Marcin Napisano 3 Luty 2005 Autor Napisano 3 Luty 2005 a po kiego grzyba w P3 ? ;] lubisz przesadzac ;] nadal za malo widoczne GI ...
zuv Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 Chyba troszke lepiej (600000 fotonów, render - tylko 20min :> w P2), sam nie wiem, dziś trochę potestowałem i ten render wyszedł (w porównaniu do wcześniejszych) najlepiej.
Marcin Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 a ja pokaze cos takiego ;] o! ;] ustawien nie ma bo jak zapisalem jpg to mi sie max zamknąl i nie moglem juz odczytac backupu ;]
asfalton Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 powiedz chociarz ilu swiatel urzyles, i co to za material na scianach i kanapach
Marcin Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 hmm ;] uzylem jednego directa ;] i nic wiecej ze swiateł , zadnych tam vray lights w oknach materaily oprocz tego drewna to normalne v-ray material tylko kolor jasno bezowy ... wszystko
zuv Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 Kurde, no vray rządzi, do oświetleń wnętrz jest rewelacyjny, nie widziałem jeszcze żeby ktoś uzyskał takie efekty w brazku, poza tym Marcin ty chyba masz juz tego vraya od 100 lat co? :>
Marcin Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 zaczalem stosdunkowo niedawno ;] jakos nie moglem sie przelamać od Brazila ... ale w koncu zobaczylem ze to co chce robic i to co mnie jara w vrayu wychodzi swietnie przy stosunkowo krutkim czasie w stosunku do jakosci ;]
zuv Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 właśnie to jest cały kamien filozoficzny oswietlenia: krótko i miodno, trudno uzyskać teki kompromis. W brazku jak jest miodno to za 3 dni, a jak jest krótko to kupa. Chyba zaistaluje v-a i na jakis korepetycje sie zapisze :]
DonKichot Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 w wolnej chwilce strzeliłem se jeszcze jeden render z podłogą :) ps. powiedzcie czy jest dostatecznie dobrze ?
scyguo Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 Czad, super są niektóre. A to moje próby z Blenderem/Yafrayem - czas 28.57 min (athlon 2.4xp, 512ddr) - daleko mu jeszcze do Vraya :/ i scenka w .blend z moimi ustawieniami http://www.emotionarchitecture.com/scyguo/room2s.blend.rar
Hindus Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 Cześć, to mój pierwszy post w dziale wip, nie jest tak ładny jak wasze obrazki ale dopiero próbuje zarobić na jakiś dobry render, moim mazeniem jest najnowszy vray, ale tak na najblizsza przyszłość to RAYMAX, kiedyś w wolnym czasie miedzy zleceniami pobawie się nim co on gada :D rzeczywiście marcina renderek bardzo fajny ;) pozdrawiam. Może tez spróbuje jeszcze raz ;P
Bobby_digital Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 Don, fajnie wyszlo. a ile sie to renderowalo ? lightmapa jednak rulz ;) az chyba przejde na nowa wersje.... scyugo: bylo by fajnie gdyby nie tyle brudow.
Marcin Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 Light mapa jednak nie rulez a skoro nie sprawdza sie w kazdej sytuacji to light mapa sux ;] z reszta niedlugo pokaze dlaczego bo mam problem ... DonKichot - pieknie chlopie ;] widze ze lapiesz o co biega ;] hehe tak trzymac ...
DonKichot Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 dzięki za dobre słowo :) podłoga jeszcze nie taka ale jak na pierwszy raz :) co do lighmapy to przy jej użyciu kiedy światlo pada bezpośrednio na obiekt zaciera szczeguliki o to chodzi ? wystarczy na 0.3 do 0.5 zredukować jasność i wtedy jest ok edit: nie zwróciłem dokladnie uwagi ale około godziny leciało na moim athlonie 2400xp, miałem lekko podciągnięty aa, area shadows i reflection podłogi i poręczy co też spowolniło, białe zaraz śmigne i podam czas... mam białe jechało 31 minut
illy Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 default lights off first/secondary bounce: 1 min/max: -3 Hsph/interp: 50 clr/nrm/dist: 0,2/0,2/0,29 Direct computation: subdivs: 50 depth: 3 Environment skylight: 1 Hsv exponential Dark: 2 White: 1,5 Render time 1h
illy Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 direct light multiplier 0,8 vray light w oknach od lewej 3,4,3, 2.5 , 2, 1.5 , 1 multiplier wszczedzie 10 subdivs
Marcin Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 czy ty aby nie zapomniales włączyc "invisible" dla vray lightów ? bo cos tego directa nie widać ;]
macsowhat Napisano 15 Luty 2005 Napisano 15 Luty 2005 to mój pierwszy post tutaj. W sumie dopiero od niedawna zaczalem jakos powazniej uczyc sie renderowac i jak narazie najwiekszy problem mam wtedy kiedy na renderze pojawia mi sie COS czego tam napewno mialo nie byc i nie mam pojecia jak to wywalic :) wiem ze teraz jest duzo bugow ale chetnie dowiedzialbym sie jak ich sie pozbyc ( najbardziej zastanawia mnie skad wzielo sie zerwone cos na scianie po lewej stronie ) moje ustawienia : primary 1,0 irradiance secondary 0,85 lightmap irradiance map : min -4 max -4 ; HSph 50 ; interp 20 ; interpolation type : Least squares fit sample lookup : Precalc'd .... image sampler : Adaptive sub. min -1 max 2 HSV .... 1 i 1 swiatla wszedzie vraylight w oknach - salon 6 , jadalnia 4 , subdivids 12. liczylo sie 25 min ....
polka dot Napisano 15 Luty 2005 Napisano 15 Luty 2005 przydalby sie jakis Direct moze? Marcin kiedy jakas nowa scena? ;>
Bobby_digital Napisano 15 Luty 2005 Napisano 15 Luty 2005 mussiz zwiekszyc rozdzielczosc irr mapy max0 = rozdzielczosci obrazka
yaduchin Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 moje "trzy grosze" ;) pozdr! PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana!
Bobby_digital Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 wow :) plz powiedz ze fotonami to robiles :)
Baton Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 W sumie to ta wersja mi sie najbardziej podoba. Moze jakies ustawienia ?
yaduchin Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 bobby...: mogę powiedzieć, że to fotony, ale nie lubię oszukiwać ;) baton: a może nie?
Zwierzak Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 Yaduchin- ale chyba o to chodziło w tym wątku żeby jednak pokazywać ustawienia ;) TAK JAK W REGULAMINIE W 1 poście Marcina
yaduchin Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 znaczy, jak nie chcę pokazać ustawień, to mam toto skasować? jeśli tak - ok, zrobię to. ale dlaczego muszę pokazywać swoje ustawienia? ja zarabiam, robiąc rendery. dlaczego mam zdradzać swoje 'sekrety' potencjalnej konkurencji? zresztą nad tym oświetleniem za dużo się nie nasiedziałem - ludzie, naprawdę wystarczy przysiąść na godzinkę, dwie... trzeba tylko pogłówkować chwilę. czy nie przyjemniej jest samemu cos wymyślić, niż iść na łatwiznę i kopiować czyjeś ustawienia? (na marginesie: te ustawienia pewnie nie sprawdziły by się w innej scenie, albo wymagały by mocniejszych przeróbek - wszystko zależy od konkretnego 'przypadku')
buczer Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 chodzi wlasnie o to zeby uczyc sie na konkretnym przypadku, po to sa ustawienia. ps: nie licz ze ktos ci pomoze w jakimkolwiek problemie. edit: naprawde jestes studentem arch.
Marcin Napisano 16 Luty 2005 Autor Napisano 16 Luty 2005 nikt do niczego tu nikogo nie zmusza ;] milo bylo by ujzec ustawienia photon map bo reszta jest oczywista ja tez zarabiam i mi wielka tajemnica nei jest ... przeciez nie robisz tego na scenie komercyjnej ... chodzi o to zeby pojąc jak zachowuja sie rozne ustawienia na tej samej scenie i wyciagnac z tego wnioski do dalszego rozpatrywania ... a do innych jak skacze to przeciagajace sie w wieki zlecenie to obiecuje nowa scene PS: co do samego modelu - jakem student architektury, nie widziałem jeszcze takich schodów! ;D przecie to śmierć murowana! no widzisz ... tyle ze ja nie jestem studentem arch i z arch mam tyle wspolnego co wiedza o znaczeniu tego slowa ;]
Zwierzak Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 yaduchin--pozatym jak zobaczę jak ustawiłeś oświetlenie ,że ci wyszła taka śliczna scenka ;) to i tak raczej konkurencji ci nie przybędzie. HIHI przynajmniej w moim przypadku ;) Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :)
Marcin Napisano 16 Luty 2005 Autor Napisano 16 Luty 2005 Marcin---a kiedy przewidujesz nową scenkę ???? :) dzis dostalem kolejne poprawki i wale render przedfinalowy i pewnie jutro z rana musze wpakowac calosc na server wiec jak nie dostane kolejnego zlecenia to robie wam scene ... co wy na to zeby jeszcze podszlifowac oswietlanie budynkow z zewnątrz ? moze troche zamiele ale mysle ze zrobimy z tego watek o ogolnym kierunku vizualizacji arch ... bo z exterior jestem noga i tez bym sie czegos nauczyl ... moze niedlugo pokaze cos z maxwella a co do slow Petera zgadzam sie ... takie male sprostowanie .... myslisz ze jezeli pokazesz nam swoja tajemnice to juz masz zawalke na rynku pracy ? ;] kompletnie bledne myslenie ... zlecenia tego typu i tak zaczynaja sie glownie przez znajomosci ... pozniej sie rozkreca jezeli odpowiadaja normy dla investora ... slowa typu :konkurencja totalnie mnie rozbrajają ... jezeli vray byl by wizzardem gdzie wciskasz guzik i przepisujesz ustawienia z innej sceny i wychodzi idealnie to bym cie zrozumial .... to jest samo oswietlenie ... co z materialami ? co z proporcjami ? trzeba sie umiec posluzyc rzutami z cada bo chyba modelu nie dostaje sie przy takiej ot robocie ... poza tym przytocze kilka nickow ludzi ktorzy maja gdzies robienie sobie "konkurecji" i dają tele info o swoich komercyjnych pracach ze to co tu piszemy nawet w malym stopniu nie ozwierciedla tego czego mozna sie dowiedziec z ich watkow Natty,SALuto,Da_elf,Pendzel,i wiele innych osob jak i z tego forum , forum chaosów,evermotion i rosyjskiego 3dcenter przyklad SALuto jest chyba najbardziej przychylny ;] wystarczy popatrzec na watki jego autorstwa na chaosie gdzie sa przepakowane info o oswietleniu , materialach i ogolnej teorii chyba wszystko z mojej strony
macsowhat Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 peter_muler - jest studentem :) nawet z mojego roku :P yaduchin - wiesz wg mnie umiejetnosc renderowania i zrobienia super sceny to polowa sukcesu - trzeba jeszcze miec dla kogo renderowac a tego raczej nikt Tobie nie odbierze. Pozatym wiele osob co zawodowo sie zajmuja renderowaniem robi tutoriale i chetnie pomaga i jakos nie boi sie konkurencji. A podawanie ustawien pomaga zrozumiec komus kto ma niewielkie jeszcze pojecie co i jak a i tak nie gwarantuje sukcesu w przypadku powtorzenia ich we wlasnej scenie :) _____________________________________________ Marcin - exterior tez baardzo chetnie podszkole :) ale tez mam nadzieje ze interior nie umrze bo watek jest super i w koncu moge sie jakos podszkolic :) A z reszta co napisales sie zgadzam.
matkas Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 Fotele są zbyt kwadratowe daj MSmotha to będzie lepiej. A tak wogóle to cool
m.arc.in Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 max 6 +vray 8 świateł 1 direct - słońce 7 do okien dla światła rozproszonego ustawienia: gi włączone primary: irradience (1,0), secondary photon map (0,8) iradience: medium interpolation type: least squares fit sample lookup: densinity-based photons: bounces 12 search dist 0,0 max photons 20 multiplier 2 pozostałe ustawienia standard aa adaptive -1, 2
macsowhat Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 obrazka nie widze ... nie wiem czy tylko ja czy inni tez ...
macsowhat Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 jak wrzucic takie info do rendera ( znaczy sie obrazka - to co na dole jest :) ) ??
m.arc.in Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 f10 w zakładce Vray system frame stamp... trzeba włączyć.....
c00pa Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 A oto moja proba (max6 + finalRender), 46 min - athlon 1.6
yaduchin Napisano 18 Luty 2005 Napisano 18 Luty 2005 ok, ok... :) nie oburzajcie się tak. po prostu wychodzę z zalożenia, że przyjemniej jest dojść do czegoś samemu. first bounce: irradiance map (mult. 1) secondary: quasi monte carlo (mult. 1, bounces: 30) render time: 18 min 29 sek 1 direct light + environment a co do schodów: przecie dodałem na końcu: ";))" wiem, że scenka była modelowana na szybko.
macsowhat Napisano 18 Luty 2005 Napisano 18 Luty 2005 panie yaduchin tys krecil tego proca albo moj jakis wolny :P bo nie moge twego czasa osiagnac ;) i bynajmniej sie nie oburzam :)
Marcin Napisano 18 Luty 2005 Autor Napisano 18 Luty 2005 ta ... a kto tu cos mowil ze osiagniesz taki czas ? ;] umiejetne ustawienie subdv i QMC moze wiele zmienic ;]
yaduchin Napisano 18 Luty 2005 Napisano 18 Luty 2005 subdv - owszem, owszem, ale QMC nie ruszane :) zresztą teraz zszedłem do 10-12 minut, bez zauważalnego (za bardzo) pogorszenia jakości. wszystko renderowane na Athlon XP 2000+, 768mb RAM (333mhz)
macsowhat Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 a jak sie pozbyc tego cholernego ziarna ... za kazdym razem niewazne jaki liczye dloogo albo krutko - wychodzi mi mniejsza albo wieksza kasza i nie wiem gdzie szukac czegos co za nią odpowiada :) panie Y masz pan wiecej ramu :P
Bobby_digital Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 moze store with irradience map dla vraylights ?
Marcin Napisano 19 Luty 2005 Autor Napisano 19 Luty 2005 dobra ... ;] skaczylem zleconko i mam troche czasu was dopiescic ... koncept na scene mam gotowy ale obiejze sobie jeszcze jakis film ... moge powiedziec tyle ze wam kuchnie zrobie ... co wy na to ? bo ja na to jak na lato ... ;] prosta kuchnia z podwojnym body kitem na srodku na drugim planie pol okragla sofa (podobna do tej poprzedniej) ze stolikiem ...
macsowhat Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 fajnie :) a jak narazie jeszcze jeden salon :) primary : irradiance 1,0 secondary : quasi montecarlo 1,0 vray light w kazdym oknie niestety troszke dlugo sie liczylo i nie wiem jak przyspieszyc
Marcin Napisano 24 Luty 2005 Autor Napisano 24 Luty 2005 Witam minelo juz troche czasu wiec przedstawiam wam nową scene kuchnia jak kuchnia ... moze nie w nowoczesnym stylu ale nie stylizowana tez sie czasem trafia ;] meczylem sie nad nią cale 4 godz z reszta jak z poprzednią usilowalem zrobic ja tak zeby byla przejzysta i bez blędów mysle ze mi sie po czesci udalo caly model oczywiscie jest w skali kliknij na obrazek zeby pobrac scene tym razem milo bylo by mi ujzec wasze wypociny takze razem z materialami bo tak czy owak oswietlanie sceny bez materialow w mniejszym czy wiekszym stopniu nie ma sensu ... cala illuminacja zmienia sie pod wplywem nadanych materialow i zmienia wyglad i charakter przedstawianej symulacji nie ma potrzeby podawac ustawien materialow (w koncu chodzi tu glownie o oswietlenie) pozdrawiam i czekam na wasze owoce ;] za chwile pokaze moj render bez PS`a i przedstawie swoje ustawienia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się