Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Ale duzo fajnych renderkow :) nawet fajny ten zolty domek wyszedl ale za dlugo sie liczyl dlatego MINUS za to hehe

hyhy jeśli chodzi o czas to odsyłam do pierwszego żółtego renderka, który liczył się 9 minut z hakiem :> Poszedłem oglądać film, więc żeby komputer się nie marnował, to dałem astronomiczne liczby w ustawieniach vraya i wyszło to większe coś.

btw. zawsze chciałem mieć żółty domek :]

javor - przywracasz mi wiarę scanline'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

witam.

od jakiegos czasu obserwuje to co sie tu dzieje na forum.

sam również walcze z renderingiem kuchni i niedługo coś wrzuce wsojego.

Narazie mam jedno pytanko. czy mi się tylko wydaje czy sporo osób wywala szybe w oknie i renderuje bez niej? bo przy moich próbach wychodzi ze caustuics zwieksza czas renderingu znaczne (a fajnie jest jak widac promienie słońca na podłodze i odbicie wnętrza w szybie). chyba że z moim materiałęm na szybę jest cos nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w viz. raczej nie chodzi o symulacje az takiego szczebla ...

 

daruj sobie caustics ... sa zbedne ...

 

a co do szyby ... ja tam nic z nia nie robie , a jej material to EGZ Glass z vray.info beta materials

 

a dzis zobaczymy co nowy Progressive Patch Tracing potrafi

 

wyglada na to ze w nowym vrayu dali mini maxwella ... robi sie z tego niezly cukiereczek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam direct plus skylight wystarczy. w tym drugim to nie ma wogule cieni wlaczonych. 1 jest ok tylko GI bys wlaczyl :)

 

kurcze... dobry ten scanline. a wszyscy jakis vrayow maxwellow i mentalow uzywaja phi

 

Nie oswietlisz takiej sceny 1 directem. Bez skylighta sie raczej nie obejdzie, no chyba ze chce ci sie recznie ustawiac swiatelka :)

 

 

 

No i wlasnie, glupek ze mnie :) Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderer: Mental Ray

Hardware: Athlon T-bird 1.33Ghz, 768 Ram SDR

 

jako, że jeszcze nie dopracowalem techniki doboru parametrow FG wyszlo mi cos takiego... w nierozsadnym czasie :P

 

Dwa światla: IES Sun, IES Sky.

GI: 30000 photons per light

FG: Samples 200, Radius max 0.1, min 0.01

Samples per pixel: min 1, max 4 , Mitchell.

Reszta standardowo.

Czas: 4h24m14s

 

kuchnia.JPG

 

a tutaj zapomnialem o szybach :P

 

Dwa światla: IES Sun, IES Sky.

GI: 100000 photons per light

FG: Samples 100, Radius max 1.

Samples per pixel: min 4, max 16 , Mitchell.

Reszta standardowo.

Czas: 8h04m09s

 

dbs.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory za bezczelne ziarno :D jutro wrzuce czystsze. test PPT w VRayu. ustawienia.. vraylight nad domkiem mult 1.5, direct mult.0,6 + HDRI skyligkt mult 0.3. aha first / sec bounce: 0,6/0,4, lightcahe na oba, mode: PPT

 

czas.. niepowiem :D

 

ppt1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek. jakis skylight by sie przydal.

kome ale ziarno :D

 

Jakie ustawienia mam podac ? first bounce tylko, standard. Caly problem polega chyba na ustawieniu odpowiednio swiatel ich intesywnosci i koloru. Przynajmniej w vrayu bo w mentalu jak widze to trzeba sie z ustawieniami jeszcze meczyc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiatlami oswietlone. 3 vraylightami, tylko pierwszy direct + vraylight jako skylight. HDRI uzylem tylko do odbic w szybach.

 

ok zachod slonca.. vray sphere jako slonce dalem bo niechcialem ostrych cieni, reszta vraylightow z mniejszym intensity 0.2 i 0.1 noi kolorek z trohe wiecej blackness ale b podobny jak dla slonca.

aha noi no decay wlaczone dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez do ustawiania swiatla nawet nie musicie wlanczac GI , a nawet jak wlanczacie do do testowych renderow wystarczy wszystko na low i rendery w minute macie :)

moje ustawienia irr mapy to: (do wszystkich renderow takei same)

min/max -3/0

clr tresh 0.35

nrm tresh 0.4

hsph 50

interp 20

tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to ja ze swoimi wypocinami ;)

Pierwszy render: Scanline+light tracer, sky light multipler=0.85 direct light multipler=1 bounces=1 reszta standardowo czas około 10min

Drugi render: brazil sky light mult=1 direct mult=1 samples:min=1 max=2 GI shade rate min= -1 max=0 View rate=17 sec rate=7 reszta normalnie czas= 6 min 20s

Trzeci render: ustawienia jak wyżej tyle, że bounce podbite do 2 a czas 11m47s no i chyba za bardzo przepalony i za ziarnisty ;P Ale co mi tam ucze się :D Ogólnie wszystkie takie mizerne, ale jak ktoś używa brazila i ma jakieś rady to prosiłbym bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pada deszczyk pada, ze sniegiem skylight + photometric area + jakas hdr, plus 3 photo omni w srodku. Troche wiecej fotonow 3x wiecej niz default, ale nadal lipa bo kropelki troche zageszczaja. 2:47h

Wschod slonca skylight + photo 10min, ustawienia niemal defaultowe

BTW ten budynek cos zle przeskalowany jest, pietro wychodzi cos kolo 1,5m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Render brazil sky light mult=1 direct mult=1 samples:min=1 max=2 GI shade rate min= -1 max=0 View rate=20 sec rate=7 reszta normalnie czas= 9 min 30s. W sumie ustawienia to takie same jak moj post wcześniej tyle, że zminiłem mat szyb i kolorki świtełek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra na dzisiaj mam dość. To mój pierwszy spotkanie z V-ray i była ciekawa zabawa. Na razie nie jestem w stanie napisać co zmieniłem, raczej uczyłem sie metodą prób i błędów. W każdym razie są dwa światła: area omni na zewnątrz i omni w środku. Czas ok 6:30 min. A i nie ma szyb... jeszcze nie wiem jak to wszystko ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no wszyscy fajnie fajnie ;]

 

tylko pamietajcie o jednym ... bardzo zadko sie zdaza zeby ktos wam zlecil viz. z symulacją deszczu , mgły itp ... to taki bajer i watpie zeby sie w tym fachu przydal ...

 

bardziej liczy sie czysty pogodny dzień i wyexponowana symulacja nocna ...

 

boby - w twojej ostatniej (tej z takim pochmurnym wieczorem) pracy jest zle oswietlona ;] nie dosc ze na background slonce chowa sie za budynkiem w chmurach to i sam ooswietlenie wyglada jak studyjne ... ;] ale reszta ok .. .w szczegolnosci pierwsze ...

 

pamietajcie ze wnetrze jest widocznei glownie w obszarach cienia ... tam gdzie jest oswietlone okno ciezko cos zobaczyc w srodku

 

ogladajcie duzo fotografi budynkow ... starajcie sie wychwycic kolory ...

 

zazwyczaj w viz wymagany jest ten ostry cien na elewacji ... widoczny ... wiec tak samo jak bajery z deszczem warto opanowac polaczenie skylight i direct (czy tam IES sun)

 

ja moze dzis sie troche wezme do roboty i cos dam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neutralnie bez bajerow.skylight + direct 0.2

ustawienia: ph.p.s.:500; ph.p.l:40k; decay 1.9; fg:300 rad:3-0.5;sampling 1-4, filtr mitchell

czas:46m4sek

troche nudne wyszlo jakies...

 

drugi shot - ph.p.s:120,rad:0.18 fg:180 rad:1.8-0.12, reszta bez zmian

czas:26min26sek. 2mromni w srodku, jeden na schodach. btw gladko wyszlo a tu nagle jakby przepalone piksele wyskoczyly na scianie. wierd...moze przez te setne w radiusach.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim .Jestem zupelnie nowy i troche zielony, ale postanowilem przylaczyc sie do waszej zabawy .Moje ustawienia vray

to min/max rate -3/1 clr tresh 0,3 nrm 0,4 hsph 50 inter 20

 

--- światła ---

hdri + direct light 0,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.

przede wszystkim gratuluje watku - bardzo udany i pouczajacy :]

tylko strasznie meski! (nie zauwazylam tu w kazdym razie zadnej pani...)

wprowadzam wiec pierwastek zenski,bo rownowaga musi byc! ;)

oto moje "dzielo",bez zadnych wygibasow po prostu:

 

brazil

skylight (lekko niebieski) 0,9 (brazil shadows)

jeden direct (lekko zolty) 0,88

image sampling min:1/max:2

 

czas renderingu niestety umknal mi ale sadze ze nie wiecej niz 15minut (640x480)

 

no i mam pytanie.skad te syfy pokazane na drugim obrazku?

jak sie tego pozbyc?

probowalam samplingiem,ale nie wychodzilo...bu :/

 

prosze o komentarze.

dziekuje :]

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych syfów to u mnie troszkę, ale naprawdę troszkę (znaczy powiem, że było lepiej niż normalnie, a i sampling u mnie nie pomagał): GI shade rate min= -1 max=0, ale też coś złego mi tam się dzieje ;( (strone wcześniej i 2 strony wcześniej są moje "domki" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

wrzucam swoje wypociny. W okanch dwa vray light i direct light.

troche duzo sie renderowalo niestety ale niewiem ktore ustawienia mozna by zmniejszyc zeby przyspieszyc.

a i zastanawiam sie na ile by sie skrocil czas renderingu na szybszej maszynie.

bede wdzieczny za uwagi na moj rendering.

pozdrawiam

kordi

 

ps. co do zalacznikow to mam zalaczac orginal renderingu czy zmniejszac jakosc? teraz musialem pogorszyc jakosc zeby sie zmiescilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aco to to QMC?

najdlozej mi liczy prewass-y.

a co do subdiv dla swiatel to zmniejszylem do 6 i rendering trwal 3h45m wiec niezbyt sie skrocil.

co do ustawien to mam na vraylight-ach liczbe fotonow zwiekszana ze standardowych 150 do 600.

a moze ten dlogi cas renderingu to problem to w ustawieniach global photon map?

pozdrawiam

kordi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na fotonki; jak się nimi bawię to zawsze są wolne, choć sam w tym raczkuję :/ zmniejszyłbym może 'search dist' i zwiększył 'max density', ale nie wiem jak to się odbije na jakości.

próbowałeś może potraktować secondary bounces lightmap'ą?

 

dla mnie masz spoko ustawienia; pewnie renderując oglądałeś jakiś film, stąd długi czas renderu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ... u mnie liczy pohoton mapę, nawet przy astronomicznych wartościach, tak szybko że muszę bardzo chcieć aby ją zobaczyć ... są zdecydowanie szybsze od lightmapy, chociaż bardziej zawodne, dlatego nie mogłem ich użyć w externalu :O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowalem renderowc jeszcze raz ale wszystkei materialy zmienilem na jeden taki jak sciany. renderowalo sie 1,5h wiec mysle ze to moze kewestia materialow byloa. juz 1,5 jest chyba do zniesienia jak myslicie?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobby - może po prostu fotony lubią mój komputer? Ja się im nie dziwię, też go lubię . :]

kordi - i tak sądzę, że robisz coś nie tak... może masz ustawione np. Low priority Thread w system, może masz ustawione delone triangilation/density (best) no nie wiem, antyaliasing zbyt wysoki, wszystko podnosi czas renderingu :O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to chyba normalne, że na 1 materiale szybciej idzie render niż gdy kombinujesz z kilkoma, bardziej skomplikowanymi materiałami; 1,5h przy tej rozdziałce to ja na swoim kompie byłbym bardzo happy, choć ja mam tylko 'durnia' 700 :(

 

Salvator: jak to ci liczy szybko przy astronomicznych wartościach? u mnie, żeby jako tako oświatlić scenę muszę wypluć kilkaset do kilku tysięcy 'diffuse subdivs' na światło; każda setka fotonów po prpstu zabija mi kompa; chcąc uzyskać podobną jakość rendera, tylko z lightmapą na 'sec. bounc.' dostaje znacznie ciekawsze czasy przy podobnej jakości obrazka.

 

ale jak pisałem wcześniej, zaczynam dopiero się bawić i mogę coś mieszać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności