Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ok jak zrobic by szafka nie wisiala w powietrzu ? :)

mamy tylko first bounce irradience map i vray light w oknie.

1.wisi w powietrzu :)

1t.jpg

2.zwiekszmy prepasses

2t.jpg

no duzo lepiej ale dalej na rogach przeswituje troche

 

3.zmniejszmy sobie inter. samples

3t.jpg

minimalnie lepiej:) ale duzo blotches powyskakiwalo:)

 

4. zmniejszmy treshe

4t.jpg

no teraz super wypas :)

 

drugi sposob by nie wisiala w powietrzu... to dac w interpolation type: delone triangulation

5t.jpg

tylko delone wymaga b. wysokich ustawien irr mapy.

 

pokomentuje troche jeszcze:) ....krzysiek nie znam sie na finalu ale patrzac na obrazek to vray duzo lepszy :)

 

m.arc.in - good job :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]....krzysiek nie znam sie na finalu ale patrzac na obrazek to vray duzo lepszy :)[...]

 

no polemizowal bym, postawil bym te dwa rendery na tej samej polce chociaz i tak bym wybral finalka

 

Krzysiek bardzo slabo da sie lepiej na finlaku, daj wiecej baunsow w okolicach 8, ustaw spota czy czego tam uzywasz daj mu intensywnosc na 2 albo wiecej, pobaw sie z grajnem i oczywiscie ustaw contrasick w okolica 80- 100 , rh rejs - jako pierwszy usaw 512 jako sekondery daj z 256 , podkrec desity i balans w okolicach 80-90 % , jezeli pojawia sie jakies babolki w okolicach laczen pobaw sie adptiv quality max do 40 procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

finalek jest bardzo szybciutki, z tymi ustawieniami co to liczylem niechcac sklamac powiem ze okolo 15 minut ale prawdopodobnie mniej nie pamietam dokladnie :>

 

W sumie to nie zabardzo czuje sie kompetentna osoba zeby pokazywac mozliwosci finalka bo poprostu jestem cienki jak barszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy moglibyście w tym pięknym dziale poruszać rendami mentalka?

Widzę że prawie wszyscy używają V-rayka.A szkoda ponoć mentalek ma super ustawionka i ja z nimi walczę ale efektu rządanego brak.Klicek ty jesteś doświadczony w tym temacie,pleas help me !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test_kuchnia.jpg

coś na szybko w: mental ray [3.3.3.46]

 

2 światła:

 

1. mr Area Spot>Light Type: Directional

Multiplier: 0,3

Hs/B: 284, F/F: 286

[Area Light Parameters]> Type: Disc, R: 289

[mental ray Indirect Illumination]> Manual Settings> On:

Energy: 3750000,0, Decay: 2,0, GI Photons: 8000000

 

2. skylight: Multiplier: 0,4

 

- - - -

 

[GI]

 

Maximum Num... : 1000

Maximum Samp. Radius: 2,5

Max. Depth: 7, Max. Reflec. : 7

 

[FG]

 

Samples: (opisane szarą czcionką na renderach)

Radius: 0,1

Min. Radius: 0,01

Max. Depth: 7, Max. Reflec. : 7

 

- - - -

 

[sampling]

 

min: 1/16, max: 4

Filter: Mitchel, W: 3,5 ; h: 4,0

 

- - - -

render time: w przypadku 1. ~32 minut, 2. ~54

może jeszcze jutro podeślę plik z większym samplowaniem (fg i całej sceny)

 

= = = =

 

Edit: wersja z photometric light, 3PHL + skylight; zdecydowanie inne ustawienia:

Kuchnia_test.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multimedie z mila checia opieprze ;) kocham to robic ;)

 

co do scenki jest super i cos czuje ze chyba trzeba bedzie porenderowac ;)

 

apdejt :

 

rendering 12 min

 

Finalrender st1 sp2 pod maxia 7

 

swiatlo direkt z multiplyerkiem 0,4

cosinder background 0,3

multiplayer 1

sec multimplayer 0.9

color bleeding 100 %

contrast 60%

rh rejs 512

secondery 512

maxdesity 90 %

maxmin ratio 4

balance 88%

curve balance 80%

adaptve quality 20%

filter size 1

AA 1/4/16

 

reszta bez zmian ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj renderem Mental Rayem,chcialem sprawdzic co mozna zrobic wykozystujac Ambient Occlusion.Co do ustawien to coz, przestawilem sample w shaderze 256.Pozniej post w photoshopie mapa diffuse+ambient.Troche przesadzilem z kompresja,obrazek w oryginale jest czystszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ... spoznilem sie o jeden dzien z renderkiem kuchni ... ;) ale to dla tego ze przesadzilem z dokladnoscia liczenia GI i IR i troche za dlugo ie liczylo ;]

 

ustawien nie zamieszczam bo juz po czasie ... teraz sprobuje sil w exterior :)

 

ps. dopiero ucze sie Vraya ale i tak efekt wydaje mi sie ciekawy

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie slabiutko..eh

(wszystkie materialy lekko niebeiskie)

niebieskie hdri + pomaranczowe vraylight + pomaranczowe zwykle z cieniami vray area shadow

multiplier 1 / 0,7

irradiance map

-3/-1

60/20

mapping linear (bright 1,1)

reszta standard

 

edit: taki slodziutki dodalem z psa ...bleee

 

edit2: dodalem ustawienia z tego co pamietalem (nie zapisywalem sceny, ale z tego co widac to standard)

z dziwactw to renderowalem irradiance map bez szyby save a dalej juz z szyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mental ray [ver. 3.3.3.46]

 

Dwa światła:

 

1. mr Area "Spot"=>Light Type: Directional

Multiplier: 0,8

H/B: 915,5

F/F: 917,5

Advanced Effects: Contrast: 15 ; Sofften Diff.: 15

mental ray Indirect Illumination:

Manual Settings: On

Energy: 125000

Decay: 1,65

GI Photons: 1000000

2. skylight

Multiplier: 0,45

 

Rendering settings:

 

Sampling Quality:

 

min.: 4; max: 16; Filter: Lanczos=> W,H= 4,0

 

Rendering Algorithms: Ray Trancing> TD: 6,6,6

 

Camera Shaders: Output> Glare (lume)

 

[GI]:

Maximum Num.: 2000

Max. sampl.: 5,0

TD> MD: 7 , Max.Reflec.: 7

 

[FG]

Samples: 300

Radius: 0,8

Min. Radius: 0,2

TD> MD: 7 , Max.Reflec.: 7

 

 

- - - -

Czas: 42:43m (w tym 07:25 na zliczanie FG points`ów):

House_a.jpg

 

- - - -

 

mental ray + Ps:

House_a_4in1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg - super renderki, trochę przepalone i z tym sharpem w psie miejscami przesadziłeś ale ogólnie b. dobre

 

moje podejście. Render v-ray free, czas 22 min, 2 światełka direct z multiplierami: 0,63 dla słońca i 0,3 dla dopełnienia, sampling min 4 max 16, reszta w załączniku :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jako nowicjusz chcialem wrzucic swoje 3gr

nudzilo mi sie w pracy i postanowilem pokombinowac w MR. kuchnia sie jeszcze renderuje:)

Salon jedno swiatlo photometryczne z zewnatrz, energia, fotony default

FG cos kolo 1000, + radiusami reszta.

Drugi salon to 3 swiatla fotometryczne: jedno delikatne z zewnatrz, jedno nad stolem i jedno od tv.

Kuchnia beta ma jedno swiatlo fotometryczne z zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vorek> "przepalenie" miało być i powstało jeszcze w Max`ie, dlatego zastosowałem "glare`a"- mam do niego słabość przy takich renderach ;)

Fakt- widać krawędzie zbyt mocno, ale nie jest to wina tylko ps`a (lubię renderować "Lanczos`em", a on zawsze uwidacznia krawędzie, jednak przy większym samplowaniu (np. 16x64) już tego tak nie widać- wtedy tworzy się delikatne przejście, które jest moim zdaniem bardziej realistyczne niż mitchel- nie wchodząc zbyt głęboko w sprawy rozmiarów samych sampli. Jeżeli będziesz dostatecznie cierpliwy możesz wyrenderować coś 16x128 w zamian otrzymasz ostre, ale nie za ostre krawędzie.

Ostre rendery bardziej symulują fotki, dla przykładu: pierwszy render wygląda słabo, ale 2. i 3. z części "mental ray + Ps", przez "sharp`a", zdecydowanie lepiej. Dlatego lubię dobre viz`ki :), ponieważ w większości są "ostre"=>nikt nie przejmuje się wielkością samplowania. ;

dzięki :)

DarCon> pracuj, pracuj w mental`u siła ;) ; nie ma za co; czekam na Twój render.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś smutne wszystkie renderki, więc czas wlać troszkę radości w ten wątek.

Szybki renderek na przywitanie nowej sceny.

vray

1 - irr (0.9, medium[50/20])

2 - lightmap (0.85, 1000)

 

IES Sun + skylight (enviroment)

Exponential Color mapping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze raz ja, światła te same, tylko lepsze ustawienia irr(v. high) i lightmapy(1500) or włączone delone triangulation, oraz rozdizelczość 800x600. Nie gwałcić za to!

external0mn.jpg

btw. kto wie czemu vray napisał w sygnaturce, że render był w 640?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesadziłeś salvator z tym żółtym troche :]

i nie bardzo wiem jak na takim dobrym sprzęcie i niby szybkim rendererze uzyskałeś taki długi czas :/ hmmm.....

zaraz ja się dosiąde do scanline'a i coś jeszcze dzisiaj ładnego pokaże ... bo te wasze v-rayowe rendery są paskudne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale duzo fajnych renderkow :) nawet fajny ten zolty domek wyszedl ale za dlugo sie liczyl dlatego MINUS za to hehe

 

ja mam lipny monitor i cos z kolorami nie tak :( powiedzcie jak to wyglada....

ustawienia to tylko first bounce, medium dla irrmapy + HDRI + vray light z lewej strony , mial trohe na fioletowo swiecic ale na moim monitorze wszystko zielone hehe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto moje wypociny

 

rendertime: 45min @ AMD athlon XP 1600+ i 1024MB RAM

soft: max6 + scanline + light tracer :D

ustawienia prawie standard .....

wyłączony undersampling

rays/sample zmniejszony na 30

bounces 2

oświetlenie:

skylight (niebieski) multipler 1,2

direct (żółty) multipler 1,3

 

house1s.jpg

wiem że drzewka nie wyszły ale nie o to tu chodziło :P

 

 

*******************************************************************

 

a teraz to samo tylko bez drzewek (to one tak zamuliły poprzedni render) i materiałów oraz z większym rays/sample 50

to wyrenderowało się w 12 minut

 

house2s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego nie mozesz ustawic w directcie ? :)

 

Hmm... zauwazylem ze na wiekszosci lightingow jest np. jeden direct za oknem i wsio dziala. Sciany rzucają czyste, rowne cienie. Direct udający swiatlo sloneczne itp. Ogolnie bawilem się tym dzis caly dzien, ale kicha... nadal cos nie tak. Jakis efekt jest, jak wrzuce dwa Vraylight, sun i direct :P

 

Tak to wygląda, badziewie (1. Direct + Sun | 2. Sam Dircet ) :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mental Ray

swiatla : skylight, multi. 0,7 , lekko nieebieski

mr area spot (direct), multi 0,6, pomaranczowy ?, cienie Ray Traced

 

samples per pixel , min - 1 , max - 16, filtr Mitchell(sam nie wiem po co :) )

GI w zalaczniku

 

z materialow jako szklo standardowy phenomenon glass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności