Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć! Jestem początkujący w temacie. Czy ktoś tu zna program Houdini? Czy możecie udzielić mi jakichś porad? Od czego warto zacząć? Czy myślicie, że warto nauczyć się tego programu? Czy AI za chwilę nie sprawi, że ta wiedza stanie się bezużyteczna?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 132
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Ja myślę, że AI sprawi, że ta wiedza stanie się bezużyteczna

  • A ja myślę, że te duże 3d corop nie dadzą się tak łatwo wyujać z branży i najwyżej Hudy będzie się wzbogacał o coraz więcej AI, a istnienie jego w produkcji nie zostanie zastąpione przez byle gówno op

  • W ogole nie ma po co sie uczyc czegokolwiek bo AI nas zastapi we wszystkim. No, chyba zeby nie: AI model collapse is not what we... AI model collapse is not what we paid for Opinion: Prediction: Gener

Napisano

Próg wejścia jest bardzo wysoki, więc jeśli środki pozwalają to warto sobie jakieś warsztaty ogarnąć. Jeśli kręci Cię motion design i ogólnie pojęte FX to warto. Moim zdaniem AI długo jeszcze nie będzie w stanie zastąpić produkcyjnie człowieka.

Napisano

A ja myślę, że te duże 3d corop nie dadzą się tak łatwo wyujać z branży i najwyżej Hudy będzie się wzbogacał o coraz więcej AI, a istnienie jego w produkcji nie zostanie zastąpione przez byle gówno oparte na promptach.

A sam soft jest mocno zakotwiczony w branży.

Napisano

W ogole nie ma po co sie uczyc czegokolwiek bo AI nas zastapi we wszystkim.

No, chyba zeby nie:

AI model collapse is not what we...
No image preview

AI model collapse is not what we paid for

Opinion: Prediction: General-purpose AI could start getting worse

Napisano

Houdini jest najtrudniejszy ze wszystkich programów na rynku i w nim najtrudniej złapać robotę jako junior czy mid bo używa się go głownie do tego czego nie da się zrobić w tradycyjnych programach, przy większych produkcjach z dużym budżetem i czasem realizacji. Jak potrafisz modelować w mayi to szybko przeskoczysz na maxa czy blednera ale w hoduinim już będzie ciężko bo jest bardzo inaczej i trzeba zmienić sposób myślenia nawet o samych sładowych geometrii jak punkty, werexy, polygony itd. Choć z roku na rok to się zmienia i narzędzia stają się już bardziej poręczne i podobne do innych softów to nadal jest spora różnica w podejściu.

No i pytanie o to jak nauczyć się huoudiniego to jak pytanie jak się nauczyć uprawiać sport - musisz zdecydować czego chcesz się uczyć bo program jest ogromny i bardzo szybko się zmienia, ilość wiedzy bardzo technicznej jest porażająca i jeśli nie chcesz tylko powierzchownie liznąć wszystkiego to trzeba się specjalizować a kierunków też jest sporo. I potrzeba sporo czasu żeby być dobrym w tym co się robi i umieć rozwiązywać problemy a nie tylko opędzlować kilka tutków i fajrant bo umiem i do kasy :)

No i ostatnio to ai - weeeeelll, ciężki temat, ai wchodzi coraz szerzej, ja już dostaję koncepty generowane z ai, czasem materiały do dalszej pracy też, lektora robię w ai, reklamy coraz częściej są robione w ai, generowane jakieś assety do gier i jeśli jesteś dobry to ai póki co nie ma startu ale musisz być dobry i musi być na to klient i czas a jak dopiero planujesz zacząć się uczyć to te "za 5 lat" może bardzo mocno namieszać i nawet jeśli nadal będzie potrzeba dobrych artystów od modelowania po efekty to już nie będzie i nie jest tak bardzo potrzeba ludzi z niższymi umiejętnościami. Już teraz się to dzieje w gamedevie i masa ludzi wróciła na rynek, szuka pracy albo trochę zmienia swojego skilla żeby się lepiej dopasować do rynku i potrzeb trochę innych branż. I problem jest w tym, że tych ludzi jest za dużo już teraz więc każda luka i oferta pracy będzie miała i ma dużo chętnych, ktoś z większym doświadczeniem nawet jak lekko się przekwalifikuje bo nie ma dokładnie tego co potrzebuje pracodawca to będzie lepiej postrzegany niż poczatkujący który dopiero zaczyna stawiać nogi w branży.

Więc ai w najbliższym czasie i dalszym też nie sprawi, że znajomość houdineigo będzie całkowicie bezużyteczna ale dobra znajomość, bardzo dobra, tylko może być problem z ilością pracy vs ilością chętnych żeby ją wykonać :)

Moja rada idź na lekarza, tam jest jeszcze eldorado ;)

Napisano

wiedza zostanie z tobą, niezależnie od zmiennego kontekstu
wersja apprentice pozwala wypróbować - jeśli temat cię ciągnie, warto!

nawet jeśli po czasie odstawisz hudego, proceduralne podejście przyda się w np:

  • blender - geometry nodes

  • 3dsmax - max creation graph; data channel; tyflow

  • shaders - substance designer nodes; OSL

Edytowane przez polka dot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności