Napisano 3 Luty 200520 l Autor a po kiego grzyba w P3 ? ;] lubisz przesadzac ;] nadal za malo widoczne GI ...
Napisano 4 Luty 200520 l Chyba troszke lepiej (600000 fotonów, render - tylko 20min :> w P2), sam nie wiem, dziś trochę potestowałem i ten render wyszedł (w porównaniu do wcześniejszych) najlepiej.
Napisano 4 Luty 200520 l Autor a ja pokaze cos takiego ;] o! ;] ustawien nie ma bo jak zapisalem jpg to mi sie max zamknąl i nie moglem juz odczytac backupu ;]
Napisano 5 Luty 200520 l powiedz chociarz ilu swiatel urzyles, i co to za material na scianach i kanapach
Napisano 5 Luty 200520 l Autor hmm ;] uzylem jednego directa ;] i nic wiecej ze swiateł , zadnych tam vray lights w oknach materaily oprocz tego drewna to normalne v-ray material tylko kolor jasno bezowy ... wszystko
Napisano 5 Luty 200520 l Kurde, no vray rządzi, do oświetleń wnętrz jest rewelacyjny, nie widziałem jeszcze żeby ktoś uzyskał takie efekty w brazku, poza tym Marcin ty chyba masz juz tego vraya od 100 lat co? :>
Napisano 5 Luty 200520 l Autor zaczalem stosdunkowo niedawno ;] jakos nie moglem sie przelamać od Brazila ... ale w koncu zobaczylem ze to co chce robic i to co mnie jara w vrayu wychodzi swietnie przy stosunkowo krutkim czasie w stosunku do jakosci ;]
Napisano 5 Luty 200520 l właśnie to jest cały kamien filozoficzny oswietlenia: krótko i miodno, trudno uzyskać teki kompromis. W brazku jak jest miodno to za 3 dni, a jak jest krótko to kupa. Chyba zaistaluje v-a i na jakis korepetycje sie zapisze :]
Napisano 5 Luty 200520 l w wolnej chwilce strzeliłem se jeszcze jeden render z podłogą :) ps. powiedzcie czy jest dostatecznie dobrze ?
Napisano 6 Luty 200520 l Czad, super są niektóre. A to moje próby z Blenderem/Yafrayem - czas 28.57 min (athlon 2.4xp, 512ddr) - daleko mu jeszcze do Vraya :/ i scenka w .blend z moimi ustawieniami http://www.emotionarchitecture.com/scyguo/room2s.blend.rar
Napisano 6 Luty 200520 l Cześć, to mój pierwszy post w dziale wip, nie jest tak ładny jak wasze obrazki ale dopiero próbuje zarobić na jakiś dobry render, moim mazeniem jest najnowszy vray, ale tak na najblizsza przyszłość to RAYMAX, kiedyś w wolnym czasie miedzy zleceniami pobawie się nim co on gada :D rzeczywiście marcina renderek bardzo fajny ;) pozdrawiam. Może tez spróbuje jeszcze raz ;P
Napisano 6 Luty 200520 l Don, fajnie wyszlo. a ile sie to renderowalo ? lightmapa jednak rulz ;) az chyba przejde na nowa wersje.... scyugo: bylo by fajnie gdyby nie tyle brudow.
Napisano 6 Luty 200520 l Autor Light mapa jednak nie rulez a skoro nie sprawdza sie w kazdej sytuacji to light mapa sux ;] z reszta niedlugo pokaze dlaczego bo mam problem ... DonKichot - pieknie chlopie ;] widze ze lapiesz o co biega ;] hehe tak trzymac ...
Napisano 6 Luty 200520 l dzięki za dobre słowo :) podłoga jeszcze nie taka ale jak na pierwszy raz :) co do lighmapy to przy jej użyciu kiedy światlo pada bezpośrednio na obiekt zaciera szczeguliki o to chodzi ? wystarczy na 0.3 do 0.5 zredukować jasność i wtedy jest ok edit: nie zwróciłem dokladnie uwagi ale około godziny leciało na moim athlonie 2400xp, miałem lekko podciągnięty aa, area shadows i reflection podłogi i poręczy co też spowolniło, białe zaraz śmigne i podam czas... mam białe jechało 31 minut
Napisano 7 Luty 200520 l default lights off first/secondary bounce: 1 min/max: -3 Hsph/interp: 50 clr/nrm/dist: 0,2/0,2/0,29 Direct computation: subdivs: 50 depth: 3 Environment skylight: 1 Hsv exponential Dark: 2 White: 1,5 Render time 1h
Napisano 8 Luty 200520 l direct light multiplier 0,8 vray light w oknach od lewej 3,4,3, 2.5 , 2, 1.5 , 1 multiplier wszczedzie 10 subdivs
Napisano 8 Luty 200520 l Autor czy ty aby nie zapomniales włączyc "invisible" dla vray lightów ? bo cos tego directa nie widać ;]
Napisano 15 Luty 200520 l to mój pierwszy post tutaj. W sumie dopiero od niedawna zaczalem jakos powazniej uczyc sie renderowac i jak narazie najwiekszy problem mam wtedy kiedy na renderze pojawia mi sie COS czego tam napewno mialo nie byc i nie mam pojecia jak to wywalic :) wiem ze teraz jest duzo bugow ale chetnie dowiedzialbym sie jak ich sie pozbyc ( najbardziej zastanawia mnie skad wzielo sie zerwone cos na scianie po lewej stronie ) moje ustawienia : primary 1,0 irradiance secondary 0,85 lightmap irradiance map : min -4 max -4 ; HSph 50 ; interp 20 ; interpolation type : Least squares fit sample lookup : Precalc'd .... image sampler : Adaptive sub. min -1 max 2 HSV .... 1 i 1 swiatla wszedzie vraylight w oknach - salon 6 , jadalnia 4 , subdivids 12. liczylo sie 25 min ....
Napisano 16 Luty 200520 l moje "trzy grosze" ;) pozdr! PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!
Napisano 16 Luty 200520 l bobby...: mogę powiedzieć, że to fotony, ale nie lubię oszukiwać ;) baton: a może nie?
Napisano 16 Luty 200520 l Yaduchin- ale chyba o to chodziło w tym wątku żeby jednak pokazywać ustawienia ;) TAK JAK W REGULAMINIE W 1 poście Marcina
Napisano 16 Luty 200520 l znaczy, jak nie chcę pokazać ustawień, to mam toto skasować? jeśli tak - ok, zrobię to. ale dlaczego muszę pokazywać swoje ustawienia? ja zarabiam, robiąc rendery. dlaczego mam zdradzać swoje 'sekrety' potencjalnej konkurencji? zresztą nad tym oświetleniem za dużo się nie nasiedziałem - ludzie, naprawdę wystarczy przysiąść na godzinkę, dwie... trzeba tylko pogłówkować chwilę. czy nie przyjemniej jest samemu cos wymyślić, niż iść na łatwiznę i kopiować czyjeś ustawienia? (na marginesie: te ustawienia pewnie nie sprawdziły by się w innej scenie, albo wymagały by mocniejszych przeróbek - wszystko zależy od konkretnego 'przypadku')
Napisano 16 Luty 200520 l chodzi wlasnie o to zeby uczyc sie na konkretnym przypadku, po to sa ustawienia. ps: nie licz ze ktos ci pomoze w jakimkolwiek problemie. edit: naprawde jestes studentem arch.
Napisano 16 Luty 200520 l Autor nikt do niczego tu nikogo nie zmusza ;] milo bylo by ujzec ustawienia photon map bo reszta jest oczywista ja tez zarabiam i mi wielka tajemnica nei jest ... przeciez nie robisz tego na scenie komercyjnej ... chodzi o to zeby pojąc jak zachowuja sie rozne ustawienia na tej samej scenie i wyciagnac z tego wnioski do dalszego rozpatrywania ... a do innych jak skacze to przeciagajace sie w wieki zlecenie to obiecuje nowa scene PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana! no widzisz ... tyle ze ja nie jestem studentem arch i z arch mam tyle wspolnego co wiedza o znaczeniu tego slowa ;]
Napisano 16 Luty 200520 l yaduchin--pozatym jak zobaczę jak ustawiłeś oświetlenie ,że ci wyszła taka śliczna scenka ;) to i tak raczej konkurencji ci nie przybędzie. HIHI przynajmniej w moim przypadku ;) Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)
Napisano 16 Luty 200520 l Autor Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :) dzis dostalem kolejne poprawki i wale render przedfinalowy i pewnie jutro z rana musze wpakowac calosc na server wiec jak nie dostane kolejnego zlecenia to robie wam scene ... co wy na to zeby jeszcze podszlifowac oswietlanie budynkow z zewnątrz ? moze troche zamiele ale mysle ze zrobimy z tego watek o ogolnym kierunku vizualizacji arch ... bo z exterior jestem noga i tez bym sie czegos nauczyl ... moze niedlugo pokaze cos z maxwella a co do slow Petera zgadzam sie ... takie male sprostowanie .... myslisz ze jezeli pokazesz nam swoja tajemnice to juz masz zawalke na rynku pracy ? ;] kompletnie bledne myslenie ... zlecenia tego typu i tak zaczynaja sie glownie przez znajomosci ... pozniej sie rozkreca jezeli odpowiadaja normy dla investora ... slowa typu :konkurencja totalnie mnie rozbrajają ... jezeli vray byl by wizzardem gdzie wciskasz guzik i przepisujesz ustawienia z innej sceny i wychodzi idealnie to bym cie zrozumial .... to jest samo oswietlenie ... co z materialami ? co z proporcjami ? trzeba sie umiec posluzyc rzutami z cada bo chyba modelu nie dostaje sie przy takiej ot robocie ... poza tym przytocze kilka nickow ludzi ktorzy maja gdzies robienie sobie "konkurecji" i dają tele info o swoich komercyjnych pracach ze to co tu piszemy nawet w malym stopniu nie ozwierciedla tego czego mozna sie dowiedziec z ich watkow Natty,SALuto,Da_elf,Pendzel,i wiele innych osob jak i z tego forum , forum chaosów,evermotion i rosyjskiego 3dcenter przyklad SALuto jest chyba najbardziej przychylny ;] wystarczy popatrzec na watki jego autorstwa na chaosie gdzie sa przepakowane info o oswietleniu , materialach i ogolnej teorii chyba wszystko z mojej strony
Napisano 16 Luty 200520 l peter_muler - jest studentem :) nawet z mojego roku :P yaduchin - wiesz wg mnie umiejetnosc renderowania i zrobienia super sceny to polowa sukcesu - trzeba jeszcze miec dla kogo renderowac a tego raczej nikt Tobie nie odbierze. Pozatym wiele osob co zawodowo sie zajmuja renderowaniem robi tutoriale i chetnie pomaga i jakos nie boi sie konkurencji. A podawanie ustawien pomaga zrozumiec komus kto ma niewielkie jeszcze pojecie co i jak a i tak nie gwarantuje sukcesu w przypadku powtorzenia ich we wlasnej scenie :) _____________________________________________ Marcin - exterior tez baardzo chetnie podszkole :) ale tez mam nadzieje ze interior nie umrze bo watek jest super i w koncu moge sie jakos podszkolic :) A z reszta co napisales sie zgadzam.
Napisano 16 Luty 200520 l Fotele są zbyt kwadratowe daj MSmotha to będzie lepiej. A tak wogóle to cool
Napisano 16 Luty 200520 l max 6 +vray 8 świateł 1 direct - słońce 7 do okien dla światła rozproszonego ustawienia: gi włączone primary: irradience (1,0), secondary photon map (0,8) iradience: medium interpolation type: least squares fit sample lookup: densinity-based photons: bounces 12 search dist 0,0 max photons 20 multiplier 2 pozostałe ustawienia standard aa adaptive -1, 2
Napisano 16 Luty 200520 l jak wrzucic takie info do rendera ( znaczy sie obrazka - to co na dole jest :) ) ??
Napisano 18 Luty 200520 l ok, ok... :) nie oburzajcie się tak. po prostu wychodzę z zalożenia, że przyjemniej jest dojść do czegoś samemu. first bounce: irradiance map (mult. 1) secondary: quasi monte carlo (mult. 1, bounces: 30) render time: 18 min 29 sek 1 direct light + environment a co do schodów: przecie dodałem na końcu: ";))" wiem, że scenka była modelowana na szybko.
Napisano 18 Luty 200520 l panie yaduchin tys krecil tego proca albo moj jakis wolny :P bo nie moge twego czasa osiagnac ;) i bynajmniej sie nie oburzam :)
Napisano 18 Luty 200520 l Autor ta ... a kto tu cos mowil ze osiagniesz taki czas ? ;] umiejetne ustawienie subdv i QMC moze wiele zmienic ;]
Napisano 18 Luty 200520 l subdv - owszem, owszem, ale QMC nie ruszane :) zresztą teraz zszedłem do 10-12 minut, bez zauważalnego (za bardzo) pogorszenia jakości. wszystko renderowane na Athlon XP 2000+, 768mb RAM (333mhz)
Napisano 19 Luty 200520 l a jak sie pozbyc tego cholernego ziarna ... za kazdym razem niewazne jaki liczye dloogo albo krutko - wychodzi mi mniejsza albo wieksza kasza i nie wiem gdzie szukac czegos co za nią odpowiada :) panie Y masz pan wiecej ramu :P
Napisano 19 Luty 200520 l Autor dobra ... ;] skaczylem zleconko i mam troche czasu was dopiescic ... koncept na scene mam gotowy ale obiejze sobie jeszcze jakis film ... moge powiedziec tyle ze wam kuchnie zrobie ... co wy na to ? bo ja na to jak na lato ... ;] prosta kuchnia z podwojnym body kitem na srodku na drugim planie pol okragla sofa (podobna do tej poprzedniej) ze stolikiem ...
Napisano 19 Luty 200520 l fajnie :) a jak narazie jeszcze jeden salon :) primary : irradiance 1,0 secondary : quasi montecarlo 1,0 vray light w kazdym oknie niestety troszke dlugo sie liczylo i nie wiem jak przyspieszyc
Napisano 24 Luty 200520 l Autor Witam minelo juz troche czasu wiec przedstawiam wam nową scene kuchnia jak kuchnia ... moze nie w nowoczesnym stylu ale nie stylizowana tez sie czasem trafia ;] meczylem sie nad nią cale 4 godz z reszta jak z poprzednią usilowalem zrobic ja tak zeby byla przejzysta i bez blędów mysle ze mi sie po czesci udalo caly model oczywiscie jest w skali kliknij na obrazek zeby pobrac scene tym razem milo bylo by mi ujzec wasze wypociny takze razem z materialami bo tak czy owak oswietlanie sceny bez materialow w mniejszym czy wiekszym stopniu nie ma sensu ... cala illuminacja zmienia sie pod wplywem nadanych materialow i zmienia wyglad i charakter przedstawianej symulacji nie ma potrzeby podawac ustawien materialow (w koncu chodzi tu glownie o oswietlenie) pozdrawiam i czekam na wasze owoce ;] za chwile pokaze moj render bez PS`a i przedstawie swoje ustawienia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto