Bobby_digital Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 ok jak zrobic by szafka nie wisiala w powietrzu ? :) mamy tylko first bounce irradience map i vray light w oknie. 1.wisi w powietrzu :) 2.zwiekszmy prepasses no duzo lepiej ale dalej na rogach przeswituje troche 3.zmniejszmy sobie inter. samples minimalnie lepiej:) ale duzo blotches powyskakiwalo:) 4. zmniejszmy treshe no teraz super wypas :) drugi sposob by nie wisiala w powietrzu... to dac w interpolation type: delone triangulation tylko delone wymaga b. wysokich ustawien irr mapy. pokomentuje troche jeszcze:) ....krzysiek nie znam sie na finalu ale patrzac na obrazek to vray duzo lepszy :) m.arc.in - good job :)
KLICEK Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 [...]....krzysiek nie znam sie na finalu ale patrzac na obrazek to vray duzo lepszy :)[...] no polemizowal bym, postawil bym te dwa rendery na tej samej polce chociaz i tak bym wybral finalka Krzysiek bardzo slabo da sie lepiej na finlaku, daj wiecej baunsow w okolicach 8, ustaw spota czy czego tam uzywasz daj mu intensywnosc na 2 albo wiecej, pobaw sie z grajnem i oczywiscie ustaw contrasick w okolica 80- 100 , rh rejs - jako pierwszy usaw 512 jako sekondery daj z 256 , podkrec desity i balans w okolicach 80-90 % , jezeli pojawia sie jakies babolki w okolicach laczen pobaw sie adptiv quality max do 40 procent
Bobby_digital Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 to udowodnij renderujac kuchnie :) porownamy;) zreszta ja niechcialem gadac o finalu tylko ze obrazek jest niedopracowany, thats all.
KLICEK Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 chyba 2 stronki wczesniej jest jakis szybki renderek z finalka kuchni ;)
Bobby_digital Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 no wyglada wporzadku :) najlepiej widac ewentualne niedociagniecia jak nie ma materialow. ile takie cos sie liczylo ?
KLICEK Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 finalek jest bardzo szybciutki, z tymi ustawieniami co to liczylem niechcac sklamac powiem ze okolo 15 minut ale prawdopodobnie mniej nie pamietam dokladnie :> W sumie to nie zabardzo czuje sie kompetentna osoba zeby pokazywac mozliwosci finalka bo poprostu jestem cienki jak barszcz.
DarCon Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Panowie czy moglibyście w tym pięknym dziale poruszać rendami mentalka? Widzę że prawie wszyscy używają V-rayka.A szkoda ponoć mentalek ma super ustawionka i ja z nimi walczę ale efektu rządanego brak.Klicek ty jesteś doświadczony w tym temacie,pleas help me !!!
buczer Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 mebelek siadl thx Bobby_digital edit: ciutke uzylem ps`a w ciemniejszym :)
Bobby_digital Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 no no peter fajnie wyszlo :) ale chyba w wiekszej rozdzielczosci renderowales, widac po pasku vraya :)
greg_jg Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 coś na szybko w: mental ray [3.3.3.46] 2 światła: 1. mr Area Spot>Light Type: Directional Multiplier: 0,3 Hs/B: 284, F/F: 286 [Area Light Parameters]> Type: Disc, R: 289 [mental ray Indirect Illumination]> Manual Settings> On: Energy: 3750000,0, Decay: 2,0, GI Photons: 8000000 2. skylight: Multiplier: 0,4 - - - - [GI] Maximum Num... : 1000 Maximum Samp. Radius: 2,5 Max. Depth: 7, Max. Reflec. : 7 [FG] Samples: (opisane szarą czcionką na renderach) Radius: 0,1 Min. Radius: 0,01 Max. Depth: 7, Max. Reflec. : 7 - - - - [sampling] min: 1/16, max: 4 Filter: Mitchel, W: 3,5 ; h: 4,0 - - - - render time: w przypadku 1. ~32 minut, 2. ~54 może jeszcze jutro podeślę plik z większym samplowaniem (fg i całej sceny) = = = = Edit: wersja z photometric light, 3PHL + skylight; zdecydowanie inne ustawienia:
Tomek Kosiorek Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 no jak mental to mental-ustawienia renderera w zalaczniku; swiatla: 1. traget spot area 2.directional 3. skylight czas 5:07:55 ps. dzieki Pendzel za pomoc!
protzent Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 maly renderek irradiance+lajtmap, dolaczam ustawienia
Tomek Kosiorek Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 ustawienia te same oprocz enrgii-zmniejszona o 0.5 i zwiekszone multiplier(nieznacznie)
Bobby_digital Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 probowalem dobrac fast settings ale jakos w miare zachowac dobra jakosc. photonmap: 8m 2s irradience map: 7m8s rendering: 4m1s na celeronie 2.6 GHz 448mb ram i jak moze byc ? czas i jakosc ? :)
polka dot Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 qrde bobby ladnie ci to oswietlanie wychodzi ;)
KLICEK Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 multimedie z mila checia opieprze ;) kocham to robic ;) co do scenki jest super i cos czuje ze chyba trzeba bedzie porenderowac ;) apdejt : rendering 12 min Finalrender st1 sp2 pod maxia 7 swiatlo direkt z multiplyerkiem 0,4 cosinder background 0,3 multiplayer 1 sec multimplayer 0.9 color bleeding 100 % contrast 60% rh rejs 512 secondery 512 maxdesity 90 % maxmin ratio 4 balance 88% curve balance 80% adaptve quality 20% filter size 1 AA 1/4/16 reszta bez zmian ? ;)
greg_jg Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Raczej nie :/ : "- kadr jest ustalony ... nalezy renderowac scene z ustawionej kamery ..."
krzysiek_gfx Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 A tutaj renderem Mental Rayem,chcialem sprawdzic co mozna zrobic wykozystujac Ambient Occlusion.Co do ustawien to coz, przestawilem sample w shaderze 256.Pozniej post w photoshopie mapa diffuse+ambient.Troche przesadzilem z kompresja,obrazek w oryginale jest czystszy.
Marcin Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 Klicek - w sumie poprawne ... slonce troche za zółte ... bardziej pomarańcz ... no ale to jeszcze nei to ;]
zipper Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 kurde ... spoznilem sie o jeden dzien z renderkiem kuchni ... ;) ale to dla tego ze przesadzilem z dokladnoscia liczenia GI i IR i troche za dlugo ie liczylo ;] ustawien nie zamieszczam bo juz po czasie ... teraz sprobuje sil w exterior :) ps. dopiero ucze sie Vraya ale i tak efekt wydaje mi sie ciekawy pozdro
Marcin Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 zipper - podloga wymiata :D ... a co do spozniania sie ... nie ma czegos takiego ... mozna robic w kazdej chwili kazda scene ;] mozesz nawet tą z samego poczatku dac ;]
buczer Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 na razie slabiutko..eh (wszystkie materialy lekko niebeiskie) niebieskie hdri + pomaranczowe vraylight + pomaranczowe zwykle z cieniami vray area shadow multiplier 1 / 0,7 irradiance map -3/-1 60/20 mapping linear (bright 1,1) reszta standard edit: taki slodziutki dodalem z psa ...bleee edit2: dodalem ustawienia z tego co pamietalem (nie zapisywalem sceny, ale z tego co widac to standard) z dziwactw to renderowalem irradiance map bez szyby save a dalej juz z szyba
Marcin Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 Peter susiaku - mowilem USTAWIENIA ;] a taraz tescik w maxwellu ... tyle ze skaczylem renderowac przy 19 min ...
Vorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 bardzo "ciekawe" efekty daje Maxwell to trzeba przyznać. Peter wrzuć ustawienia bo fajnie wyszło :)
greg_jg Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 mental ray [ver. 3.3.3.46] Dwa światła: 1. mr Area "Spot"=>Light Type: Directional Multiplier: 0,8 H/B: 915,5 F/F: 917,5 Advanced Effects: Contrast: 15 ; Sofften Diff.: 15 mental ray Indirect Illumination: Manual Settings: On Energy: 125000 Decay: 1,65 GI Photons: 1000000 2. skylight Multiplier: 0,45 Rendering settings: Sampling Quality: min.: 4; max: 16; Filter: Lanczos=> W,H= 4,0 Rendering Algorithms: Ray Trancing> TD: 6,6,6 Camera Shaders: Output> Glare (lume) [GI]: Maximum Num.: 2000 Max. sampl.: 5,0 TD> MD: 7 , Max.Reflec.: 7 [FG] Samples: 300 Radius: 0,8 Min. Radius: 0,2 TD> MD: 7 , Max.Reflec.: 7 - - - - Czas: 42:43m (w tym 07:25 na zliczanie FG points`ów): - - - - mental ray + Ps:
Bobby_digital Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 no maxwell fajny ale to petera chyba najbardziej mi sie podoba, fajne kolorki :) no ale narazie slabiutko jak twierdzi :)
Vorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Greg - super renderki, trochę przepalone i z tym sharpem w psie miejscami przesadziłeś ale ogólnie b. dobre moje podejście. Render v-ray free, czas 22 min, 2 światełka direct z multiplierami: 0,63 dla słońca i 0,3 dla dopełnienia, sampling min 4 max 16, reszta w załączniku :) pozdrawiam
DarCon Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Nawet nie wiecie panowie jak ludzie są Wam wdzięczni za podawanie ustawień :) Tylko dlaczego tak mało poruszacie mentalka? Greg wielkie dzięki :)
el_presidente Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Witam wszystkich, jako nowicjusz chcialem wrzucic swoje 3gr nudzilo mi sie w pracy i postanowilem pokombinowac w MR. kuchnia sie jeszcze renderuje:) Salon jedno swiatlo photometryczne z zewnatrz, energia, fotony default FG cos kolo 1000, + radiusami reszta. Drugi salon to 3 swiatla fotometryczne: jedno delikatne z zewnatrz, jedno nad stolem i jedno od tv. Kuchnia beta ma jedno swiatlo fotometryczne z zewnatrz.
greg_jg Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Vorek> "przepalenie" miało być i powstało jeszcze w Max`ie, dlatego zastosowałem "glare`a"- mam do niego słabość przy takich renderach ;) Fakt- widać krawędzie zbyt mocno, ale nie jest to wina tylko ps`a (lubię renderować "Lanczos`em", a on zawsze uwidacznia krawędzie, jednak przy większym samplowaniu (np. 16x64) już tego tak nie widać- wtedy tworzy się delikatne przejście, które jest moim zdaniem bardziej realistyczne niż mitchel- nie wchodząc zbyt głęboko w sprawy rozmiarów samych sampli. Jeżeli będziesz dostatecznie cierpliwy możesz wyrenderować coś 16x128 w zamian otrzymasz ostre, ale nie za ostre krawędzie. Ostre rendery bardziej symulują fotki, dla przykładu: pierwszy render wygląda słabo, ale 2. i 3. z części "mental ray + Ps", przez "sharp`a", zdecydowanie lepiej. Dlatego lubię dobre viz`ki :), ponieważ w większości są "ostre"=>nikt nie przejmuje się wielkością samplowania. ; dzięki :) DarCon> pracuj, pracuj w mental`u siła ;) ; nie ma za co; czekam na Twój render.
Salvator Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Jakieś smutne wszystkie renderki, więc czas wlać troszkę radości w ten wątek. Szybki renderek na przywitanie nowej sceny. vray 1 - irr (0.9, medium[50/20]) 2 - lightmap (0.85, 1000) IES Sun + skylight (enviroment) Exponential Color mapping
Tomek Kosiorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 mental ray-ustawienia w zlaczniku ps. czas 0:21:06 ; drugi render z hdr a trzeci to co drugi tylko zdialem cytrynke z tynku
Salvator Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 no to jeszcze raz ja, światła te same, tylko lepsze ustawienia irr(v. high) i lightmapy(1500) or włączone delone triangulation, oraz rozdizelczość 800x600. Nie gwałcić za to! btw. kto wie czemu vray napisał w sygnaturce, że render był w 640?
javor Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 przesadziłeś salvator z tym żółtym troche :] i nie bardzo wiem jak na takim dobrym sprzęcie i niby szybkim rendererze uzyskałeś taki długi czas :/ hmmm..... zaraz ja się dosiąde do scanline'a i coś jeszcze dzisiaj ładnego pokaże ... bo te wasze v-rayowe rendery są paskudne :P
Bobby_digital Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Ale duzo fajnych renderkow :) nawet fajny ten zolty domek wyszedl ale za dlugo sie liczyl dlatego MINUS za to hehe ja mam lipny monitor i cos z kolorami nie tak :( powiedzcie jak to wyglada.... ustawienia to tylko first bounce, medium dla irrmapy + HDRI + vray light z lewej strony , mial trohe na fioletowo swiecic ale na moim monitorze wszystko zielone hehe:)
Tomek Kosiorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 moze masz monochromatyczny:D-nawet fajnie wyszlo;p
Ufooox Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Bobby - super wyszlo, extra klimacik :) hdr'ka na szybkę? gud pomysl :P Jak rozgryze jak ustawic directa, to tez cos pokaze. :P poz
Vorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Bobby - ciekawie Ci to wyszło, można by dopasować bardziej kolor światła do nieba (zachód słońca) ale tak czy inaczej jest ciekawie.
Bobby_digital Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 mam DAYTEK'a wogule obraz skacze a kolory jakies zjechane... trudno. ale ciesze sie ze wyszllo ok. czego nie mozesz ustawic w directcie ? :)
javor Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 oto moje wypociny rendertime: 45min @ AMD athlon XP 1600+ i 1024MB RAM soft: max6 + scanline + light tracer :D ustawienia prawie standard ..... wyłączony undersampling rays/sample zmniejszony na 30 bounces 2 oświetlenie: skylight (niebieski) multipler 1,2 direct (żółty) multipler 1,3 wiem że drzewka nie wyszły ale nie o to tu chodziło :P ******************************************************************* a teraz to samo tylko bez drzewek (to one tak zamuliły poprzedni render) i materiałów oraz z większym rays/sample 50 to wyrenderowało się w 12 minut
Ufooox Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 czego nie mozesz ustawic w directcie ? :) Hmm... zauwazylem ze na wiekszosci lightingow jest np. jeden direct za oknem i wsio dziala. Sciany rzucają czyste, rowne cienie. Direct udający swiatlo sloneczne itp. Ogolnie bawilem się tym dzis caly dzien, ale kicha... nadal cos nie tak. Jakis efekt jest, jak wrzuce dwa Vraylight, sun i direct :P Tak to wygląda, badziewie (1. Direct + Sun | 2. Sam Dircet ) :
Baton Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Nie oswietlisz takiej sceny 1 directem. Bez skylighta sie raczej nie obejdzie, no chyba ze chce ci sie recznie ustawiac swiatelka :)
Bobby_digital Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 sam direct plus skylight wystarczy. w tym drugim to nie ma wogule cieni wlaczonych. 1 jest ok tylko GI bys wlaczyl :) kurcze... dobry ten scanline. a wszyscy jakis vrayow maxwellow i mentalow uzywaja phi
greg_jg Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Scanline zawsze był dobry ;) Radiosity w "nowym" Max`ie będzie mieć ciekawe rozwiązanie: Addaptive tesselation
Vorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Podejście nr 2 :) Dużo w ustawieniach się ne zmieniło, zostało tylko jedno światło którego ustawienia są na screenie.
maciekG Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 Mental Ray swiatla : skylight, multi. 0,7 , lekko nieebieski mr area spot (direct), multi 0,6, pomaranczowy ?, cienie Ray Traced samples per pixel , min - 1 , max - 16, filtr Mitchell(sam nie wiem po co :) ) GI w zalaczniku z materialow jako szklo standardowy phenomenon glass
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się