶e trzeba widzie膰 co wpisa膰, no ale to ju偶 jak w ka偶dym sofcie, trzeba si臋 troch臋 otrzaska膰 zanim da si臋 co艣 sensownego zbudowa膰 od zera. 

Filozofia nod贸w w Houdinim jest bardzo podobna do Nuka - jak najmniej upakowane w jednym nodzie, 偶eby mo偶na by艂o do wielu rzeczy korzysta膰 z tych samych klock贸w. Dlatego jest pe艂no nod贸w. Wszystko prawie te偶 jest otwarte, mo偶na zobaczy膰 jak s膮 zrobione bardziej skomplikowane nody (kt贸re same maj膮 w 艣rodku drzewko prostszych nod贸w).

Edytowane przez jamnique

Napisano

Jeszcze ze 2 wersje temu menu nodowe nie by艂o a偶 tak 艂adnie posegregowane na tyle grup i podgrup ale z wersji na wersje staraj膮 si臋 wszystko troch臋 u艂atwi膰 i nie straszy膰 od razu rzucaj膮c wszystko na twarz  馃檪 

S膮 nody z 4 opcjami na krzy偶 jak split czy stash ale s膮 i takie jak pyro solver czy rbd bullet solver i tam w jednym nodzie jest opcji od groma a i tak po艂owy programu nigdy nawet nie tkn膮艂em wi臋c mog膮 by膰 i bardziej gargantuiczne nody 馃檪

 

Napisano
  W dniu 16.06.2024 o 13:15, Destroyer napisa艂:

Jeszcze ze 2 wersje temu menu nodowe nie by艂o a偶 tak 艂adnie posegregowane na tyle grup i podgrup ale z wersji na wersje staraj膮 si臋 wszystko troch臋 u艂atwi膰 i nie straszy膰 od razu rzucaj膮c wszystko na twarz  馃檪 

S膮 nody z 4 opcjami na krzy偶 jak split czy stash ale s膮 i takie jak pyro solver czy rbd bullet solver i tam w jednym nodzie jest opcji od groma a i tak po艂owy programu nigdy nawet nie tkn膮艂em wi臋c mog膮 by膰 i bardziej gargantuiczne nody 馃檪

 

No od paru lat pojawia si臋 coraz wi臋cej high-levelowych narz臋dzi. Kiedy艣 tego bardzo brakowa艂o. Ale jak zajrzysz do tego pyro solvera to te偶 si臋 oka偶e 偶e jest zrobiony z mniejszych "atomowych" nod贸w. Prawie wszystko mo偶na tak sprowadzi膰 do poziomu najprostszych, uniwersalnych element贸w. Chocia偶 te偶 przez optymalizacj臋 jest coraz wi臋cej element贸w z C++ i wtedy jaka艣 cz臋艣膰 logiki jest na sztywno. Relatywnie jest tego jednak bardzo ma艂o i tylko wtedy kiedy ma to sens.

Edytowane przez jamnique

Napisano

Niech ju偶 艂askawie Autodesk to kupi, 偶ebym co wersj臋 nie pr贸bowa艂 przez te kilka dni zosta膰 hudinist膮 馃槣

Napisano

Kurde ale 艂adnie dorzucili do pieca 馃檪 W po艂owicznej wersji tyle nowo艣ci co w 5 lat od autodesku w Media & Entertaiment 馃槃 Gdyby chcie膰 te wszystkie nowo艣ci porz膮dnie pozna膰 i przetestowa膰 to trzeba wzi膮膰 z p贸艂 roku urlopu na nauk臋 馃槃 

Proceduralny modularny autoriger kozak, super szybkie aktualizowanie wszystkich rig贸w gdy si臋 doda jak膮艣 funkcjonalno艣膰, 艂atwe i bardzo szybkie animowanie groom贸w, constrainowanie obiekt贸w w locie bez potrzeby przygotowania specjalnie pod to riga,  obracanie wybranych kontrolek wzgl臋dem tego samego punktu jako ca艂o艣膰 bez przygotowania i constrainowania, realtimowe pozowanei z u偶yciem ragdola, animowanie z u偶yciem fizyki od dowolnego momenty i bazuj膮c na wcze艣niejszym ruchu obiektu,fajne warstwy animacji kt贸re mo偶na scala膰, u偶ywa膰 jako overide albo addtive.
No maja jest coraz bardziej zagro偶ona 馃檪 

 

Albo ta dynamika i MPM i od razu m贸wi膮, 偶e mpm jest wolne ale nie u nas, u nas jest zrobione jak to w sidefx to nie jest mpm twojego dziadka 馃槃 taki przytyk do maji? 馃槢 

 

Ciekawe jak wygl膮da sculptowanie bo nie pokazali za du偶o ale wspomnieli, 偶e wprowadz膮 poziomy siatki czyli ju偶 przegoni膮 pod tym wzgl臋dem majk臋 kt贸ra od 10 lat nie mo偶e tego doda膰 a potem pora na mudboxa, 艂atwiej go dogoni膰 bo stoi w miejscu 馃槃

 

No i Kopernik, kozackie 艂膮czenie 2d i 3d do tworzenia tekstur, przeskakiwanie z 2d do 3d kiedy i jak si臋 chce i wyci膮ganie informacji 偶eby tekstura dopasowa艂a si臋 pod konkretny model i jego geometri臋. No i samo animowanie i szybko艣膰 robi wra偶enie. Manipulowanie geometri膮, UVa艂akmi i nodami 2d a do tego niemal realtimowe aov bez wypalania do plik贸w. 

No i wsparcie do OpenFX, kupujemy Spahire i mam dodatkow膮 garstk臋 nod贸w pod kompozycj臋 na dok艂adk臋 do 150 podstawowych w Copernicusie a zapowiadaj膮, 偶e to nie wszystko i prace trwaj膮 馃檪 
Zreszt膮 BorisFX ma chyba wszsytko pod OFX, Saphire, Continuum, Mocha, Silhouette do tego Red Giant Universe,Frischluft,  Topaz Video, Digital anarchy i jakie艣 mniejsze firmy, jest tego troch臋. 

bGWeMEt.jpeg

 

Albo taki light linking, 艂atwe i bardzo przejrzyste co jest ustawione 
LIsnvmx.png

A w maji to po艂膮czysz i b贸g jeden wie co wp艂ywa na co 馃檪

v1pePHi.png

 

 

Node information ju偶 zrobili jako okno kt贸re mo偶na zagnie藕dzi膰 bo tyle dodaj膮 informacji, 偶e jako wyskakuj膮ce okno przestaje mie膰 sens 馃槢 Fajnie od razu u艂atwili wizualizowanie parametr贸w 

nVZHAOg.png

 

Rysowanie po艂膮cze艅 te偶 jest nowe ? Chyba wprowadzili w 20? bo nie pami臋tam 偶ebym  u偶ywa艂 a 20 prawie nie tkn膮艂em 馃槢 

B46VaSY.png

Sx0qyhH.png

Edytowane przez Destroyer

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci