Akierek Napisano Niedziela o 07:58 Napisano Niedziela o 07:58 (edytowane) Czy kolory pozwalają nam odczuwać emocje? Czerwień i srebro to kolory, które w nas wywołują emocje. Pasja i harmonia są częścią naszego życia. Jazda samochodem intensyfikuje emocje i adrenalinę w nas, szczególnie w górskim krajobrazie. Życie to emocje. Zrobiłem pracę na konkurs, starałem sie zrobic najlepiej jak potrafię. Programy uzyte to tylko Blender3d i gimp dla postprodukcji. Edytowane 21 godzin temu przez Akierek podmiana glownego obrazka 1
kengi Napisano Niedziela o 10:04 Napisano Niedziela o 10:04 (edytowane) Te dwa światła u góry rozwalają ci całą kompozycję. Ja bym je wywalił poza kadr. Nic nie wnoszą a tylko przeszkadzają. Jeżeli potrzebujesz do oświetlenia obiektów, to zrób je niewidoczne dla kamery. Będzie 1000x lepiej. Kadrowałbym też trochę inaczej. Samochody nieco wyżej, aby trafiły na linie podziału na 3. Bo są najważniejszym obiektem w kadrze a wywalasz je niepotrzebnie na dół, dając miejsce dla rzeczy nieistotnych. Takich jak napis (swoją drogą przaśny co najmniej, więc raczej też niepotrzebny). Edytowane Niedziela o 10:15 przez kengi 2 1
Destroyer Napisano Niedziela o 11:49 Napisano Niedziela o 11:49 W tym czerwono ceglanym świetle nie widać ani srebra ani czerwieni a całą uwagę ściągają światła na górze i potem przednie światła samochodu, a chyba nie o to chodziło. Nawet tło za drzwiami skupia uwagę wczesnej niż samochody bo one są na samym końcu nawet za drabiną Można zrobić render nocą ale jednocześnie z głównym obiektem tak oświetlonym, że widać jego prawdziwe kolory, teraz jest wszystko tak zamglone jakby ktoś palił koksowniki za kamerą Wydobądź przede wszystkim samochody a resztę rozmyj dofem, niskim kontrastem, pozwól żeby tło było tłem a nie głównym elementem sciągającym uwagę 1
Akierek Napisano Niedziela o 12:11 Autor Napisano Niedziela o 12:11 Dzieki chlopaki za konstruktywne rady ! Nie wiem czy po poprawieniu renderu bede mogl wyslac je po raz kolejny na konkurs, ale zobacze czy sie uda. troche poprawilem
kengi Napisano Niedziela o 12:21 Napisano Niedziela o 12:21 Jest dużo lepiej. Szkoda, że się jeszcze boisz "zamazać" swoją pracę... w sensie jakbyś uwzględnił uwagi @Destroyer byłoby jeszcze lepiej. Nie widzielibyśmy napisu i gór, tylko byłyby rozmyte jak to w fotografii z mocno otwartą przesłoną (a przy takim oświetleniu, raczej trzeba otworzyć przesłonę, co wiążę się z małą głębią ostrości/dużym rozmyciem tła i samego przodu kadru), samochody wyszłyby jeszcze bardziej na pierwszy plan. I jeszcze mógłbyś zignorować napis u góry (on serio nic nie wnosi), podnieść samochody jeszcze wyżej (lepsza kompozycja). A tak, stoisz kompozycyjnym okrakiem, żeby zmieścić i samochody, i napis i jeszcze góry w tle. I jeszcze wszystko chcesz pokazać ostre. A jak wiadomo, jeżeli wszyscy są super, to nikt(nic) nie jest. Jakbyś się zdecydował, pokazać jednak tylko samochody, byłoby dużo lepiej. Ew. mógłbyś obniżyć kamerę, samochody zasłoniłyby otwartą bramę bardziej. napis znalazłby się niżej, samochody wyżej i by było lepiej. Plus Depth of Field w kamerze włączyć i to z mocnym rozmyciem... i byłoby cacy malina. Olewając już konkursik, zrobiłbym nawet testowo jedno takie podejście z uwzględnieniem tych uwag jeszcze. 1 2
EthicallyChallenged Napisano Niedziela o 13:00 Napisano Niedziela o 13:00 Jeśli chodzi o mniej ważne rzeczy, to zrobiłbym tak żeby koła nie dotykały podłogi tylko tymi najniżej umieszconymi wertexami, ale trochę rozpłaszczyły się na ziemi No i jeśli chcesz zostawić ten szyld, to pomyślałbym jeszcze w jakiej formie go zrobić, tak aby pasował do otoczenia bardziej. Teraz jest zrobiony z takich idealnych liter, widać że istnieją tylko w pamięci komputera. Ja bym celował bardziej w coś takiego 1 1
Destroyer Napisano Niedziela o 13:31 Napisano Niedziela o 13:31 (edytowane) Wywal całkiem fog z renderu, napisy na razie też i nie oświetlaj ściany nad samochodami, podciągnij same samochody w neutralnym świetle + daj im coś do odbijania, czyta atmosfera bez god raysów, snopów światła, flar et. to można dodać na sam koniec jako akcent a nie zęby ukryć niedociągnięcia . W ogóle to zrób taki test, wywal wszystko, daj podłogę z asfaltu z lekkimi odbiciami, czarnym tłem z tyłu i ładne oświetl same samochody i jak będzie żyleta to dopiero dodaj coś tam w tle jako lekki akcent bo tak to starasz się pokazać wszystko i wszystko się zlewa Edytowane Niedziela o 13:36 przez Destroyer 1
Akierek Napisano Niedziela o 14:20 Autor Napisano Niedziela o 14:20 Dzieki! Wszystkie wasze rady sa moim zdaniem sluszne i daja do myslenia, ale nie wiem czy bede w stanie wszystkie wprowadzic w zycie, bo moj skill swoje a rady swoje ze tak powiem. hehe Zamazalem troche dofem tlo na dworze, ale nie wiem czy sprobowac tez zamazac wszystko oprocz samochodow? Troche to bedzie dziwnie wygladalo?
Destroyer Napisano Niedziela o 14:32 Napisano Niedziela o 14:32 10 minutes ago, Akierek said: Zamazalem troche dofem tlo na dworze, ale nie wiem czy sprobowac tez zamazac wszystko oprocz samochodow? Troche to bedzie dziwnie wygladalo? Spróbuj różnych pomysłów i sprawdź w praktyce, tylko rób to mocno i zdecydowanie a potem stonuj w razie potrzeby jeśli kierunek jest dobry bo malutkimi, ostrożnymi kroczkami to się zestarzejesz nim dojdziesz do tego czy to dobry kierunek 🙂 a to cyfrowa praca, zawsze możesz cofnąć decyzje i nic nie zepsujesz. 1
kengi Napisano Niedziela o 14:38 Napisano Niedziela o 14:38 (edytowane) A jak ty robisz tego dofa? Zrób kamere, dodaj null object i ustaw to jakoś tak w parametrach kamery: Edit: i daj trochę przestrzeni po bokach od samochodów, za blisko krawędzi są. A ten napis się przycina, wiec albo niżej, albo go wywal w ogóle. Edytowane Niedziela o 14:39 przez kengi 1
Destroyer Napisano Niedziela o 15:26 Napisano Niedziela o 15:26 (edytowane) Tak samochody i napisy tworzą napięcie przez styczne, nawet tylne koło czerwonego i jego cień jak już wspomniał EC powyżej, pozioma belka na drzwiach i rama szyby, odbicie na górnej części jednego samochodu przechodzi w drugi prawie idealnie albo pudło po prawej w dolną część samochodu, nawet pionowe, jaśniejsze deski na ścianie są bardzo blisko do tych na drzwiach unikaj tego https://artofvisualthinking.blogspot.com/2012/10/those-pesky-tangents.html https://www.christache.com/post/a-tangent-about-tangents https://willkempartschool.com/compostional-mistakes-in-drawing/ Edytowane Niedziela o 15:35 przez Destroyer 1
Akierek Napisano Niedziela o 18:36 Autor Napisano Niedziela o 18:36 Okej, cos tam wyrzezbilem, probowalem zwracac uwage na te styczne krawedzi, ale chyba ciezko mi jest uchwycic tak zeby zadna nie nachodzila na siebie za blisko. No i ten dov, chyba udalo sie to jakos ogarnac
Destroyer Napisano Niedziela o 19:25 Napisano Niedziela o 19:25 Lepiej ale straciłeś trochę kontrastów i kolorów, wcześniej było bardziej dynamicznie. Chyba skala nie siedzi bo przód czerwonego samochodu wydaje się bardziej rozmyty niż wrota a wydaje sieże stoją kilka metrów od drzwi. Nadal górny murek do wyrzucenia, teraz drabina za mocno rzuca cień i się wybija, pozioma belka w bramie mocno się równa z krawędzią szyby, możesz nawet ostrym odbiciem je odciąć i też pomoże. Ciemniejszy pierwszy plan, więcej odbić budujących formę i rim light odcinających samochody od tła, większy kontrast, patrz na historgram jak wyglądają kolory i czy nie ma ciemnicy 🙂 Może w tym kierunku kombinuj. I upraszczaj, jeśli wszystkie elementy nie grają ze sobą to wywalaj i skup się na tym co najważniejsze aż będzie dobrze bo tak to poprawisz jedno a zepsujesz drugie i koniec końców nic nie oszczędzasz czasu tylko tracisz. 1 1 1
adek Napisano Poniedziałek o 07:44 Napisano Poniedziałek o 07:44 Piękny wątek. Dzieki za wrzucenie pracy i branie na klatę feedbacku bo uważam, że jest dość celny. Oglądając pierwszy render - też moja uwaga skupiala się na tyc światłach, brało to całą uwagę. Teraz jest dużo lepiej chociaz nie jestem fanem tego napisu - wygląda jakoś bardzo nienaturalnie i również font mi nie leży. Bez wygląda lepiej bo uwaga skupia się na samochodach. W momencie gdy dodajesz napis - oczy tam idą najpierw - czytamy. Zupełnie inny odbiór. To pokazał @Destroyer Ja bym się podpytał czy można podmienić pracę 🙂 Ale przynajmniej wydaje mi się, że doświadczeni i lekcja na przyszłość. 1
Akierek Napisano Poniedziałek o 08:58 Autor Napisano Poniedziałek o 08:58 Dzieki chlopaki! Staram sie brac na klate rady, bo wiem ze wasze doswiadczenie z grafika 3d jest wieksze ode mnie dlatego tez wszystkie traktuje powaznie i staram sie wprowadzic w zycie. Tak to prawda, ze dzieki tym radom napewno bede mial lekcje na przyszlosc. Co do zamiany pracy na konkurs, to w rules jest napisane ze jest dozwolona zmiania pracy, byle tylko nie zmieniac koceptu, pomyslu, czy tez samochodu. Zrobilem kolejny render, troche w mniejszej rozdzielczosci, ale w wyzszejh rozdzielczosci zrobie dopiero gdy bedzie zajebiscie 1
Akierek Napisano Poniedziałek o 15:48 Autor Napisano Poniedziałek o 15:48 teraz mysle ze ta wersja bedzie chyba najlepsza w moim wykonaniu
Akierek Napisano wczoraj o 08:27 Autor Napisano wczoraj o 08:27 Dowiedzialem sie ze mozna podmienic prace, więc jest git. Mysle ze to bedzie najlepsze:
Destroyer Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Nie jestem przekonany czy dodanie okna i obrazu na ścianie poszło na plus ale Twoja decyzja. Samochody na pewno są bardziej widoczne i doświetlone, nie wiem czy nawet teraz nie za bardzo ale już tak nie giną w obrazku. Co to tam leży pod czerwonym samochodem?
EthicallyChallenged Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu ja bym uspokoił te kontrasty między niebem a wnętrzem stodoły, lepiej zachować je na kontrastowanie pojazdów z otoczeniem, żeby zwracały na siebie więcej uwagi. POszerzyłbym też kadr, zgadzam się z Kengi że fury są za blisko krawędzi kadru
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się