Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba troszke lepiej (600000 fotonów, render - tylko 20min :> w P2), sam nie wiem, dziś trochę potestowałem i ten render wyszedł (w porównaniu do wcześniejszych) najlepiej.

 

room2xyz.jpg

 

room2xyz-settings.jpg

Napisano

a ja pokaze cos takiego ;] o! ;]

 

ustawien nie ma bo jak zapisalem jpg to mi sie max zamknąl i nie moglem juz odczytac backupu ;]

 

10.jpg

Napisano

hmm ;]

 

uzylem jednego directa ;] i nic wiecej ze swiateł , zadnych tam vray lights w oknach

 

materaily oprocz tego drewna to normalne v-ray material tylko kolor jasno bezowy ...

 

wszystko

Napisano

Kurde, no vray rządzi, do oświetleń wnętrz jest rewelacyjny, nie widziałem jeszcze żeby ktoś uzyskał takie efekty w brazku, poza tym Marcin ty chyba masz juz tego vraya od 100 lat co? :>

Napisano

zaczalem stosdunkowo niedawno ;] jakos nie moglem sie przelamać od Brazila ... ale w koncu zobaczylem ze to co chce robic i to co mnie jara w vrayu wychodzi swietnie przy stosunkowo krutkim czasie w stosunku do jakosci ;]

Napisano

właśnie to jest cały kamien filozoficzny oswietlenia: krótko i miodno, trudno uzyskać teki kompromis. W brazku jak jest miodno to za 3 dni, a jak jest krótko to kupa. Chyba zaistaluje v-a i na jakis korepetycje sie zapisze :]

Napisano
Cześć, to mój pierwszy post w dziale wip, nie jest tak ładny jak wasze obrazki ale dopiero próbuje zarobić na jakiś dobry render, moim mazeniem jest najnowszy vray, ale tak na najblizsza przyszłość to RAYMAX, kiedyś w wolnym czasie miedzy zleceniami pobawie się nim
co on gada :D rzeczywiście marcina renderek bardzo fajny ;) pozdrawiam. Może tez spróbuje jeszcze raz ;P
Napisano

Light mapa jednak nie rulez a skoro nie sprawdza sie w kazdej sytuacji to light mapa sux ;] z reszta niedlugo pokaze dlaczego bo mam problem ...

 

DonKichot - pieknie chlopie ;] widze ze lapiesz o co biega ;] hehe tak trzymac ...

Napisano

dzięki za dobre słowo :) podłoga jeszcze nie taka ale jak na pierwszy raz :)

 

co do lighmapy to przy jej użyciu kiedy światlo pada bezpośrednio na obiekt zaciera szczeguliki o to chodzi ? wystarczy na 0.3 do 0.5 zredukować jasność i wtedy jest ok

 

edit: nie zwróciłem dokladnie uwagi ale około godziny leciało na moim athlonie 2400xp, miałem lekko podciągnięty aa, area shadows i reflection podłogi i poręczy co też spowolniło, białe zaraz śmigne i podam czas...

 

mam białe jechało 31 minut

Napisano

light.JPG

 

default lights off

first/secondary bounce: 1

min/max: -3

Hsph/interp: 50

clr/nrm/dist: 0,2/0,2/0,29

Direct computation:

subdivs: 50

depth: 3

Environment skylight: 1

Hsv exponential

Dark: 2

White: 1,5

 

Render time 1h

Napisano

direct light multiplier 0,8

vray light w oknach od lewej 3,4,3, 2.5 , 2, 1.5 , 1 multiplier

 

wszczedzie 10 subdivs

Napisano

to mój pierwszy post tutaj. W sumie dopiero od niedawna zaczalem jakos powazniej uczyc sie renderowac i jak narazie najwiekszy problem mam wtedy kiedy na renderze pojawia mi sie COS czego tam napewno mialo nie byc i nie mam pojecia jak to wywalic :) wiem ze teraz jest duzo bugow ale chetnie dowiedzialbym sie jak ich sie pozbyc ( najbardziej zastanawia mnie skad wzielo sie zerwone cos na scianie po lewej stronie )

 

moje ustawienia :

primary 1,0 irradiance

secondary 0,85 lightmap

irradiance map : min -4 max -4 ; HSph 50 ; interp 20 ;

interpolation type : Least squares fit

sample lookup : Precalc'd ....

image sampler : Adaptive sub. min -1 max 2

HSV .... 1 i 1

 

swiatla wszedzie vraylight w oknach - salon 6 , jadalnia 4 , subdivids 12.

liczylo sie 25 min ....

Napisano

moje "trzy grosze" ;)

pozdr!

 

PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!

 

room2.jpg

Napisano

znaczy, jak nie chcę pokazać ustawień, to mam toto skasować?

jeśli tak - ok, zrobię to.

ale dlaczego muszę pokazywać swoje ustawienia? ja zarabiam, robiąc rendery. dlaczego mam zdradzać swoje 'sekrety' potencjalnej konkurencji?

zresztą nad tym oświetleniem za dużo się nie nasiedziałem - ludzie, naprawdę wystarczy przysiąść na godzinkę, dwie... trzeba tylko pogłówkować chwilę.

czy nie przyjemniej jest samemu cos wymyślić, niż iść na łatwiznę i kopiować czyjeś ustawienia?

(na marginesie: te ustawienia pewnie nie sprawdziły by się w innej scenie, albo wymagały by mocniejszych przeróbek - wszystko zależy od konkretnego 'przypadku')

Napisano

chodzi wlasnie o to zeby uczyc sie na konkretnym przypadku, po to sa ustawienia.

ps: nie licz ze ktos ci pomoze w jakimkolwiek problemie.

edit: naprawde jestes studentem arch.

Napisano

nikt do niczego tu nikogo nie zmusza ;]

 

milo bylo by ujzec ustawienia photon map bo reszta jest oczywista

 

ja tez zarabiam i mi wielka tajemnica nei jest ... przeciez nie robisz tego na scenie komercyjnej ...

 

chodzi o to zeby pojąc jak zachowuja sie rozne ustawienia na tej samej scenie i wyciagnac z tego wnioski do dalszego rozpatrywania ...

 

a do innych jak skacze to przeciagajace sie w wieki zlecenie to obiecuje nowa scene

 

PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!

 

no widzisz ... tyle ze ja nie jestem studentem arch i z arch mam tyle wspolnego co wiedza o znaczeniu tego slowa ;]

Napisano

yaduchin--pozatym jak zobaczę jak ustawiłeś oświetlenie ,że ci wyszła taka śliczna scenka ;) to i tak raczej konkurencji ci nie przybędzie. HIHI przynajmniej w moim przypadku ;)

Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)

Napisano
Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)

 

dzis dostalem kolejne poprawki i wale render przedfinalowy i pewnie jutro z rana musze wpakowac calosc na server wiec jak nie dostane kolejnego zlecenia to robie wam scene ...

 

co wy na to zeby jeszcze podszlifowac oswietlanie budynkow z zewnątrz ?

 

moze troche zamiele ale mysle ze zrobimy z tego watek o ogolnym kierunku vizualizacji arch ... bo z exterior jestem noga i tez bym sie czegos nauczyl ...

 

moze niedlugo pokaze cos z maxwella

 

a co do slow Petera zgadzam sie ...

 

takie male sprostowanie .... myslisz ze jezeli pokazesz nam swoja tajemnice to juz masz zawalke na rynku pracy ? ;] kompletnie bledne myslenie ... zlecenia tego typu i tak zaczynaja sie glownie przez znajomosci ... pozniej sie rozkreca jezeli odpowiadaja normy dla investora ... slowa typu :konkurencja totalnie mnie rozbrajają ... jezeli vray byl by wizzardem gdzie wciskasz guzik i przepisujesz ustawienia z innej sceny i wychodzi idealnie to bym cie zrozumial ....

 

to jest samo oswietlenie ... co z materialami ? co z proporcjami ? trzeba sie umiec posluzyc rzutami z cada bo chyba modelu nie dostaje sie przy takiej ot robocie ...

 

poza tym przytocze kilka nickow ludzi ktorzy maja gdzies robienie sobie "konkurecji" i dają tele info o swoich komercyjnych pracach ze to co tu piszemy nawet w malym stopniu nie ozwierciedla tego czego mozna sie dowiedziec z ich watkow

 

Natty,SALuto,Da_elf,Pendzel,i wiele innych osob jak i z tego forum , forum chaosów,evermotion i rosyjskiego 3dcenter

 

przyklad SALuto jest chyba najbardziej przychylny ;] wystarczy popatrzec na watki jego autorstwa na chaosie gdzie sa przepakowane info o oswietleniu , materialach i ogolnej teorii

 

chyba wszystko z mojej strony

Napisano

peter_muler - jest studentem :) nawet z mojego roku :P

yaduchin - wiesz wg mnie umiejetnosc renderowania i zrobienia super sceny to polowa sukcesu - trzeba jeszcze miec dla kogo renderowac a tego raczej nikt Tobie nie odbierze. Pozatym wiele osob co zawodowo sie zajmuja renderowaniem robi tutoriale i chetnie pomaga i jakos nie boi sie konkurencji. A podawanie ustawien pomaga zrozumiec komus kto ma niewielkie jeszcze pojecie co i jak a i tak nie gwarantuje sukcesu w przypadku powtorzenia ich we wlasnej scenie :)

 

_____________________________________________

 

Marcin - exterior tez baardzo chetnie podszkole :) ale tez mam nadzieje ze interior nie umrze bo watek jest super i w koncu moge sie jakos podszkolic :)

A z reszta co napisales sie zgadzam.

Napisano

max 6 +vray

 

8 świateł

1 direct - słońce

7 do okien dla światła rozproszonego

ustawienia:

gi włączone primary: irradience (1,0), secondary photon map (0,8)

iradience: medium

interpolation type: least squares fit

sample lookup: densinity-based

photons: bounces 12

search dist 0,0

max photons 20

multiplier 2

 

 

pozostałe ustawienia standard

 

aa adaptive -1, 2

Napisano

ok, ok... :)

nie oburzajcie się tak. po prostu wychodzę z zalożenia, że przyjemniej jest dojść do czegoś samemu.

 

first bounce: irradiance map (mult. 1)

secondary: quasi monte carlo (mult. 1, bounces: 30)

render time: 18 min 29 sek

1 direct light + environment

 

a co do schodów: przecie dodałem na końcu: ";))"

wiem, że scenka była modelowana na szybko.

Napisano

subdv - owszem, owszem, ale QMC nie ruszane :)

zresztą teraz zszedłem do 10-12 minut, bez zauważalnego (za bardzo) pogorszenia jakości.

wszystko renderowane na Athlon XP 2000+, 768mb RAM (333mhz)

Napisano

a jak sie pozbyc tego cholernego ziarna ... za kazdym razem niewazne jaki liczye dloogo albo krutko - wychodzi mi mniejsza albo wieksza kasza i nie wiem gdzie szukac czegos co za nią odpowiada :) panie Y masz pan wiecej ramu :P

Napisano

dobra ... ;] skaczylem zleconko i mam troche czasu was dopiescic ... koncept na scene mam gotowy ale obiejze sobie jeszcze jakis film ...

 

moge powiedziec tyle ze wam kuchnie zrobie ... co wy na to ? bo ja na to jak na lato ... ;] prosta kuchnia z podwojnym body kitem na srodku na drugim planie pol okragla sofa (podobna do tej poprzedniej) ze stolikiem ...

Napisano

fajnie :) a jak narazie jeszcze jeden salon :)

 

primary : irradiance 1,0

secondary : quasi montecarlo 1,0

vray light w kazdym oknie

niestety troszke dlugo sie liczylo i nie wiem jak przyspieszyc

Napisano

Witam

 

minelo juz troche czasu wiec przedstawiam wam nową scene

kuchnia jak kuchnia ... moze nie w nowoczesnym stylu

ale nie stylizowana tez sie czasem trafia ;]

 

meczylem sie nad nią cale 4 godz z reszta jak z poprzednią

usilowalem zrobic ja tak zeby byla przejzysta i bez blędów

mysle ze mi sie po czesci udalo

 

caly model oczywiscie jest w skali

 

kliknij na obrazek zeby pobrac scene

 

render2.jpg

 

tym razem milo bylo by mi ujzec wasze wypociny takze razem z materialami

bo tak czy owak oswietlanie sceny bez materialow w mniejszym czy wiekszym stopniu nie ma sensu ... cala illuminacja zmienia sie pod wplywem nadanych materialow i zmienia wyglad i charakter przedstawianej symulacji

 

nie ma potrzeby podawac ustawien materialow (w koncu chodzi tu glownie o oswietlenie)

 

 

 

pozdrawiam i czekam na wasze owoce ;]

 

za chwile pokaze moj render bez PS`a i przedstawie swoje ustawienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności