Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Czy kolory pozwalaj膮 nam odczuwa膰 emocje? Czerwie艅 i srebro to kolory, kt贸re w nas wywo艂uj膮 emocje. Pasja i harmonia s膮 cz臋艣ci膮 naszego 偶ycia. Jazda samochodem intensyfikuje emocje i adrenalin臋 w nas, szczeg贸lnie w g贸rskim krajobrazie. 呕ycie to emocje.

Zrobi艂em prac臋 na konkurs, stara艂em sie zrobic najlepiej jak potrafi臋.

Programy uzyte to tylko Blender3d i gimp dla postprodukcji.

render9.jpg

Edytowane przez Akierek
podmiana glownego obrazka

  • Odpowiedzi 23
  • Wy艣wietle艅 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Hej @Akierek, to mo偶e i ja si臋 dorzuc臋: Zmieni艂bym przede wszystkim symetryczno艣膰 kompozycji. Wszystko jest bardzo statyczne i zbyt jednakowe: Wystarczy zr贸znicowa膰 troch臋 obiekt

  • Te dwa 艣wiat艂a u g贸ry rozwalaj膮 ci ca艂膮 kompozycj臋. Ja bym je wywali艂 poza kadr. Nic nie wnosz膮 a tylko przeszkadzaj膮. Je偶eli potrzebujesz do o艣wietlenia obiekt贸w, to zr贸b je niewidoczne dla kamery. B

  • Jest du偶o lepiej. Szkoda, 偶e si臋 jeszcze boisz "zamaza膰" swoj膮 prac臋... w sensie jakby艣 uwzgl臋dni艂 uwagi @Destroyer聽by艂oby jeszcze lepiej. Nie widzieliby艣my napisu i g贸r, tylko by艂yby rozmyte jak

Posted Images

Napisano

Te dwa 艣wiat艂a u g贸ry rozwalaj膮 ci ca艂膮 kompozycj臋. Ja bym je wywali艂 poza kadr. Nic nie wnosz膮 a tylko przeszkadzaj膮. Je偶eli potrzebujesz do o艣wietlenia obiekt贸w, to zr贸b je niewidoczne dla kamery. B臋dzie 1000x lepiej.

Kadrowa艂bym te偶 troch臋 inaczej. Samochody nieco wy偶ej, aby trafi艂y na linie podzia艂u na 3. Bo s膮 najwa偶niejszym obiektem w kadrze a wywalasz je niepotrzebnie na d贸艂, daj膮c miejsce dla rzeczy nieistotnych. Takich jak napis (swoj膮 drog膮 prza艣ny co najmniej, wi臋c raczej te偶 niepotrzebny).

Edytowane przez kengi

Napisano

W tym czerwono ceglanym 艣wietle nie wida膰 ani srebra ani czerwieni a ca艂膮 uwag臋 艣ci膮gaj膮 艣wiat艂a na g贸rze i potem przednie 艣wiat艂a samochodu, a chyba nie o to chodzi艂o. Nawet t艂o za drzwiami skupia uwag臋 wczesnej ni偶 samochody bo one s膮 na samym ko艅cu nawet za drabin膮聽

Mo偶na zrobi膰 render noc膮 ale jednocze艣nie z g艂贸wnym obiektem tak o艣wietlonym, 偶e wida膰 jego prawdziwe kolory, teraz jest wszystko tak zamglone jakby kto艣 pali艂 koksowniki za kamer膮聽

Wydob膮d藕 przede wszystkim samochody a reszt臋 rozmyj dofem, niskim kontrastem, pozw贸l 偶eby t艂o by艂o t艂em a nie g艂贸wnym elementem sci膮gaj膮cym uwag臋聽

car-driving-track-night-style-octane-ren

classic-car-on-the-road-in-the-city-at-n

a0b5f0642d2a7821faddf0f5351f41c5.jpg

860

HD-wallpaper-auto-port-night-blue-machin

LotusComp04-2048x1366.jpg

Napisano
  • Autor

Dzieki chlopaki za konstruktywne rady !

Nie wiem czy po poprawieniu renderu bede mogl wyslac je po raz kolejny na konkurs, ale zobacze czy sie uda.

troche poprawilem

ren22.jpg

Napisano

Jest du偶o lepiej.

Szkoda, 偶e si臋 jeszcze boisz "zamaza膰" swoj膮 prac臋... w sensie jakby艣 uwzgl臋dni艂 uwagi @Destroyer聽by艂oby jeszcze lepiej. Nie widzieliby艣my napisu i g贸r, tylko by艂yby rozmyte jak to w fotografii z mocno otwart膮 przes艂on膮 (a przy takim o艣wietleniu, raczej trzeba otworzy膰 przes艂on臋, co wi膮偶臋 si臋 z ma艂膮 g艂臋bi膮 ostro艣ci/du偶ym rozmyciem t艂a i samego przodu kadru), samochody wysz艂yby jeszcze bardziej na pierwszy plan.

I jeszcze m贸g艂by艣 zignorowa膰 napis u g贸ry (on serio nic nie wnosi), podnie艣膰 samochody jeszcze wy偶ej (lepsza kompozycja). A tak, stoisz kompozycyjnym okrakiem, 偶eby zmie艣ci膰 i samochody, i napis i jeszcze g贸ry w tle. I jeszcze wszystko chcesz pokaza膰 ostre. A jak wiadomo, je偶eli wszyscy s膮 super, to nikt(nic) nie jest.

Jakby艣 si臋 zdecydowa艂, pokaza膰 jednak tylko samochody, by艂oby du偶o lepiej. Ew. m贸g艂by艣 obni偶y膰 kamer臋, samochody zas艂oni艂yby otwart膮 bram臋 bardziej. napis znalaz艂by si臋 ni偶ej, samochody wy偶ej i by by艂o lepiej.

Plus Depth of Field w kamerze w艂膮czy膰 i to z mocnym rozmyciem... i by艂oby cacy malina.

Olewaj膮c ju偶 konkursik, zrobi艂bym nawet testowo jedno takie podej艣cie z uwzgl臋dnieniem tych uwag jeszcze.

Napisano

Je艣li chodzi o mniej wa偶ne rzeczy, to zrobi艂bym tak 偶eby ko艂a nie dotyka艂y pod艂ogi tylko tymi najni偶ej umieszconymi wertexami, ale troch臋 rozp艂aszczy艂y si臋 na ziemi

image.png.df5248265ee1de67ede6a3126d5858e9.pngimage.png.e5374355d93e26ed484848bbc0e00c1f.png

No i je艣li chcesz zostawi膰 ten szyld, to pomy艣la艂bym jeszcze w jakiej formie go zrobi膰, tak aby pasowa艂 do otoczenia bardziej. Teraz jest zrobiony z takich idealnych liter, wida膰 偶e istniej膮 tylko w pami臋ci komputera. Ja bym celowa艂 bardziej w co艣 takiego

LmpwZw

Napisano

Wywal ca艂kiem fog z renderu, napisy na razie te偶 i nie o艣wietlaj 艣ciany nad samochodami, podci膮gnij same samochody w neutralnym 艣wietle + daj im co艣 do odbijania, czyta atmosfera bez god rays贸w, snop贸w 艣wiat艂a, flar et. to mo偶na doda膰 na sam koniec jako akcent a nie z臋by ukry膰 niedoci膮gni臋cia .

W og贸le to zr贸b taki test, wywal wszystko, daj pod艂og臋聽 z asfaltu z lekkimi odbiciami, czarnym t艂em z ty艂u i 艂adne o艣wietl same samochody i jak b臋dzie 偶yleta to dopiero dodaj co艣 tam w tle jako lekki akcent bo tak to starasz si臋 pokaza膰 wszystko i wszystko si臋 zlewa聽

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Dzieki! Wszystkie wasze rady sa moim zdaniem sluszne i daja do myslenia, ale nie wiem czy bede w stanie wszystkie wprowadzic w zycie, bo moj skill swoje a rady swoje ze tak powiem. hehe

Zamazalem troche dofem tlo na dworze, ale nie wiem czy sprobowac tez zamazac wszystko oprocz samochodow? Troche to bedzie dziwnie wygladalo?

render1.jpg

Napisano
10 minutes ago, Akierek said:

Zamazalem troche dofem tlo na dworze, ale nie wiem czy sprobowac tez zamazac wszystko oprocz samochodow? Troche to bedzie dziwnie wygladalo?

Spr贸buj r贸偶nych pomys艂贸w i sprawd藕 w praktyce, tylko r贸b to mocno i zdecydowanie a potem stonuj w razie potrzeby je艣li kierunek jest dobry bo malutkimi, ostro偶nymi kroczkami to si臋 zestarzejesz nim dojdziesz do tego czy to dobry kierunek 馃檪聽a to cyfrowa praca, zawsze mo偶esz cofn膮膰 decyzje i nic nie zepsujesz.

Napisano

A jak ty robisz tego dofa?

Zr贸b kamere, dodaj null object i ustaw to jako艣 tak w parametrach kamery:

dof.thumb.jpg.a50500b3da8c38faf0c61ceb4da40b35.jpg

Edit: i daj troch臋 przestrzeni po bokach od samochod贸w, za blisko kraw臋dzi s膮. A ten napis si臋 przycina, wiec albo ni偶ej, albo go wywal w og贸le.

Edytowane przez kengi

Napisano

Tak samochody i napisy tworz膮 napi臋cie przez styczne, nawet tylne ko艂o czerwonego i jego cie艅 jak ju偶 wspomnia艂 EC powy偶ej, pozioma belka na drzwiach i rama szyby, odbicie na g贸rnej cz臋艣ci jednego samochodu przechodzi w drugi prawie idealnie albo pud艂o po prawej w doln膮 cz臋艣膰 samochodu, nawet pionowe, ja艣niejsze deski na 艣cianie s膮 bardzo blisko do tych na drzwiach unikaj tego聽

https://artofvisualthinking.blogspot.com/2012/10/those-pesky-tangents.html

https://www.christache.com/post/a-tangent-about-tangents

https://willkempartschool.com/compostional-mistakes-in-drawing/

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Okej, cos tam wyrzezbilem, probowalem zwracac uwage na te styczne krawedzi, ale chyba ciezko mi jest uchwycic tak zeby zadna nie nachodzila na siebie za blisko.

No i ten dov, chyba udalo sie to jakos ogarnac

render2.jpg

render3.jpg

Napisano

Lepiej ale straci艂e艣 troch臋 kontrast贸w i kolor贸w, wcze艣niej by艂o bardziej dynamicznie. Chyba skala nie siedzi bo prz贸d czerwonego samochodu wydaje si臋 bardziej rozmyty ni偶 wrota a wydaje sie偶e stoj膮 kilka metr贸w od drzwi. Nadal g贸rny murek do wyrzucenia, teraz drabina za mocno rzuca cie艅 i si臋 wybija, pozioma belka w bramie mocno si臋 r贸wna z kraw臋dzi膮 szyby, mo偶esz nawet ostrym odbiciem je odci膮膰 i te偶 pomo偶e. Ciemniejszy pierwszy plan, wi臋cej odbi膰 buduj膮cych form臋 i rim light odcinaj膮cych samochody od t艂a, wi臋kszy kontrast, patrz na historgram jak wygl膮daj膮 kolory i czy nie ma ciemnicy 馃檪

dfgdf.jpg

dfgdf.gif

dfgdfgrf.jpg

Mo偶e w tym kierunku kombinuj. I upraszczaj, je艣li wszystkie elementy nie graj膮 ze sob膮 to wywalaj i skup si臋 na tym co najwa偶niejsze a偶 b臋dzie dobrze bo tak to poprawisz jedno a zepsujesz drugie i koniec ko艅c贸w nic nie oszcz臋dzasz czasu tylko tracisz.聽

Napisano

Pi臋kny w膮tek. Dzieki za wrzucenie pracy i branie na klat臋 feedbacku bo uwa偶am, 偶e jest do艣膰 celny. Ogl膮daj膮c pierwszy render - te偶 moja uwaga skupiala si臋 na tyc 艣wiat艂ach, bra艂o to ca艂膮 uwag臋. Teraz jest du偶o lepiej chociaz nie jestem fanem tego napisu - wygl膮da jako艣 bardzo nienaturalnie i r贸wnie偶 font mi nie le偶y.聽

Bez wygl膮da lepiej bo uwaga skupia si臋 na samochodach. W momencie gdy dodajesz napis - oczy tam id膮 najpierw - czytamy. Zupe艂nie inny odbi贸r. To pokaza艂 @Destroyer

Ja bym si臋 podpyta艂 czy mo偶na podmieni膰 prac臋 馃檪 Ale przynajmniej wydaje mi si臋, 偶e do艣wiadczeni i lekcja na przysz艂o艣膰.聽

Napisano
  • Autor

Dzieki chlopaki! Staram sie brac na klate rady, bo wiem ze wasze doswiadczenie z grafika 3d jest wieksze ode mnie dlatego tez wszystkie traktuje powaznie i staram sie wprowadzic w zycie. Tak to prawda, ze dzieki tym radom napewno bede mial lekcje na przyszlosc. Co do zamiany pracy na konkurs, to w rules jest napisane ze jest dozwolona zmiania pracy, byle tylko nie zmieniac koceptu, pomyslu, czy tez samochodu.

Zrobilem kolejny render, troche w mniejszej rozdzielczosci, ale w wyzszejh rozdzielczosci zrobie dopiero gdy bedzie zajebiscie

render4.jpg

Napisano
  • Autor

Dowiedzialem sie ze mozna podmienic prace, wi臋c jest git. Mysle ze to bedzie najlepsze:

render8.jpg

clay100.jpg

Napisano

聽Nie jestem przekonany czy dodanie okna i obrazu na 艣cianie posz艂o na plus ale Twoja decyzja. Samochody na pewno s膮 bardziej widoczne i do艣wietlone, nie wiem czy nawet teraz nie za bardzo ale ju偶 tak nie gin膮 w obrazku. Co to tam le偶y pod czerwonym samochodem?聽聽

render9.thumb.jpg.5580d1c8f447db361f437f

Napisano

ja bym uspokoi艂 te kontrasty mi臋dzy niebem a wn臋trzem stodo艂y, lepiej zachowa膰 je na kontrastowanie pojazd贸w z otoczeniem, 偶eby zwraca艂y na siebie wi臋cej uwagi. POszerzy艂bym te偶 kadr, zgadzam si臋 z Kengi 偶e fury s膮 za blisko kraw臋dzi kadruimage.png.59d91c96e3b4626ee94d2631dbca9bcf.png

Napisano

Hej @Akierek, to mo偶e i ja si臋 dorzuc臋:

image.png.59d91c96e3b4626ee94d2631dbca9bcf.jpg.5155a8e709e882c288ad545505000b03.jpg

Zmieni艂bym przede wszystkim symetryczno艣膰 kompozycji. Wszystko jest bardzo statyczne i zbyt jednakowe:

image.png.59d91c96e3b4626ee94d2631dbca9bc11f.jpg.c5c3b834230b85d29d74e28566f3f10a.jpg

Wystarczy zr贸znicowa膰 troch臋 obiekty: skala, odleg艂o艣膰 i zachodzenie jednych obiekt贸w na drugi, i ju偶 mamy du偶o lepszy efekt.

image.png.59d91c96e3b4626ee94d2631dbca9bcf222.jpg.fa66703945927a1036ef5410c13c1ad2.jpg

Co do t艂a to zastanowi艂bym si臋 jak to t艂o pomaga wyeksponowa膰 g艂贸wny temat, czyli samochody. Nie dawa艂bym go tylko dlatego, 偶eby co艣 by艂o, lepsze mo偶e byc proste rozwi膮zanie w stylu ulicy noc膮.

Napisano

to zale偶y od autora 馃檪聽Chocia偶 podmieni艂 prac臋 i wy艣wietla si臋 ju偶 ta zg艂oszona przez niego wi臋c jak dla mnie spoko. Komentarze te偶 tutaj mog膮 by膰. W sumie nikt nie przypiuszcza艂, 偶e to tak si臋 potoczy, ale jest ju偶 final widoczny na art.max3d.pl

Napisano
  • Autor

Dzieki za feedback!

Co do zmiany kompozycji czy tez w ogole koncepcji sceny, to ona juz nie wchodzi w gre bo raz juz poprawkem wyslalem, a zmiana konceptu nie jest dozwolona, choc osobiscie podoba mi sie to co @SebastianSz聽pokaza艂

Konkurs polega na zrobieniu samochodu calkowicie przez uczestnika, a dodanie srodowiska , enviwo to juz kwestia indiwidualna, czy ktos zrobi samemu czy kupi np. assety do sceny.聽

Co do mojej pracy, w moim zamysle bylo pokazanie tego tla na zewnatrz wlasnie po to aby bylo widac enviro.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci