Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

a po kiego grzyba w P3 ? ;] lubisz przesadzac ;]

 

nadal za malo widoczne GI ...

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Wyświetleń 389,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba troszke lepiej (600000 fotonów, render - tylko 20min :> w P2), sam nie wiem, dziś trochę potestowałem i ten render wyszedł (w porównaniu do wcześniejszych) najlepiej.

 

room2xyz.jpg

 

room2xyz-settings.jpg

Napisano
  • Autor

a ja pokaze cos takiego ;] o! ;]

 

ustawien nie ma bo jak zapisalem jpg to mi sie max zamknąl i nie moglem juz odczytac backupu ;]

 

10.jpg

Napisano
  • Autor

hmm ;]

 

uzylem jednego directa ;] i nic wiecej ze swiateł , zadnych tam vray lights w oknach

 

materaily oprocz tego drewna to normalne v-ray material tylko kolor jasno bezowy ...

 

wszystko

Napisano

Kurde, no vray rządzi, do oświetleń wnętrz jest rewelacyjny, nie widziałem jeszcze żeby ktoś uzyskał takie efekty w brazku, poza tym Marcin ty chyba masz juz tego vraya od 100 lat co? :>

Napisano
  • Autor

zaczalem stosdunkowo niedawno ;] jakos nie moglem sie przelamać od Brazila ... ale w koncu zobaczylem ze to co chce robic i to co mnie jara w vrayu wychodzi swietnie przy stosunkowo krutkim czasie w stosunku do jakosci ;]

Napisano

właśnie to jest cały kamien filozoficzny oswietlenia: krótko i miodno, trudno uzyskać teki kompromis. W brazku jak jest miodno to za 3 dni, a jak jest krótko to kupa. Chyba zaistaluje v-a i na jakis korepetycje sie zapisze :]

Napisano

w wolnej chwilce strzeliłem se jeszcze jeden render z podłogą :)

 

ps. powiedzcie czy jest dostatecznie dobrze ?

 

attachment.php?attachmentid=9374

Napisano
Cześć, to mój pierwszy post w dziale wip, nie jest tak ładny jak wasze obrazki ale dopiero próbuje zarobić na jakiś dobry render, moim mazeniem jest najnowszy vray, ale tak na najblizsza przyszłość to RAYMAX, kiedyś w wolnym czasie miedzy zleceniami pobawie się nim
co on gada :D rzeczywiście marcina renderek bardzo fajny ;) pozdrawiam. Może tez spróbuje jeszcze raz ;P
Napisano

Don, fajnie wyszlo. a ile sie to renderowalo ? lightmapa jednak rulz ;) az chyba przejde na nowa wersje....

 

scyugo: bylo by fajnie gdyby nie tyle brudow.

Napisano
  • Autor

Light mapa jednak nie rulez a skoro nie sprawdza sie w kazdej sytuacji to light mapa sux ;] z reszta niedlugo pokaze dlaczego bo mam problem ...

 

DonKichot - pieknie chlopie ;] widze ze lapiesz o co biega ;] hehe tak trzymac ...

Napisano

dzięki za dobre słowo :) podłoga jeszcze nie taka ale jak na pierwszy raz :)

 

co do lighmapy to przy jej użyciu kiedy światlo pada bezpośrednio na obiekt zaciera szczeguliki o to chodzi ? wystarczy na 0.3 do 0.5 zredukować jasność i wtedy jest ok

 

edit: nie zwróciłem dokladnie uwagi ale około godziny leciało na moim athlonie 2400xp, miałem lekko podciągnięty aa, area shadows i reflection podłogi i poręczy co też spowolniło, białe zaraz śmigne i podam czas...

 

mam białe jechało 31 minut

Napisano

light.JPG

 

default lights off

first/secondary bounce: 1

min/max: -3

Hsph/interp: 50

clr/nrm/dist: 0,2/0,2/0,29

Direct computation:

subdivs: 50

depth: 3

Environment skylight: 1

Hsv exponential

Dark: 2

White: 1,5

 

Render time 1h

Napisano

direct light multiplier 0,8

vray light w oknach od lewej 3,4,3, 2.5 , 2, 1.5 , 1 multiplier

 

wszczedzie 10 subdivs

Napisano
  • Autor

czy ty aby nie zapomniales włączyc "invisible" dla vray lightów ? bo cos tego directa nie widać ;]

Napisano

to mój pierwszy post tutaj. W sumie dopiero od niedawna zaczalem jakos powazniej uczyc sie renderowac i jak narazie najwiekszy problem mam wtedy kiedy na renderze pojawia mi sie COS czego tam napewno mialo nie byc i nie mam pojecia jak to wywalic :) wiem ze teraz jest duzo bugow ale chetnie dowiedzialbym sie jak ich sie pozbyc ( najbardziej zastanawia mnie skad wzielo sie zerwone cos na scianie po lewej stronie )

 

moje ustawienia :

primary 1,0 irradiance

secondary 0,85 lightmap

irradiance map : min -4 max -4 ; HSph 50 ; interp 20 ;

interpolation type : Least squares fit

sample lookup : Precalc'd ....

image sampler : Adaptive sub. min -1 max 2

HSV .... 1 i 1

 

swiatla wszedzie vraylight w oknach - salon 6 , jadalnia 4 , subdivids 12.

liczylo sie 25 min ....

Napisano

moje "trzy grosze" ;)

pozdr!

 

PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!

 

room2.jpg

Napisano

W sumie to ta wersja mi sie najbardziej podoba. Moze jakies ustawienia ?

Napisano

bobby...: mogę powiedzieć, że to fotony, ale nie lubię oszukiwać ;)

baton: a może nie?

Napisano

Yaduchin- ale chyba o to chodziło w tym wątku żeby jednak pokazywać ustawienia ;)

TAK JAK W REGULAMINIE W 1 poście Marcina

Napisano

znaczy, jak nie chcę pokazać ustawień, to mam toto skasować?

jeśli tak - ok, zrobię to.

ale dlaczego muszę pokazywać swoje ustawienia? ja zarabiam, robiąc rendery. dlaczego mam zdradzać swoje 'sekrety' potencjalnej konkurencji?

zresztą nad tym oświetleniem za dużo się nie nasiedziałem - ludzie, naprawdę wystarczy przysiąść na godzinkę, dwie... trzeba tylko pogłówkować chwilę.

czy nie przyjemniej jest samemu cos wymyślić, niż iść na łatwiznę i kopiować czyjeś ustawienia?

(na marginesie: te ustawienia pewnie nie sprawdziły by się w innej scenie, albo wymagały by mocniejszych przeróbek - wszystko zależy od konkretnego 'przypadku')

Napisano

chodzi wlasnie o to zeby uczyc sie na konkretnym przypadku, po to sa ustawienia.

ps: nie licz ze ktos ci pomoze w jakimkolwiek problemie.

edit: naprawde jestes studentem arch.

Napisano
  • Autor

nikt do niczego tu nikogo nie zmusza ;]

 

milo bylo by ujzec ustawienia photon map bo reszta jest oczywista

 

ja tez zarabiam i mi wielka tajemnica nei jest ... przeciez nie robisz tego na scenie komercyjnej ...

 

chodzi o to zeby pojąc jak zachowuja sie rozne ustawienia na tej samej scenie i wyciagnac z tego wnioski do dalszego rozpatrywania ...

 

a do innych jak skacze to przeciagajace sie w wieki zlecenie to obiecuje nowa scene

 

PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!

 

no widzisz ... tyle ze ja nie jestem studentem arch i z arch mam tyle wspolnego co wiedza o znaczeniu tego slowa ;]

Napisano

yaduchin--pozatym jak zobaczę jak ustawiłeś oświetlenie ,że ci wyszła taka śliczna scenka ;) to i tak raczej konkurencji ci nie przybędzie. HIHI przynajmniej w moim przypadku ;)

Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)

Napisano
  • Autor
Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)

 

dzis dostalem kolejne poprawki i wale render przedfinalowy i pewnie jutro z rana musze wpakowac calosc na server wiec jak nie dostane kolejnego zlecenia to robie wam scene ...

 

co wy na to zeby jeszcze podszlifowac oswietlanie budynkow z zewnątrz ?

 

moze troche zamiele ale mysle ze zrobimy z tego watek o ogolnym kierunku vizualizacji arch ... bo z exterior jestem noga i tez bym sie czegos nauczyl ...

 

moze niedlugo pokaze cos z maxwella

 

a co do slow Petera zgadzam sie ...

 

takie male sprostowanie .... myslisz ze jezeli pokazesz nam swoja tajemnice to juz masz zawalke na rynku pracy ? ;] kompletnie bledne myslenie ... zlecenia tego typu i tak zaczynaja sie glownie przez znajomosci ... pozniej sie rozkreca jezeli odpowiadaja normy dla investora ... slowa typu :konkurencja totalnie mnie rozbrajają ... jezeli vray byl by wizzardem gdzie wciskasz guzik i przepisujesz ustawienia z innej sceny i wychodzi idealnie to bym cie zrozumial ....

 

to jest samo oswietlenie ... co z materialami ? co z proporcjami ? trzeba sie umiec posluzyc rzutami z cada bo chyba modelu nie dostaje sie przy takiej ot robocie ...

 

poza tym przytocze kilka nickow ludzi ktorzy maja gdzies robienie sobie "konkurecji" i dają tele info o swoich komercyjnych pracach ze to co tu piszemy nawet w malym stopniu nie ozwierciedla tego czego mozna sie dowiedziec z ich watkow

 

Natty,SALuto,Da_elf,Pendzel,i wiele innych osob jak i z tego forum , forum chaosów,evermotion i rosyjskiego 3dcenter

 

przyklad SALuto jest chyba najbardziej przychylny ;] wystarczy popatrzec na watki jego autorstwa na chaosie gdzie sa przepakowane info o oswietleniu , materialach i ogolnej teorii

 

chyba wszystko z mojej strony

Napisano

peter_muler - jest studentem :) nawet z mojego roku :P

yaduchin - wiesz wg mnie umiejetnosc renderowania i zrobienia super sceny to polowa sukcesu - trzeba jeszcze miec dla kogo renderowac a tego raczej nikt Tobie nie odbierze. Pozatym wiele osob co zawodowo sie zajmuja renderowaniem robi tutoriale i chetnie pomaga i jakos nie boi sie konkurencji. A podawanie ustawien pomaga zrozumiec komus kto ma niewielkie jeszcze pojecie co i jak a i tak nie gwarantuje sukcesu w przypadku powtorzenia ich we wlasnej scenie :)

 

_____________________________________________

 

Marcin - exterior tez baardzo chetnie podszkole :) ale tez mam nadzieje ze interior nie umrze bo watek jest super i w koncu moge sie jakos podszkolic :)

A z reszta co napisales sie zgadzam.

Napisano

Fotele są zbyt kwadratowe daj MSmotha to będzie lepiej. A tak wogóle to cool

Napisano

max 6 +vray

 

8 świateł

1 direct - słońce

7 do okien dla światła rozproszonego

ustawienia:

gi włączone primary: irradience (1,0), secondary photon map (0,8)

iradience: medium

interpolation type: least squares fit

sample lookup: densinity-based

photons: bounces 12

search dist 0,0

max photons 20

multiplier 2

 

 

pozostałe ustawienia standard

 

aa adaptive -1, 2

Napisano

ok, ok... :)

nie oburzajcie się tak. po prostu wychodzę z zalożenia, że przyjemniej jest dojść do czegoś samemu.

 

first bounce: irradiance map (mult. 1)

secondary: quasi monte carlo (mult. 1, bounces: 30)

render time: 18 min 29 sek

1 direct light + environment

 

a co do schodów: przecie dodałem na końcu: ";))"

wiem, że scenka była modelowana na szybko.

Napisano

panie yaduchin tys krecil tego proca albo moj jakis wolny :P bo nie moge twego czasa osiagnac ;) i bynajmniej sie nie oburzam :)

Napisano
  • Autor

ta ... a kto tu cos mowil ze osiagniesz taki czas ? ;] umiejetne ustawienie subdv i QMC moze wiele zmienic ;]

Napisano

subdv - owszem, owszem, ale QMC nie ruszane :)

zresztą teraz zszedłem do 10-12 minut, bez zauważalnego (za bardzo) pogorszenia jakości.

wszystko renderowane na Athlon XP 2000+, 768mb RAM (333mhz)

Napisano

a jak sie pozbyc tego cholernego ziarna ... za kazdym razem niewazne jaki liczye dloogo albo krutko - wychodzi mi mniejsza albo wieksza kasza i nie wiem gdzie szukac czegos co za nią odpowiada :) panie Y masz pan wiecej ramu :P

Napisano
  • Autor

dobra ... ;] skaczylem zleconko i mam troche czasu was dopiescic ... koncept na scene mam gotowy ale obiejze sobie jeszcze jakis film ...

 

moge powiedziec tyle ze wam kuchnie zrobie ... co wy na to ? bo ja na to jak na lato ... ;] prosta kuchnia z podwojnym body kitem na srodku na drugim planie pol okragla sofa (podobna do tej poprzedniej) ze stolikiem ...

Napisano

fajnie :) a jak narazie jeszcze jeden salon :)

 

primary : irradiance 1,0

secondary : quasi montecarlo 1,0

vray light w kazdym oknie

niestety troszke dlugo sie liczylo i nie wiem jak przyspieszyc

Napisano
  • Autor

Witam

 

minelo juz troche czasu wiec przedstawiam wam nową scene

kuchnia jak kuchnia ... moze nie w nowoczesnym stylu

ale nie stylizowana tez sie czasem trafia ;]

 

meczylem sie nad nią cale 4 godz z reszta jak z poprzednią

usilowalem zrobic ja tak zeby byla przejzysta i bez blędów

mysle ze mi sie po czesci udalo

 

caly model oczywiscie jest w skali

 

kliknij na obrazek zeby pobrac scene

 

render2.jpg

 

tym razem milo bylo by mi ujzec wasze wypociny takze razem z materialami

bo tak czy owak oswietlanie sceny bez materialow w mniejszym czy wiekszym stopniu nie ma sensu ... cala illuminacja zmienia sie pod wplywem nadanych materialow i zmienia wyglad i charakter przedstawianej symulacji

 

nie ma potrzeby podawac ustawien materialow (w koncu chodzi tu glownie o oswietlenie)

 

 

 

pozdrawiam i czekam na wasze owoce ;]

 

za chwile pokaze moj render bez PS`a i przedstawie swoje ustawienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności