Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeśli miałbym wymienić jedną firmę, które warto się przyglądać pod kątem narzędzi jakie dostarcza dla branży graficznej (VFX) - bez wątpienia byłaby to Runway. Jest to firma, która już w tej chwili może pochwalić się wykorzystaniem swojej technologii "w produkcji" pracując razem z twórcami filmowymi, studiami, muzykami.

Runway ogłosiło właśnie premierę Act-One – narzędzia, które umożliwia tworzenie ekspresywnych animacji postaci na podstawie prostych nagrań wideo. Narzędzie dostępne jest w ramach Gen-3 Alpha i stanowi znaczący krok naprzód w zastosowaniu modeli generatywnych w animacji oraz produkcji filmowej.

Nowa era animacji
Act-One wykorzystuje nagrania wideo i głos aktora jako jedyne źródło danych do generowania animacji. Tradycyjne metody, takie jak motion capture, są zastępowane przez prostsze rozwiązanie, które nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Dzięki temu proces staje się bardziej dostępny i szybki, a aktorskie emocje i niuanse są wiernie oddawane w postaci cyfrowej.

Jak to działa?
Narzędzie umożliwia animowanie postaci na podstawie prostych nagrań wideo, zachowując przy tym szczegóły takie jak ruch oczu, mikroekspresje czy tempo wypowiedzi. Użytkownicy mogą korzystać z domowej kamery, by przenieść swoje występy na generowane postacie o różnych proporcjach i wyglądzie, otwierając nowe możliwości projektowania postaci.

Wiarygodne i realistyczne wyniki
Act-One doskonale radzi sobie z tworzeniem realistycznych, filmowych animacji postaci, które wyrażają prawdziwe emocje. Model sprawdza się w różnych ujęciach kamery, co pozwala na swobodne tworzenie treści narracyjnych z jednym aktorem, wcielającym się w wiele postaci.

Bezpieczeństwo
Runway w swoich materiałach informuje, że dba o odpowiedzialny rozwój swoich narzędzi. Act-One wprowadza zaawansowane mechanizmy moderacji treści, w tym blokadę generowania wizerunków publicznych osób oraz weryfikację praw do użycia głosu.

Dostępność
Niestety narzędzie nie jest dostępne jeszcze dla wszystkich, a udostępniane stopniowo kolejnym użytkownikom.

Źródło: https://runwayml.com/research/introducing-act-one


Zobacz cały news

Napisano

@SebastianSz "AI" nie wiedzialo gdzie sa usta, ale wszystko git bo ludzie sa wychowani na tiktoku a nie ksiazkach i tez pewnie mysla ze to sa wasy. Jesli cos mysla w ogole jeszcze.

A co do mozliwosci? Na serio to pewnie o tyle spoko ze nie bada musieli aktorzy miec markerow na twarzy naklejonych. A poza tym to jak mowisz... Powstanie wiecej czegos w tym stylu:

 

Napisano
7 hours ago, SebastianSz said:

Proszę, prawdziwa sztuka nie potrzebuje AI

Przez chwilę obawiałem się, że wrzuciłeś wybitne dzieło naszej rodzimej artystki Alicji Żebrowskiej "Narodziny Barbie"... Haha

AI czy też nie, akurat w świecie SZTUKI to chyba nie ma aż takiego znaczenia huhue

"Wątek powiązania ze sobą w kulturze narodzin zła i kobiecej seksualności pojawił się w instalacji wideo "Grzech Pierworodny - Domniemany Projekt Rzeczywistości Wirtualnej” (1993). Żebrowska nie tylko dokonywała w nim dekonstrukcji biblijnej opowieści, ale także zacierała granice między sztuką a pornografią... Film wideo prezentuje różne czynności na częściach intymnych kobiety: pochwie i odbycie; od dziecięcej zabawy z guzikiem poprzez masturbację, zabiegi lecznicze borowiną aż po naturalistyczny "poród" laleczki Barbie.

W pierwszej wersji, prezentowanej tylko raz, na premierze dzieła w krakowskiej galerii Zderzak w 1993 roku, film składał się ze sceny jedzenia jabłka oraz penetracji pochwy sztucznym penisem".

  • Mega! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności